Sociālo un darba lietu komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
(reģ.nr.
1017)
Likuma attiecīgo pantu spēkā
esošā redakcija |
2.lasījuma redakcija |
Nr. |
3.lasījumam iesniegtie
priekšlikumi |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr.; 2004, 11.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr.; 2004, 11.nr.)
šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā
vārdus nacionālais nodarbinātības plāns (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
Latvijas Nacionālais rīcības plāns nodarbinātības veicināšanai (attiecīgā
locījumā) un vārdus algotie pagaidu sabiedriskie darbi (attiecīgā locījumā)
ar vārdiem algoti pagaidu darbi (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā
vārdus nacionālais nodarbinātības plāns (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
Latvijas Nacionālais rīcības plāns nodarbinātības veicināšanai (attiecīgā
locījumā) un vārdus algotie pagaidu sabiedriskie darbi (attiecīgā locījumā)
ar vārdiem algoti pagaidu darbi (attiecīgā locījumā). |
3.pants. Aktīvie nodarbinātības pasākumi (1) Aktīvie
nodarbinātības pasākumi ir šādi: 1) profesionālā
apmācība, pārkvalifikācija un kvalifikācijas paaugstināšana; 2) algotie pagaidu
sabiedriskie darbi; 3) pasākumi
konkurētspējas paaugstināšanai; |
|
|
|
|
|
4) pasākumi noteiktām personu grupām, jo īpaši personām no 15 līdz 24
(ieskaitot) gadu vecumam; personām, kurām ir noteikta invaliditāte (...); personām pēc bērna
kopšanas atvaļinājuma; personām, kurām līdz valsts vecuma pensijas
piešķiršanai nepieciešamā vecuma sasniegšanai atlikuši ne vairāk kā pieci
gadi; personām, kuras Nodarbinātības valsts aģentūras uzskaitē ir ilgāk par
vienu gadu (turpmāk ilgstošie bezdarbnieki); personām pēc soda izciešanas
brīvības atņemšanas iestādēs un citām mērķa grupām saskaņā ar nacionālo
nodarbinātības plānu. |
2. 3.panta pirmajā daļā: papildināt 4.punktu pēc vārdiem personām, kurām ir noteikta
invaliditāte ar vārdiem personām ar garīga rakstura traucējumiem (pasākums
Atbalstītais darbs); aizstāt 4.punktā vārdus personām pēc bērna kopšanas atvaļinājuma ar
vārdiem personām divu mēnešu laikā pēc bērna kopšanas atvaļinājuma (bērna
kopšanas perioda) beigām; papildināt daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) pasākumi komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšanai. |
|
|
|
2. 3.panta pirmajā daļā: papildināt 4.punktu pēc vārdiem personām, kurām ir noteikta invaliditāte ar vārdiem personām ar garīga rakstura traucējumiem (pasākums Atbalstītais darbs); aizstāt 4.punktā vārdus personām pēc bērna kopšanas atvaļinājuma ar vārdiem personām divu mēnešu laikā pēc bērna kopšanas atvaļinājuma (bērna kopšanas perioda) beigām; papildināt daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) pasākumi komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšanai. |
4.pants.
