2004. gada 16. februārī
9/5 4/
Saeimas Prezidijam
Izglītības, kultūras un zinātnes komisija šā gada 12. februāra sēdē izskatīja likumprojektu Grozījums Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu (reģ. nr.490; dok.nr.1473) pirmajam lasījumam.
Komisija nolēma neatbalstīt minēto likumprojektu un saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 85. pantu izstrādāt likumprojektam Grozījums Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu (reģ. nr.490; dok.nr.1473) alternatīvu likumprojektu.
Izglītības, kultūras un zinātnes komisija lūdz Saeimas Prezidiju iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā izskatīšanai pirmajā lasījumā likumprojektu Grozījums Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu (reģ. nr.490; dok.nr.1473) un komisijas izstrādāto alternatīvo likumprojektu Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu.
Pielikumā:
1) alternatīvais likumprojekts Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu, 1 lpp.
2) alternatīvā likumprojekta Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu anotācija, __ lpp.
Ar cieņu
J.Strazdiņš
Izglītības, kultūras un zinātnes
komisijas priekšsēdētājs
Alternatīvais likumprojekts
Iesniedz Izglītības, kultūras un zinātnes komisija
Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu
Izdarīt Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 46./47./48.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6., 16.nr.; 1999, 2.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 22.nr.) šādus grozījumus:
Papildināt 1.punktu ar 19. 23. apakšpunktu šādā redakcijā:
19) sabiedrības ar ierobežotu atbildību Golfs & Karti golfa laukuma komplekss;
20) sabiedrības ar ierobežotu atbildību Sporta komplekss Zemgale Jelgavas ledus halle;
21) slēpošanas biatlona komplekss Priekuļi;
22) sabiedriskās organizācijas BMX sporta kluba Tālava BMX velotrase;
23) sabiedrība ar ierobežotu atbildību Babītes hokeja halle.
LIKUMPROJEKTA
Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumā
Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
||||||||||
situācijas raksturojums |
Sportam ir nozīmīga vieta veselības aizsardzībā, veicinot cilvēku fizisko un garīgo attīstību un pasargājot sabiedrību no alkohola un narkotisko vielu ietekmes. Viens no valsts sporta politikas galvenajiem uzdevumiem ir kopā ar pašvaldībām realizēt mērķtiecīgu investīciju programmu sporta bāžu attīstībai, radot iespēju ne tikai katram indivīdam nodarboties ar iecienīto sporta veidu, bet arī nodrošināt iespējas rīkot starptautiska līmeņa sacensības, kā arī radītu apstākļus Latvijas sportistu sagatavošanai Eiropas un pasaules čempionātiem, Olimpiskajām spēlēm. Lai šos mērķus sasniegtu, Latvijas Republikas Augstākā Padome 1992. gadā pieņēma lēmumu Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu. Ar šo lēmumu un grozījumiem šajā lēmumā nacionālās sporta bāzes statuss piešķirts 18 sporta bāzēm, neatkarīgi no tā, kā īpašumā tās atrodas. Turklāt, ir izdarīti arī vairāki grozījumi šajā lēmumā, kas nosaka, kādi kritēriji ir jāievēro nacionālajai sporta bāzei, ja tā tiek privatizēta vai atsavināta. Šī lēmuma 2., 3. un 4. punkts nosaka, ka nacionālās sporta bāzes var privatizēt vai atsavināt, ja tam piekrīt Nacionālā sporta padome, privatizācijas vai atsavināšanas noteikumos paredzot, ka objekta ieguvēja pienākums ir saglabāt attiecīgās sporta bāzes darbības profilu, to ekonomiski un finansiālo garantējot, kā arī paredzot tajos nosacījumus starptautisko un valsts nozīmes sporta sacensību rīkošanai. Ja privatizējamām vai atsavinātajām sporta bāzēm mainās īpašnieks, minētie nosacījumi ir saistoši arī turpmākajiem nacionālās sporta bāzes ieguvējiem. Olimpiskās kustības popularizēšanai, jaunatnes un augstu sasniegumu sporta attīstības nodrošināšanai, īpaša nozīme ir starptautisku sporta federāciju kritērijiem atbilstošiem sporta kompleksiem un bāzēm. Gan Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, gan Sporta apakškomisija, izvērtējot komisijā iesniegtos dokumentus un uzklausot attiecīgo sporta bāzu pārstāvjus, nolēma atbalstīt nacionālas sporta bāzes statusa piešķiršanu šādām sporta bāzēm:
Saskaņā ar Sporta likuma prasībām arī Latvijas Nacionālā sporta padome ir devusi atzinumu par katras minētās sporta bāzes atbilstību kritērijiem, kas nepieciešami nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanai. |
|||||||||
2. Likuma projekta būtība |
Normatīvā akta būtība ir piešķirt nacionālās sporta bāzes statusu
|
|||||||||
II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Ieviešot likumu, tiks radīta iespēja dažādu sociālo grupu pārstāvjiem nodarboties ar sportu. Valstij būs iespēja organizēt starptautiska līmeņa sacensības un piesaistīt tūristus, tādejādi veicinot Latvijas tēla nešanu pasaulē. Likuma pieņemšana dos papildus stimulu ārzemju investīciju piesaistei. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un adminstratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Sports ietaupa to valsts līdzekļu daļu, kas jāizdod veselības aprūpei. Sporta nodarbības veido veselu un stipru cilvēku, atjauno veselību invalīdiem. Tādējādi sports uzlabo tautas veselību un sekmē valsts attīstību kopumā. Sports ietaupa to valsts līdzekļu daļu, kas jāizdod veselības aprūpei. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Saistībā ar vides aizsardzības principiem un programmām tiks veidotas un uzturētas ekoloģiski tīras aktīvās atpūtas un sporta zonas. |
|||||||||
III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Tūkst.Ls |
|||||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos un izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
||||||||
2. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
||||||||
3. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
||||||||
4. Cita informācija |
Pēc likumprojekta pieņemšanas ir jāveic grozījumi Ministru Kabineta noteikumos Nr.396 Noteikumi par masu aktīvās atpūtas centru, sporta būvju un to uzturēšanai nepieciešamās zemes neaplikšanu ar nekustamā īpašuma nodokli, kas izdoti saskaņā ar likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 1.panta otrās daļas 8.punktu un paredz atvieglojumus nekustamā īpašuma nodokļa maksātājiem. |
|||||||||
IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru Kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Pēc likumprojekta pieņemšanas ir jāizdara attiecīgi grozījumi Ministru Kabineta noteikumos Nr.396 Noteikumi par masu aktīvās atpūtas centru, sporta būvju un to uzturēšanai nepieciešamās zemes neaplikšanu ar nekustamā īpašuma nodokli. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemnšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām sabiedriskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Latvijas Hokeja federāciju, Latvijas BMX federāciju, sabiedrisko organizāciju Hokeja klubs Zemgale, Latvijas Biatlona federāciju, Latvijas Olimpisko komiteju, Latvijas golfa federāciju. |
|||||||||
2. Kāda ir šo sabiedrisko organizāciju pozīcija |
Minētās sabiedriskās organizācijas atbalsta šo likumprojektu un aktīvi piedalījās likuma projekta izstrādes procesā. |
|||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |