Likumprojekts
Grozījumi likumā
"Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"
Izdarīt likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) HES hidrotehnisko būvju paredzēto drošuma klasi norāda projektēšanas uzdevumā, ko paraksta pasūtītājs un projektētājs. Galīgo lēmumu par HES hidrotehniskās būves atbilstību projektēšanas uzdevumā minētajai drošuma klasei pieņem Valsts būvinspekcija, pamatojoties uz skiču projekta stadijā izstrādātu apdraudējuma novērtējumu."
2. Papildināt 8.pantu ar teikumu šādā redakcijā:
"HES hidrotehnisko būvju drošuma sertifikāta esamība neatbrīvo būves valdītāju no atbildības par HES avārijas rezultātā nodarītu kaitējumu videi un fizisko un juridisko personu īpašumam."
3. Papildināt 12.pantu ar teikumu šādā redakcijā:
"Valsts būvinspekcija katru gadu sagatavo un iesniedz Ekonomikas ministrijā ziņojumu par HES hidrotehnisko būvju drošumu Latvijā."
4. Izslēgt pārejas noteikumu 2. un 3.punktu.
Ekonomikas ministrs
J.Lujāns
Grozījumu likumā
Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu
anotācija
I. Kādēļ normatīvai akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saeima ir pieņēmusi un Valsts prezidente ir izsludinājusi likumu Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu, kurš ir spēkā ar 2001.gada 1.aprīli Likuma darbības laikā ir pierādījies, ka atsevišķi likumprojekta panti ir nepilnīgi vai arī tie ir traktējami dažādi. -Likuma 3. pants nosaka, ka HES hidrotehnisko būvju drošuma klasi nosaka projektēšanas uzdevumā, bet nenosaka kas ir pamats lēmuma pieņemšanai par attiecīgu drošuma klasi -Neskatoties uz to, ka likuma 4. pants nosaka, ka HES valdītājs atbild par savā valdījumā esošo hidrotehnisko būvju drošumu, atsevišķi HES valdītāji uzskata, ka Valsts, izdodot drošuma sertifikātu, atbrīvo HES valdītāju no atbildības par HES avārijas rezultātā nodarītu kaitējumu
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likuma grozījumu būtība ir noteikt:
|
3. Cita informācija |
Uz nepilnībām likumā ir norādījuši ārzemju konsultantu firmu (SWEKO International, Zviedrija un JACOBS GIBB, Anglija) eksperti |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvai akts izstrādāts lai papildinātu agrāk izdotu normatīvo aktu, tas neradīs nekādu ietekmi uz makroekonomisko vidi |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts uzņēmējdarbības vidi neiespaidos un administratīvo procedūru neizmainīs |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvais akts neradīs sociālas sekas |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais akts neatstās ietekmi uz vidi |
5.Cita informācija |
Normatīvais akts palielinās HES valdītāju atbildība par hidrotehnisko būvju drošumu. Valsts institūcija (atbildīgā ministrija) saņems ikgadēju ziņojumu Par HES hidrotehnisko būvju drošumu Latvijā |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1.Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Normatīvā akta izdošana nenoteiks izdot citus normatīvos aktus |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Eiropas Savienības līmenī šī joma nav harmonizēta t.i. atstāta dalībvalstu kompetencē |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Saistību nav |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Saistības neizriet |
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
|
Attiecīgie ES normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Saistību nav |
2.tabula
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
- |
- |
- |
- |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekta sagatavošanas procesā notikušas konsultācijas ar Mazās hidroenerģētikas asociāciju |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Mazās hidroenerģētikas asociācija atbalsta normatīvo aktu projektu Iestrādāti priekšlikumi mainīt formulējumu |
3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedrības viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi veikti nav |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Normatīvā akta projektā iestrādāti konsultantu firmu (SWEKO International, Zviedrija un JACOB GIBB, Anglija) priekšlikumi |
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Valsts būvinspekcija. Jauna institūcija radīta netiks |
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas vēstnesis |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Normatīvais akts papildus ierobežojumus indivīdam neuzliek |
Ekonomikas ministrs J.Lujāns
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|||
J.Lujāns |
K.Gerhards |
M.Līdumniece |
J.Eglītis |
M.Strautmanis |
09.12.2003 13:15
813
M.Strautmanis
7013032
maris.strautmanis@em.gov.lv