Likumprojekts

Likumprojekts

Uzturlīdzekļu garantiju fonda likums

1.pants

Likumā ir lietoti šādi termini:

1) bērns – nepilngadīga persona, kurai Latvijas Republikā ir piešķirts personas kods;

2) iesniedzējs – fiziska persona, kuras aprūpē ir bērns un kura Uzturlīdzekļu garantiju fondā ir iesniegusi iesniegumu par uzturlīdzekļu izmaksu;

3) parādnieks – vecāks, kuram ar tiesas nolēmumu noteikts pienākums maksāt uzturlīdzekļus savam bērnam un kurš nepilda tiesas nolēmumu vai pilda tiesas nolēmumu, nenodrošinot Civillikuma 179.panta piektajā daļā noteikto apmēru;

4) uzturlīdzekļi – bērna uzturēšanas izdevumi, kurus nodrošināt bērnam ir katra vecāka pienākums neatkarīgi no viņa mantas stāvokļa un kuru apmērs noteikts atbilstoši Civillikuma 179.panta piektajai daļai.

2.pants

Likuma mērķis ir nodrošināt bērna tiesību uz sociālo nodrošinājumu īstenošanu, izveidojot Uzturlīdzekļu garantiju fondu minimālo uzturlīdzekļu izmaksai.

3.pants

(1) Uzturlīdzekļu garantiju fonds (turpmāk – Fonds) ir mantas kopums, kas paredzēts šā likuma 4.panta pirmajā daļā noteiktā mērķa sasniegšanai, kam nav peļņas gūšanas rakstura un kas izveidots ar šo likumu.

(2) Fonds ir atvasināta publiska persona, kas darbojas Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta (turpmāk – Sekretariāts) pārraudzībā.

4.pants

(1) Fonda mērķis ir nodrošināt bērnu ar uzturlīdzekļiem, ja tiesas nolēmuma par uzturlīdzekļu piedziņu izpilde Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā ir atzīta par neiespējamu vai parādnieks tiesas nolēmumu par uzturlīdzekļu piedziņu izpilda, nenodrošinot Civillikuma 179.panta piektajā daļā noteikto apmēru.

(2) Fonda uzdevumi ir šādi:

1) piesaistīt, uzkrāt, pārvaldīt un izmaksāt Fonda līdzekļus atbilstoši šā panta pirmajā daļā norādītajam mērķim;

2) mērķtiecīgi un efektīvi apsaimniekot Fonda līdzekļus, kā arī nodrošināt to izlietojuma kontroli;

3) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā reģistrēt personas, kurām izmaksāti uzturlīdzekļi no Fonda, un parādniekus.

5.pants

(1) Fondam ir tiesības:

1) saņemt finansējumu no valsts budžeta;

2) saņemt dāvinājumus un ziedojumus;

3) pieprasīt un bez maksas iegūt Fonda mērķa un uzdevumu īstenošanai nepieciešamo informāciju no valsts un pašvaldību iestādēm un institūcijām, kā arī privātpersonām;

4) bezstrīdus kārtībā piedzīt no parādnieka Fonda izmaksātos uzturlīdzekļus un uzturlīdzekļu izmaksas administrēšanai iztērētos līdzekļus;

5) bezstrīdus kārtībā piedzīt no iesniedzēja, kas sniedzis nepatiesas ziņas (lai saņemtu uzturlīdzekļus), Fonda izmaksātos uzturlīdzekļus un uzturlīdzekļu izmaksas administrēšanai iztērētos līdzekļus;

6) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sniegt atzinumu par tiesu izpildītāja darba efektivitāti.

(2) Uzturlīdzekļu izmaksas administrēšanai iztērētos līdzekļus aprēķina, ievērojot Civilprocesa likuma 566. un 567.pantā noteikto.

6.pants

(1) Fonda līdzekļus veido:

1) valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem;

2) bezstrīdus kārtībā no parādnieka (iesniedzēja) piedzītie līdzekļi;

3) ziedojumi, dāvinājumi un ārvalstu finansiālās palīdzības līdzekļi.

(2) Fonda līdzekļi glabājas Valsts kasē.

(3) Fonda līdzekļus izlieto tikai atbilstoši Fonda mērķim un uzdevumiem, kā arī Fonda darbības nodrošināšanai. Dāvinājumus, ziedojumus un citu finansiālo palīdzību Fonds izlieto atbilstoši norādītajam finansējuma mērķim. Ja finansējuma mērķis nav norādīts, finansējumu izlieto šā likuma 4.panta pirmajā daļā norādītā mērķa īstenošanai.

(4) Fonda līdzekļu atlikumu saimnieciskā gada beigās izlieto Fonda izdevumu segšanai nākamajā saimnieciskajā gadā.

(5) Fonda finanšu līdzekļus paredz likumā par valsts budžetu kārtējam gadam kā atsevišķu programmu, nodalot līdzekļus, kas paredzēti uzturlīdzekļu izmaksai no līdzekļiem administrēšanai.

7.pants

(1) Fondam nav tiesību uzņemties saistības uz Fonda mantas rēķina, ja šīs saistības tieši neattiecas uz Fonda mērķi un uzdevumiem.

(2) Fonds nedrīkst būt par biedru personālsabiedrībā, dalībnieku (akcionāru) kapitālsabiedrībā, pirkt vērtspapīrus, uzņemties saistības, kuras izriet no galvojuma līgumiem, slēgt aizdevuma līgumus, kā arī dāvināt, patapināt, ziedot vai ieķīlāt Fonda mantu.

8.pants

(1) Fondu vada direktors (turpmāk – Fonda direktors), kuru pieņem darbā un atlaiž no darba īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās. Fonda direktors ir amatpersona. Fonda direktora atalgojumu nosaka atbilstoši darba samaksas sistēmai no valsts budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem.

(2) Fonda direktors:

1) vada un organizē Fonda administratīvo darbu un nodrošina tā darbības nepārtrauktību, nosaka Fonda darbinieku kompetenci un atbildību;

2) izstrādā un apstiprina Fonda darbības plānu un budžetu;

3) izveido Fonda struktūrvienības;

4) nosaka Fonda darbinieku štatu sarakstu un atalgojumu atbilstoši darba samaksas sistēmai no valsts budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem;

5) atbild par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidi un darbību;

6) pieņem lēmumus par uzturlīdzekļu izmaksāšanu, izmaksas pārtraukšanu un izbeigšanu, kā arī lēmumu par Fonda izmaksāto līdzekļu piedziņu no parādnieka (iesniedzēja);

7) pieņem lēmumu atmaksāt bezstrīdus kārtībā Fondā nepareizi ieskaitītos līdzekļus;

8) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Fondu;

9) atbild par Fonda uzdevumu izpildi;

10) atbild par Fonda līdzekļu lietderīgu izmantošanu;

11) atbild par Fonda darbības tiesiskumu;

12) nodrošina Fonda darbības kārtējā gada publiskā pārskata un pārskata par mērķa īstenošanu sagatavošanu un publicēšanu.

(3) Fonda direktoram var būt vietnieks.

9.pants

(1) Uzturlīdzekļus no Fonda līdzekļiem izmaksā pēc iesniedzēja iesnieguma izskatīšanas, ja tā aprūpē ir bērns, kuram saskaņā ar tiesas spriedumu vai Civillikuma 179.panta sestajā daļā noteiktajā gadījumā ar tiesas lēmumu ir piespriesti uzturlīdzekļi, un iestājies viens no šā likuma 4.panta pirmajā daļā minētajiem nosacījumiem.

(2) Ja tiesas nolēmuma par uzturlīdzekļu piedziņu izpilde Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā ir atzīta par neiespējamu, Fonds, pamatojoties uz iesniedzēja rakstisku iesniegumu un tam pievienotajiem dokumentiem, izmaksā no Fonda līdzekļiem uzturlīdzekļus par katru bērnu Ministru kabineta noteiktajā minimālajā apmērā.

