Likumprojekts
Grozījums likumā "Par zemes lietošanu un zemes ierīcību"
Izdarīt likumā "Par zemes lietošanu un zemes ierīcību" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1993, 18./19.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:
"Pārejas noteikums
Likums ir spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim."
Tieslietu ministrs
A.Aksenoks
Likumprojekta
Grozījums likumā Par zemes lietošanu
un zemes ierīcību
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums Par zemes lietošanu un zemes ierīcību ir pieņemts 1991.gada 21.jūnijā. Tā uzdevums ir aizsargāt zemes lietotāju tiesības un regulēt zemes lietošanas un zemes ierīcības pamatnoteikumus. Pakāpeniski attīstoties likumdošanai, kas regulē zemes reformu un zemes privatizāciju, likums Par zemes lietošanu un zemes ierīcību zaudējis savu sākotnējo nozīmi. Zemes reformas realizācijas gaitā zeme tiek nodota lietošanā, kārtībā, kādu paredz zemes reformas likumi, zemes strīdi par lietošanā esošo zemi tiek izskatīti kārtībā, kādu nosaka likumi Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos un Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās. Minēto divu likumu, Ministru kabinetā akceptētie grozījumi, paredz, ka zemi pastāvīgā lietošanā var pieprasīt tikai līdz 2004.gada 31.decembrim. Līdz ar to likums Par zemes lietošanu un zemes ierīcību ir zaudējis savu nozīmi. |
2.Normatīvā akta projekta būtība |
Veidojot normatīvo bāzi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas valsts stratēģijai (pamatnostādnēm) daļā par zemes pastāvīgā lietotāja statusa maiņu, ir jāgroza likums Par zemes lietošanu un zemes ierīcību. Likums jāpapildina ar pārejas noteikumiem, nosakot, ka likums ir spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim. 2005.gadā izbeigsies zemes piešķiršana pastāvīgā lietošanā un privatizācijai nepieprasītā zeme piekritīs valstij un pašvaldībām. |
3. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likuma grozījums nodrošinās zemes reformas likumos noteikto zemes piešķiršanas kārtību un šo likumu viennozīmīgu darbību.
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvais akts šo jomu neskar.
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar.
|
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav.
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Papildus ieņēmumi nav gaidāmi.
|
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Papildus izdevumi nav nepieciešami.
|
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvais akts šo jomu neskar
|
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav nepieciešami.
|
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvais akts finansiālo ietekmi neradīs. |
||||
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav.
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Lai nodrošinātu zemes pārvaldību: 1. Līdz 2004.gada 30.jūnijam jāiesniedz Ministru kabinetā sagatavots likumprojekts Nekustamā īpašuma valsts kadastra likums, kas regulēs kadastra objektu formēšanu reģistrāciju, kadastra darbības, kadastra datu glabāšanu un apriti un strīdu izskatīšanas kārtību. 2. Līdz 2004.gada 30.novembrim jāsagatavo un jāiesniedz ministru kabinetā likumprojekts Zemes ierīcības likums, kas regulēs zemes ierīcības darbības un noteiks to saturu, zemes iegūšanas, izmantošanas un pārvaldīšanas nosacījumus. |
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav.
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvais akts šo jomu neskar
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvais akts šo jomu neskar
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvais akts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums
1. tabula |
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvais akts šo jomu neskar
|
2. tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|
Normatīvais akts šo jomu neskar | ||||
|
||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, Sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Konsultācijas nav notikušas. |
3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas.
|
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildi nodrošinās esošās institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publikācija izdevumos Latvijas Vēstnesis un Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no likuma, ir piemērojams vispārējais administratīvais process. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
09.01.2004.
771
Veitners
7038640, solvita.pormale@vzd.gov.lv
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
A.Aksenoks |
G.Kūtris |
I.Nikuļceva |
I.Brazauska |
G.Grūbe |