Likumprojekts
Grozījums likumā "Par policiju"
Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4., 16., 22.nr.; 2003, 2.,
6., 8., 14.nr.) šādu grozījumu:Izteikt 35.pantu šādā redakcijā:
"
35.pants. Valsts policijas un Drošības policijas materiāltehniskā apgādeValsts policijas un Drošības policijas tehnikas, sakaru līdzekļu, bruņojuma, speciālo līdzekļu, ekipējuma, datortehnikas un programmnodrošinājuma, transportlīdzekļu un to ekspluatācijai nepieciešamo līdzekļu normas nosaka Ministru kabinets."
Likums stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.
Likumprojekta Grozījums likumā Par policiju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likuma Par policiju 35.pants paredz, ka Valsts policijas materiāltehnisko apgādi, sociālo un sadzīves vajadzību apmierināšanu veic valsts. Likuma normas attiecībā uz sociālo un sadzīves vajadzību apmierināšanu dublē citas šā likuma normas, kuras ir ietvertas likuma 23.panta 7., 8., 9.daļā, kas nosaka policijas darbinieka darbības garantijas (zaudējumu atlīdzība; kompensācija par veselībai nodarīto kaitējumu, pildot dienesta pienākumu s; pabalsta izmaksa neatraidāmajiem mantiniekiem, ja, pildot dienesta pienākumus, policijas darbinieks ir gājis bojā), 24.pantā, kas nosaka Valsts policijas un Drošības policijas darbinieka nodrošināšanu ar dzīvojamo telpu, kā arī 25.pantā, kas policijas darbiniekam nosaka vēl citas papildus garantijas.Valsts policijas materiāltehniskās apgādes tiesiskais regulējums daļēji ir noteikts likuma 32.pantā, kas paredz policijas darbiniekam piešķirt bez maksas vienota parauga formas tērpu. No 35.panta redakcijas nav iespējams nepārprotami gūt informāciju par to, kas ir ietverts vārdos sociālo un sadzīves vajadzību apmierināšana.Ņemot vērā šo faktu ir, nepieciešams precizēt likuma 35.pantu, izsakot to jaunā redakcijā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Lik umprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt Valsts policijas un Drošības policijas speciālās tehnikas, sakaru līdzekļu un tehnikas, bruņojuma, speciālo līdzekļu, ekipējuma, datortehnikas un programmnodrošinājuma, transportlīdzekļu un to ekspluatācijai nepieciešamo līdzekļu normas. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
|
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējas gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos* |
0 |
15292,3 |
15292,3 |
15292,3 |
15292,3 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme (1-2) * |
0 |
-15292,3 |
- 15292,3 |
-15292,3 |
-15292,3 |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins* Papildu izdevumi kopā: |
0 |
15292,3 |
15292,3 |
15292,3 |
15292,3 |
|||||||
5.1. Nepiecieðamie izdevumi Valsts policijai vidēji gadā - 21 267 934 Ls, tai skaitā,5.1.1.Ekspertīžu veikšanai nepieciešamo tehnisko līdzekļu apgādes normu īstenošanai - 4 015 448 Ls; 5.1.2. Datortehnikas un programmnodrošināju-ma apgādes normu īstenošanai 1 815 727 Ls; 5.1.3. Sakaru līdzekļu un tehnikas apgādes normu īstenošanai - 2 852 512 Ls; 5.1.4.Transportlīdzekļu apgādes normu īstenošanai - 5 560 426 Ls. 5.1.5.pārējo apgādes normu īstenošanai - 7 023 822. Papildu izdevum i vidēji gadā:14 462 195 Ls*. |
0 |
14462,2 |
14462,2 |
14462,2 |
14462,2 |
|||||||
5.2. Nepiecieðamie izdevumi Drošības policijai vidēji gadā 1 596 323 LsPapildu izdevumi vidēji gadā: 830 088 Ls*. |
0 |
830,1 |
830,1 |
830,1 |
830,1 |
|||||||
6. Cita informācija Saskaņā ar Ministru kabineta 25.06.1997. noteikumiem Nr.226 Valsts noslēpuma objektu saraksts informācija par valsts drošības iestāžu materiāltehnisko nodrošinājumu un tā iegādi ir valsts noslēpuma objekts. * - Likumprojekts, paredzot deleģējumu Ministru kabinetam izdot normatīvo aktu, pēc būtības nerada izmaiņas budžeta izdevumos. Finansiālā pamatojuma aprēķins sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekta ieviešanas nodrošināšanai. Likumprojekts tieši nerada ietekmi uz valsts budžetu, finansiālu ietekmi radīs Ministru kabineta noteikumos iekļautās normas. Noteikumu projekta realizēšanai nepieciešamo papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršana 2005.gadā, 2006.gadā un turpmākajos gados ir jāizskata kopā ar visu ministriju vidējā termiņa budžeta prioritāšu pieteikumiem.
|
|
|
|
|
|
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Ir sagatavots Ministru kabineta noteikumu pro jekts, kas noteiktu Valsts policijas un Drošības policijas speciālās tehnikas, sakaru līdzekļu un tehnikas, bruņojuma, speciālo līdzekļu, ekipējuma, datortehnikas un programmnodrošinājuma, transportlīdzekļu un to ekspluatācijai nepieciešamo līdzekļu normas. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakā pe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
- |
- |
- |
- |
|||||||||
5. Cita informācija |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā, jaunas valsts institūcijas netiks radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks informēta publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo, bet savas tiesības indivīds varēs aizstāvēt līdzšinējā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
|
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā a matpersona |
Atbildīgā amatpersona |
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
A.Bērziņš |
10.05.2004. 10:23
927
E.Garkuða
7219164, Eduards.garkusa@iem.gov.lv