Aizsardzības un iekšlietu komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
(reģ.nr.831; iekļauts likumprojekts
nr.979)
Spēkā
esošā redakcija |
2.lasījumā
pieņemtā redakcija |
Pr.nr. |
Priekšlikumi
3.lasījumam |
Atbildīgās
komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 3.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
1 |
Aizsardzības
un iekšlietu komisija: Aizstāt
likumprojekta nosaukumā vārdu grozījums ar vārdu grozījumi. |
Atbalstīt |
Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā |
|
Izdarīt Nacionālo bruņoto spēku likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.;
2001, 21.nr.; 2002, 3.nr.; 2004, 2., 8.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Nacionālo bruņoto spēku likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.;
2001, 21.nr.; 2002, 3.nr.; 2004, 2., 8.nr.) šādus grozījumus: |
3.pants. Nacionālo bruņoto
spēku sastāvs (1) Nacionālos bruņotos spēkus veido: 1) regulārie spēki; 2) Zemessardze; 3) mobilizācijas rezerves. (2) Regulārie spēki sastāv no: 1) Sauszemes spēkiem; 2) Jūras spēkiem; 3) Gaisa spēkiem; 4) Speciālo operāciju spēkiem; 5) (izslēgts ar 20.12.2001.
likumu); 6) Militārās policijas; 7) (izslēgts ar 20.12.2001.
likumu); 8) vienībām, kuras izveidotas ar
aizsardzības ministra pavēli īpašu uzdevumu veikšanai; 9) Latvijas Nacionālās aizsardzības
akadēmijas. (3) Kara vai izņēmuma stāvokļa laikā
Nacionālo bruņoto spēku sastāvā tiek iekļauta Latvijas Bankas Aizsardzības
pārvalde. Kara laikā Nacionālo bruņoto spēku sastāvā tiek iekļauta Valsts
robežsardze. (4) Zemessardze ir brīvprātīgs militarizēts
sabiedrības pašaizsardzības formējums Sauszemes spēku komandiera pakļautībā. (5) Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļu
struktūru un juridisko statusu apstiprina aizsardzības ministrs pēc Nacionālo
bruņoto spēku komandiera priekšlikuma. |
1. 3.pantā: izteikt otro daļu
šādā redakcijā: (2) Regulārie
spēki sastāv no: 1) Sauszemes
spēkiem; 2) Jūras spēkiem; 3) Gaisa spēkiem; 4) Mācību vadības
spēkiem; 5) Nodrošinājuma
spēkiem; 6) Saeimas un
Valsts prezidenta drošības dienesta; 7) Militārās
policijas; 8) vienībām,
kuras izveidotas ar aizsardzības ministra pavēli īpašu uzdevumu veikšanai.; izteikt ceturto
daļu šādā redakcijā: (4) Zemessardze
ir brīvprātīgs militarizēts sabiedrības pašaizsardzības formējums, kas kalpo
kā rezerve Nacionālo bruņoto spēku regulārajiem spēkiem un atrodas Nacionālo
bruņoto spēku komandiera pakļautībā.; aizstāt piektajā
daļā vārdus juridisko statusu ar vārdu pakļautību. |
2 |
Aizsardzības
ministrijas parlamentārā sekretāre L.Mūrniece: Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: 3.pants. Nacionālo bruņoto spēku
sastāvs (1) Nacionālos bruņotos spēkus veido: 1) regulārie spēki; 2) Zemessardze; 3) mobilizācijas rezerves. (2) Regulārie spēki sastāv no: 1) Sauszemes spēkiem; 2) Jūras spēkiem; 3) Gaisa spēkiem; 4) Mācību vadības pavēlniecības; 5) Nodrošinājuma pavēlniecības; 6) Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienesta; 7) Militārās policijas; 8) vienībām, kuras izveidotas ar
aizsardzības ministra pavēli īpašu uzdevumu veikšanai. (3) Kara vai izņēmuma stāvokļa laikā
Nacionālo bruņoto spēku sastāvā tiek iekļauta Latvijas Bankas Aizsardzības
pārvalde. Kara laikā Nacionālo bruņoto spēku sastāvā tiek iekļauta Valsts
robežsardze. (4) Zemessardze ir brīvprātīgs militarizēts