Ministru kabineta kompetence (1) Ministru
kabinets katru gadu apstiprina nacionālo nodarbinātības plānu, kurā,
pamatojoties uz Latvijas Republikas un Eiropas Savienības darba tirgus
politikas stratēģiju, noteiktas darba tirgus politikas prioritātes atbilstoši
nodarbinātības situācijai valstī, konkretizēti attiecīgie aktīvie nodarbinātības
pasākumi, bezdarba samazināšanas preventīvie pasākumi un tiem nepieciešamais
finansējums. (2) Ministru
kabinets nosaka aktīvo nodarbinātības pasākumu organizēšanas un finansēšanas
kārtību, kā arī šo pasākumu realizētāju izvēles principus. (3) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā piešķirama stipendija un īres un transporta
izdevumu kompensācija bezdarbnieka profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas
un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā, kā arī stipendijas un kompensācijas
apmēru. (4) Ministru kabinets
nosaka bezdarbnieka statusa piešķiršanas kārtību. (5) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā izveidojamas darba vietas personām, kurām
noteikta invaliditāte. |
|
|
|
|
|
(6) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā licencējamas un
uzraugāmas juridiskās personas, kuras sniedz darbiekārtošanas pakalpojumus
par maksu (izņemot iekārtošanu darbā uz kuģiem). |
3. Izteikt 4.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ministru kabinets nosaka to komersantu licencēšanas un uzraudzības
kārtību, kuri sniedz darbiekārtošanas pakalpojumus, kā arī valsts
nodevas apmēru un
maksāšanas kārtību par licences saņemšanu vai licences derīguma termiņa
pagarināšanu (pārreģistrāciju). |
|
|
|
3. Izteikt 4.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ministru kabinets nosaka to komersantu licencēšanas un uzraudzības
kārtību, kuri sniedz darbiekārtošanas pakalpojumus, kā arī valsts
nodevas apmēru un maksāšanas kārtību par licences saņemšanu vai licences derīguma termiņa pagarināšanu
(pārreģistrāciju). |
6.pants.
Nodarbinātības valsts aģentūra (1) Valsts
politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta
jomā īsteno Nodarbinātības valsts aģentūra. Nodarbinātības valsts aģentūra ir
Labklājības ministrijas pārraudzībā. (2) Nodarbinātības
valsts aģentūra tiek finansēta no valsts pamatbudžeta, ienākumiem no
pakalpojumu sniegšanas, dāvinājumiem un ziedojumiem, kā arī citiem līdzekļiem
saskaņā ar normatīvajiem aktiem. (3) Nodarbinātības
valsts aģentūra: 1) atbilstoši savai
kompetencei piedalās nacionālā nodarbinātības plāna izstrādē un īstenošanā; 2) organizē un īsteno
aktīvos nodarbinātības pasākumus; 3) palīdz
bezdarbniekiem un darba meklētājiem iesaistīties darba tirgū; 4) uzskaita brīvās
darba vietas; 5) reģistrē un
uzskaita bezdarbniekus un darba meklētājus; 6) bez maksas informē
par brīvajām darba vietām, kā arī bezdarbnieku un darba meklētāju tiesībām un
pienākumiem; 7) bez maksas konsultē
bezdarbniekus un darba meklētājus profesionālās piemērotības jautājumos,
piemērotas profesijas un pārkvalifikācijas izvēlē; 8) analizē un prognozē
darba tirgus konjunktūru; 9) organizē sadarbību
un informācijas apmaiņu starp Nodarbinātības valsts aģentūru un darba
devējiem; 10) organizē darba
devēju un bezdarbnieku dialogu, lai samazinātu bezdarba līmeni; 11) sadarbojas ar
valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām, fiziskajām un juridiskajām personām,
kā arī sabiedriskajām organizācijām; 12) apstiprina darba
izsaukumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 13) nodrošina Eiropas
Savienības normatīvo aktu prasībām atbilstošas informācijas sagatavošanu un
sniegšanu par bezdarba situāciju valstī; |
|
|
|
|
|
14) licencē un uzrauga juridiskās personas, kuras sniedz darbiekārtošanas
pakalpojumus par maksu (izņemot iekārtošanu darbā uz kuģiem); 15) piedalās
starptautisku sadarbības līgumu projektu un citu sadarbības projektu
izstrādē, kā arī šo līgumu un projektu īstenošanā bezdarba samazināšanas un
darbaspēka kustības jomā; 16) veic citus
Nodarbinātības valsts aģentūras nolikumā un normatīvajos aktos noteiktos
uzdevumus; 17) organizē nodarbinātības
pasākumus vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās
vidējās vai profesionālās vidējās izglītības iestādēs |
4. 6.panta trešajā daļā: izteikt 14.punktu šādā redakcijā: 14) licencē un uzrauga komersantus, kuri sniedz darbiekārtošanas
pakalpojumus (izņemot personu iekārtošanu darbā uz kuģiem);; aizstāt 17.punktā vārdus vispārējās vidējās vai profesionālās vidējās
izglītības iestādēs ar vārdiem vispārējās, speciālās vai profesionālās
izglītības iestādēs. |
|
|
|
4. 6.panta trešajā daļā: izteikt 14.punktu šādā redakcijā: 14) licencē un uzrauga komersantus, kuri
sniedz darbiekārtošanas pakalpojumus (izņemot personu iekārtošanu darbā uz
kuģiem);; aizstāt 17.punktā vārdus vispārējās vidējās vai profesionālās vidējās izglītības iestādēs ar vārdiem vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs. |
8.pants.
Pašvaldību kompetence (1) Pašvaldības,
pildot ar komercdarbības veicināšanu un bezdarba samazināšanu saistītās
funkcijas, sadarbojas ar Nodarbinātības valsts aģentūru un Profesionālās
karjeras izvēles valsts aģentūru. |
|
|
|
|
|
(2) Pašvaldībām nodarbinātības jomā ir pienākums: 1) sadarbībā ar Nodarbinātības valsts aģentūru, Profesionālās karjeras
izvēles valsts aģentūru, arodbiedrībām un darba devēju organizācijām, kā arī
saskaņā ar nacionālo nodarbinātības plānu izstrādāt nodarbinātības plānu attiecīgajai
teritorijai; |
5. Aizstāt 8.panta otrās daļas 1.punktā
vārdus nodarbinātības plānu ar vārdiem nodarbinātības veicināšanas
pasākumu plānu. |
|
|
|
5. Aizstāt 8.panta otrās daļas 1.punktā vārdus nodarbinātības plānu ar
vārdiem nodarbinātības veicināšanas pasākumu plānu. |
2) sadarboties ar
Nodarbinātības valsts aģentūru un Profesionālās karjeras izvēles valsts
aģentūru aktīvo nodarbinātības pasākumu un bezdarba samazināšanas preventīvo
pasākumu organizēšanā un īstenošanā; 3) sniegt
Nodarbinātības valsts aģentūrai un Profesionālās karjeras izvēles valsts
aģentūrai to uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju; 4) pēc iespējas
paredzēt bezdarbnieku iesaistīšanu projektos, kuros tiek izmantoti pašvaldību
līdzekļi vai kuri tiek finansēti no ārvalstu vai starptautisko organizāciju
līdzekļiem. (3) Pašvaldības
piedalās nacionālā nodarbinātības plāna izstrādāšanā un atbilstoši savai
kompetencei iesniedz Ekonomikas ministrijai priekšlikumus, arī par iespējām
iesaistīt bezdarbniekus valsts un ārvalstu ieguldījumu programmu projektos,
to skaitā valsts investīciju programmu projektos, ārvalstu tehniskās
palīdzības projektos un Eiropas Savienības struktūrfondu projektos. |
|
|
|
|
|
9.pants. Aktīvo nodarbinātības pasākumu,
bezdarba samazināšanas preventīvo pasākumu un projektu finansēšana (1) Aktīvo
nodarbinātības pasākumu, bezdarba samazināšanas preventīvo pasākumu un šā
likuma 5.panta piektajā daļā, 6.panta trešās daļas 17.punktā un 8.panta
trešajā daļā minēto projektu
finansēšanā kopā ar valsts vai pašvaldību, vai
ārvalstu, vai starptautisko organizāciju piešķirtajiem līdzekļiem izmantojami
arī projekta īstenotāja vai palīdzības saņēmēja līdzekļi. |
|
|
|
|
|
(2) Bezdarbnieku profesionālo
apmācību, pārkvalifikāciju un kvalifikācijas paaugstināšanu, pasākumus
konkurētspējas paaugstināšanai (...),
šā likuma 6.panta trešās daļas 17.punktā minētos pasākumus un bezdarba
samazināšanas preventīvos pasākumus finansē, kā arī stipendijas, īres un
transporta izdevumus bezdarbnieku profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas
un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā apmaksā no valsts pamatbudžeta un no
nodarbinātības speciālā budžeta. |
6. Papildināt 9.panta otro daļu pēc vārdiem pasākumus konkurētspējas
paaugstināšanai ar vārdiem pasākumus komercdarbības vai pašnodarbinātības
uzsākšanai. |
|
|
|
6. Papildināt 9.panta otro daļu pēc vārdiem pasākumus konkurētspējas paaugstināšanai ar vārdiem pasākumus komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšanai. |
(3) Algotos
pagaidu sabiedriskos darbus un šā likuma 3.panta pirmās daļas 4.punktā
minētos pasākumus finansē no valsts pamatbudžeta |
|
|
|
|
|
10.pants.
