Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma
redakcija |
|
Priekšlikumi(7) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.;
1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 8.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.;
1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 8.nr.)
šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā). |
1 |
Juridiskais birojs Likumprojekta 1.
pantā: vēršam komisijas
uzmanību uz to, ka aizstājot visā likuma tekstā vārdus uzņēmums
(uzņēmējsabiedrība) ar vārdu komersants un papildus ievērojot arī likuma
pārejas noteikumu 17. punkta redakciju attiecīgās likuma normas nebūs
attiecināmas uz individuālajiem uzņēmumiem, zemnieku un zvejnieku saimniecībām,
kā arī kooperatīvajām sabiedrībām. Šai sakarā ierosinām papildināt pārejas
noteikumu 17. punktu ar vārdiem kā arī individuālie uzņēmumi, zemnieku un
zvejnieku saimniecības un kooperatīvās sabiedrības. |
Iestrādāts komisijas
priekšlikumā (7) |
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā). |
1.pants. Valsts
ieņēmumu dienests Valsts ieņēmumu
dienests ir valsts pārvaldes institūcija, kas darbojas Finanšu ministrijas
pārraudzībā un nodrošina nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu
un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas
teritorijā un uz muitas robežas, kā arī realizē valsts muitas politiku un
kārto muitas lietas. |
2. Izteikt
1.pantu šādā redakcijā: "1.pants.
Valsts ieņēmumu dienests Valsts ieņēmumu
dienests ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas
nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu,
nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas
Republikas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos
maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un
kārto muitas lietas." |
|
|
|
2. Izteikt
1.pantu šādā redakcijā: "1.pants.
Valsts ieņēmumu dienests Valsts ieņēmumu
dienests ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas
nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu,
nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas
Republikas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos
maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un
kārto muitas lietas." |
2.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta galvenie uzdevumi Valsts ieņēmumu
dienesta galvenie uzdevumi ir: 1) nodrošināt
Valsts ieņēmumu dienesta administrēto valsts nodokļu, nodevu un citu valsts
noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā un uz muitas
robežas; |
3. 2.pantā: papildināt
1.punktu aiz vārdiem "uz muitas robežas" ar vārdiem "kā arī
nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu iekasēšanu Eiropas Savienības
budžetam"; |
|
|
|
3. 2.pantā: papildināt
1.punktu aiz vārdiem "uz muitas robežas" ar vārdiem "kā arī
nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu iekasēšanu Eiropas Savienības
budžetam"; |
2) realizēt valsts
muitas politiku un nodrošināt muitas robežas aizsardzību; |
izteikt 2.punktu
šādā redakcijā: "2) īstenot muitas
politiku;". |
|
|
|
izteikt 2.punktu
šādā redakcijā: "2) īstenot muitas
politiku;". |
3.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta struktūra un ierēdņi 2. Valsts ieņēmumu
dienestā ir centrālais aparāts un teritoriālās iestādes. Valsts ieņēmumu
dienestam un tā teritoriālajām iestādēm ir juridiskās personas statuss. |
4. Izslēgt
3.panta otrās daļas otro teikumu. |
|
|
|
4. Izslēgt
3.panta otrās daļas otro teikumu. |
4.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors 2. Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektors: 7) izskata
sūdzības par pakļauto struktūrvienību un iestāžu amatpersonu pieņemtajiem
lēmumiem un izdotajiem rīkojumiem un atceļ minēto amatpersonu nepamatoti
pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus, izņemot lēmumus par Alkohola aprites
likuma pārkāpumiem, kas pārsūdzami attiecīgajā likumā noteiktajā kārtībā
tiesā; |
5. 4.pantā: izslēgt otrās
daļas 7.punktā vārdus "izņemot lēmumus par Alkohola aprites likuma
pārkāpumiem, kas pārsūdzami attiecīgajā likumā noteiktajā kārtībā
tiesā"; |
|
|
|
5. 4.pantā: izslēgt otrās
daļas 7.punktā vārdus "izņemot lēmumus par Alkohola aprites likuma
pārkāpumiem, kas pārsūdzami attiecīgajā likumā noteiktajā kārtībā
tiesā"; |
8) ir tiesīgs
pieprasīt disciplinārlietas ierosināšanu pret jebkuru Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdni un darbinieku, ja tas pārkāpis Korupcijas novēršanas likuma
normas vai nav pildījis savus pienākumus, vai citādi pārkāpis šā likuma
normas, un piemērot disciplinārsodu, arī valsts civildienesta attiecību
izbeigšanu vai ar darbinieku noslēgtā darba līguma laušanu; |
aizstāt otrās
daļas 8.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem
"likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā""; |
|
|
|
aizstāt otrās
daļas 8.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem
"likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā""; |
9) pieprasa veikt
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības), iestādes vai organizācijas nodokļu aprēķinu un
nodokļu maksājumu revīziju (auditu); |
izteikt otrās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) pieprasa
veikt visu Valsts ieņēmumu dienesta kontrolei pakļauto nodokļu
maksātāju nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju
(auditu);"; |
2 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
4. panta otrās daļas 9. punktā vārdu visu ar vārdu jebkura (izdarot šādam
grozījumam atbilstošus redakcionālus precizējumus). |
Atbalstīt |
izteikt otrās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) pieprasa
veikt jebkura Valsts ieņēmumu dienesta kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja
nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju
(auditu);"; |
|
papildināt otro
daļu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: "12) pilnvaro
Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņus pieņemt lēmumus par
nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā papildus ieskaitāmo
maksājumu noteikšanu; 13) pamatojoties
uz Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu administrāciju
iesniegtajiem pieprasījumiem un Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem
līgumiem, pieņem lēmumu par nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu parādu
piedziņu no iekšzemes, Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu
maksātājiem, kā arī nosūta pieprasījumu Eiropas Savienības dalībvalstu un
citu valstu nodokļu administrācijām piedzīt nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādus vai arī atsaka palīdzību nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādu piedziņā." |
|
|
|
papildināt otro
daļu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: "12) pilnvaro
Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņus pieņemt lēmumus par
nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā papildus ieskaitāmo
maksājumu noteikšanu; 13) pamatojoties
uz Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu administrāciju
iesniegtajiem pieprasījumiem un Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem
līgumiem, pieņem lēmumu par nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu parādu
piedziņu no iekšzemes, Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu
maksātājiem, kā arī nosūta pieprasījumu Eiropas Savienības dalībvalstu un
citu valstu nodokļu administrācijām piedzīt nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādus vai arī atsaka palīdzību nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādu piedziņā." |
5.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors 2. Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālās iestādes direktors: 4) pieprasa veikt
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības), iestādes vai organizācijas nodokļu aprēķinu un
nodokļu maksājumu revīziju (auditu); |
6. Izteikt
5.panta otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā: "4) pieprasa
veikt visu Valsts ieņēmumu dienesta kontrolei pakļauto nodokļu
maksātāju nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju
(auditu);". |
3 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
likuma 5. panta otrās daļas 4. punktā vārdus visu Valsts ieņēmumu dienesta