(3) Ja parādnieks tiesas nolēmumu par uzturlīdzekļu piedziņu izpilda apmērā, kas mazāks par Civillikuma 179.panta piektajā daļā noteikto, Fonds, pamatojoties uz iesniedzēja rakstisku iesniegumu un tam pievienotajiem dokumentiem, izmaksā no Fonda līdzekļiem uzturlīdzekļus par katru bērnu atbilstoši Civillikuma 179.panta piektajai daļai.

(4) Fonds septiņu dienu laikā pēc lēmuma par uzturlīdzekļu izmaksu pieņemšanas par to paziņo parādniekam. Septiņu dienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas parādniekam ir pienākums informēt Fondu par attiecīgajā mēnesī veiktajiem uzturlīdzekļu maksājumiem.

(5) Ja parādnieks izvairās no paziņojuma saņemšanas vai Fonda rīcībā nav informācijas par šā parādnieka atrašanās vietu, paziņojumu par uzturlīdzekļu izmaksu publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

(6) Iesnieguma un parādnieka paziņojuma veidlapu paraugus, kā arī iesniegumam un parādnieka paziņojumam pievienojamos dokumentus nosaka Ministru kabinets.

(7) Iesniedzējam izmaksājamo uzturlīdzekļu apmēru aprēķina, skaitot no dienas, kad iesniegums iesniegts Fondā. Iesnieguma (parādnieka paziņojuma) un tam pievienoto dokumentu izskatīšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā izmaksā uzturlīdzekļus no Fonda, nosaka Ministru kabinets.

10.pants

(1) Fonds pārtrauc uzturlīdzekļu izmaksu, ja iestājies vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

1) iesniedzējs atteicies saņemt uzturlīdzekļus no Fonda, iesniedzot Fondā rakstisku iesniegumu;

2) iesniedzējam atņemtas aprūpes vai aizgādības tiesības;

3) iesniedzēja nāve.

(2) Šā panta pirmās daļas 2.punktā minētajā gadījumā attiecīgā bāriņtiesa (pagasttiesa) triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas vai tiesas nolēmuma saņemšanas ierakstītā vēstulē nosūta Fondam apliecinātu nolēmuma kopiju.

(3) Fonds uzturlīdzekļu izmaksu no Fonda atjauno, ja iesniedzējs, kuram atjaunotas bērna aprūpes vai aizgādības tiesības, iesniedz Fondā šā likuma 9.panta otrajā daļā noteiktos dokumentus. Šādā gadījumā izmaksājamo uzturlīdzekļu apmēru aprēķina, sākot ar iesnieguma iesniegšanas dienu.

11.pants

(1) Fonds izbeidz uzturlīdzekļu izmaksu, ja iestājies vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

1) bērns, par kuru veic uzturlīdzekļu izmaksas no Fonda, sasniedzis pilngadību;

2) ja zudis tiesiskais pamats uzturlīdzekļu izmaksai;

3) tā bērna nāve, par kuru veic uzturlīdzekļu izmaksas no Fonda;

4) parādnieka nāve.

(2) Šā panta pirmajā daļā minētajos gadījumos iesniedzējam zūd tiesības saņemt uzturlīdzekļus.

 

12.pants

(1) Lēmums par Fonda izmaksāto uzturlīdzekļu piedziņu no parādnieka ir izpildu dokuments, un to izpilda tiesu izpildītāji saskaņā ar Civilprocesa likumu.

(2) Lēmuma par Fonda izmaksāto uzturlīdzekļu piedziņu no parādnieka veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets.

(3) Lēmuma par Fonda izmaksāto uzturlīdzekļu piedziņu no parādnieka izpildei nav noilguma.

13.pants

Pamatojoties uz tiesu izpildītāja iesniegto pārskatu par uzturlīdzekļu piedziņu izpildi, Fonds sniedz šā likuma 5.panta pirmās daļas 6.punktā minēto atzinumu.

14.pants

(1) Saskaņā ar šo likumu pieņemtie Fonda direktora lēmumi ir apstrīdami, Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā iesniedzot iesniegumu Sekretariāta vadītājam. Sekretariāta vadītāja lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

(2) Iesnieguma iesniegšana Sekretariāta vadītājam vai pieteikuma iesniegšana tiesai neaptur Fonda direktora lēmuma izpildi, izņemot gadījumu, ja tā tiek apturēta ar iesnieguma vai pieteikuma izskatītāja rakstisku lēmumu.

15.pants

(1) Fonds kārto grāmatvedības uzskaiti un iesniedz pārskatu par finanšu līdzekļu izlietojumu atbilstoši šajā likumā, likumā "Par grāmatvedību" un citos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

(2) Noslēdzot saimniecisko gadu, Fonds sagatavo un publicē kārtējā gada publisko pārskatu par Fonda darbību.

16.pants

(1) Sekretariāta vadītājs kontrolē Fonda līdzekļu izmantošanas likumību un lietderību.

(2) Sekretariāta vadītājs:

1) pieprasa ziņojumu par Fonda līdzekļu izmantošanas lietderību;

2) pārbauda Fonda līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un lietderību;

3) atceļ prettiesiskus Fonda lēmumus, kā arī lēmumus par nelietderīgu līdzekļu izmantošanu;

4) prettiesiskas bezdarbības gadījumā dod rīkojumu pieņemt lēmumu.

 

17.pants

Fondu reorganizē vai likvidē ar īpašu likumu.

Likums stājas spēkā 2004.gada 1.jūlijā.

 

 

 

 

Īpašu uzdevumu ministrs

bērnu un ģimenes lietās

A.Baštiks

 

 

 

 

 

Likumprojekta „Uzturlīdzekļu garantiju fonda likums” anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Deklarācijā par Induļa Emša vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību VI nodaļas sadaļas „Bērni un ģimene” 8.punkts paredz pasākumu- Uzturlīdzekļu kompensēšana no valsts budžeta, ja tēvs (māte) atsakās uzturēt bērnu.

Saskaņā ar Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes sniegto informāciju 2003.gadā 11400 bērni nesaņēma no saviem vecākiem pietiekamā apmērā uzturlīdzekļus, jo aptuveni 5700 uzturlīdzekļu piedziņas lietās nebija iespējams piedzīt no parādnieka uzturlīdzekļus bērnu uzturam. Netiek piedzīta aptuveni 1/3 daļa no tām uzturlīdzekļu summām, kuras būtu jāpiedzen bērnu uzturam, pamatojoties uz gada laikā pieņemtajiem tiesas nolēmumiem.

Lai rastu risinājumu uzturlīdzekļu piedziņas problēmai, Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāts atbilstoši par vienu no savām prioritātēm 2004.gadā ir noteicis Uzturlīdzekļu garantiju fonda (turpmāk – Fonds) izveidošanu.

2. Tiesību ak-ta projekta būtība

Likumprojekts nosaka Fonda mērķi, uzdevumus, organizatorisko struktūru, tā līdzekļu izlietošanas kārtību, kā arī no Fonda izmaksāto uzturlīdzekļu piedziņu bezstrīdus kārtībā.

Fondu paredzēts izveidot kā publisku nodibinājumu, kurš saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu būs atvasināta publiska persona un darbosies Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta pārraudzībā.

Fonda mērķis - nodrošināt bērnus ar Civillikuma 179.panta piektajā daļā noteikto uzturlīdzekļu minimālo apmēru, ja tiesas nolēmuma par uzturlīdzekļu piedziņu izpilde normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atzīta par neiespējamu vai parādnieks tiesas nolēmumu par uzturlīdzekļu piedziņu izpilda nepilnā apmērā.

Uzturlīdzekļi no Fonda tiks izmaksāti Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Pēc uzturlīdzekļu izmaksas Fonds iegūs tiesības bezstrīdus kārtībā piedzīt no parādnieka Fonda izmaksātos uzturlīdzekļus. Lēmums par Fonda izmaksāto uzturlīdzekļu piedziņu no parādnieka būs izpildu dokuments, un to izpildīs zvērināti tiesu izpildītāji saskaņā ar Civilprocesa likumu. Lēmuma par uzturlīdzekļu piedziņu no parādnieka izpildei nebūs noilguma.

