Iesniedz
Tautsaimniecîbas, agrârâs, vides
un
reìionâlâs politikas komisija
Likumprojekts trešajam lasîjumam
likumprojekta
Lauksaimniecības un lauku attīstības likums trešajam lasîjumam
Otrā lasîjuma redakcija (reì. nr.598; dok. nr.2238 |
pr. nr. |
Iesniegtie priekðlikumi |
Komisijas slçdziens |
Komisijas atbalstîtâ redakcija |
1. |
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
Lauksaimniecības un lauku attīstības likums I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
Lauksaimniecības un lauku attīstības likums I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
1.pants. Likumā
lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) lauksaimniecība
tautsaimniecības nozare, kura nodrošina lauksaimniecības produktu
ražošanu un ar to saistīto pakalpojumu sniegšanu; |
|
|
|
1.pants. Likumā
lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) lauksaimniecība
tautsaimniecības nozare, kas nodrošina lauksaimniecības produktu
ražošanu un ar to saistīto pakalpojumu sniegšanu; |
2) lauku
attīstība nelauksaimniecisko produktu ražošana lauku teritorijā, kā arī
ar ūdens un zemes resursu izmantošanu saistīto pakalpojumu sniegšana un lauku
ainavas saglabāšana; |
|
|
|
2) lauku
attīstība nelauksaimniecisko produktu ražošana lauku teritorijā, kā arī
ar ūdens un zemes resursu izmantošanu saistīto pakalpojumu sniegšana un lauku
ainavas saglabāšana; |
3) lauksaimniecības
produkti zemkopības, lopkopības un zivsaimniecības produkti, kā arī to
pirmās pakāpes pārstrādes produkti. Lauksaimniecības produktu sarakstu
atbilstoši Eiropas Kopienas līguma 1.pielikumam apstiprina Ministru kabinets; |
|
|
|
3) lauksaimniecības
produkti zemkopības, lopkopības un zivsaimniecības produkti, kā arī to
pirmās pakāpes pārstrādes produkti. Lauksaimniecības produktu sarakstu
atbilstoši Eiropas Kopienas līguma 1.pielikumam apstiprina Ministru kabinets; |
4) bioloģiskā lauksaimniecība
lauksaimnieciskās ražošanas veids, kas nepieļauj ķīmiskās sintēzes ceļā
rūpnieciski iegūtu minerālmēslu un pesticīdu
lietošanu ; |
|
|
|
4) bioloģiskā lauksaimniecība lauksaimnieciskās
ražošanas veids, kas nepieļauj ķīmiskās sintēzes ceļā rūpnieciski iegūtu
minerālmēslu un pesticīdu lietošanu; |
5) lauku
teritorija visa Latvijas teritorija, izņemot republikas nozīmes
pilsētas un rajonu centrus; |
|
|
|
5) lauku
teritorija visa Latvijas teritorija, izņemot republikas nozīmes
pilsētas un rajonu centrus; |
6) lauksaimniecībā
izmantojamās zemes transformācija lauksaimniecībā izmantojamās zemes
lietošanas veidu maiņa; |
|
|
|
6) lauksaimniecībā
izmantojamās zemes transformācija lauksaimniecībā izmantojamās zemes
lietošanas veidu maiņa; |
7) kvotas
konkrētā lauksaimniecības produkta ražošanas kvantitatīvs ierobežojums; |
|
|
|
7) kvotas
konkrētā lauksaimniecības produkta ražošanas kvantitatīvs ierobežojums; |
8) tirgus intervence lauksaimniecības
produktu tirgus cenu atbalsta mehānisms, kura mērķis ir nodrošināt noteiktu
cenas līmeni iekšējā tirgū. |
|
|
|
8) tirgus intervence lauksaimniecības
produktu tirgus cenu atbalsta mehānisms, kura mērķis ir nodrošināt noteiktu
cenas līmeni iekšējā tirgū. |
2.pants. Likuma
mērķis Likuma mērķis ir radīt tiesisku pamatu lauksaimniecības
attīstībai un noteikt ilglaicīgu lauksaimniecības un lauku attīstības
politiku saskaņā ar Eiropas Savienības kopējo lauksaimniecības politiku un
kopējo zivsaimniecības politiku. |
|
|
|
2.pants. Likuma
mērķis Likuma mērķis ir radīt tiesisku pamatu lauksaimniecības
attīstībai un noteikt ilglaicīgu lauksaimniecības un lauku attīstības
politiku saskaņā ar Eiropas Savienības kopējo lauksaimniecības politiku un
kopējo zivsaimniecības politiku. |
3.pants. Likuma
darbības joma Šis likums nosaka lauksaimniecības un lauku attīstības
politikas īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu, lai sekmētu šīs politikas
ilglaicīgu attīstību. |
|
|
|
3.pants. Likuma
darbības joma Šis likums nosaka lauksaimniecības un lauku attīstības
politikas īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu, lai sekmētu šīs politikas
ilglaicīgu attīstību. |
II nodaļa. Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas īstenošana 4.pants.
Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas īstenošanas pamatprincipi un
veidi (1) Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas
īstenošanas pamatprincipi ir šādi: 1) reģionu un nozaru īpatnību ievērošana; |
|
|
|
II nodaļa. Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas īstenošana 4.pants. Lauksaimniecības
un lauku attīstības politikas īstenošanas pamatprincipi un veidi (1) Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas
īstenošanas pamatprincipi ir šādi: 1) reģionu un nozaru īpatnību ievērošana; |
2) valsts
un ārvalstu, kā arī fizisko un juridisko personu ieguldījumi , kas veicina
lauksaimnieciskās ražošanas racionālu attīstību, ražošanas faktoru optimālu
izmantošanu un lauku vides saglabāšanu, nodrošina lauksaimniecības produktu
ražotājiem ienākumu un tirgus cenu atbalstu un sekmē lauku atbalsta un strukturālo
pasākumu attīstību. |
|
|
|
2) valsts
un ārvalstu, kā arī fizisko un juridisko personu ieguldījumi, kas veicina
lauksaimnieciskās ražošanas racionālu attīstību, ražošanas faktoru optimālu
izmantošanu un lauku vides saglabāšanu, nodrošina lauksaimniecības produktu
ražotājiem ienākumu un tirgus cenu atbalstu un sekmē lauku atbalsta un
strukturālo pasākumu attīstību. |
(2)Lauksaimniecības
un lauku attīstības politikas īstenošanas veidi ir: 1) valsts un Eiropas Savienības atbalsts; |
|
|
|
(2)
Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas īstenošanas veidi ir: 1) valsts un Eiropas Savienības atbalsts; |
2) kredītu un nodokļu politika; |
|
|
|
2) kredītu un nodokļu politika; |
3) tirgus intervence; |
|
|
|
3) tirgus intervence; |
4) kvotu
piemērošana; |
|
|
|
4) kvotu
piemērošana; |
5) ārējās tirdzniecības režīma ieviešana ; |
|
|
|
5) ārējās tirdzniecības režīma piemērošana; |
6)
ražotāju grupu atbalstīšana; |
|
|
|
6)
ražotāju grupu atbalstīšana; |
7) citi veidi, kas izriet no
Latvijas starptautiskajām saistībām. |
|
|
|
7) citi veidi, kas izriet no
Latvijas starptautiskajām saistībām. |
5.pants. Valsts un Eiropas Savienības atbalsts (1)
Valsts un Eiropas Savienības atbalsts tiek piešķirts, lai sekmētu
lauksaimniecības un lauku attīstību, kā arī paaugstinātu dzīves līmeni lauku
teritorijā. |
1 |
Juridiskais birojs
Aizstāt 5.
panta pirmajā daļā vārdu teritorijāar vārdiem teritorijas iedzīvotājiem. |
Atbalstīt |
5.pants. Valsts un Eiropas Savienības atbalsts (1) Valsts un Eiropas Savienības atbalsts
tiek piešķirts, lai sekmētu lauksaimniecības un lauku attīstību, kā arī
paaugstinātu dzīves līmeni lauku teritorijas iedzīvotājiem. |
( 2)Valsts atbalstu, Eiropas Savienības
lauksaimniecības virzības un garantiju fonda līdzfinansējumu, Eiropas
Savienības normatīvajos aktos un Pievienošanās līgumā Eiropas Savienībai
paredzētos maksājumus lauksaimniecībai un lauku attīstībai nodrošina valsts,
radot Latvijas un pārējo Eiropas Savienības dalībvalstu lauksaimniecības
produktu ražotāju līdzvērtīgas konkurences priekšnoteikumus. |
2 |
Zemkopības
ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua Izteikt 5.
