Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā

Izdarīt Veterinārmedicīnas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 11.nr.; 2002, 2.nr.; 2003, 4.nr.; 2003, 15.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā likuma tekstā vārdus “Pārtikas un veterinārā dienesta direktors” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “Pārtikas un veterinārā dienesta ģenerāldirektors” (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā likuma tekstā vārdus “uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “komersants” (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

“2) dzīvnieku izcelsmes produkti - cilvēku patēriņam paredzētie dzīvnieku izcelsmes pārtikas jēlprodukti (kautprodukti, piens, olas, akvakultūras un zvejas produkti) un dzīvnieku izcelsmes pārtikas produkti (gaļa, piens, olas, zvejas un biškopības produkti), kā arī dzīvnieku izcelsmes blakusprodukti, kuri nav paredzēti izmantošanai pārtikā;”;

izteikt 5.punktu šādā redakcijā:

“5) valsts veterinārās uzraudzības objekti - dzīvnieku novietnes, dzīvnieku audzētavas un dzīvnieku audzētāju organizācijas, kas nodarbojas ar dzīvnieku audzēšanu, tirdzniecību un demonstrēšanu publiskās izstādēs, dzīvnieku kolekcijas, cirki, inkubatori, dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas stacijas, embriju transplantācijas komersanti, dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas pakalpojumu sniedzēji, veterinārmedicīniskās aprūpes komersanti, individuālie veterināro pakalpojumu sniedzēji, eksperimentos un zinātniskos nolūkos izmantojamo dzīvnieku audzēšanas, izmantošanas un piegādes komersanti, izstādes, izsoles un citas vietas, kur notiek pasākumi ar dzīvnieku piedalīšanos, dzīvnieku patversmes un viesnīcas, dzīvnieku barības apritē iesaistītās personas, dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kuri nav paredzēti izmantošanai pārtikā savākšanas, transportēšanas, uzglabāšanas, pārstrādes vai iznīcināšanas komersanti, veterināro zāļu, veterinārfarmaceitisko produktu un dzīvnieku kopšanas līdzekļu ražošanas un izplatīšanas komersanti, komersanti, kas iesaistīti dzīvnieku izcelsmes produktu apritē, kā arī speciālie dzīvnieku transportēšanas līdzekļi, atkritumu poligoni un dzīvnieku kapsētas;”;

izteikt 6.punktu šādā redakcijā:

„6) veterinārā ekspertīze - svaigas gaļas iegūšanai paredzēto dzīvnieku pirmskaušanas apskate, nokauto dzīvnieku kautproduktu izpēte un nozvejoto zivju izmeklēšana, arī laboratoriskā izmeklēšana, lai sniegu atzinumu par gaļas un zivju turpmāko izmantošanu;”;

izslēgt 7.punktā vārdus “apmierina dzīvnieku īpašnieku ētiskās un estētiskās prasības”;

papildināt 12.punktu pēc vārdiem “bet nav tiesību” ar vārdiem “pieņemt lēmumu par dzīvnieka nokaušanu un”;

papildināt ar 14.punktu šādā redakcijā:

“14) pastāvīga veterinārā uzraudzība - uzņēmuma darba procesa pastāvīga Pārtikas un veterinārā dienesta pilnvarota veterinārārsta uzraudzība.”

4. 4.pantā:

izslēgt pirmās daļas 4.punktu;

izteikt 7.punktu šādā redakcijā:

“7) dzīvnieku apzīmēšana un reģistrēšana, ganāmpulku un novietņu reģistrēšana, dzīvnieku pārvietošana;”;

izteikt otrās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

“2) izstrādā un apstiprina dzīvnieku infekcijas slimību uzraudzības un apkarošanas programmas;”

papildināt ar ceturto daļu šādā redakcijā:

„(4) Pārtikas un veterinārais dienests ir kompetentā iestāde šī panta pirmajā daļā minētajās jomās, kas uzrauga un kontrolē Eiropas Savienības tieši piemērojamo normatīvo aktu prasību izpildi un sniedz informāciju Eiropas Savienības institūcijām.”

5. 8.pantā:

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

“2) apturēt valsts veterinārās uzraudzības objektu darbību, arī apturēt vai aizliegt dzīvnieku pārvietošanu, tirdzniecību ar dzīvniekiem, rīkot dzīvnieku sacensības, izsoles, izstādes un citus pasākumus ar dzīvnieku piedalīšanos, ja ir aizdomas par dzīvnieku iespējamu saslimšanu ar infekcijas slimību un pastāv draudi cilvēku vai dzīvnieku veselībai, kā arī gadījumos, kad ir pārkāptas normatīvo aktu prasības;”;

papildināt ar 6.punktu šādā redakcijā:

“6) kontrolēt mājas (istabas) dzīvnieku labturības prasību ievērošanu, ja ir aizdomas vai sūdzības par normatīvo aktu pārkāpumiem.”

6. izteikt 15.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku infekcijas slimību uzraudzība un kontrole notiek saskaņā ar normatīvajiem aktiem un valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas un uzraudzības programmām.”

7. 17.pantā:

svītrot pirmo daļu;

papildināt otro daļu aiz vārdiem “dzīvnieku infekcijas slimību uzraudzības” ar vārdiem “un apkarošanas”.

8. 18.pantā:

papildināt aiz vārdiem “dzīvnieku infekcijas slimību uzraudzības” ar vārdiem “un apkarošanas”;

papildināt ar otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Pārtikas un veterinārā dienesta pilnvarotais praktizējošais veterinārārsts atrodas zemkopības ministrijas funkcionālajā padotībā.”

9. 20.pantā:

izslēgt otrajā daļā vārdus ”kā arī to, kādi veterinārie pavaddokumenti nepieciešami dzīvnieku pārvietošanai”;

izslēgt ceturto daļu.

10. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:

“21.pants. (1) Vietējās pašvaldības nodrošina:

1) suņu reģistrāciju Ministru kabineta noteiktā kārtībā;

2) klejojošu suņu un kaķu izķeršanu un, ja nepieciešams, eitanāziju;

3) bezsaimnieka dzīvnieku un meža dzīvnieku līķu savākšanu normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.

(2) Dzīvnieku reģistru izveido un uztur normatīvajos aktos noteiktā kārtībā Valsts ciltsdarba datu apstrādes centrs.”

11. Izslēgt 23.pantā vārdu „meža”.

12. 36.pantā:

svītrot vārdus „zemkopības ministra apstiprinātajām”;

aizstāt vārdu “instrukcijas” ar vārdu „programmām”.

13. 38.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Par valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku infekcijas slimību (izņemot epizootijas un transmisīvo sūkļveida encefalopātiju) apkarošanu, ja tiek veikti visi pasākumi, kas paredzēti Ministru kabineta noteikumos un dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas programmā, dzīvnieku īpašnieks var saņemt zaudējumu kompensāciju atbilstoši dzīvnieku infekcijas slimību radīto zaudējumu kompensācijas programmā paredzētajiem budžeta līdzekļiem līdz 50 procentu apmērā no kautproduktu vidējās vērtības.”;

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

„(2) Ministru kabinets nosaka dzīvnieku infekcijas slimības, kuru gadījumā tiek izmaksāta šī panta pirmajā daļā paredzētā kompensācija, un kārtību, kādā šo kompensāciju piešķir un saņem.”;

papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Par transmisīvo sūkļveida encefalopātiju apkarošanu, ja tiek veikti visi pasākumi, kas paredzēti normatīvos aktos un rīcības plānā, dzīvnieka īpašniekam ir tiesības, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par transmisīvo sūkļveida encefalopātiju, saņemt kompensāciju par:

1) piespiedu kārtā nokautajiem un iznīcinātajiem dzīvniekiem, olšūnām un embrijiem;

2) iznīcinātajiem kautķermeņiem un dzīvnieku izcelsmes produktiem.”