Bezdarbnieka statusa iegūšana (1) Tiesības uz
bezdarbnieka statusu pēc reģistrēšanās Nodarbinātības valsts aģentūrā
atbilstoši deklarētajai dzīvesvietai ir personai, kura: 1) ir Latvijas pilsonis vai nepilsonis vai ir saņēmusi pastāvīgās
uzturēšanās atļauju, vai ir saņēmusi termiņuzturēšanās atļauju un ir Latvijas
pilsoņa vai nepilsoņa, vai pastāvīgās uzturēšanās atļauju saņēmušas personas
laulātais(....); 2) nestrādā (nav
uzskatāma par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu Par valsts
sociālo apdrošināšanu); 3) meklē darbu; 4) ir darbspējīga un
gatava nekavējoties stāties darba attiecībās; 5) ir sasniegusi 15
gadu vecumu; 6) nav sasniegusi
valsts vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu; 7) neiegūst izglītību
klātienē vispārējās vidējās vai profesionālās vidējās izglītības iestādē,
izņemot vakarskolu; 8) neveic komercdarbību vai tās komercdarbība
apturēta saskaņā ar normatīvajiem aktiem; 9) nav pilnā valsts
apgādībā. (2) Par darbspējīgu šā
likuma izpratnē uzskatāma arī persona, kurai ir noteikta invaliditāte,
izņemot gadījumus, kad veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisija ir
noteikusi 100 procentu darbspēju zaudējumu. |
|
1. 2. |
Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāre
Dita Lūka Papildināt 10.panta pirmās daļas 1.punktu ar
vārdiem vai ir saņēmusi termiņuzturēšanās atļauju sakarā ar alternatīvā
statusa piešķiršanu Latvijā Deputāts Madars Lasmanis Izslēgt 10.panta pirmās daļas 8.punktu. |
Atbalstīts Neatbalstīts |
7. Papildināt 10.panta pirmās daļas 1.punktu ar
vārdiem vai ir saņēmusi termiņuzturēšanās atļauju sakarā ar alternatīvā
statusa piešķiršanu Latvijā. |
12.pants.
Bezdarbnieka statusa zaudēšana un tā iegūšana no jauna (1) Bezdarbnieka
statusa zaudēšanas pamats ir: 1) darba ņēmēja vai
pašnodarbinātā statusa iegūšana uz nenoteiktu laiku vai uz laiku, kas ilgāks
par diviem mēnešiem, saskaņā ar likumu Par valsts sociālo apdrošināšanu,
izņemot iesaistīšanos aktīvajos nodarbinātības pasākumos; 2) valsts vecuma
pensijas piešķiršanai nepieciešamā vecuma sasniegšana; 3) nonākšana pilnā
valsts apgādībā; 4) izglītības
iegūšanas uzsākšana klātienē vispārējās vidējās vai profesionālās vidējās
izglītības iestādē, izņemot vakarskolu; 5) atteikšanās no
piemērota darba piedāvājuma divas reizes; 6) bezdarbnieka
pienākumu nepildīšana bez attaisnojoša iemesla; 7) nepatiesu ziņu
sniegšana bezdarbnieka statusa iegūšanai un saglabāšanai; 8) pārcelšanās uz pastāvīgu dzīvi ārpus Latvijas; 9) iesaukums valsts
obligātajā militārajā dienestā; 10) 100 procentu
darbspēju zaudējums; 11) atjaunošana darbā
ar tiesas spriedumu; 12) bezdarbnieka nāve. |
|
|
|
|
|
|
7. Papildināt 12.panta pirmo daļu ar 13.punktu
šādā redakcijā: 13) atteikšanās no bezdarbnieka statusa, iesniedzot attiecīgu paziņojumu
Nodarbinātības valsts aģentūrai. |
|
|
|
8. Papildināt 12.panta pirmo daļu ar 13.punktu
šādā redakcijā: 13) atteikšanās no bezdarbnieka statusa, iesniedzot attiecīgu paziņojumu Nodarbinātības valsts aģentūrai. |
(2) Piemērots
darbs šā likuma izpratnē ir darbs, kas atbilst: 1) bezdarbnieka
profesionālajai sagatavotībai un viņa līdzšinējai profesionālajai darbībai,
kā arī valsts valodas prasmes pakāpei; 2) bezdarbnieka
veselības stāvoklim; 3) piedāvātās darba
vietas sasniedzamībai (vietai, līdz kurai, braucot ar sabiedrisko transportu
no bezdarbnieka deklarētās dzīvesvietas, ceļā jāpavada ne vairāk kā viena stunda
vienā virzienā). (3) Lēmumu par
bezdarbnieka statusa zaudēšanu pieņem Nodarbinātības valsts aģentūra vienas
darba dienas laikā pēc šā panta pirmajā daļā minēto bezdarbnieka statusa
zaudēšanas nosacījumu konstatēšanas. Šādā gadījumā persona zaudē bezdarbnieka
statusu ar dienu, kad iestājies attiecīgais bezdarbnieka statusa zaudēšanas
nosacījums. (4) Personai, kas
bezdarbnieka statusu zaudējusi šā panta pirmās daļas 5., 6. un 7.punktā
minēto iemeslu dēļ, ir tiesības bezdarbnieka statusu iegūt no jauna ne agrāk
kā pēc trim mēnešiem no bezdarbnieka statusa zaudēšanas dienas. |
|
|
|
|
|
14.pants.
Bezdarbnieka pienākumi (1) Bezdarbniekam
ir pienākums: 1) patstāvīgi un ar
Nodarbinātības valsts aģentūras palīdzību aktīvi meklēt darbu; 2) mēneša laikā no
iepriekšējā Nodarbinātības valsts aģentūras apmeklējuma dienas ierasties
aģentūrā un uzrādīt bezdarbnieka statusa saglabāšanai nepieciešamos
dokumentus; 3) ierasties
Nodarbinātības valsts aģentūrā triju darba dienu laikā no izsaukuma
saņemšanas dienas; 4) piedalīties aktīvo
nodarbinātības pasākumu individuālā plānojuma līgumā paredzētajos aktīvajos
nodarbinātības pasākumos; |
|
|
|
|
|
5) ziņot
Nodarbinātības valsts aģentūrai: a) triju darba dienu
laikā ja ir mainījušies šā likuma 12.panta pirmajā daļā minētie bezdarbnieka
statusa zaudēšanas nosacījumi, b) triju darba dienu laikā ja ir noslēgts darba līgums uz laiku līdz
diviem mēnešiem, c) triju darba dienu
laikā par deklarētās dzīvesvietas maiņu, d) triju nedēļu laikā
no pārejošas darbnespējas sākuma par pārejošas darbnespējas laiku, ja tas
ir bijis ilgāks par divām nedēļām. |
8. Aizstāt 14.panta pirmās daļas 5.punkta b apakšpunktā vārdus ja ir
noslēgts darba līgums uz laiku līdz diviem mēnešiem ar vārdiem ja ir iegūts
darba ņēmēja statuss uz laiku līdz diviem mēnešiem saskaņā ar likumu Par
valsts sociālo apdrošināšanu. |
|
|
|
9.Aizstāt 14.panta pirmās daļas 5.punkta b apakšpunktā vārdus ja ir
noslēgts darba līgums uz laiku līdz diviem mēnešiem ar vārdiem ja ir iegūts
darba ņēmēja statuss uz laiku līdz diviem mēnešiem saskaņā ar likumu Par