panta otro daļu šādā redakcijā: (2)Valsts
atbalstu, Eiropas Savienības lauksaimniecības virzības un garantiju
fonda un Zivsaimniecības vadības
finansēšanas instrumenta līdzfinansējumu, Eiropas Savienības normatīvajos
aktos un Pievienošanās līgumā Eiropas Savienībai paredzētos maksājumus
lauksaimniecībai un lauku attīstībai nodrošina valsts, radot Latvijas un
pārējo Eiropas Savienības dalībvalstu lauksaimniecības produktu ražotāju
līdzvērtīgas konkurences priekšnoteikumus. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(2)Valsts atbalstu, Eiropas Savienības lauksaimniecības virzības
un garantiju fonda un zivsaimniecības
vadības finansēšanas instrumenta līdzfinansējumu, Eiropas Savienības normatīvajos
aktos un Pievienošanās līgumā Eiropas Savienībai paredzētos maksājumus
lauksaimniecībai un lauku attīstībai nodrošina valsts, radot Latvijas un
pārējo Eiropas Savienības dalībvalstu lauksaimniecības produktu ražotājiem
līdzvērtīgas konkurences priekšnoteikumus. |
(3) Valsts atbalsts lauksaimniecības attīstībai subsīdiju veidā
nedrīkst būt mazāks par 2,5 procentiem no gada pamatbudžeta kopējiem
izdevumiem, kas tiek segti no dotācijām no vispārējiem ieņēmumiem, atskaitot
iemaksas Eiropas Savienības budžetā. |
3 |
Juridiskais birojsIerosinām saskaņot trešo daļu
attiecībā uz procentos noteikto valsts atbalstu lauksaimniecības attīstībai
subsīdiju veidā ar Finanšu ministriju, jo minētā norma var nonākt pretrunā ar
gadskārtējo valsts budžetu. Ja, pieņemot likumprojektu, rodas pretrunas ar spēkā
esošajiem likumiem ( šajā gadījumā ar Budžeta likumu), Saeimai jānosaka, ka
jaunais likums vai tā atsevišķas daļas stāsies spēkā vienlaikus ar
grozījumiem spēkā esošajos likumos. |
Neatbalstīt |
(3) Valsts atbalsts
lauksaimniecības attīstībai subsīdiju veidā nedrīkst būt mazāks par 2,5
procentiem no gada pamatbudžeta kopējiem izdevumiem, kas tiek segti no
dotācijām no vispārējiem ieņēmumiem, atskaitot iemaksas Eiropas Savienības
budžetā. |
(4)
Kārtību, kādā tiek piešķirts valsts un Eiropas Savienības atbalsts
lauksaimniecībai, un kārtību, kādā tiek piešķirts valsts un Eiropas
Savienības atbalsts lauku attīstībai, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(4)
Kārtību, kādā tiek piešķirts valsts un Eiropas Savienības atbalsts
lauksaimniecībai, un kārtību, kādā tiek piešķirts valsts un Eiropas
Savienības atbalsts lauku attīstībai, nosaka Ministru kabinets. |
(5)
Lauksaimniecības produktu ražotājiem atbilstoši Ministru kabineta
apstiprinātajās valsts programmās noteiktajam var piešķirt ilgtermiņa
kredītus ar atvieglotiem noteikumiem un kredītprocentu subsīdijas. |
|
|
|
(5)
Lauksaimniecības produktu ražotājiem atbilstoši Ministru kabineta
apstiprinātajās valsts programmās noteiktajam var piešķirt ilgtermiņa
kredītus ar atvieglotiem noteikumiem un kredītprocentu subsīdijas. |
(6) Zemkopības ministrs
mēneša laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma stāšanās spēkā
attiecībā uz katru atbalstāmo lauksaimniecības programmu nosaka , kādā apmērā piešķirams ikgadējais valsts
atbalsts lauksaimniecībai ,un kārtību, kādā tas ir saņemams. |
4 |
Juridiskais birojs
Aizstāt sestajā daļā vārdus
Zemkopības ministrs mēneša laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma
stāšanās spēkā aizstāt ar vārdiem Ministru kabinets mēneša laikā pēc
gadskārtējā valsts budžeta likuma izsludināšanas. |
Atbalstīt daļēji |
|
|
5 |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija Izteikt 5. panta sesto daļu
šādā redakcijā: (6) Ministru kabinets mēneša laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta
likuma izsludināšanas katrai atbalstāmajai lauksaimniecības subsīdiju programmai
nosaka ikgadējā valsts atbalsta apmēru. Zemkopības ministrs nosaka šā
atbalsta saņemšanas kārtību. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(6) Ministru kabinets
mēneša laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma izsludināšanas nosaka
katrai atbalstāmajai lauksaimniecības subsīdiju programmai ikgadējā valsts
atbalsta apmēru. Zemkopības ministrs nosaka šā atbalsta saņemšanas kārtību. |
(7)
Kārtību, kādā tiek administrēts un uzraudzīts valsts un Eiropas Savienības
atbalsts lauksaimniecībai, un kārtību, kādā tiek administrēts un uzraudzīts
valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauku attīstībai, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(7)
Kārtību, kādā tiek administrēts un uzraudzīts valsts un Eiropas Savienības
atbalsts lauksaimniecībai, un kārtību, kādā tiek administrēts un uzraudzīts
valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauku attīstībai, nosaka Ministru
kabinets. |
(8)
Vispārējo finansēšanas kārtību attiecībā uz Eiropas Savienības
lauksaimniecības virzības un garantiju fonda garantiju daļā paredzētajiem
pasākumiem nosaka Ministru kabinets.
|
|
|
|
(8)
Vispārējo finansēšanas kārtību attiecībā uz Eiropas Savienības
lauksaimniecības virzības un garantiju fonda garantiju daļā paredzētajiem
pasākumiem nosaka Ministru kabinets.
|
6.pants. Tirgus intervence (1)
Tirgus intervenci īsteno, lai stabilizētu tirgus cenas, izmantojot
intervences iepirkuma vai privātās uzglabāšanas mehānismu. |
|
|
|
6.pants. Tirgus intervence (1)
Tirgus intervenci īsteno, lai stabilizētu tirgus cenas, izmantojot
intervences iepirkuma vai privātās uzglabāšanas mehānismu. |
(2) Kārtību, kādā tiek
administrēti un uzraudzīti tirgus intervences pasākumi augkopības,
lopkopības, zvejas un akvakultūras produktu tirgū, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2) Kārtību, kādā tiek
administrēti un uzraudzīti tirgus intervences pasākumi augkopības,
lopkopības, zvejas un akvakultūras produktu tirgū, nosaka Ministru kabinets. |
7.pants. Kvotas (1)
Kvotas piemēro, lai mazinātu lauksaimniecības produktu piedāvājuma un
pieprasījuma neatbilstību un uzlabotu tirgus līdzsvaru. |
|
|
|
7.pants. Kvotas (1)
Kvotas piemēro, lai mazinātu lauksaimniecības produktu piedāvājuma un
pieprasījuma neatbilstību un uzlabotu tirgus līdzsvaru. |
(2)
Kārtību, kādā tiek veikti darījumi ar piena ražošanas kvotām, kā arī šo kvotu
administrēšanas, kontroles, soda naudas aprēķināšanas un iekasēšanas kārtību
nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2)
Kārtību, kādā tiek veikti darījumi ar piena ražošanas kvotām, kā arī šo kvotu
administrēšanas, kontroles, soda naudas aprēķināšanas un iekasēšanas kārtību
nosaka Ministru kabinets. |
(3) Kartupeļu cietes ražošanas kvotu
piešķiršanu un administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(3) Kartupeļu cietes ražošanas kvotu
piešķiršanu un administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
8.pants. Ārējās tirdzniecības režīms (1)
Ārējās tirdzniecības režīmu piemēro, lai ieviestu vienotus noteikumus
attiecībā uz lauksaimniecības produktu un to pārstrādes produktu ievešanu
(importu) un izvešanu (eksportu) un reglamentētu šo procedūru uzraudzības un
administrēšanas kārtību. |
|
|
|
8.pants. Ārējās tirdzniecības režīms (1)
Ārējās tirdzniecības režīmu piemēro, lai ieviestu vienotus noteikumus
attiecībā uz lauksaimniecības produktu un to pārstrādes produktu ievešanu
(importu) un izvešanu (eksportu) un reglamentētu šo procedūru uzraudzības un
administrēšanas kārtību. |
(2)
Ārējās tirdzniecības režīma administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2)
