Likumprojekts "Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 99.panta sankciju šādā redakcijā:

 

"izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz divsimt latiem un juridiskajām personām – no piecdesmit līdz tūkstoš latiem."

 

2. Papildināt 236.6  panta pirmo daļu pēc vārdiem "šā kodeksa 99.pantā" ar vārdiem "un 166.15 panta pirmajā daļā".

 

3. Aizstāt 236.6 panta otrās daļas 1.punktā vārdus "divsimt latiem" ar vārdiem "trīstūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju".

 

4. Papildināt 236.6  panta trešo daļu pēc vārdiem "šā kodeksa 99.pantā" ar vārdiem "un 166.15 panta pirmajā daļā".

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

A.K.Kariņš

 

 

 

 

 


Likumprojekta

“Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

anotācija

 

 

I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

1.Likuma „Par mērījumu vienotību” 15.panta 3.daļa paredz, ka Valsts metroloģiskā inspekcija (turpmāk - VMI) ir pilnvarota veikt metroloģisko uzraudzību vietās, kurās lieto, izgatavo, remontē vai realizē mērīšanas līdzekļus. Pēc būtības likumā noteiktos gadījumos darbojas kā tirgus uzraudzības institūcija. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (APK) 236.6.pants nosaka, ka VMI izskata tikai APK 99.pantā (metroloģisko prasību neievērošana) paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas. Tā kā VMI likumā noteiktajos gadījumos darbojas kā tirgus uzraudzības institūcija, ir nepieciešams APK noteikt, ka VMI izskata arī tās administratīvo pārkāpumu lietas, kas paredz atbildību par noteiktām prasībām neatbilstošu preču un pakalpojumu realizāciju un atbilstības novērtēšanai pakļauto preču nenodrošināšanu ar atbilstības apliecinājumiem vai apstiprinājumiem un to realizēšanu bez atbilstības apliecinājumiem vai apstiprinājumiem (166.15p.). Nosakot iepriekšminēto administratīvo pārkāpumu izskatīšanu VMI kompetencē, ir nepieciešams grozīt soda apmēru, ko ir tiesīgs uzlikt Valsts metroloģiskās inspekcijas priekšnieks, saskaņojot šo apmēru ar APK 166.15p. sankcijās paredzētajiem sodu apmēriem.

2.Pašlaik par APK 99.pantā paredzēto pārkāpumu nav nodalīts atbildības apmērs fiziskajām un juridiskajām personām.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

1. Likuma grozījumi paredz par APK 99.pantā paredzēto pārkāpumu noteikt atsevišķu sankciju apmēru: fiziskām personām līdz divsimt latiem un juridiskām personām no piecdesmit līdz tūkstoš latiem.

2.Likuma grozījumi paredz noteikt, ka VMI izskata ne tikai APK 99.pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, bet arī APK 166.15 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas. Likuma grozījumi paredz noteikt arī to, ka Valsts metroloģiskās inspekcijas priekšnieks var uzlikt naudas sodu līdz trīstūkstoš latiem.

 

3. Cita informācija

Likumprojektā iekļautie naudas sodi ir noteikti balstoties uz līdzvērtīgu pārkāpumu sodu apmēriem, ko paredz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojektā paredzētās izmaiņas skars šauru tirgus uzraudzības sektoru, jo reglamentētās metroloģijas jomā Latvijas likumdošanā ir plānots ieviest Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta direktīvas 2004/22/EC par mērīšanas līdzekļiem prasības. Likuma grozījumi nodrošinās Valsts metroloģijas inspekcijai veikt tirgus uzraudzības funkcijas ar mērķi nepieļaut atbilstības novērtēšanas prasībām neatbilstošu svaru realizēšanu reglamentētās metroloģijas sfērā.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

Nav

 

 

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-

projekts šo jomu neskar

 

3. Finansiālā

ietekme

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

 

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

 

6. Cita informācija

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

 

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

 

Papildus normatīvie akti nav jāizdod

2. Cita informācija

 

Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

Nav

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

Informēšanas pasākumi nav veikti

 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav veiktas

 

 

5. Cita informācija

Nav

 

 

 

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Jaunas institūcijas nav jārada. Esošā budžeta ietvaros tiek paplašinātas Valsts metroloģiskās inspekcijas funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Likums “Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā” tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un ievietots Nacionālās metroloģijas institūcijas – Latvijas Nacionālā metroloģijas centra interneta mājas lapā.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Persona var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

 

 

4. Cita informācija

Nav

 

 

 

Ekonomikas ministrs                                                                  A.K.Kariņš

 

 

Ekonomikas ministrs

Valsts sekretāra vietā – valsts sekretāra vietnieks

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

A.K.Kariņš

A.Liepiņš

Dž.Innusa

J.Eglītis

R.Ansone

 

 

23.12.2004 10:18

859

R.Ansone

7013147, Raimonda.Ansone@em.gov.lv