kontrolei ar vārdiem jebkura Valsts ieņēmumu dienesta attiecīgās
teritoriālās iestādes kontrolei(izdarot šādam grozījumam atbilstošus
redakcionālus precizējumus). |
Atbalstīt |
6. Izteikt
5.panta otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā: "4) pieprasa
veikt jebkura Valsts ieņēmumu dienesta attiecīgās teritoriālās iestādes
kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu
(nodevu) maksājumu revīziju (auditu);". |
8.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta uzdevumi nodokļu (nodevu) administrēšanā Valsts ieņēmumu
dienesta uzdevumi nodokļu (nodevu) administrēšanā (turpmāk - nodokļu
administrēšana) ir noteikti likumā "Par nodokļiem un nodevām"
(18.pants). Papildus tiem Valsts ieņēmumu dienests: 5) saskaņā ar
starptautiskajiem līgumiem kā kompetenta iestāde koordinē un veic
informācijas apmaiņu; 6) saskaņā ar
starptautiskajiem līgumiem iekasē nodokļus līgumslēdzējas valsts labā tās
kompetentās iestādes uzdevumā un savas valsts vārdā, izpilda līgumslēdzējas
valsts kompetentās iestādes pieprasījumu bezstrīda kārtībā vai ceļ prasību
tiesā; |
7. 8.pantā: izteikt 5. un
6.punktu šādā redakcijā: "5) saskaņā
ar Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem kā kompetentā iestāde koordinē un veic informācijas
apmaiņu starp nodokļu administrācijām; 6) saskaņā ar
Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem iekasē un piedzen bezstrīda kārtībā no iekšzemes un citu
valstu nodokļu maksātājiem nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus
līgumslēdzējas valsts vai Eiropas Savienības dalībvalsts labā tās kompetentās
iestādes uzdevumā un savas valsts vārdā pēc līgumslēdzējas valsts vai Eiropas
Savienības dalībvalsts kompetentās iestādes pieprasījuma;"; |
|
|
|
7. 8.pantā: izteikt 5. un
6.punktu šādā redakcijā: "5) saskaņā
ar Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem kā kompetentā iestāde koordinē un veic informācijas
apmaiņu starp nodokļu administrācijām; 6) saskaņā ar
Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem iekasē un piedzen bezstrīda kārtībā no iekšzemes un citu
valstu nodokļu maksātājiem nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus
līgumslēdzējas valsts vai Eiropas Savienības dalībvalsts labā tās kompetentās
iestādes uzdevumā un savas valsts vārdā pēc līgumslēdzējas valsts vai Eiropas
Savienības dalībvalsts kompetentās iestādes pieprasījuma;"; |
|
papildināt pantu
ar 6.1 punktu šādā redakcijā: "61) iekasē
un piedzen nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības
budžetam;". |
|
|
|
papildināt pantu
ar 6.1 punktu šādā redakcijā: "61) iekasē
un piedzen nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības
budžetam;". |
10.pants. Ierēdņu
tiesības nodokļu administrēšanā 1. Visiem
ierēdņiem, pildot dienesta pienākumus nodokļu administrēšanā, ir tiesības: 9) likumā
noteiktās kompetences ietvaros un kārtībā veikt ar administratīvo pārkāpumu
saistītās mantas izņemšanu, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta
konfiskācija. |
8. 10.pantā: izteikt pirmās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) likumā
noteiktās kompetences ietvaros un kārtībā izņemt ar administratīvo pārkāpumu
saistīto mantu un dokumentus, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta
konfiskācija;"; |
|
|
|
8. 10.pantā: izteikt pirmās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) likumā
noteiktās kompetences ietvaros un kārtībā izņemt ar administratīvo pārkāpumu
saistīto mantu un dokumentus, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta
konfiskācija;"; |
10) savas
kompetences ietvaros un saskaņā ar šā likuma 5.panta 7.punkta nosacījumiem
pieņemt lēmumus par nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā
papildus ieskaitāmo maksājumu noteikšanu; |
aizstāt pirmās
daļas 10.punktā skaitļus un vārdus "5.panta 7.punkta" ar skaitļiem
un vārdiem "4.panta otrās daļas 12.punkta un 5.panta otrās daļas
7.punkta"; |
|
|
|
aizstāt pirmās
daļas 10.punktā skaitļus un vārdus "5.panta 7.punkta" ar skaitļiem
un vārdiem "4.panta otrās daļas 12.punkta un 5.panta otrās daļas