14. 40.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Komersanti, kuri ir iesaistīti dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu apritē, ir atzīti vai reģistrēti Pārtikas aprites uzraudzības likumā noteiktajā kārtībā. Komersanti, kuri ir iesaistīti dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kas nav paredzēti izmantošanai pārtikā, ir Pārtikas un veterinārā dienesta atzīti un uzraudzībā.”;

izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

“1) komersantu plānveida kontroli saskaņā ar zemkopības ministra apstiprināto dzīvnieku izcelsmes produktu uzraudzības programmu;”;

papildināt otro daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:

“4) Pārtikas un veterinārā dienesta pilnvarota veterinārārsta veikto pastāvīgo veterināro uzraudzību veic pār komersantu, kas nodarbojas ar dzīvnieku kaušanu, nomedīto savvaļas dzīvnieku savākšanu, nomedīto savvaļas dzīvnieku gaļas iegūšanu, gaļas sadalīšanu un sasaldēšanu - uzglabāšanu.”;

papildināt pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā:

„(4) Dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kuri nav paredzēti izmantošanai pārtikā savākšana, uzglabāšana, transportēšana, pārstrāde un iznīcināšana notiek saskaņā ar Eiropas Savienības tieši piemērojamiem normatīvajiem aktiem. Pārtikas un veterinārais dienests ir kompetentā iestāde, kurai ir tiesības noteikt izņēmumu saskaņā ar Eiropas Savienības tieši piemērojamiem normatīvajiem aktiem.

(5) Dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kuri nav paredzēti izmantošanai pārtikā īpašnieks nodrošina dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kuri nav paredzēti izmantošanai pārtikā savākšanu, uzglabāšanu, transportēšanu, pārstrādi un iznīcināšanu. Valsts finansiālo atbalstu un kārtību, kādā tiek atbalstīta dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kuri nav paredzēti izmantošanai pārtikā savākšana, uzglabāšana, transportēšana, pārstrāde un iznīcināšana katru gadu nosaka Ministru kabinets.”

15. Izslēgt 41.panta pirmo daļu.

16. Aizstāt 44.pantā vārdus “atdzesētus un saldētus” ar vārdu “svaigus”.

17. Izteikt 45.pantu šādā redakcijā:

“45.pants. Pārtikas un veterinārā dienesta pilnvarots veterinārārsts atzinumu apliecina normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.”

18. 46.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Kautuves, nomedīto savvaļas dzīvnieku savākšanas centra un nomedīto savvaļas dzīvnieku gaļas iegūšanas komersants slēdz līgumu ar Pārtikas un veterinārā dienesta teritoriālās struktūrvienības vadītāju par veterinārās ekspertīzes veikšanu, pastāvīgo veterināro uzraudzību un to apmaksas kārtību un nodrošina tās veikšanai nepieciešamos darba apstākļus.”;

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Zvejas produktu izkraušanas vietas, vairumtirgus, izsoles vietas vai zvejas kuģa īpašnieks slēdz līgumu ar Pārtikas un veterinārā dienesta teritoriālās struktūrvienības vadītāju par veterinārās ekspertīzes veikšanu, pastāvīgo veterināro uzraudzību un to apmaksas kārtību pēc zvejas produktu izkraušanas krastā vai pirms to pārdošanas un nodrošina ekspertīzes veikšanai nepieciešamos darba apstākļus.”;

papildināt ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Komersants, kas nodarbojas ar gaļas sadalīšanu un sasaldēšanu - uzglabāšanu slēdz līgumu ar Pārtikas un veterinārā dienesta teritoriālās struktūrvienības vadītāju par pastāvīgās veterinārās uzraudzības veikšanu un tās apmaksas kārtību.”

19. 47.pantā:

papildināt pirmo daļu pēc vārdiem “veterinārās ekspertīzes” ar vārdiem “un pastāvīgās veterinārās uzraudzības”;

papildināt ar ceturto daļu šādā redakcijā:

„(4) Pārtikas un veterinārā dienesta pilnvarotais veterinārārsts atrodas zemkopības ministrijas funkcionālajā padotībā.”

20. Izteikt 51.pantu šādā redakcijā:

“51.pants. Par veterinārās ekspertīzes un pastāvīgās veterinārās uzraudzības veikšanu pasūtītājs maksā Ministru kabineta noteiktā kārtībā.”

21. svītrot 53.pantā pirmās daļas sesto apakšpunktu.

22. Aizstāt 55.panta 1.punktā vārdus “Ministru kabineta” ar vārdiem “normatīvajos aktos”.

23. 56.pantā:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

„1) pirms prakses uzsākšanas rakstiski informē Pārtikas un veterinārā dienesta attiecīgās teritoriālās struktūrvienības vadītāju;”;

izteikt 3.punktu šādā redakcijā:

„3) nekavējoties ziņot Pārtikas un veterinārā dienesta attiecīgās teritoriālās struktūrvienības vadītājam par valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku infekcijas slimību uzliesmojumiem vai aizdomām par tiem un rīkoties saskaņā ar dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas programmām līdz turpmākajiem valsts vecākā veterinārā inspektora rīkojumiem;”

24. Papildināt 57.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

“Prasības dzīvnieku veterinārmedicīniskās aprūpes uzņēmumiem nosaka Ministru kabinets.”

