Likumprojekts
Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā
Izdarīt Vēlētāju reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 4.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 5.pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11) Reģistrā iekļauj, aktualizē un glabā ziņas par rīcībspējīgiem Eiropas Savienības pilsoņiem, kas nav Latvijas pilsoņi, bet ir reģistrēti Iedzīvotāju reģistrā un pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu dienā ir sasnieguši 18 gadu vecumu."
2. 6.pantā:
papildināt pirmo daļu ar 2.1 punktu šādā redakcijā:
"21) dzimðanas datums;";
papildināt pirmo daļu ar 12.punktu šādā redakcijā:
"12) ziņas par kandidēšanu pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanās:
a) kandidāta pieteikšanas datums,
b) saraksta numurs,
c) saraksta nosaukums,
d) pašvaldības administratīvā teritorija, kurā kandidē."
3. Aizstāt 8.pantā vārdu "māja" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdu "ēka" (attiecīgā skaitlī un locījumā).
4. Papildināt 9.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Pārvalde 90 dienas pirms pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām, pamatojoties uz Iedzīvotāju reģistrā esošajām ziņām, iekļauj Reģistrā ziņas par tiem rīcībspējīgiem Eiropas Savienības pilsoņiem, kuri nav Latvijas pilsoņi, bet ir reģistrēti Iedzīvotāju reģistrā un kuri kārtējo vēlēšanu dienā sasniegs 18 gadu vecumu."
5. Papildināt likumu ar 11.1 pantu šādā redakcijā:
"11.1 pants.
Vēlēšanu komisija ziņas par pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām pieteiktajiem kandidātiem Reģistrā iekļauj Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā."6. Papildināt 12.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām iecirkņa vēlētāju sarakstā iekļauj tikai tos vēlētājus, kuri ir reģistrēti dzīvesvietā attiecīgajam vēlēšanu iecirknim piederīgajās adresēs."
Tieslietu ministre
V.Muiţniece
Likumprojekta
Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Vēlētāju reģistra likums ietver nepieciešamos noteikumus, lai pašvaldības domes (padomes) vēlēšanām vēlētāju reģistrā iekļautu, aktualizētu un glabātu ziņas par Latvijas pilsoņiem, kuriem ir aktīvās vēlēšanu tiesības. Saeimā 2004.gada 27.maijā 1.lasījumā ir pieņemts likumprojekts Grozījumi Latvijas Republikas Satversmē (reģ. Nr.818), kas paredz izmaiņas Satversmes 101.pantā, nosakot, ka Pašvaldības ievēlē pilntiesīgi Latvijas pilsoņi un Eiropas Savienības pilsoņi, kas pastāvīgi uzturas Latvijā.. Pašvaldību vēlēšanu norises kārtību nosaka Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likums (turpmāk anotācijā li kums).Atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 24.oktobra rīkojuma Nr.658 Par Latvijas Republikas vēlēšanu sistēmas pilnveidošanas koncepciju 5.punktam Tieslietu ministrija ir sagatavojusi likumprojektu par grozījumiem Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā, kura realizēšanai ir nepieciešami grozījumi Vēlētāju reģistra likumā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Ar likumprojekta 1.un 4.pantu paredzēts noteikt, ka pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām vēlētāju reģistrā tiek iekļautas, aktualizētas un glabātas ziņas par Eiropas Savienības pilsoņiem, kas nav Latvijas pilsoņi, bet ir reģistrēti Iedzīvotāju reģistrā. Likumprojekts (2., 5.pants) paredz arī papildināt vēlētāju reģistrā iekļaujamās ziņas, nosakot, ka reģistrā iekļauj ziņas par pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām pieteiktajiem kandidātiem. Ar likumprojekta 3.pantu paredzēti grozījumi Vēlētāju reģistra likuma 8.pantā, saskaņojot terminoloģiju ar Ministru kabineta 27.08.2002 noteikumiem Nr.384 Adresācijas noteikumi. Ar likumprojekta 6.pantu paredzētie grozījumi Vēlētāju reģistra likuma 12.pantā nepieciešami, lai pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām vēlētāju reģistrā tiktu iekļautas un aktualizētas ziņas par vēlētāja piederību noteiktam vēlēšanu iecirknim. |
3. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
19,4 |
16,4 |
16,4 |
16,4 |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
-19,4 |
-16,4 |
-16,4 |
-16,4 |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde Papildu izdevumi Vēlētāju reģistra papildināšanai un uzturēšanai: a) 2004.gada pēdējā ceturksnī Ls 56 847- vēlētāju reģistra programmatūras papildināšanai Ls 48 000; - programmatūras prasību specifikācijas izstrādei Ls 6 000; - atalgojums 4 štata vietām Ls 2 847 (4 vecākie eksperti darba alga Ls 149 x 4 x 3 = Ls 1 788, piemaksa 1788 x 15% = Ls 268, vienreizēja piemaksa 4 x 149 x 40% = Ls 238 , VSAOI 24.09% - Ls 553) . b) 2005.gadā kopā Ls 19 401.Izdevumi kapitālieguldījumiem Ls 3 000, t.sk.: - drukas iekārtu iegāde (1 iekārta) Ls 3 000; Uzturēšanas izdevumi Ls16 401, t.sk.: - drukas kārtridžu iegā c) 2006.gadā un turpmākajos gados vēlēšanu norisei un vēlētāju reģistra uzturēšanai (vienu vēlēšanu norisei): Papildu izdevumi kopā Ls 16 401, t.sk.:Uzturēšanas izdevum i Ls 16 401, t.sk. |
Likumprojekts ðo jomu neskar
|
19,4
|
16,4
|
16,4
|
16,4
|
|||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. Direktīvas: |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
|||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav veikti sabiedrības informēšanas pasākumi. |
|||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas. |
|||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekta pieņemšanas rezultātā jaunas institūcijas netiks radītas, bet, pieņemot likumprojektu, paplašināsies iesaistīto iestāžu darba apjoms. |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot to oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Citi informēšanas pasākumi vēl nav zināmi. |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no likuma, ir piemērojams vispārējais administratīvais process. |
|||||||
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Tieslietu ministre V.Muižniece
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgās amatpersonas p.i. |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Sparāne |
M.Strauss |
30.07.2004 13:44
1099
M.Strauss
7036773 Marika.Strauss@tm.gov.lv