7.punkta"; |
2. Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, ģenerāldirektora
pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību vadītājiem
un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu vietniekiem ir
tiesības: |
izteikt otrās
daļas ievaddaļu šādā redakcijā: "2. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, ģenerāldirektora
pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību
vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu
vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem pakļauto struktūrvienību
vadītājiem ir tiesības:"; |
|
|
|
izteikt otrās
daļas ievaddaļu šādā redakcijā: "2. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, ģenerāldirektora
pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību
vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu
vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem pakļauto struktūrvienību
vadītājiem ir tiesības:"; |
15) pieņemt lēmumu
nodrošināt tiesā ceļamās (celtās) prasības un Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņa lēmuma izpildi, uzliekot mantai arestu un piemērojot citus prasības
nodrošinājuma līdzekļus; 16) ja nodokļu
maksājumu revīzijas (audita) vai pārbaudes laikā tiek iegūti pierādījumi, ka
nodokļu maksātājs gatavojas likvidēt, slēpt, atsavināt mantu, reorganizēt
uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības) vai veikt citas darbības, kuru rezultātā
varētu kļūt neiespējami izpildīt lēmumu vai spriedumu par nodokļu parādu
piedziņu, - pieņemt lēmumu nodrošināt tiesā ceļamās (celtās) prasības un
Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņa lēmuma izpildi, uzliekot mantai arestu un
piemērojot citus prasības nodrošinājuma līdzekļus arī pirms likumā vai lēmumā
noteiktā maksāšanas termiņa iestāšanās; |
aizstāt otrās
daļas 15. un 16.punktā vārdus "izpildi, uzliekot mantai arestu un
piemērojot citus prasības nodrošinājuma līdzekļus" ar vārdiem
"izpildi, piemērojot prasības nodrošinājuma līdzekļus"; aizstāt otrās
daļas 16.punktā vārdus "uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)" ar vārdu
"komercsabiedrības"; |
|
|
|
aizstāt otrās
daļas 15. un 16.punktā vārdus "izpildi, uzliekot mantai arestu un
piemērojot citus prasības nodrošinājuma līdzekļus" ar vārdiem
"izpildi, piemērojot prasības nodrošinājuma līdzekļus"; aizstāt otrās
daļas 16.punktā vārdus "uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)" ar vārdu
"komercsabiedrības"; |
3. Lietās par
nodokļu parāda un citu budžetos ieskaitāmo maksājumu piedziņu Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņiem, kuri apraksta parādnieka mantu un piedzen parādu saskaņā
ar tiesas spriedumu vai Valsts ieņēmumu dienesta iestādes lēmumu, tiek
piešķirtas tiesu izpildītāja tiesības, un šo ierēdņu darbību, kā arī ar
sprieduma izpildīšanu saistītos nepieciešamos izdevumus un atlīdzību
ierēdņiem nosaka saskaņā ar Civilprocesa likumu. |
aizstāt trešajā
daļā vārdu "apraksta" ar vārdu "apķīlā". |
|
|
|
aizstāt trešajā
daļā vārdu "apraksta" ar vārdu "apķīlā". |
11.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta uzdevumi muitas politikas īstenošanā 2. Īstenojot
muitas politiku, muitas iestāžu uzdevumi ir: 8) apsaimniekot
robežpunktus un veikt to celtniecību; |
9. 11.pantā: izslēgt otrās
daļas 8.punktu; |
|
|
|
9. 11.pantā: izslēgt otrās
daļas 8.punktu; |
9) veikt izziņu
kontrabandas lietās. |
izteikt otrās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) veikt
izziņu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā."; |
|
|
|
izteikt otrās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) veikt
izziņu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā."; |
|
papildināt pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā: "3. Lai
nodrošinātu šajā pantā noteikto uzdevumu izpildi, Valsts ieņēmumu dienests
veic robežkontroles punktu apsaimniekošanu un būvniecību." |
|
|
|
papildināt pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā: "3. Lai
nodrošinātu šajā pantā noteikto uzdevumu izpildi, Valsts ieņēmumu dienests
veic robežkontroles punktu apsaimniekošanu un būvniecību." |
13.pants. Muitas
ierēdņu tiesības 6. Muitas iestāžu
ierēdņiem ir muitas normatīvos aktos noteiktās tiesības, bet, veicot izziņu
kontrabandas lietās, ir Latvijas Kriminālprocesa kodeksā noteiktās izziņas
iestādes pilnvaras. 13.1
pants. Muitas kriminālpārvaldes ierēdņu tiesības, veicot izziņu kontrabandas
lietās Muitas
kriminālpārvaldes ierēdņiem, veicot izziņu kontrabandas lietās, ir tiesības,
kas noteiktas šā likuma 16.panta trešajā daļā un 16.1 pantā. |
10. Aizstāt
13.panta sestajā daļā un 13.1 pantā vārdus "kontrabandas
lietās" ar vārdiem "lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas
lietu jomā". |
|
|
|
10. Aizstāt
13.panta sestajā daļā un 13.1 pantā vārdus "kontrabandas
lietās" ar vārdiem "lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas
lietu jomā". |
4.nodaļa Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas
uzdevumi un ierēdņu tiesības likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā |
11. Papildināt
4.nodaļas nosaukumu aiz vārda "ierēdņu" ar vārdu
"(darbinieku)". |
|
|
|
11. Papildināt
4.nodaļas nosaukumu aiz vārda "ierēdņu" ar vārdu
"(darbinieku)". |
14.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policijas uzdevumi likumpārkāpumu atklāšanā valsts
ieņēmumu jomā Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas uzdevums ir: 3) izdarīt izziņu
kontrabandas lietās un krimināllietās par noziedzīgiem nodarījumiem, kas
konstatēti valsts ieņēmumu jomā, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu un
darbinieku rīcībā; |
12. 14.pantā: izslēgt 3.punktā
vārdus "kontrabandas lietās un"; |
|
|
|
12. 14.pantā: izslēgt 3.punktā
vārdus "kontrabandas lietās un"; |
4) ja
nepieciešams, nodrošināt citu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu un darbinieku
apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem. |
izteikt 4.punktu
šādā redakcijā: "4) ja
nepieciešams, nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku)
apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem, kā arī citu objektu
apsardzi." |
|
|
|
izteikt 4.punktu
šādā redakcijā: "4) ja
nepieciešams, nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku)
apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem, kā arī citu objektu
apsardzi." |
16.1 pants.
Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņu tiesības lietot fizisku
spēku un speciālos līdzekļus |
13. 16.1
pantā: papildināt panta
nosaukumu aiz vārda "ierēdņu" ar vārdu "(darbinieku)"; |
|
|
|
13. 16.1
pantā: papildināt panta
nosaukumu aiz vārda "ierēdņu" ar vārdu "(darbinieku)"; |
1. Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas ierēdņiem ir tiesības lietot fizisku spēku,
speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, sasiešanas līdzekļus, stekus,
asaras izraisošas vielas, lai: |
|
4 |
Juridiskais birojs Ierosinām
apspriest iespēju papildināt likumprojekta 13. pantu ar jaunu trešo rindkopu
šādā redakcijā: papildināt pirmās
daļas ievaddaļu pēc vārda ierēdņiem ar
vārdu (darbiniekiem) |
Atbalstīt |
papildināt pirmās
daļas ievaddaļu pēc vārda ierēdņiem ar
vārdu (darbiniekiem) |
1) atvairītu
uzbrukumu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem, kas pilda dienesta pienākumus; 2) aizturētu un
nogādātu Valsts ieņēmumu dienesta telpās likumpārkāpējus un konvojēšanas
laikā savaldītu aizturētās personas, ja tās nepakļaujas vai pretojas finanšu
policijas ierēdņiem vai ir pamats uzskatīt, ka tās var bēgt vai nodarīt
kaitējumu apkārtējiem cilvēkiem vai sev; 3) pārtrauktu
ļaunprātīgu nepakļaušanos likumīgām prasībām, kuras izvirza finanšu policijas
ierēdņi, pildot dienesta pienākumus. |
papildināt pirmo
daļu ar 4.punktu šādā redakcijā: "4) nodrošinātu
apsardzes objektu no prettiesiska vai cita veida apdraudējuma."; |
|
|
|
papildināt pirmo
daļu ar 4.punktu šādā redakcijā: "4) nodrošinātu
apsardzes objektu no prettiesiska vai cita veida apdraudējuma."; |
2. Fiziska spēka
un speciālo līdzekļu veidu, kā arī speciālo līdzekļu lietošanas intensitāti
nosaka, ņemot vērā konkrēto situāciju, pārkāpuma raksturu un pārkāpēja
individuālās iezīmes, maksimāli ierobežojot šo līdzekļu nodarīto kaitējumu.
Ja fiziska spēka vai speciālo līdzekļu lietošanas dēļ ir cietušie, Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas ierēdņa pienākums ir nekavējoties sniegt
medicīnisko palīdzību cietušajiem un ziņot par notikušo savam tiešajam
priekšniekam, kurš par to paziņo Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram
un prokuroram. Par visiem speciālo līdzekļu lietošanas gadījumiem Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdnim nekavējoties, tiklīdz tas
iespējams, rakstveidā jāziņo tiešajam priekšniekam. |
papildināt otro
daļu aiz vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"(darbinieks)" (attiecīgā locījumā); |
|
|
|
papildināt otro
daļu aiz vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"(darbinieks)" (attiecīgā locījumā); |
3. Aizliegts
lietot speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, stekus un asaras izraisošas
vielas pret sievietēm, pret personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm un
mazgadīgām personām, izņemot gadījumus, kad tās izdara grupveida uzbrukumu,
apdraud citu personu un Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu dzīvību vai veselību
vai izrāda bruņotu pretošanos. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijai
atļautos speciālo līdzekļu veidus, to glabāšanas, nēsāšanas un lietošanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā: "3. Aizliegts
lietot speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, stekus un asaras izraisošas
vielas pret sievietēm, personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm un
mazgadīgām personām, izņemot gadījumus, ja tās apdraud apsardzes objektu,
izdarot grupveida uzbrukumu, kā arī apdraud citu personu, Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu (darbinieku) dzīvību vai veselību vai izrāda bruņotu
pretošanos. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijai atļautos speciālo
līdzekļu veidus, to glabāšanas, nēsāšanas un lietošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets." |
|
|
|
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā: "3. Aizliegts
lietot speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, stekus un asaras izraisošas
vielas pret sievietēm, personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm un
mazgadīgām personām, izņemot gadījumus, ja tās apdraud apsardzes objektu,
izdarot grupveida uzbrukumu, kā arī apdraud citu personu, Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu (darbinieku) dzīvību vai veselību vai izrāda bruņotu
pretošanos. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijai atļautos speciālo
līdzekļu veidus, to glabāšanas, nēsāšanas un lietošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets." |
16.2 pants.
Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņu tiesības pielietot
šaujamieroci |
14. 16.2
pantā: papildināt panta
nosaukumu un tekstu aiz vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar
vārdu "(darbinieks)" (attiecīgā locījumā); |
|
|
|
14. 16.2
pantā: papildināt panta
nosaukumu un tekstu aiz vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar
vārdu "(darbinieks)" (attiecīgā locījumā); |
3. Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas ierēdnis ir tiesīgs pielietot šaujamieroci galējas
nepieciešamības situācijā, lai: 1) aizsargātu
citas personas un sevi no uzbrukuma, kas reāli apdraud dzīvību vai var
nodarīt kaitējumu veselībai, novērstu mēģinājumu vardarbīgi iegūt
šaujamieroci; 2) atvairītu
grupveida vai bruņotu uzbrukumu Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas
ierēdņiem vai citām Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem vai darbiniekiem, kuri
pilda dienesta pienākumus. |
papildināt trešo
daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: "3) aizturētu
likumpārkāpēju, kurš pārsteigts, ielaužoties vai citādi vardarbīgi iekļūstot
apsargājamā objektā vai izdarot citu noziedzīgu nodarījumu, ja likumpārkāpējs
izrāda pretošanos." |
|
|
|
papildināt trešo
daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: "3) aizturētu
likumpārkāpēju, kurš pārsteigts, ielaužoties vai citādi vardarbīgi iekļūstot
apsargājamā objektā vai izdarot citu noziedzīgu nodarījumu, ja likumpārkāpējs
izrāda pretošanos." |
17.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un darbiniekiem izvirzāmās
prasības 1. Par Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdni var būt persona, kura atbilst šādām prasībām: 1) ir Latvijas Republikas
pilsonis; 2) pārvalda
latviešu valodu; 3) ir augstākā
izglītība; 4) nav sodīta par
tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem vai ir reabilitēta, vai kurai sodāmība ir
noņemta vai dzēsta; 5) nav sasniegusi
likumā noteikto pensijas vecumu; 6) nav atbrīvota no
ierēdņa amata ar tiesas spriedumu krimināllietā; 7) nav atzīta par
rīcībnespējīgu likumā noteiktajā kārtībā; 8) nav vai nav
bijusi PSRS, Latvijas PSR vai kādas ārvalsts valsts drošības dienesta,
izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata darbinieks; 9) nav vai nav
bijusi ar likumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks; 10) nav Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, teritoriālās iestādes direktora vai tiešā
priekšnieka radinieks (persona, kura ar ierēdni ir laulībā, svainībā vai
radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un māsas) un neatrodas viņa
tiešajā pakļautībā. |
|
5 |
Deputāts V.BuzajevsPapildināt
17.panta pirmās daļas 1.punktu pēc vārda pilsonis ar vārdiem vai
nepilsonis. |
Neatbalstīt |
|
2. Par Valsts
ieņēmumu dienesta darbinieku var būt persona, kura atbilst šādām prasībām: 1) ir Latvijas
Republikas pilsonis vai persona, kura saņēmusi pastāvīgās uzturēšanās
atļauju Latvijas Republikā; 2) pārvalda
latviešu valodu; 3) ir augstākā vai
vidējā izglītība (atbilstoši attiecīgajiem darba pienākumiem); 4) nav sodīta par
tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem vai ir reabilitēta, vai kurai sodāmība ir
noņemta vai dzēsta; 5) nav atlaista no
darba ar tiesas spriedumu krimināllietā; 6) nav atzīta par
rīcībnespējīgu likumā noteiktajā kārtībā; 7) nav vai nav
bijusi PSRS, Latvijas PSR vai kādas ārvalsts valsts drošības dienesta,
izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata darbinieks; 8) nav vai nav
bijusi ar likumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks; 9) nav Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, teritoriālās iestādes direktora vai tiešā
priekšnieka radinieks (persona, kura ar darbinieku ir laulībā, svainībā vai
radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un māsas) un neatrodas viņa
tiešajā pakļautībā. |
|
6 |
Deputāts V.BuzajevsPapildināt
17.panta otrās daļas 1.punktu pēc vārda pilsonis ar vārdiem nepilsonis. |
Neatbalstīt |
|
22.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu lēmumu
un rīkojumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība 1. Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu pieņemtos lēmumus (izņemot lēmumus par administratīvo sodu
uzlikšanu un lēmumus par Alkohola aprites likuma pārkāpumiem, kas apstrīdami
un pārsūdzami attiecīgajos likumos noteiktajā kārtībā) un izdotos rīkojumus
30 kalendāra dienu laikā pēc šo lēmumu vai rīkojumu saņemšanas var apstrīdēt
rakstveidā: 1) Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālo iestāžu ierēdņu pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus
attiecīgās teritoriālās iestādes direktoram; 2) Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālo iestāžu direktoru pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram; 3) Valsts ieņēmumu
dienesta centrālā aparāta ierēdņu pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram. |
15. Izslēgt
22.panta pirmajā daļā vārdus "un lēmumus par Alkohola aprites likuma
pārkāpumiem". |
|
|
|
15. Izslēgt
22.panta pirmajā daļā vārdus "un lēmumus par Alkohola aprites likuma
pārkāpumiem". |
29.pants. Valsts civildienesta
attiecību izbeigšanās Valsts
civildienesta attiecības izbeidzas: 3) sakarā ar to,
ka ierēdnis pārkāpis Korupcijas novēršanas likuma normas. |
16. Aizstāt
29.panta 3.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem
"likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā"". |
|
|
|
16. Aizstāt
29.panta 3.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem
"likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā"". |
Pārejas noteikumi 12. Likuma
20.panta trešā daļa piemērojama Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un
darbiniekiem atbilstoši noteiktajai darba samaksas sistēmai un Ministru
kabineta 2001.gada 2.janvāra noteikumos nr.20 Noteikumi par valsts
civildienesta ierēdņu atalgojumu un ierēdņu pabalstiem paredzētajā kārtībā
līdz vienotās ierēdņu un valsts pārvaldes darbinieku darba samaksas sistēmas
pilnīgai ieviešanai. |
17. Izslēgt
pārejas noteikumu 12.punktu. |
|
|
|
17. Izslēgt
pārejas noteikumu 12.punktu. |
|
18. Papildināt
pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā: "17. Šā
likuma izpratnē ar terminu "komersants" tiek saprastas arī tās
kultūras institūcijas, izglītības iestādes un zinātniskās institūcijas, kuras
darbojas kā valsts vai pašvaldības bezpeļņas organizācijas un kuras saskaņā
ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu tiek pārveidotas vai
likvidētas." |
7 |
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Izteikt pārejas