Ārējās tirdzniecības režīma administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
9.pants. Ražotāju grupas (1)
Ražotāju grupas veido, lai nodrošinātu lauksaimniecības produktu kvantitāti
un kvalitāti, ražošanas plānošanu un pielāgošanu pieprasījumam, veicinātu
piedāvājuma koncentrēšanu un minēto grupu biedru saražotās produkcijas
realizāciju, sniegtu pakalpojumus, samazinātu ražošanas izmaksas, stabilizētu
ražotāju cenas un veicinātu videi draudzīgu ražošanas atkritumu pārstrādi, kā
arī ainavas saglabāšanu un vides bioloģisko daudzveidību. |
|
|
|
9.pants. Ražotāju grupas (1)
Ražotāju grupas veido, lai nodrošinātu lauksaimniecības produktu kvantitāti
un kvalitāti, ražošanas plānošanu un pielāgošanu pieprasījumam, veicinātu
piedāvājuma koncentrēšanu un minēto grupu biedru saražotās produkcijas
realizāciju, sniegtu pakalpojumus, samazinātu ražošanas izmaksas, stabilizētu
ražotāju cenas un veicinātu videi draudzīgu ražošanas atkritumu pārstrādi, kā
arī ainavas saglabāšanu un vides bioloģisko daudzveidību. |
(2)
Ražotāju grupu atzīšanas kritērijus un atzīšanas kārtību, darbības
nosacījumus un darbības kontroli nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2)
Ražotāju grupu atzīšanas kritērijus un atzīšanas kārtību, darbības
nosacījumus un darbības kontroli nosaka Ministru kabinets. |
10.pants. Zemes
izmantošana un saglabāšana (1) Kārtību, kādā lauksaimniecībā izmantojamo zemi
transformē lauksaimniecībā neizmantojamā zemē, un zemes transformācijas
atļauju izsniegšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
10.pants. Zemes
izmantošana un saglabāšana (1) Kārtību, kādā lauksaimniecībā izmantojamo zemi
transformē lauksaimniecībā neizmantojamā zemē, un zemes transformācijas
atļauju izsniegšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
(2) Kārtību, kādā iegūstama un apkopojama informācija par lauksaimniecībā izmantojamās
zemes auglības līmeni un tā pārmaiņām, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(2) Kārtību, kādā iegūstama un apkopojama informācija par lauksaimniecībā izmantojamās
zemes auglības līmeni un tā pārmaiņām, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(3)
Personām, kuru īpašumā vai pastāvīgajā lietošanā ir zeme, ir šādi pienākumi: 1)nodrošināt
zemes izmantošanu atbilstoši zemes
robežu plānā iezīmētajiem lietošanas veidiem un nekustamā īpašuma
valsts kadastrā reģistrētajiem zemes izmantošanas mērķiem; 2) veikt pasākumus, lai nepieļautu augsnes auglīgās
kārtas iznīcināšanu vai kvalitātes pasliktināšanos. |
|
|
|
(3)
Personām, kuru īpašumā vai pastāvīgajā lietošanā ir zeme, ir šādi pienākumi: 1)nodrošināt
zemes izmantošanu atbilstoši zemes
robežu plānā iezīmētajiem lietošanas veidiem un nekustamā īpašuma
valsts kadastrā reģistrētajiem zemes izmantošanas mērķiem; 2) veikt pasākumus, lai nepieļautu augsnes auglīgās
kārtas iznīcināšanu vai kvalitātes pasliktināšanos. |
(4) Šā panta trešajā daļā noteiktos pienākumus pilda
zemes nomnieks, ja to paredz zemes nomas līgums. |
|
|
|
(4) Šā panta trešajā daļā noteiktos pienākumus pilda
zemes nomnieks, ja to paredz zemes nomas līgums. |
11.pants. Bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzība un
kontrole |
|
|
|
11.pants. Bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzība un
kontrole |
Bioloģiskās
lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
Bioloģiskās
lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. |
12.pants. Sadarbība ar lauksaimniecības un
zivsaimniecības organizācijām (1)
Zemkopības ministrija, izstrādājot un īstenojot lauksaimniecības un lauku
attīstības politiku, konsultējas ar Lauksaimniecības organizāciju sadarbības
padomi, bet attiecībā uz zivsaimniecības attīstības politiku ar