sabiedrības pašaizsardzības formējums, kas kalpo kā rezerve Nacionālo bruņoto
spēku regulārajiem spēkiem un atrodas Nacionālo bruņoto spēku komandiera
pakļautībā. (5) Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļu
struktūru un pakļautību apstiprina aizsardzības ministrs pēc Nacionālo
bruņoto spēku komandiera priekšlikuma. (6) Pavēlniecība šā likuma izpratnē ir
regulāro spēku veids, kas veic ar vienību darbības atbalstu saistītus
uzdevumus
. |
Atbalstīt |
1. Izteikt 3.pantu
šādā redakcijā: 3.pants. Nacionālo bruņoto spēku
sastāvs (1) Nacionālos bruņotos spēkus veido: 1) regulārie spēki; 2) Zemessardze; 3) mobilizācijas rezerves. (2) Regulārie spēki sastāv no: 1) Sauszemes spēkiem; 2) Jūras spēkiem; 3) Gaisa spēkiem; 4) Mācību vadības pavēlniecības; 5) Nodrošinājuma pavēlniecības; 6) Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienesta; 7) Militārās policijas; 8) vienībām, kuras izveidotas ar
aizsardzības ministra pavēli īpašu uzdevumu veikšanai. (3) Kara vai izņēmuma stāvokļa laikā
Nacionālo bruņoto spēku sastāvā tiek iekļauta Latvijas Bankas Aizsardzības
pārvalde. Kara laikā Nacionālo bruņoto spēku sastāvā tiek iekļauta Valsts
robežsardze. (4) Zemessardze ir brīvprātīgs militarizēts
sabiedrības pašaizsardzības formējums, kas kalpo kā rezerve Nacionālo bruņoto
spēku regulārajiem spēkiem un atrodas Nacionālo bruņoto spēku komandiera
pakļautībā. (5) Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļu
struktūru un pakļautību apstiprina aizsardzības ministrs pēc Nacionālo
bruņoto spēku komandiera priekšlikuma. (6) Pavēlniecība šā likuma izpratnē ir
regulāro spēku veids, kas veic ar vienību darbības atbalstu saistītus
uzdevumus. |
5.pants. Nacionālo bruņoto spēku
personālsastāva komplektēšanas pamatprincipi (1) Nacionālo bruņoto spēku personālsastāvu
komplektē tikai no Latvijas pilsoņiem. (2) Nacionālo bruņoto spēku personālsastāvu
miera laikā veido: 1) aktīvā militārā dienesta karavīri: a) profesionālā dienesta karavīri, kuri
pilda dienestu saskaņā ar līgumu, b) obligātā militārā dienesta karavīri; 2) zemessargi; 3) militārie un civilie darbinieki; 4) uz apmācībām iesauktie rezerves
karavīri. (3) Personālsastāva komplektēšanu un
militārā dienesta gaitu reglamentē speciāls likums. |
2. Papildināt 5.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: (21) Nacionālo bruņoto spēku
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās veido: 1) profesionālā dienesta karavīri, kuri
pilda dienestu saskaņā ar līgumu; 2) militārie darbinieki. |
|
|
|
2. Papildināt 5.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: (21) Nacionālo bruņoto spēku
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās veido: 1) profesionālā dienesta karavīri, kuri
pilda dienestu saskaņā ar līgumu; 2) militārie darbinieki. |
7.pants. Sauszemes spēku
uzdevumi (1) Pildot šā likuma 6.pantā noteiktos
uzdevumus, Sauszemes spēki: 1) nodrošina valsts sauszemes teritorijas
aizsardzību; 2) nodrošina vienību kaujas un
mobilizācijas gatavību; 3) sagatavo karavīrus dalībai
starptautiskajās miera uzturēšanas un miera nodrošināšanas operācijās; 4) veic obligātā militārā dienesta karavīru
apmācību; 5) iznīcina sprādzienbīstamus priekšmetus; 6) piedalās avārijas un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā. (2) Zemessardze papildus šā panta pirmajā daļā
noteiktajiem uzdevumiem piedalās arī vispārējās drošības un sabiedriskās
kārtības nodrošināšanā likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. Minētā uzdevuma izpildē ir tiesīgi piedalīties vienīgi speciāli
apmācīti zemessargi. |
3. 7.pantā: izteikt pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Sauszemes spēki: 1) nodrošina
valsts sauszemes teritorijas aizsardzību; 2) nodrošina
vienību kaujas gatavību; 3) sagatavo
vienības dalībai starptautiskajās operācijās; 4) iznīcina
sprādzienbīstamus priekšmetus; 5) piedalās
terorisma apkarošanas pasākumos; 6) veic glābšanas
darbus uz sauszemes un jūras.; izslēgt
otro daļu. |
3 |
Likumprojekts
ar reģ.nr.979: 1. Izteikt 7.panta pirmās daļas 6.punktu šādā
redakcijā: "6) piedalās avārijas, ugunsdzēsības
un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā." |
Atbalstīt |
3. 7.pantā: izteikt pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Sauszemes spēki: 1) nodrošina
valsts sauszemes teritorijas aizsardzību; 2) nodrošina
vienību kaujas gatavību; 3) sagatavo
vienības dalībai starptautiskajās operācijās; 4) iznīcina
sprādzienbīstamus priekšmetus; 5) piedalās
terorisma apkarošanas pasākumos; 6) piedalās avārijas,
ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku
likvidēšanā.; izslēgt
otro daļu. |
|
4. Papildināt
likumu ar 7.1 pantu šādā redakcijā: 7.1 pants. Zemessardzes uzdevumi Zemessardze: 1) piedalās avārijas
un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidācijā; 2) pilda
Nacionālo bruņoto spēku kaujas atbalsta un kaujas nodrošinājuma funkcijas; 3) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās; 4) piedalās
vispārējās drošības un sabiedriskās kārtības nodrošināšanā normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā; 5) veic valsts
sauszemes teritorijas aizsardzību. |
4 |
Aizsardzības
un iekšlietu komisija: Papildināt
likumprojekta 4.pantu pēc vārda avārijas ar vārdu ugunsdzēsības. |
Atbalstīt |
4. Papildināt
likumu ar 7.1 pantu šādā redakcijā: 7.1 pants. Zemessardzes uzdevumi Zemessardze: 1) piedalās avārijas,
ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku
likvidācijā; 2) pilda
Nacionālo bruņoto spēku kaujas atbalsta un kaujas nodrošinājuma funkcijas; 3) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās; 4) piedalās vispārējās
drošības un sabiedriskās kārtības nodrošināšanā normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā; 5) veic valsts
sauszemes teritorijas aizsardzību. |
8.pants. Jūras spēku
uzdevumi Pildot šā likuma 6.pantā noteiktos
uzdevumus, Jūras spēki: 1) nodrošina valsts teritoriālās jūras un
iekšējo ūdeņu (izņemot upes un ezerus) aizsardzību; 2) veic krasta apsardzi, kontrolē valsts
teritoriālo jūru un iekšējos ūdeņus (izņemot upes un ezerus), kā arī
ekskluzīvo ekonomisko zonu; 3) nodrošina vienību kaujas un mobilizācijas
gatavību; 4) koordinē un veic cilvēku meklēšanas un
glābšanas darbus jūrā, likvidē jūrā notikušo avāriju sekas un piesārņojumu ar
naftas produktiem, kā arī piedalās ekoloģiskajā uzraudzībā; 5) meklē jūrā sprādzienbīstamus priekšmetus
un tos iznīcina; 6) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
nodrošina Valsts robežsardzi ar tehniskajiem līdzekļiem un peldlīdzekļiem tās
uzdevumu veikšanai jūrā. |
5. Papildināt
8.pantu ar 7.punktu šādā redakcijā: 7) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās. |
5 6 |
Likumprojekts ar
reģ.nr.979: 2.
Papildināt 8.pantu ar 7.punktu šādā redakcijā: "7) piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas
darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā." Aizsardzības
un iekšlietu komisija: Papildināt 8.pantu ar 8.punktu šādā redakcijā: 8) piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos
un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā uz sauszemes un iekšējos
ūdeņos. |
Atbalstīts AIeK redakcijā Atbalstīt |
5. Papildināt
8.pantu ar 7.un 8.punktu šādā redakcijā: 7) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās; 8) piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo
situāciju izraisīto seku likvidēšanā uz sauszemes un iekšējos ūdeņos. |
9.pants. Gaisa spēku
uzdevumi Pildot šā likuma 6.pantā noteiktos
uzdevumus, Gaisa spēki: 1) nodrošina valsts gaisa telpas kontroli
un aizsardzību; 2) nodrošina vienību kaujas un
mobilizācijas gatavību; 3) piedalās cilvēku un citu objektu
meklēšanas un glābšanas darbos; 4) veic gaisa transporta uzdevumus. |
6. Papildināt
likuma 9.pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās. |
7 |
Likumprojekts ar reģ.nr.979: 3. Izteikt 9.panta 3.punktu šādā
redakcijā: "3)
piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju
izraisīto seku likvidēšanā, kā arī cilvēku un citu objektu meklēšanas un
glābšanas darbos;". |
Atbalstīt |
6. 9.pantā: izteikt
3.punktu šādā redakcijā: "3)
piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju
izraisīto seku likvidēšanā, kā arī cilvēku un citu objektu meklēšanas un
glābšanas darbos;"
; papildināt
pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās. |
10.pants. Speciālo
operāciju spēki un to uzdevumi (1) Speciālo operāciju spēki: 1) veic speciālas operācijas valsts
aizsardzības un drošības interesēs; 2) Saeimas Prezidija noteiktajā kārtībā
nodrošina Saeimas deputātu un Saeimas Prezidija, kā arī Saeimas institūciju
(objektu) aizsardzību (apsardzi); 3) Valsts prezidenta noteiktajā kārtībā
nodrošina Valsts prezidenta, viņa ģimenes locekļu, Valsts prezidenta
kancelejas un Valsts prezidenta rezidences aizsardzību (apsardzi); 4) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
nodrošina Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto ārvalstu un starptautisko
organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi); 5) piedalās terorisma apkarošanas
pasākumos; 6) veic glābšanas darbus uz sauszemes un
jūrā. (2) Speciālo operāciju spēkiem, pildot šā
panta pirmajā daļā noteiktos uzdevumus, ir operatīvās darbības subjekta
tiesības. |
7. Izteikt
10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienests (1) Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienests: 1) Saeimas
Prezidija noteiktajā kārtībā nodrošina Saeimas deputātu un Saeimas Prezidija,
kā arī Saeimas institūciju (objektu) aizsardzību (apsardzi); 2) Valsts
prezidenta noteiktajā kārtībā nodrošina Valsts prezidenta, viņa ģimenes
locekļu, Valsts prezidenta kancelejas un Valsts prezidenta rezidences
aizsardzību (apsardzi); 3) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā nodrošina Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto
ārvalstu un starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi). (2) Saeimas un
Valsts prezidenta drošības dienestam, pildot šā panta pirmajā daļā noteiktos
uzdevumus, ir operatīvās darbības subjekta tiesības. |
8 |
Aizsardzības
un iekšlietu komisija: Izteikt
likumprojekta 7.pantu šādā redakcijā: 7. Izteikt
10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienests (1) Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienests: 1) Saeimas
Prezidija noteiktajā kārtībā nodrošina Saeimas deputātu un Saeimas Prezidija,
kā arī Saeimas institūciju (objektu) aizsardzību (apsardzi); 2) Valsts
prezidenta noteiktajā kārtībā nodrošina Valsts prezidenta, viņa ģimenes
locekļu, Valsts prezidenta kancelejas un Valsts prezidenta rezidences
aizsardzību (apsardzi); 3) Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā nodrošina Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto ārvalstu
un starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi). 4) aizsardzības
ministra noteiktajā kārtībā veic Aizsardzības ministrijas un Nacionālo
bruņoto spēku komandiera uzaicināto ārvalstu amatpersonu un starptautisko
organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi) (2) Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienestam, pildot šā panta pirmajā daļā noteiktos uzdevumus, ir operatīvās
darbības subjekta tiesības. |
Atbalstīt |
7. Izteikt
10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienests (1) Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienests: 1) Saeimas
Prezidija noteiktajā kārtībā nodrošina Saeimas deputātu un Saeimas Prezidija,
kā arī Saeimas institūciju (objektu) aizsardzību (apsardzi); 2) Valsts
prezidenta noteiktajā kārtībā nodrošina Valsts prezidenta, viņa ģimenes
locekļu, Valsts prezidenta kancelejas un Valsts prezidenta rezidences
aizsardzību (apsardzi); 3) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā nodrošina Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto
ārvalstu un starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi); 4) aizsardzības
ministra noteiktajā kārtībā veic Aizsardzības ministrijas un Nacionālo
bruņoto spēku komandiera uzaicināto ārvalstu amatpersonu un starptautisko
organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi). (2) Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienestam, pildot šā panta pirmajā daļā noteiktos uzdevumus, ir operatīvās
darbības subjekta tiesības. |
12.pants. Militārā
policija un tās uzdevumi (1) Militārā policija ir militārās
disciplīnas un likumības nodrošināšanas vienība ar izziņas iestādes un
operatīvās darbības subjekta tiesībām. (2) Militārā policija: 1) sniedz palīdzību militāro vienību
komandieriem (priekšniekiem) militāro pasākumu drošības, militārās
disciplīnas, kārtības un likumības nodrošināšanā, pārkāpumus un
noziedzīgus nodarījumus veicinošu apstākļu novēršanā; 2) . . . |
8. 12.pantā: izslēgt pirmajā
daļā vārdus militārās disciplīnas un; izslēgt otrās
daļas 1.punktā vārdus militārās disciplīnas. |
|
|
|
8. 12.pantā: izslēgt pirmajā
daļā vārdus militārās disciplīnas un; izslēgt otrās
daļas 1.punktā vārdus militārās disciplīnas. |
|
9. Papildināt
likumu ar 12.2 pantu šādā redakcijā: 12.2 pants. Mācību
vadības spēki Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Mācību vadības spēki: 1) organizē un
vada militāro doktrīnu un reglamentu izstrādi un pilnveidošanu; 2) izstrādā
apmācības programmas un apmācības standartus, kā arī kontrolē to izpildi; 3) veic
personāla rekrutēšanu un atlasi; 4) nodrošina
personālsastāva individuālo apmācību; 5) uzrauga
kolektīvo apmācību Nacionālajos bruņotajos spēkos. 10. Papildināt
likumu ar 12.3 pantu šādā redakcijā: 12.3 pants.
Nodrošinājuma spēki Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Nodrošinājuma spēki: 1) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienības ar visu veidu apgādi Latvijā un
starptautisko operāciju rajonos; 2) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās; 3) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību medicīnisko aprūpi; 4) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību nogādi operāciju rajonos un atgriešanos no
tiem; 5) veic
bruņojuma, ekipējuma un citu materiālu iepirkumu Nacionālo bruņoto spēku
vienību vajadzībām; 6) veic
infrastruktūras uzturēšanas un attīstības pasākumus. |
9 10 |
Aizsardzības
ministrs E.Repše: Papildināt
likumu ar 12.2 pantu šādā redakcijā: 12.2 pants. Mācību
vadības pavēlniecība Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Mācību vadības pavēlniecība: 1) organizē un
vada militāro doktrīnu un reglamentu izstrādi un pilnveidošanu; 2) izstrādā
apmācības programmas un apmācības standartus, kā arī kontrolē to izpildi; 3) veic
personāla rekrutēšanu un atlasi; 4) nodrošina
personālsastāva individuālo apmācību; 5) uzrauga
kolektīvo apmācību Nacionālajos bruņotajos spēkos. Aizsardzības
ministrs E.Repše: Papildināt
likumu ar 12.3 pantu šādā redakcijā: 12.3 pants.
Nodrošinājuma pavēlniecība Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Nodrošinājuma pavēlniecība: 1) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību visu veidu apgādi Latvijā un starptautisko
operāciju rajonos; 2) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās; 3) nodrošina
Nacionālo bruņ
oto spēku vienību medicīnisko aprūpi; 4) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību nogādi operāciju rajonos un to atgriešanos; 5) veic
bruņojuma, ekipējuma un citu materiālu iepirkumu Nacionālo bruņoto spēku
vienību vajadzībām; 6) veic
infrastruktūras uzturēšanas un attīstības pasākumus. |
Atbalstīt
Atbalstīt |
9. Papildināt
likumu ar 12.2 un 12.3 pantu šādā redakcijā: 12.2 pants. Mācību
vadības pavēlniecība Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Mācību vadības pavēlniecība: 1) organizē un vada
militāro doktrīnu un reglamentu izstrādi un pilnveidošanu; 2) izstrādā
apmācības programmas un apmācības standartus, kā arī kontrolē to izpildi; 3) veic
personāla rekrutēšanu un atlasi; 4) nodrošina
personālsastāva individuālo apmācību; 5) uzrauga kolektīvo
apmācību Nacionālajos bruņotajos spēkos. 12.3
pants. Nodrošinājuma pavēlniecība Pildot šā
likuma 6.pantā noteiktos uzdevumus, Nodrošinājuma pavēlniecība: 1) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību visu veidu apgādi Latvijā un starptautisko
operāciju rajonos; 2) sagatavo
personālsastāvu dalībai starptautiskajās operācijās; 3) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību medicīnisko aprūpi; 4) nodrošina
Nacionālo bruņoto spēku vienību nogādi operāciju rajonos un šo vienību
atgriešanos; 5) veic
bruņojuma, ekipējuma un citu materiālu iepirkumu Nacionālo bruņoto spēku
vienību vajadzībām; 6) veic
infrastruktūras uzturēšanas un attīstības pasākumus. |
14.pants. Nacionālo
bruņoto spēku komandieris (1) . . . (2) Nacionālo bruņoto spēku komandieris: 1) atbild par Nacionālo bruņoto spēku
militāro sagatavotību, kaujas un mobilizācijas gatavību, kā arī gatavību
noteikto uzdevumu izpildei; 2) nodrošina Nacionālo bruņoto spēku
nepārtrauktu vadību, uzdevumu plānošanu un to izpildes kontroli; 3) atbild par Valsts aizsardzības operatīvā
plāna un Nacionālo bruņoto spēku gatavību valsts aizsardzībai reglamentējošo
dokumentu izstrādi un to izpildes nodrošināšanu; 4) atbild par Nacionālo bruņoto spēku
uzdevumu izpildei nepieciešamā personālsastāva, materiāltehnisko un finansu
resursu pieprasījuma savlaicīgu iesniegšanu aizsardzības ministram un šo
resursu lietderīgu izmantošanu. |
11. Papildināt
14.panta otro daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) apstiprina
Nacionālo bruņoto spēku veidu nolikumus. |
|
|
|
10. Papildināt
14.panta otro daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) apstiprina
Nacionālo bruņoto spēku veidu nolikumus. |
15.pants. Nacionālo
bruņoto spēku štābs (1) Nacionālo bruņoto spēku štābs ir
Nacionālo bruņoto spēku komandiera institūcija, kas nodrošina komandierim iespēju
realizēt nepārtrauktu vadību, lēmumu pieņemšanai nepieciešamo informāciju,
dokumentus un priekšlikumus, viņa pavēļu un rīkojumu izpildes kontroli, kā
arī sadarbības organizāciju kaujas operāciju apstākļos. (2) Par Nacionālo bruņoto spēku štāba
uzdevumu izpildi atbild Nacionālo bruņoto spēku štāba priekšnieks. Nacionālo
bruņoto spēku štāba priekšnieku amatā ieceļ un atbrīvo no amata Ministru
kabinets pēc aizsardzības ministra priekšlikuma. |
12. Aizstāt
15.pantā vārdus Nacionālo bruņoto spēku štābs (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem Nacionālo bruņoto spēku Apvienotais štābs (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
11. Aizstāt
15.pantā vārdus Nacionālo bruņoto spēku štābs (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem Nacionālo bruņoto spēku Apvienotais štābs (attiecīgā locījumā). |
16.pants. Nacionālo
bruņoto spēku veidu komandieri (1) . . . (2) Sauszemes spēku, Jūras spēku, Gaisa
spēku, Speciālo operāciju spēku un Zemessardzes komandierus un Nacionālo
bruņoto spēku komandiera vietnieku amatā ieceļ un atbrīvo no amata Ministru