valsts sociālo apdrošināšanu. |
(2) Aktīva darba
meklēšana šā likuma izpratnē ir personas mērķtiecīgas darbības nolūkā atrast
algotu darbu piedalīšanās konkursos uz vakantajām darba vietām, kā arī
citas darbības, kuru mērķis ir atrast darbu. (3) Neierašanās
Nodarbinātības valsts aģentūrā šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minētajos
gadījumos tiek uzskatīta par attaisnotu, ja: 1) bezdarbniekam
iestājusies pārejoša darbnespēja; 2) bezdarbnieks kopj
slimu bērnu; 3) pamatojoties uz
izsaukumu, bezdarbnieks ierodas izziņas iestādē, prokuratūrā, tiesā vai
piedalās tiesas sēdē kā piesēdētājs; 4) iemesls ir pirmās
pakāpes radinieka vai laulātā nāve un ja Nodarbinātības valsts aģentūras
apmeklējuma diena noteikta agrāk par septīto dienu pēc šāda radinieka vai
laulātā nāves dienas; 5) ierašanās nav
iespējama sakarā ar dalību aktīvajos nodarbinātības pasākumos vai citu aktīvo
nodarbinātības pasākumu individuālā plānojuma līgumā noteikto pienākumu
veikšanu; 6) ir citi objektīvi
apstākļi, kas nav atkarīgi no bezdarbnieka gribas. (4) Bezdarbniekam
jāierodas Nodarbinātības valsts aģentūrā pirmajā darba dienā pēc šā panta
trešajā daļā minēto attaisnojošo iemeslu izbeigšanās, uzrādot attaisnojošo
iemeslu apstiprinošu dokumentu. (5) Ja bezdarbnieks
maina deklarēto dzīvesvietu Latvijas teritorijā, viņam jāiesniedz attiecīgs
iesniegums Nodarbinātības valsts aģentūrai pēc iepriekšējās deklarētās
dzīvesvietas. Bezdarbniekam jāierodas Nodarbinātības valsts aģentūrā pēc
jaunās deklarētās dzīvesvietas mēneša laikā no iesnieguma par dzīvesvietas
maiņu iesniegšanas dienas. |
|
|
|
|
|
15.pants.
Darba meklētāja statuss Darba meklētājs ir
persona, kura reģistrējusies Nodarbinātības valsts aģentūrā atbilstoši
deklarētajai dzīvesvietai un kura: 1) ir Latvijas pilsonis vai nepilsonis vai ir saņēmusi pastāvīgās
uzturēšanās atļauju, vai ir saņēmusi termiņuzturēšanās atļauju un ir Latvijas
pilsoņa vai nepilsoņa, vai pastāvīgās uzturēšanās atļauju saņēmušās personas
laulātais(.....); 2) nestrādā (nav
uzskatāma par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu "Par
valsts sociālo apdrošināšanu"); 3) meklē darbu; 4) ir darbspējīga un
gatava nekavējoties stāties darba attiecībās; 5) ir sasniegusi 15
gadu vecumu; 6) neveic
komercdarbību vai kuras komercdarbība ir apturēta saskaņā ar normatīvajiem
aktiem. |
|
3. |
Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāre
Dita Lūka Papildināt 15.panta 1.punktu ar vārdiem vai ir
saņēmusi termiņuzturēšanās atļauju sakarā ar alternatīvā statusa piešķiršanu
Latvijā |
Atbalstīts |
10. Papildināt 15.panta 1.punktu ar vārdiem vai ir saņēmusi
termiņuzturēšanās atļauju sakarā ar alternatīvā statusa piešķiršanu Latvijā. |
16.pants.
