Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts otrajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā otrajam lasījumam ( reģ. nr 730)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija (dok. nr. 2331 |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Komisijas atbalstītā redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Lauku atbalsta dienesta likuma |
Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā |
Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā |
|||
Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2001, 13.nr.) šādus grozījumus: |
Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2001, 13.nr.) šādus grozījumus: |
||||
II nodaļa Lauku atbalsta dienesta struktūra un funkcijas |
1. Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "II nodaļa Lauku atbalsta dienesta funkcijas un finansēšanas avoti". |
1. Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "II nodaļa Lauku atbalsta dienesta funkcijas un finansēšanas avoti". |
|||
3.pants. Lauku atbalsta dienests |
|||||
(1) Lauku atbalsta dienests (turpmāk Dienests) ir Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par vienotu valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta politikas realizāciju valstī, uzrauga normatīvo aktu ievērošanu lauksaimniecības jomā un pilda citas ar lauksaimniecības un lauku atbalsta politikas realizāciju saistītas funkcijas. |
2. 3.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus "pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde" ar vārdiem "padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde"; izslēgt otro, trešo un ceturto daļu. |
2. 3.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus "pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde" ar vārdiem "padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde"; izslēgt otro, trešo un ceturto daļu. |
|||
(2) Dienests sastāv no centrālā aparāta, teritoriālajām struktūrvienībām reģionālajām lauksaimniecības pārvaldēm un Aiviekstes meliorācijas sistēmu valsts pārvaldes, kas pilda Dienesta funkcijas noteiktā teritorijā. |
|||||
(3) Pārvaldei ir juridiskās personas statuss. |
|||||
(4) Dienesta nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|||||
4.pants. Dienesta funkcijas |
|||||
(1) Dienests savas kompetences ietvaros pilda šādas funkcijas: |
|||||
1) ievieš administratīvo, finanšu un tehniskās vadības sistēmu valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta realizēšanai; |
3. 4.pantā: izslēgt pirmās daļas 1., 3., 6., 7., 10., 11., 14. un 15.punktu |
3. 4.pantā: izslēgt pirmās daļas 1., 3., 6., 7., 10., 11., 14. un 15.punktu |
|||
2) administrē valsts atbalstu un Eiropas Savienības atbalstu laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un zivsaimniecībai [pieņem un izvērtē pieteikumus (projektus) atbalsta saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un veic izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas kontroli |
|||||
3) veido, uztur un aktualizē integrētās informācijas sistēmas lauksaimniecības un lauku atbalsta politikas, valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta administrēšanai un nodrošina Zemkopības ministriju ar nepieciešamajām pārraudzības un kontroles datorsistēmām; |
|||||
4) pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistru un datu bāzu uzturēšanai nepieciešamo informāciju; |
|||||
5) izsniedz normatīvajos aktos noteiktās atļaujas, apliecinājumus, speciālās atļaujas (licences), to skaitā meliorācijas sistēmu būvatļaujas, un citus dokumentus; |
|||||
6) nodrošina meliorācijas sistēmu ekspluatācijas, saglabāšanas un hidromelioratīvās būvniecības kontroli un valsts uzraudzību, organizē valsts meliorācijas sistēmu, hidrotehnisko būvju, polderu sūkņu staciju un ierīču ekspluatāciju, kontrolē meliorācijas sistēmu projektēšanas un būvniecības noteikumu un normatīvu ievērošanu atbilstoši hidromelioratīvās būvniecības speciālajiem būvnoteikumiem; |
|||||
7) kārto meliorācijas kadastru un izpilda melioratīvās hidrometrijas darbu; |
|||||
8) nodod vietējas nozīmes meliorācijas sistēmu būves un ierīces zemes īpašnieku īpašumā; |
|||||
9) sniedz atzinumus par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformāciju citos zemes lietošanas veidos; |
|||||
10) koordinē normatīvajos aktos noteiktajā apjomā privatizācijas procesa gaitu lauksaimniecības un agroservisa uzņēmumos; |
|||||
11) nodrošina Dienesta bilancē esošā valsts īpašuma saglabāšanu; 12) pārstāv nepārstrādātās lauksaimniecības produkcijas ražotāju intereses tiesā; |
|||||
13) iesniedz tiesā prasības, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem; |
|||||
14) iesniedz normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atskaites, pārskatus un informāciju zemkopības ministram, Finanšu ministrijai un citām institūcijām; |
|||||
15) sniedz maksas pakalpojumus; |
|||||
16) likumā noteiktajos gadījumos izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus; |
|||||
17) īsteno intervences pasākumus lauksaimniecības produktu tirgū un Ministru kabineta noteiktajā kārtībā pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām ražošanas un patēriņa bilances sastādīšanai nepieciešamo informāciju par saražoto, iepirkto, pārstrādāto un realizēto lauksaimniecības produktu daudzumu un atlikumu; |
|||||
18) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā administrē nodrošinājumu lauksaimniecības preču importa vai eksporta speciālo atļauju (licenču) izsniegšanai. |
|||||
papildināt pirmo daļu ar 19., 20., 21., 22. un 23.punktu šādā redakcijā: "19) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē eksporta izdevumus; |
papildināt pirmo daļu ar 19., 20., 21., 22. un 23.punktu šādā redakcijā: "19) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē eksporta izdevumus; |
||||
20) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu; |
20) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu; |
||||
21) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas; |
21) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas; |
||||
22) veic ražotāju grupu atzīšanu un to atzīšanas kontroli; |
22) veic ražotāju grupu atzīšanu un to atzīšanas kontroli; |
||||
23) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai."; izslēgt otro, trešo un ceturto daļu. |
23) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai."; izslēgt otro, trešo un ceturto daļu. |
||||
(2) Privāto tiesību jomā Dienestam ir juridiskās personas statuss. |
|||||
(3) Dienests, pildot tam noteiktās funkcijas, sadarbojas ar valsts pārvaldes institūcijām, pašvaldībām un citām ieinteresētajām institūcijām, kā arī ar iedzīvotājiem. Eiropas Savienības atbalsta jomā Dienests sadarbojas ar attiecīgajām Eiropas Komisijas institūcijām. |
|||||
(4) Dienests, pildot tam noteiktās funkcijas, var izveidot padomes, komisijas un citas konsultatīvas un metodiskas institūcijas. |
|||||
(5) Dienests ir atbrīvots no tiesas izdevumiem prasībās, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. Piedziņa šajos gadījumos tiek veikta par labu valstij. |
|||||
6.pants. Zemkopības ministra kompetence Zemkopības ministrs lauksaimniecības un lauku atbalsta politikas, valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta jomā nosaka kārtību, kādā: 1) tiek administrēti valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta pasākumi attiecīgajā gadā; |
5. Izslēgt 6.pantu.
|
5. Izslēgt 6.pantu.
|
|||
2) Dienests iesniedz Zemkopības ministrijai lauksaimniecības un lauku atbalsta politikas veidošanai nepieciešamo informāciju.
|
|||||
III nodaļa Dienesta amatpersonas un darbinieki, viņu pienākumi un tiesības |
6. Izteikt III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "III nodaļa Dienesta amatpersonu un darbinieku tiesības". |
6. Izteikt III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "III nodaļa Dienesta amatpersonu un darbinieku tiesības". |
|||
7.pants. Dienesta amatpersonas un darbinieki |
7. Izslēgt 7., 8., 9. un 10.pantu |
7. Izslēgt 7., 8., 9. un 10.pantu |
|||
(1) Dienestu vada direktors, kuru pēc zemkopības ministra ieteikuma ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets. |
|||||
(2) Dienesta amatpersonas, kas atbild par Dienesta funkciju izpildi, ir Dienesta direktors un viņa vietnieks, Dienesta centrālā aparāta struktūrvienību vadītāji, pārvalžu vadītāji un viņu vietnieki, kā arī struktūrvienību vadītāji. |
|||||
(3) Dienesta centrālā aparāta amatpersonas, darbiniekus un pārvalžu vadītājus ieceļ amatā un atbrīvo no amata direktors. |
|||||
(4) Pārvaldes amatpersonas un darbiniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata attiecīgās pārvaldes vadītājs. |
|||||
8.pants. Dienesta amatpersonu pienākumi Dienesta amatpersonu pienākums ir nodrošināt Dienestam noteikto funkciju izpildi un normatīvo aktu ievērošanu, pārtraukt un novērst nelikumīgas darbības Dienesta kompetencē esošajos jautājumos. |
|||||
9.pants. Dienesta direktors Dienesta direktors: 1) ir atbildīgs par Dienestam noteikto uzdevumu izpildi; 2) vada un pārrauga Dienesta centrālā aparāta un pārvalžu darbu; |
|||||
3) izstrādā iekšējās kontroles sistēmu un ir atbildīgs par iekšējā audita sistēmas darbu; 4) nosaka Dienesta amatpersonu un darbinieku tiesības, pienākumus un atbildību; 5) apstiprina Dienesta struktūru un centrālā aparāta amatu sarakstu; 6) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Dienestu citās institūcijās; |
|||||
7) izstrādā un noteiktā kārtībā iesniedz Zemkopības ministrijai valsts budžeta pieprasījuma projektu un administrē Dienesta budžetu; 8) izskata iesniegumus un pieņem lēmumus lietās par Dienesta centrālā aparāta struktūrvienību amatpersonu un pārvalžu vadītāju izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanu; 9) nosaka pārvalžu darbības teritoriju un apstiprina to nolikumus; |
|||||
10) pieņem lēmumu par valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt; 11) ir atbildīgs par valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta maksājumu pieprasījumu savlaicīgu izskatīšanu, likumīgu izmaksu un uzskaiti; 12) iesniedz tiesā prasības, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. |
|||||
10.pants. Pārvaldes vadītājs Pārvaldes vadītājs: 1) vada pārvaldes darbu un ir atbildīgs par tai noteikto uzdevumu izpildi; 2) apstiprina pārvaldes struktūru un amatu sarakstu; 3) izskata iesniegumus un pieņem lēmumus lietās par pakļauto struktūrvienību vadītāju izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanu; |
|||||
4) iesniedz tiesā prasības nepārstrādātās lauksaimniecības produkcijas ražotāju interesēs; 5) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pārvaldi citās institūcijās; 6) pieņem lēmumu par pieteikumu (projektu) atbilstību valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas prasībām; 7) ir atbildīgs par valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta maksājumu pieprasījumu savlaicīgu izskatīšanu un valsts atbalsta likumīgu izmaksu un uzskaiti. |
|||||
13.pants. Dienesta amatpersonu izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība Dienesta amatpersonu izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt un pārsūdzēt saskaņā ar Administratīvā procesa likumu šādā kārtībā: 1) pārvaldes struktūrvienību vadītāju izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgās pārvaldes vadītājam iesniegumu; |
8. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā: "13.pants. Dienesta un tā amatpersonu izdoto administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība Dienesta un tā amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt un pārsūdzēt saskaņā ar Administratīvā procesa likumu šādā kārtībā: 1) pārvaldes struktūrvienību vadītāju izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu attiecīgās pārvaldes vadītājam; |
1 |
Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta 8. pantu. |
Atbalstīt |
|
2) Dienesta centrālā aparāta struktūrvienību amatpersonu un pārvalžu vadītāju izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt, iesniedzot Dienesta direktoram attiecīgu iesniegumu; |
2) Dienesta centrālā aparāta struktūrvienību amatpersonu un pārvalžu vadītāju izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Dienesta direktoram; |
||||
3) Dienesta direktora izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt tiesā. |
3) Dienesta direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā." |
||||
Pārejas noteikumi |
9. Pārejas noteikumos: |
8. Pārejas noteikumos: |
|||
6. Grozījumi likuma 9.panta 8.punktā, 10.panta 3.punktā, IV nodaļas nosaukumā un 13.pantā attiecībā uz administratīvo aktu apstrīdēšanu stājas spēkā vienlaikus ar Administratīvā procesa likumu. |
izslēgt 6.punktā skaitļus un vārdus "9.panta 8.punktā, 10.panta 3.punktā"; |
izslēgt 6.punktā skaitļus un vārdus "9.panta 8.punktā, 10.panta 3.punktā"; |
|||
papildināt pārejas noteikumus ar 8. un 9.punktu šādā redakcijā: "8. Likuma 4.panta pirmās daļas 19., 20., 21., 22. un 23.punkts stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. 9. Līdz Lauku atbalsta dienesta nolikuma spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir piemērojami Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra noteikumi Nr.366 "Lauku atbalsta dienesta nolikums", ciktāl tie nav pretrunā ar likumu." |
2 |
Juridiskais birojs Izslēgt pārejas noteikumu 8. punktu. |
Atbalstīt |
papildināt pārejas noteikumus ar 8..punktu šādā redakcijā: 8. Līdz Lauku atbalsta dienesta nolikuma spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir piemērojami Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra noteikumi Nr.366 "Lauku atbalsta dienesta nolikums", ciktāl tie nav pretrunā ar likumu." |
|
3 |
Juridiskais birojs Papildināt likumprojektu ar norādi par likuma stāšanos spēkā šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2004. gada 1. maijā. |
Atbalstīt |
Likums stājas spēkā 2004. gada 1. maijā. |