kabinets pēc aizsardzības ministra priekšlikuma. (3) Nacionālo bruņoto spēku veidu
komandieri: 1) ir bruņoto spēku veidu tiešie
priekšnieki un atbild par sev pakļauto vienību kaujas un mobilizācijas
gatavību, personālsastāva militāro apmācību, militāro disciplīnu un morālo
stāju, valstisko un tiesisko audzināšanu; 2) nodrošina attiecīgā bruņoto spēku veida
nepārtrauktu vadību, uzdevumu plānošanu un to izpildes kontroli; 3) atbild par attiecīgā bruņoto spēku veida
kaujas gatavību reglamentējošo dokumentu izstrādi un tajos noteikto uzdevumu
izpildi; 4) atbild par uzdevumu izpildei
nepieciešamā personālsastāva, materiāltehnisko un finansu resursu
pieprasījuma savlaicīgu iesniegšanu Nacionālo bruņoto spēku komandierim un šo
resursu lietderīgu izmantošanu. |
13. 16.pantā: aizstāt otrajā
daļā vārdus Speciālo operāciju spēku ar vārdiem Nodrošinājuma spēku un
Mācību vadības spēku; papildināt
trešo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) apstiprina
sev padoto vienību nolikumus. |
11 |
Aizsardzības
ministrs E.Repše: Aizstāt
16.panta otrajā daļā vārdus Speciālo operāciju spēku ar vārdiem Mācību
vadības pavēlniecības un Nodrošinājuma pavēlniecības. |
Atbalstīt |
12. 16.pantā: aizstāt otrajā
daļā vārdus Speciālo operāciju spēku ar vārdiem Mācību vadības pavēlniecības
un Nodrošinājuma pavēlniecības; papildināt
trešo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) apstiprina
sev padoto vienību nolikumus. |
17.pants. Nacionālo
bruņoto spēku sadarbība (1) Nacionālie bruņotie spēki sadarbojas ar
valsts, pašvaldību un privātajām institūcijām likumā noteiktajā kārtībā. (2) Ja ir radusies vai draud rasties
ārkārtēja situācija, Nacionālo bruņoto spēku vienību iesaistīšana palīdzības
sniegšanā civilās aizsardzības sistēmai notiek ar aizsardzības ministra
pavēli. |
|
12 |
Likumprojekts
ar reģ.nr.979: 4. Papildināt 17.pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā: "(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
Nacionālie bruņotie spēki piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas
darbos, kā arī ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā." |
Atbalstīt |
13. Papildināt 17.pantu ar tre
šo daļu šādā
redakcijā: "(3) Ministru kabinets nosaka kārtību,
kādā Nacionālie bruņotie spēki piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas
darbos, kā arī ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā." |
20.pants. Nacionālo
bruņoto spēku attīstības plānošana (1) . . . (2) Nacionālo bruņoto spēku ilgtermiņa
attīstības plānu reizi divpadsmit gados: 1) izstrādā Nacionālo bruņoto spēku štābs; 2) . . . (3) Nacionālo bruņoto spēku vidēja termiņa
attīstības plānu reizi četros gados: 1) izstrādā Nacionālo bruņoto spēku štābs; 2) . . . (4) Nacionālo bruņoto spēku ikgadējos
attīstības plānus katru gadu: 1) izstrādā Nacionālo bruņoto spēku štābs; 2) . . . |
14. Aizstāt
20.panta otrās daļas 1.punktā, trešās daļas 1.punktā un ceturtās daļas
1.punktā vārdus Nacionālo bruņoto spēku štābs ar vārdiem Nacionālo bruņoto
spēku Apvienotais štābs. |
|
|
|
14. Aizstāt
20.panta otrās daļas 1.punktā, trešās daļas 1.punktā un ceturtās daļas
1.punktā vārdus Nacionālo bruņoto spēku štābs ar vārdiem Nacionālo bruņoto
spēku Apvienotais štābs. |
Pārejas noteikumi 1. . . . 4. Speciālo operāciju spēku sastāvā ietilpst Speciālo uzdevumu vienība, Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienests, Zemessardzes speciālā vienība Vanags, bet kara un izņēmuma stāvokļa laikā arī Latvijas Bankas Aizsardzības pārvalde. (2001.gada 20.decembra
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 23.01.2002.) 5. Zemessardzes speciālā vienība Vanags tiek iekļauta Speciālo operāciju spēkos ar 2002.gada 1.jūliju. (2001.gada 20.decembra
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 23.01.2002.) |
|
13 |
Aizsardzības
un iekšlietu komisija: Papildināt
likumprojektu ar pantu šādā redakcijā: Izslēgt
pārejas noteikumu 4. un 5.punktu. |
Atbalstīt |
15. Izslēgt
pārejas noteikumu 4. un 5.punktu. |