Zivsaimniecības konsultatīvo padomi. |
|
|
|
12.pants. Sadarbība ar lauksaimniecības un
zivsaimniecības organizācijām (1) Zemkopības ministrija, izstrādājot un
īstenojot lauksaimniecības un lauku attīstības politiku, konsultējas ar
Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, bet attiecībā uz
zivsaimniecības attīstības politiku ar Zivsaimniecības konsultatīvo padomi. |
(2) Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome ir
konsultatīva institūcija. Tā pati apstiprina savu nolikumu, kurā ir noteikti
Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes mērķi un galvenie uzdevumi. |
|
|
|
(2) Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome ir
konsultatīva institūcija. Tā pati apstiprina savu nolikumu, kurā ir noteikti
Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes mērķi un galvenie uzdevumi. |
(3) Zivsaimniecības konsultatīvā padome ir konsultatīva
un koordinējoša institūcija, kuras mērķis ir veidot līdzsvarotu
zivsaimniecības attīstības politiku un saskaņot valsts un nevalstisko
organizāciju viedokļus par zivsaimniecības politikas īstenošanu.
Zivsaimniecības konsultatīvās padomes sastāvā ir valsts un zivsaimniecības
organizāciju pārstāvji. Zivsaimniecības konsultatīvās padomes nolikumu
apstiprina zemkopības ministrs. |
6 |
Juridiskais birojs
Aizstāt
12. panta trešajā daļā vārdus zemkopības ministrsar vārdiem Ministru
kabinets. |
Atbalstīt |
(3) Zivsaimniecības konsultatīvā padome ir konsultatīva
un koordinējoša institūcija, kuras mērķis ir veidot līdzsvarotu
zivsaimniecības attīstības politiku un saskaņot valsts un nevalstisko
organizāciju viedokļus par zivsaimniecības politikas īstenošanu.
Zivsaimniecības konsultatīvās padomes sastāvā ir valsts un zivsaimniecības
organizāciju pārstāvji. Zivsaimniecības konsultatīvās padomes nolikumu
apstiprina Ministru kabinets. |
III nodaļa. Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas uzraudzībai un
novērtēšanai nepieciešamā informācija 13.pants.
Lauksaimniecības informācijas uzskaite (1) Kārtību, kādā vācama un apkopojama informācija par
lauksaimniecības produktu cenām un tirdzniecības apjomiem noteiktā pārskata
periodā, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
III nodaļa.
Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas uzraudzībai un novērtēšanai
nepieciešamā informācija 13.pants.
Lauksaimniecības informācijas uzskaite (1) Kārtību, kādā vācama un apkopojama informācija par
lauksaimniecības produktu cenām un tirdzniecības apjomiem noteiktā pārskata
periodā, nosaka Ministru kabinets. |
(2) Zemkopības ministrija katru gadu nodrošina
informācijas apkopošanu par lauksaimniecības produktu ražotāju ieņēmumiem,
izmaksām, saimnieciskās darbības rezultātiem un saimniecību strukturālajiem
un ražošanas rādītājiem, kā arī nodrošina minētās informācijas iekļaušanu
lauku saimniecību uzskaites datu tīklā. Saimniecības
klasificē pēc to ekonomiskā lieluma un specializācijas. |
|
|
|
(2)
Zemkopības ministrija katru gadu nodrošina informācijas apkopošanu par
lauksaimniecības produktu ražotāju ieņēmumiem, ražošanas izmaksām,
saimnieciskās darbības rezultātiem un saimniecību strukturālajiem un
ražošanas rādītājiem, kā arī nodrošina minētās informācijas iekļaušanu lauku
saimniecību uzskaites datu tīklā. Saimniecības klasificē pēc to ekonomiskā
lieluma un specializācijas. |
(3)
Lauku saimniecību uzskaites datu tīkla izveidošanas, uzturēšanas un darbības
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(3)
Lauku saimniecību uzskaites datu tīkla izveidošanas, uzturēšanas un darbības
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Pārejas noteikumi |
|
|
|
Pārejas noteikumi |
1.
Ar šā likuma spēkā stāšanos
spēku zaudē Lauksaimniecības likums
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 23.nr.;
2001, 7.nr.; 2002, 2., 24.nr.). |
7 |
Juridiskais birojs
Papildināt pārejas noteikumu 1.
punktu ar šādu tekstu un 1998. gada 15. jūnijā pieņemto Saeimas lēmumu par
Latvijas lauku attīstības programmas apstiprināšanu ( Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru kabineta Zinōtājs 1998, nr.13). |
Atbalstīt |
1.
Ar šā likuma spēkā stāšanos
spēku zaudē Lauksaimniecības likums
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 23.nr.;
2001, 7.nr.; 2002, 2., 24.nr.) un 1998. gada 15. jūnijā pieņemtais Saeimas
lēmums Par Latvijas lauku attīstības programmas apstiprināšanu ( Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 13. nr.). |
2.
Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā
līdz 2004.gada 1.maijam piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: |
|
|
|
2.
Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā
līdz 2004.gada 1.maijam piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: |
1)
2002.gada 30.septembra noteikumi nr.330 "Lauku saimniecību uzskaites
datu tīkla izveidošanas, uzturēšanas un darbības kārtība"; |
8 |
Zemkopības
ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lucaua Pārejas
noteikumu 2. punkta 1. apakšpunktā aizstāt vārdu septembraar vārdu
jūlija. |
Atbalstīt |
1) 2002.gada 30.jūlija noteikumi nr.330 "Lauku
saimniecību uzskaites datu tīkla izveidošanas, uzturēšanas un darbības
kārtība"; |
2) 2002.gada 30.septembra noteikumi nr.331 "Par
graudu iepirkšanu no sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Riga
Bestsprit" piegādātājiem 2002.gadā"; |
|
|
|
2) 2002.gada 30.septembra noteikumi nr.331 "Par
graudu iepirkšanu no sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Riga
Bestsprit" piegādātājiem 2002.gadā"; |
3) 2003.gada 10.jūnija noteikumi nr.246 "Noteikumi
par intervenci labības tirgū"; |
|
|
|
3) 2003.gada 10.jūnija noteikumi nr.246 "Noteikumi
par intervenci labības tirgū"; |
4) 2001.gada 27.decembra noteikumi nr.540
"Kārtība, kādā izveidojama vienota administrēšanas sistēma atbalstam
laukiem, lauksaimniecībai, zivsaimniecībai un mežsaimniecībai"; |
|
|
|
4) 2001.gada 27.decembra noteikumi nr.540
"Kārtība, kādā izveidojama vienota administrēšanas sistēma atbalstam
laukiem, lauksaimniecībai, zivsaimniecībai un mežsaimniecībai"; |
5) 2002.gada 26.novembra noteikumi nr.514
"Bioloģiskās lauksaimniecības produktu aprites un sertifikācijas
kārtība"; |
|
|
|
5) 2002.gada 26.novembra noteikumi nr.514
"Bioloģiskās lauksaimniecības produktu aprites un sertifikācijas
kārtība"; |
6) 2003.gada 29.aprīļa noteikumi nr.232
"Bioloģiskās lauksaimniecības produktu apritē iesaistīto personu
reģistrācijas kārtība un bioloģiskās lauksaimniecības produktu aprites valsts
uzraudzības un kontroles kārtība"; |
|
|
|
6) 2003.gada 29.aprīļa noteikumi nr.232
"Bioloģiskās lauksaimniecības produktu apritē iesaistīto personu reģistrācijas
kārtība un bioloģiskās lauksaimniecības produktu aprites valsts uzraudzības
un kontroles kārtība"; |
7) 2002.gada 3.janvāra noteikumi nr.7 "Noteikumi
par lauksaimniecības produktu sarakstu". |
|
|
|
7) 2002.gada 3.janvāra noteikumi nr.7 "Noteikumi
par lauksaimniecības produktu sarakstu"; |
8) 2003. gada 1. jūlija noteikumi nr. 363 Kārtība,
kādā tiek sniegta, vākta un apkopota informācija par lauksaimniecības
produktu cenām un tirdzniecības apjomiem. |
|
|
|
8) 2003. gada 1. jūlija noteikumi nr. 363 Kārtība,
kādā tiek sniegta, vākta un apkopota informācija par lauksaimniecības
produktu cenām un tirdzniecības apjomiem. |
3. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 1.jūnijam, piemērojami
Ministru kabineta 2001.gada 1.septembra noteikumi Nr.385
"Lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas nosacījumi un zemes
transformācijas atļauju izsniegšanas kārtība", ciktāl tie nav pretrunā
ar šo likumu. |
|
|
|
3. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 1.jūnijam, piemērojami
Ministru kabineta 2001.gada 1.septembra noteikumi Nr.385
"Lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas nosacījumi un zemes
transformācijas atļauju izsniegšanas kārtība", ciktāl tie nav pretrunā
ar šo likumu. |
4. Ministru kabinets līdz 2004.gada 15. aprīlim
izdod šā likuma 5.panta ceturtajā un septītajā daļā paredzētos noteikumus. |
|
|
|
. |
|
9 |
Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisija Izteikt
pārejas noteikumu 4. punktu šādā redakcijā: 4. Ministru kabinets līdz 2004.gada 1. maijam
izdod šā likuma 5.panta ceturtajā un septītajā daļā paredzētos noteikumus. |
Atbalstīt |
4. Ministru kabinets līdz 2004.gada 1. maijam izdod
šā likuma 5.panta ceturtajā un septītajā daļā paredzētos noteikumus. |
5. Likuma 1.panta 3., 4., 7. un 8.punkts ir spēkā
līdz 2004.gada 1.maijam. |
|
|
|
5. Likuma 1.panta 3., 4., 7. un 8.punkts ir spēkā
līdz 2004.gada 1.maijam. |
6. Šā likuma 5.panta sestā daļa stājas spēkā mēneša laikā
pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma stāšanās spēkā |
10 |
Juridiskais birojs
Izslēgt 6.
punktu, attiecīgi mainot turpmāko punktu numerāciju. |
Atbalstīt |
|
7. Ministru kabinets līdz 2004. gada 1. septembrim
izdod šā likuma 10. panta otrajā daļā paredzētos noteikumus. |
11 |
Juridiskais birojs
Papildināt
7. punktu pēc vārda daļāar vārdiem un 12. panta trešajā daļā. |
Atbalstīt |
6. Ministru kabinets līdz 2004. gada 1. septembrim
izdod šā likuma 10. panta otrajā daļā un 12. panta trešajā daļā paredzētos
noteikumus. |
7.
Līdz 2004.
gada 31. decembrim ir spēkā zemkopības ministra 2004. gada 14. janvāra
instrukcija nr. 1 Lauksaimniecības
subsīdiju piešķiršanas un izmaksu kārtība 2004. gadā. |
|
|
|
7. Līdz
2004. gada 31. decembrim ir spēkā zemkopības ministra 2004. gada 14. janvāra
instrukcija nr. 1 Lauksaimniecības
subsīdiju piešķiršanas un izmaksu kārtība 2004. gadā. |
8.
Līdz 2004.
gada 1. oktobrim ir derīgi bioloģiskās lauksaimniecības sertifikāti, kas
izdoti saskaņā ar Ministru kabineta 2002. gada 26. novembra noteikumiem nr.
514 Bioloģiskās lauksaimniecības produktu aprites un sertifikācijas kārtība. |
|
|
|
8. Līdz
2004. gada 1. oktobrim ir derīgi bioloģiskās lauksaimniecības sertifikāti,
kas izdoti saskaņā ar Ministru kabineta 2002. gada 26. novembra noteikumiem
nr. 514 Bioloģiskās lauksaimniecības produktu aprites un sertifikācijas
kārtība. |
Likums
stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
|
|
|
Likums
stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |