16.02.05. 9/7
Saeimas Prezidijam
Augsti godātie Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz izskatīšanai Saeimā likumprojektu Grozījums likumā Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu.
Pielikumā: likumprojekts un anotācija uz 4lpp.
Ar cieņu,
Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisijas priekšsēdētājs
Staņislavs Šķesters
Likumprojekts
Grozījums likumā Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes
deputāta statusu
Izdarīt likumā Par pilsētas
domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.; 1997, 6.nr.,
2001, 1.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likuma 15.panta pirmo
daļu ar teikumu šādā redakcijā:
Šāda kompensācija izmaksājama
arī vietējās pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājam, ja viņu atbrīvo no
amata sakarā ar tādu domes (padomes) lēmumu, kurš netiek pamatots ar likumā vai
vietējās pašvaldības nolikumā noteikto pienākumu, attiecīgās pašvaldības domes
(padomes) lēmumu, tiesas spriedumu nepildīšanu vai likumu, Ministru kabineta
noteikumu neievērošanu.
likumprojektam
Grozījums likumā Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes
deputāta statusu
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Izdarot grozījumus likumā Par pašvaldībām, tiek mainīta vietējās
pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētāja atbrīvošanas no amata kārtība.
Līdz šim tas bija iespējams tikai pamatojot atbrīvošanu ar normatīvo aktu
nepildīšanu vai neievērošanu, kā arī pašvaldības lēmumu vai tiesas
spriedumu nepildīšanu. Minētie grozījumi likumā Par pašvaldībām paredz
domes (padomes) priekšsēdētāja atbrīvošanu no amata arī tikai politisku
motīvu dēļ. Tāpēc šāda atbrīvošana pēc būtības ir analoga darba izbeigšanai
beidzoties pilnvaru laikam. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz piemērot nemotivētas domes (padomes) priekšsēdētāja
atbrīvošanas no amata gadījumā
analogu kompensāciju, kā beidzoties pilnvaru laikam un netiekot ievēlētam
atkārtoti. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Nav ietekmes |
|||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
|||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likums sniedz sociālās garantijas vēlētām amatpersonām, kuras zaudē amatu politisku motīvu dēļ. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
|||||||||||
6. Cita informācija |
- |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts saistīts ar grozījumiem likumā Par pašvaldībām. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
|
|
|
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||