Likumprojekts
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt
99.panta sankciju šādā redakcijā:
"izsaka
brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz divsimt latiem un
juridiskajām personām no piecdesmit līdz tūkstoš latiem."
2. Papildināt
236.6 panta pirmo daļu pēc vārdiem "šā kodeksa 99.pantā" ar vārdiem
"un
166.15 panta pirmajā daļā".
3. Aizstāt 236.6 panta otrās
daļas 1.punktā vārdus
"divsimt latiem" ar vārdiem "trīstūkstoš latiem un piemērot
konfiskāciju".
4. Papildināt 236.6 panta
trešo daļu pēc vārdiem "šā
kodeksa 99.pantā" ar vārdiem "un 166.15 panta pirmajā
daļā".
Ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš
Likumprojekta
Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
1.Likuma Par mērījumu vienotību 15.panta 3.daļa paredz, ka Valsts
metroloģiskā inspekcija (turpmāk - VMI) ir pilnvarota veikt metroloģisko
uzraudzību vietās, kurās lieto, izgatavo, remontē vai realizē mērīšanas līdzekļus. Pēc būtības likumā noteiktos
gadījumos darbojas kā tirgus uzraudzības institūcija. Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksa (APK) 236.6.pants nosaka, ka VMI izskata tikai
APK 99.pantā (metroloģisko prasību neievērošana) paredzēto administratīvo
pārkāpumu lietas. Tā kā VMI likumā noteiktajos gadījumos darbojas kā tirgus
uzraudzības institūcija, ir nepieciešams APK noteikt, ka VMI izskata arī tās
administratīvo pārkāpumu lietas, kas paredz atbildību par noteiktām prasībām
neatbilstošu preču un pakalpojumu realizāciju un atbilstības novērtēšanai
pakļauto preču nenodrošināšanu ar atbilstības apliecinājumiem vai
apstiprinājumiem un to realizēšanu bez atbilstības apliecinājumiem vai
apstiprinājumiem (166.15p.). Nosakot iepriekšminēto administratīvo
pārkāpumu izskatīšanu VMI kompetencē, ir nepieciešams grozīt soda apmēru, ko
ir tiesīgs uzlikt Valsts metroloģiskās inspekcijas priekšnieks, saskaņojot šo
apmēru ar APK 166.15p. sankcijās paredzētajiem sodu apmēriem. 2.Pašlaik par APK 99.pantā paredzēto pārkāpumu nav nodalīts
atbildības apmērs fiziskajām un juridiskajām personām. |
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
1. Likuma grozījumi paredz par
APK 99.pantā paredzēto pārkāpumu noteikt atsevišķu sankciju apmēru: fiziskām
personām līdz divsimt latiem un juridiskām personām no piecdesmit līdz
tūkstoš latiem. 2.Likuma grozījumi paredz
noteikt, ka VMI izskata ne tikai APK 99.pantā paredzēto administratīvo
pārkāpumu lietas, bet arī APK 166.15 pantā paredzēto
administratīvo pārkāpumu lietas. Likuma grozījumi paredz noteikt arī to, ka
Valsts metroloģiskās inspekcijas priekšnieks var uzlikt naudas sodu līdz
trīstūkstoš latiem. |
3. Cita
informācija |
Likumprojektā iekļautie naudas sodi ir noteikti balstoties uz līdzvērtīgu pārkāpumu sodu apmēriem, ko paredz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojektā
paredzētās izmaiņas skars šauru tirgus uzraudzības sektoru, jo reglamentētās
metroloģijas jomā Latvijas likumdošanā ir plānots ieviest Eiropas Parlamenta
un Padomes 2004.gada 31.marta direktīvas 2004/22/EC par mērīšanas līdzekļiem
prasības. Likuma grozījumi nodrošinās Valsts metroloģijas inspekcijai veikt
tirgus uzraudzības funkcijas ar mērķi nepieļaut atbilstības novērtēšanas
prasībām neatbilstošu svaru realizēšanu reglamentētās metroloģijas sfērā. |
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
4. Ietekme
uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
5. Cita
informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum- projekts
šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
6. Cita
informācija |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod |
2. Cita
informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav |
|
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav veikti |
|
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas
|
|
5. Cita
informācija |
Nav |
|
|
||
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas
institūcijas nav jārada. Esošā budžeta ietvaros tiek paplašinātas Valsts
metroloģiskās inspekcijas funkcijas. |
|
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā tiks publicēts
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots Nacionālās metroloģijas institūcijas Latvijas Nacionālā
metroloģijas centra interneta mājas lapā. |
|
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Persona
var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likuma noteiktajā
kārtībā. |
|
4. Cita
informācija |
Nav |
|
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra
vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.K.Kariņš |
A.Liepiņš |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
R.Ansone |
23.12.2004 10:18
859
R.Ansone
7013147, Raimonda.Ansone@em.gov.lv