Izdarīt likumā "Par iepirkumu valsts vai pašvaldību
vajadzībām" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 16.nr.; 2002, 23.nr.;
2003, 14.nr.; 2004, 8.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 4.panta
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ministru
kabinets nosaka militāra rakstura preču sarakstu, kā arī kārtību, kādā tiek
veikti militāra rakstura preču iepirkumi un tādu pakalpojumu iepirkumi, kuri ir
saistīti ar militāra rakstura preču piegādi un lietošanu un norādīti attiecīgās
iepirkuma procedūras tehniskajā specifikācijā vai darba uzdevumā
(transportēšana, apdrošināšana, ieviešana, ierīkošana, uzturēšana,
modernizācija, personāla apmācība, apkalpošana)."
Aizsardzības
ministrs
E.Repše
Likumprojekta
Grozījums
likumā Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām
4.pants nosaka šī likuma piemērošanas izņēmumus. Minētā panta trešā daļa
deleģē Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā tiek veikti militāra rakstura
preču un pakalpojumu iepirkumi. Lai nodrošinātu vienotu izpratni par militāra
rakstura precēm un pakalpojumiem, nepieciešams apstiprināt militāra rakstura
preču un pakalpojumu sarakstu. |
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Izstrādātais
projekts uzdod Ministru kabinetam izveidot militāra rakstura preču un
pakalpojumu sarakstu un noteikt kārtību, kādā tās tiek iepirktas. |
3. Cita
informācija |
|
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Projektam nav tiešas ietekmes uz makroekonomisko vidi. |
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Projektam nav tiešas ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi. Netieši
normatīvā akta projekts ietekmē uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru veikšanu, jo sniedz skaidrību gan pašām pasūtītāja institūcijām,
gan pretendentiem par to, kādas preces un pakalpojumi ir militāra rakstura. |
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4.
Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
(tūkst. latu) |
|
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
|
|
|
|
|
|
|
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
3.
Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāapstiprina militāro preču saraksts. Militāro preču
saraksts iekļauts Aizsardzības ministrijas sagatavotajā Ministru kabineta
noteikumu projektā Kārtība, kādā tiek veikti militāra rakstura preču un
pakalpojumu iepirkumi. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
1995.gada 12.jūnija Eiropas līgums par asociācijas
izveidošanu starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm no vienas puses un
Latvijas Republiku no otras puses. |
||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiek noteikta kārtība, kādā Latvija iepērk militāra rakstura preces
un pakalpojumus atbilstoši līgumam ar Pasaules Tirdzniecības organizāciju. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Padomes 1993.gada 14.jūnija Direktīva 93/36/EEC, kas koordinē valsts piegāžu līgumu piešķiršanas procedūru (OJ L 199 09.08.1993). Eiropas Parlamenta un padomes 1997.gada 13.oktobra
Direktīva 97/52/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu 93/36/EEC un
Direktīvu 93/37/EEC, par to, kā koordinēt procedūras, ar ko attiecīgi piešķir
pakalpojumu valsts līgumus, piegāžu valsts līgumus un būvdarbu valsts līgumus
(OJ L 328 28.11.1997). Likuma projekts tieši neievieš iepriekš minētās Direktīvas, jo šīs Direktīvas ir ieviestas ar likumu Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām. Likuma projektā tiek precizēts likumā noteiktais izņēmuma stāvoklis attiecībā uz militāru preču un pakalpojumu iepirkšanu. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda
ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas. |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Papildus sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas
ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses -
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Projekta izpildei jaunas valsts institūcijas netiek radītas,
funkcijas tiks nodrošinātas esošo institūciju ietvaros. Iepirkumus realizēs
Aizsardzības ministrija, Iekšlietu ministrija un Tieslietu ministrija likumā
noteiktajā kārtībā. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma teksts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
interneta tīklā Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Projekts
neierobežo indivīda tiesības. Indivīds var aizstāvēt savas tiesības vispārējā
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
Aizsardzības
ministrs E.Repše
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova
|
I.Kalna |
I.Angere
|
03.01.2005. 13:09
769
M.Paškēvičs
7335228, martins.paskevics@mod.gov.lv