noteikumu 17.punktu šādā redakcijā: 17. Šā
likuma izpratnē ar terminu "komersants" tiek saprastas arī tās
kultūras institūcijas, izglītības iestādes un zinātniskās institūcijas, kuras
darbojas kā valsts vai pašvaldības bezpeļņas organizācijas un kuras saskaņā
ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu tiek pārveidotas vai
likvidētas, kā arī individuālie uzņēmumi, zemnieku un zvejnieku saimniecības
un kooperatīvās sabiedrības. |
Atbalstīt |
18. Papildināt
pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā: 17. Šā
likuma izpratnē ar terminu "komersants" tiek saprastas arī tās
kultūras institūcijas, izglītības iestādes un zinātniskās institūcijas, kuras
darbojas kā valsts vai pašvaldības bezpeļņas organizācijas un kuras saskaņā
ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu tiek pārveidotas vai
likvidētas, kā arī individuālie uzņēmumi, zemnieku un zvejnieku saimniecības
un kooperatīvās sabiedrības. |
|
19. Papildināt
likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā
redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: 1) Padomes
1976.gada 15.marta Direktīvas 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību tādu
prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kuras ir daļa no Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī
lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 2) Padomes
1979.gada 6.decembra Direktīvas 79/1071/EEK par grozījumiem Direktīvā
76/308/EEK par savstarpēju palīdzību prasījumu, kas radušies no darbībām,
kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 3) Padomes
2001.gada 15.jūnija Direktīvas 2001/44/EEK, ar ko groza Direktīvu 76/308/EEK
par savstarpēju palīdzību prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kas
pieder pie Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas
sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodevu piedziņā un attiecībā uz
pievienotās vērtības nodokļa un dažu akcīzes nodokļu piedzīšanu; 4) Komisijas
2002.gada 9.decembra Direktīvas 2002/94/EK par atsevišķu Padomes Direktīvas
76/308/EEK noteikumu par savstarpējo palīdzību prasījumu piedziņā saistībā ar
noteiktām nodevām, nodokļiem un citiem pasākumiem izpildes kārtību; 5) Padomes
1977.gada 19.decembra Direktīvas 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu
iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu jomā; 6) Padomes
1979.gada 6.decembra Direktīvas 79/1070/EEK, ar ko groza Direktīvu 77/799/EEK
par dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo nodokļu jomā; 7) Padomes
2003.gada 7.oktobra Direktīvas 2003/93/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu
77/799/EEK, kas attiecas uz dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpējo
palīdzību tiešu un netiešu nodokļu piemērošanas jomā." |
|
|
|
19. Papildināt
likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā
redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: 1) Padomes
1976.gada 15.marta Direktīvas 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību tādu
prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kuras ir daļa no Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī
lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 2) Padomes
1979.gada 6.decembra Direktīvas 79/1071/EEK par grozījumiem Direktīvā
76/308/EEK par savstarpēju palīdzību prasījumu, kas radušies no darbībām,
kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 3) Padomes
2001.gada 15.jūnija Direktīvas 2001/44/EEK, ar ko groza Direktīvu 76/308/EEK
par savstarpēju palīdzību prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kas
pieder pie Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas
sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodevu piedziņā un attiecībā uz
pievienotās vērtības nodokļa un dažu akcīzes nodokļu piedzīšanu; 4) Komisijas
2002.gada 9.decembra Direktīvas 2002/94/EK par atsevišķu Padomes Direktīvas
76/308/EEK noteikumu par savstarpējo palīdzību prasījumu piedziņā saistībā ar
noteiktām nodevām, nodokļiem un citiem pasākumiem izpildes kārtību; 5) Padomes
1977.gada 19.decembra Direktīvas 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu
iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu jomā; 6) Padomes
1979.gada 6.decembra Direktīvas 79/1070/EEK, ar ko groza Direktīvu 77/799/EEK
par dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo nodokļu jomā; 7) Padomes
2003.gada 7.oktobra Direktīvas 2003/93/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu
77/799/EEK, kas attiecas uz dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpējo
palīdzību tiešu un netiešu nodokļu piemērošanas jomā." |