25. Papildināt likumu ar 57.1pantu šādā redakcijā:

“57.1pants. (1) Praktizējošam veterinārārstam ir aizliegts dzīvniekam izdarīt izskatu pārveidojošas vai citas neārstnieciskas operācijas, īpaši mājas istabas dzīvniekiem, ausu apgriešanu, astes apgriešanu, devokalizāciju (balss saišu pārgriešanu), pirkstu 3.falangas amputāciju, ilkņu izņemšanu.

(2) Šā panta pirmajā daļā minētās operācijas praktizējošs veterinārārsts var izdarīt, ja operācija:

1) dzīvniekam nepieciešama veterinārmedicīnisku apsvērumu dēļ;

2) dzīvniekam dot citu būtisku labumu (izņemot, ausu un astu kosmētisku apgriešanu);

3) ir vienīgā alternatīva dzīvnieka eitanāzijai (izņemot, ausu un astu kosmētisku apgriešanu);

4) nepieciešama dzīvnieka vairošanās funkciju pārtraukšanai.

(3) Procedūras, kas var sagādāt dzīvniekam sāpes veic praktizējošs veterinārārsts, izmantojot anestēziju. Praktizējošs veterinārārsts neizmanto anestēziju gadījumos, kad sāpes nav lielākas par pašu anestēzijas procesu.”

26. 59.pantā:

aizstāt 3.punktā vārdus “Ministru kabineta” ar vārdiem “normatīvajos aktos”;

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

“4) uzrādīt un nodot nākamajam dzīvnieku īpašniekam dokumentus par dzīvnieku identifikāciju, reģistrāciju, veselības stāvokli un veiktajiem dzīvnieku infekcijas slimību profilaktiskajiem pasākumiem (piemēram, dzīvnieka pase, dzīvnieka pārvietošanas deklarācija, vakcinācijas apliecību, veterināro apliecību);”;

izteikt 8.punktu šādā redakcijā:

„8) nekavējoties ziņot:

a) praktizējošam veterinārārstam par dzīvnieka nobeigšanos, abortiem, vairāku dzīvnieku vienlaicīgas saslimšanas gadījumiem un jebkuru gadījumu, kas rada aizdomas par dzīvnieku saslimšanu ar infekcijas slimību;

b) komersantiem, kuri nodarbojas ar dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kas nav paredzēti izmantošanai pārtikā, savākšanu, par dzīvnieku nobeigšanās gadījumiem;”;

izteikt 10.punktu šādā redakcijā:

„10) nodrošināt dzīvnieku līķu savākšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;”

27. Papildināt 59.pantu ar 13.punktu šādā redakcijā:

„13) ievērot ierobežojumus dzīvnieku barības izēdināšanā, glabāšanā un pārvadāšanā atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām”.

28. Pārejas noteikumos:

izslēgt 5.punkta 2. un 6.apakšpunktu;

papildināt ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā:

„13. Šā likuma 21.panta otrā daļa stājas spēkā ar 2005.gada 1.janvāri.

14. Šā likuma 12.pantā, 20.panta otrajā un ceturtajā daļā, 25.panta 3.punktā, 41.panta pirmajā daļā un 53.panta 5.punktā paredzētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2004.gada 1.maijam.”

 

 

 

 

05.03.2004. 12:02

B.Holcmane

7027404, Baiba.Holcmane@zm.gov.lv

Zemkopības ministrs

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

M.Roze

 

L.Straujuma

 

S.Grigaļūna

 

D.Malzubre

 

 

B.Holcmane

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi “Veterinārmedicīnas likumā””

anotācija

Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Pašreiz spēkā ir Veterinārmedicīnas likums. Likuma mērķis ir regulēt dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanu un profilaksi, veterinārmedicīnisko praksi, dzīvnieku izcelsmes produktu apriti, dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu importa un tranzīta veterināro kontroli un noteikt valsts un pašvaldību institūciju, kā arī personu tiesības un pienākumus šajā jomā.

Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā ir izstrādāti, pamatojoties uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kas saistīti ar dzīvnieku veselību, labturību, dzīvnieku barību un pārtikas apriti.

Dzīvnieku infekcijas slimību apkarošana notiek saskaņā ar uzraudzības programmām, kuru realizācijai tiek piešķirti līdzekļi no valsts budžeta. Dzīvnieku infekciju slimību apkarošanas kompensācijai 2004.g. tika piešķirti 135000 Ls. Par veterināro ekspertīzi kautuvēs 2003.g. tika iekasēti 77658,62 Ls, t.sk. lieljaudas kautuvēs 58634,65 Ls. Ieņēmumi par veterināro ekspertīzi zivīm un zivju produktiem 106,00 Ls.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Projekts “Grozījumi “Veterinārmedicīnas likumā”” sagatavots , lai saskaņotu likumu ar Eiropas savienības normatīvajiem aktiem.

Likumā precizēti termini – dzīvnieku izcelsmes produkti, veterinārās uzraudzības objekti un veterinārā ekspertīze. Likumprojektā ir precizēti vietējo pašvaldību uzdevumi, kā arī ir noteikts, ka Pārtikas un veterinārā dienesta pilnvarotais veterinārārsts atrodas zemkopības ministrijas funkcionālajā padotībā.

Likumprojekts ir papildināts ar nosacījumiem, kuri nosaka, kuros gadījumos dzīvnieku īpašniekam ir nekavējoties jāinformē praktizējošs veterinārārsts un komersants, kurš nodarbojas ar dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu, kas nav izmantojami pārtikā, savākšanu.

Likumprojektā tiek precizēta kompensācijas izmaksa transmisīvo sūkļveida encefalopātiju apkarošanai.

3. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likuma grozījumi ir veikti, lai novērstu pretrunas un sakārtotu likumdošanu, kā rezultātā uzņēmēji varētu veikt uzņēmējdarbību sakārtotā vidē.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts paredz iespēju dzīvnieku īpašniekiem saņemt kompensācijas dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanai.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts sociālo vidi skar netieši. Ja tiks ievērotas likumā noteiktās prasības uzlabosies sociālā drošība.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Latvijā ir spēkā Ministru kabineta 2003.gada 3.jūnija noteikumi Nr.293 “Kārtība, kādā piešķir un dzīvnieku īpašnieks saņem kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies epizootijas vai valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības apkarošanas laikā”, kuru īstenošanai no valsts budžeta 2003.gadā tika paredzēti līdzekļi 135000 latu apmērā. Minētā summa ir pietiekoša likumprojekta deleģējumā minētās kompensācijas izmaksai, jo 2003.gadā tika iztērēti ļoti minimāli līdzekļi. Tādēļ nav nepieciešams veikt aprēķinus likumprojekta deleģējumā paredzēto papildus kompensāciju nodrošināšanai.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

1. Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā organizējamas dzīvnieku sacensības, tirgi, izsoles, izstādes un citi pasākumi ar dzīvnieku piedalīšanos.

2. Ministru kabinets nosaka dzīvnieku infekcijas slimības, kuru gadījumā tiek izmaksāta kompensācija, un kārtību, kādā šo kompensāciju piešķir un saņem.

3. Ministru kabinets nosaka prasības dzīvnieku veterinārmedicīniskās aprūpes uzņēmumiem.

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts ir izstrādāts, pamatojoties uz nostādnēm, kuras ir ietvertas direktīvās par sabiedrības veselību un dzīvnieku veselību.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu tieši neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padome, Pārtikas nozaru sadarbības padome, Pārtikas un veterinārais dienests.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta projekta tālāku virzību, dodot redakcionālus ieteikumus.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Pēc likumprojekta pieņemšanas nav nepieciešams radīt jaunas valsts uzraudzības un kontroles iestādes, jo ir Pārtikas un veterinārais dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums “Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Zemkopības ministrs M.Roze

 

 

 

05.03.04. 12:23

B.Holcmane

7027404, Baiba.Holcmane@zm.gov.lv

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

L.Straujuma

 

 

S.Grigaļūna

 

D.Malzubre

 

B.Holcmane