Darba meklētāja tiesības Darba meklētājam ir tiesības: 1) piedalīties konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos; 2) saņemt informāciju par brīvajām darba vietām un ar tām saistītām
kvalifikācijas un citām prasībām; 3) saņemt ar profesionālo orientāciju un konsultēšanu saistītos
pakalpojumus. |
9. 16.pantā: papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā panta pirmajā daļā noteiktās tiesības ir arī personai, kura
atbilst šā likuma 15.panta 1., 3., 4., 5. un 6.punkta prasībām un: 1) kurai uzteikts darba līgums, pamatojoties uz apstākļiem, kas saistīti
ar neatliekamu saimniecisku, organizatorisku, tehnoloģisku vai līdzīga
rakstura pasākumu veikšanu; 2) kura iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās
izglītības iestādē.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
|
|
|
11. 16.pantā: papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā panta pirmajā daļā noteiktās tiesības ir arī personai, kura
atbilst šā likuma 15.panta 1., 3., 4., 5. un 6.punkta prasībām un: 1) kurai uzteikts darba līgums, pamatojoties uz apstākļiem, kas saistīti
ar neatliekamu saimniecisku, organizatorisku, tehnoloģisku vai līdzīga
rakstura pasākumu veikšanu; 2) kura iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās
izglītības iestādē.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
VI nodaļa Darbā iekārtošanas institūcijas 17.pants. Darbā
iekārtošanas institūcijas Ar iedzīvotāju iekārtošanu darbā atļauts nodarboties juridiskajām
personām, kuras saņēmušas Nodarbinātības valsts aģentūras izsniegtu licenci. |
10. Izteikt VI nodaļu šādā redakcijā: VI nodaļa. Darbiekārtošanas pakalpojumu
sniegšanas ierobežojumi 17.pants. Darbiekārtošanas
pakalpojumu sniegšanas ierobežojumi (1) Sniegt darbiekārtošanas pakalpojumus (izņemot personu iekārtošanu
darbā uz kuģiem) atļauts komersantiem, kuri saņēmuši Nodarbinātības valsts
aģentūras izsniegtu licenci. (2) Ar personu iekārtošanu darbā uz kuģiem atļauts nodarboties
komersantiem, kuri saņēmuši Satiksmes ministrijas izsniegtu licenci. |
|
|
|
12. Izteikt VI nodaļu šādā redakcijā: VI nodaļa. Darbiekārtošanas pakalpojumu
sniegšanas ierobežojumi 17.pants. Darbiekārtošanas pakalpojumu
sniegšanas ierobežojumi (1) Sniegt darbiekārtošanas pakalpojumus (izņemot personu iekārtošanu
darbā uz kuģiem) atļauts komersantiem, kuri saņēmuši Nodarbinātības valsts
aģentūras izsniegtu licenci. (2) Ar personu iekārtošanu darbā uz kuģiem atļauts nodarboties
komersantiem, kuri saņēmuši Satiksmes ministrijas izsniegtu licenci. |
Pārejas noteikumi 1. Līdz
Nodarbinātības valsts aģentūras izveidošanai tās funkcijas pilda bezpeļņas
organizācija valsts akciju sabiedrība Nodarbinātības valsts dienests, kas ir
Labklājības ministrijas pārziņā. 2. Līdz Profesionālās
karjeras izvēles valsts aģentūras izveidošanai tās funkcijas pilda valsts
bezpeļņas organizācija Profesionālās karjeras izvēles valsts centrs, kas ir
Labklājības ministrijas pārziņā. 3. Ar šā likuma
spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par nodarbinātību (Latvijas Republikas
Augstākās Padomes un Ministru Padomes Ziņotājs, 1992, 4./5.nr.; 1993,
20./21.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994,
2.nr.; 1995, 13.nr.; 1997, 13., 22.nr.; 1998, 19.nr.). 4. Ministru kabinets
līdz 2002.gada 30.septembrim izdod šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētos
noteikumus. 5. Līdz jaunu
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanas dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2002.gada 30.septembrim piemērojami Ministru kabineta 1996.gada 22.oktobra
noteikumi nr.407 Noteikumi par bezdarbnieka statusu ciktāl tie nav pretrunā
ar šo likumu. |
11. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.punktu šādā redakcijā: 6. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu
spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.jūnijam
piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 20.janvāra noteikumi Nr.26 Juridisko
personu licencēšanas un uzraudzības kārtība darbiekārtošanas pakalpojumu
sniegšanai par maksu, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
13. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.punktu šādā redakcijā: 6. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.jūnijam piemērojami Ministru
kabineta 2003.gada 20.janvāra noteikumi Nr.26 Juridisko personu licencēšanas
un uzraudzības kārtība darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai par maksu,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |