Likumprojekts
Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozī
jumus:149.33 pantā:
izteikt astotās daļas sankciju šādā redakcijā:
"uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt līdz simt piecdesmit latiem, kravas pārvadātājam vai nosūtītājam fiziskajai personai no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem, bet kravas pārvadātājam vai nosūtītājam juridiskajai personai no tūkstoš piecsimt līdz trīs tūkstošiem latu.";
izteikt devītās daļas sankciju šādā redakcijā:
"uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz divsimt latiem, kravas pārvadātājam vai nosūtītājam fiziskajai personai no trīssimt līdz četrsimt latiem, bet kravas pārvadātājam vai nosūtītājam juridiskajai personai no trīs tūkstošiem līdz pieciem tūkstošiem latu.";
izteikt desmito daļu šādā redakcijā:
"Par krav
as pārvadāšanu bez noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļa sastāva) pieļaujamo faktisko masu:1) no 6 līdz 8 tonnām vai ass slodzi no 1,5 līdz 2 tonnām
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz trīssimt latiem, kravas pārvadātājam vai nosūtītājam fiziskajai personai no četrsimt līdz četrsimt piecdesmit latiem, bet kravas pārvadātājam vai nosūtītājam juridiskajai personai no pieciem tūkstošiem līdz septiņiem tūkstošiem p
iecsimt latu;2) virs 8 tonnām vai ass slodzi virs 2 tonnām
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīssimt līdz piecsimt latiem, kravas pārvadātājam vai nosūtītājam fiziskajai personai no četrsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet kravas pārvadātājam vai nosūtītājam juridiskajai personai no septiņiem tūkstošiem piecsimt līdz desmit tūkstošiem latu."
Satiksmes ministra vietas izpildītājs
Ministru prezidenta biedrs
A.Ðlesers
Likumprojekta Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1. Patreizējās situācijas raksturojums |
Kravu pārvadāšana ar smagsvara transportlīdzekļiem nepārprotami paātrina ceļu segumu sairšanu. Bet pretlikumīgi pārvadājot smagākas kravas nekā normatīvajos aktos atļauts, prognozējamais ceļu segumu kalpošanas laiks tiek strauji samazināts. Pašreiz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.33pants paredz tādas sodu sankcijas, kas nav adekvāti salīdzināmas ar kaitējumu, kas tiek nodarīts, veicot smagsvara kravas pārvadājumus ar pārsniegto pieļaujamo faktisko masu vai ass slodzi. Ar stingrāku soda sankciju ieviešanu ir iespējams panākt minēto pārkāpumu samazināšanu, ar to pagarinot ceļu segumu kalpošanas laiku un ieekonomēt līdzekļus to atjaunošanai. Pārvadājot kravas ar pārkrautiem transportlīdzekļiem tiek ne tikai neatgriezeniski grauts ceļu asfalta segums, bet arī apdraudēta satiksmes drošība. |
|||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz par kravas pārvadāšanu bez noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas vai pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa pieļaujamo faktisko masu vai ass slodzi soda sankcijas palielināšanu: transportlīdzekļa vadītājam divkāršā apmērā, kravas pārvadātājam vai nosūtītajam fiziskajai personai divkāršā apmērā, kravas pārvadātājam vai nosūtītajam - juridiskai personai desmitkārt. |
|||||||
3. Cita informācija |
Šī likumprojekta papildinājumi ir saistīti ar 2003.gada 16.oktobrī Saeimā pieņemtā likuma Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā normām, kuras stājas spēkā ar 2004.gada 1.jūliju. Līdz ar to nepieciešams sekot līdz sagatavotā likumprojekta tālākai virzībai un nepieciešamības gadījumā precizēt šī likumprojekta spēkā stāšanās laiku. |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts neparedz izmaiņas. |
|||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts veicinās godīgu konkurenci uzņēmējdarbībā. |
|||||||
3. Sociālo seku izvērtē jums |
Normatīvā akta projekts palielinās drošību uz autoceļiem. |
|||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu tieši neskar. Autotransporta līdzekļu motori, darbojoties pārslodzes režīmos, rada negatīvu ietekmi uz ekoloģiju. |
|||||||
5. Cita informācija |
-------- |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Prognozējams, ka budžeta ieņēmumi no naudas sodiem varētu palielināties |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Naudas soda apjomi pieaug, kā ietekmē pārkāpumu daudzums kritīsies, bet domājams pēc noteikta laika nostabilizēsies aptuveni vienā līmenī |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar |
|||
6. Cita informācija |
---------- |
---------- |
---------- |
---------- |
---------- |
|||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jā izdod un vai ir sagatavoti to projekti.Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|||||||
2. Cita informācija |
-------------------------- |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Atbilstības izvērtēju ms1.tabula |
||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts š o jomu neskar |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta proje kts ðo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas ceļinieku asociācija |
|||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
|||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskā s domas viedoklis |
Publikācijas plašsaziņas līdzekļos |
|||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Šādi pasākumi netika veikti. |
|||||||
5. Cita informācija |
---------------------- |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai nodrošinātu noteikumu izpildi, nav nepieciešama jaunu institūciju izveide. |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Papildus publikācijām oficiālajos izdevumos, noteikumu redakcija pēc pieņemšanas tiks ievietota tīklā Internet. |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Personām ir tiesības apstrīdēt augstāk stāvošā institūcijā vai pārsūdzēt tiesā amatpersonu lēmumus, kas pieņemti noteikumu projektu regulējamā sfērā. |
|||||||
4. Cita informācija |
--------------------- |
Satiksmes ministra
pienākumu izpildītājs A.Šlesers
Vīzas:
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Autosatiksmes departamenta autotransporta nodaļas vadītājs, par projektu atbildīgā amatpersona |
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
M.Pēkalis |
12.05.2004. 15.00; 911
M.Miðina, 7028331,
marija.misina@sam.gov.lv