3. Cita informācija

Projektu izstrādāja ar īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās rīkojumu izveidota darba grupa, kuras sastāvā bija iekļauti Tieslietu, Ārlietu un Labklājības ministrijas un Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes pārstāvji.

Likumprojektā paredzēts, ka tas stājas spēkā ar 2004.gada 1.jūliju, jo Fonda darbības nodrošināšanai 2004.gada 2.pusgadā ir paredzēts valsts budžeta finansējums likumā „Par valsts budžetu 2004.gadam” un Fondu paredzēts izveidot ar 2004.gada 1.jūliju.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1.Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts tieši ietekmēs to nepilngadīgo bērnu dzīves līmeni, kuri nesaņem no saviem vecākiem tiesas nolēmumā par uzturlīdzekļu piedziņu noteiktos uzturlīdzekļus. Fonds nodrošinās uzturlīdzekļu minimālo apmēru bērniem gadījumos, kad tiesas nolēmuma par uzturlīdzekļu piedziņu izpilde normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīta par neiespējamu vai parādnieks tiesas nolēmumu par uzturlīdzekļu piedziņu izpilda nepilnā apmērā, kas mazāks par Ministru kabineta noteikto minimālo uzturlīdzekļu apmēru, kas katram no vecākiem jānodrošina katram no saviem bērniem. Tā kā Fonds bezstrīdus kārtībā piedzīs no parādnieka uzturlīdzekļus, kas parādnieka bērniem būs izmaksāti no Fonda, uzlabosies tiesas spriedumu izpilde uzturlīdzekļu piedziņas lietās un palielināsies piedzīto uzturlīdzekļu apmērs. Likuma darbības rezultātā tālākā perspektīvā samazināsies sociālā spriedze.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Nav.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls)

Rādītāji

Kārtējais gads

 

Trīs nākamie gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2004.

2005.

2006.

2007.

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

1 000,0

1 500,0

1 500,0

1 400,0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

2 500, 0

2 500,0

2 500,0

2 500,0

2 500,0

3. Finansiālā ietekme

- 2 500, 0

-1 500,0

-1 000,0

-1 000,0

-1 100,0

4. Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Iespējama izdevumu samazināša-nās uz valsts un pašvaldību sociālajām programmām ģimenēm riska un krīzes situācijās.

Iespējama izdevumu samazināša-nās uz valsts un pašvaldību sociālajām programmām ģimenēm riska un krīzes situācijās.

Iespējama izdevumu samazināš.

uz valsts un pašvaldību sociālajām programmām ģimenēm riska un krīzes situācijās.

Iespējama izdevumu samazināš.

uz valsts un pašvaldību sociālajām programmām ģimenēm riska un krīzes situācijās.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

IZDEVUMI

*Uzturlīdzekļu piedziņas lietas, kur tiesas nolēmuma izpilde atzīta par neiespējamu un uzturlīdzekļi būtu jāizmaksā no Fonda līdzekļiem -

6000

*Vidējais bērnu skaits lietā- 2

*Prognozētais lietu/ bērnu pieaugums, kas saistītāms ar paaugstinātu iedzīvotāju aktivitāti, ņemot vērā Fonda izveidi- 2400/4800

Kopā- kontingents- 16800

*Bērni līdz 7 g. vecumam- 20% no kontingenta- 3360 bērni

*Bērni no 7-18 g.- 80% no kontingenta- 13440 bērni

*Izmaksājamo uzturlīdzekļu apmērs:

- līdz 7 g. vecumam- 20 lati

- no 7-18 g.- 24 lati

* Administrēšanas izdevumi:

7% no izmaksāto uzturlīdzekļu summas

Uzturlīdzekļu izmaksai 12 mēnešiem nepieciešamo līdzekļu aprēķins:

3360*20*12=806400Ls

13440*24*12= 3 870 720Ls

Kopā- 806400Ls+ 3 870 720Ls =4 677 120Ls

Administrēšanas izdevumi-7% no 4 677 120Ls = 327 398 Ls

Kopā- 4 677 120Ls+ 327 398Ls= 5 004 518 Ls

(4 518 Ls iespējams nodrošināt ĪUMBĢLS esošo budžeta līdzekļu ietvaros, tādējādi vienam pilnam gadam nepieciešami līdzekļi 5 000 000 Ls apmērā.)

2004. gads (6 mēneši)

Uzturlīdzekļu izmaksai 6 mēnešiem nepieciešams:

5 000 000:2=2 500 000 Ls

Likumā „Par valsts budžetu 2004. gadam” līdzekļi pieškirti fonda darbības nodrošināšanai no 2004. gada 1. jūlija- 2,5 milj. apmērā!

2005. gads- 2009.gads

Sk izdevumu aprēķinu 12 mēnešiem.

Tā kā Fonds jau darbosies pilnu gadu nevis pusgadu- salīdzinot ar 2004. gadu papildus nepieciešams: 5 milj.Ls:2= 2 500 000 Ls

IEŅĒMUMI

2004. gadā- netiek plānoti ieņēmumi;

2005. gadā- 20% no fonda izmaksātās uzturlīdzekļu summas;

2006. -2009.gadā- 30% no fonda izmaksātās uzturlīdzekļu summas;

2004. gads:

Ieņēmumi netiek prognozēti.

2005. gads:

20% no 5 000 000 Ls= 1 000 000 Ls

2006.-2009. gads:

30% no 5 000 000 Ls= 1 500 000 Ls

6. Cita informācija

Finansējums 2500,0 tūkst. Ls apmērā ir paredzēts

likumā „Par valsts budžetu 2004.gadam”

Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta budžetā.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nepieciešami grozījumi šādos likumos:

  1. Civilprocesa likumā;
  2. Tiesu izpildītāju likumā. Šie likumprojekti ir sagatavoti un tiek virzīti izskatīšanai vienlaicīgi ar Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumprojektu.

Likuma pieņemšanas gadījumā nepieciešams izdot Ministru kabineta noteikumus atbilstoši likuma 4. panta otrās daļas 3. punkta, 5. panta pirmās daļas 6. punkta, 9. panta sestajā un septītajā daļā un 12. panta otrajā daļā dotajam pilnvarojumam.

Ministru kabineta noteikumu projektus sagatavos ĪUMBĢLS Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumprojekta pieņemšanas gadījumā līdz 2004. gada 1. jūlijam.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula

Attiecīgie Eiropas savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Projekts šo jomu neskar.

Projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.

Projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

I. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Ir notikušas konsultācijas ar Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomi.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome iebildumus par likumprojektu nav izteikusi.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrība par uzturlīdzekļu garantiju fonda izveides ieceri tika informēta ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību. Negatīvi viedokļi nav saņemti.

Likumprojekts tiks ievietots sekretariāta mājas lapā www.bm.gov.lv un Ministru kabineta mājas lapā.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Sagatavojot normatīvā akta projektu, ir notikušas konsultācijas ar Tieslietu ministriju, Labklājības ministriju un Ārlietu ministriju.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumprojekta izpildei nepieciešams radīt Uzturlīdzekļu garantiju fondu, kuram būs publiska nodibinājuma statuss.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Laikraksts ''Latvijas Vēstnesis'', Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS).

 

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

 

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

4. Cita informācija

Nav.

 

Īpašu uzdevumu ministrs

bērnu un ģimenes lietās A.Baštiks

Īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās

Sekretariāta

vadītāja

Juridiskā departamenta direktora p.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

     

 

 

A.Baštiks

I. Zalpētere

M.Dzērve

M.Dzērve

I.Liepa

 

25.03.2004. 10:30

I.Liepa, 7356492,

Inga.Liepa@bm.gov.lv