2005.gada 5.aprīlī Noteikumi
Nr.220
Rīgā (prot.
Nr.17 35.§)
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt Darba likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2001, 15.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 5., 10.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 62.pantu ar septīto daļu šādā
redakcijā:
"(7) Valsts sektorā
strādājošo darbinieku amatus atbilstoši veicamajiem pamatpienākumiem klasificē
amatu saimēs un līmeņos. Amatu klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets."
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Ministru kabineta noteikumu
Grozījums Darba likumā
projekta anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Šobrīd darbinieku amati netiek klasificēti pēc pazīmēm, kas atļautu tos salīdzināt ar amatiem privātajā sektorā. Līdz ar to pastāv sadrumstalots darba samaksas regulējums un ir problemātiski izveidot vienotu darba samaksas sistēmu. Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā, valsts sektora darbinieku personāla mainība būs saistīta ar iespējām strādāt Eiropas Savienības institūcijās, kas turpmākajos gados var būtiski ietekmēt valsts sektora kvalitāti un konkurētspēju gan Latvijas, gan Eiropas darba tirgū. Tādējādi, lai sakārtotu valsts sektora darba samaksas sistēmu un nodrošinātu valsts sektoru ar kvalificētu un kompetentu personālu, kā arī samazinātu personāla mainību valsts sektorā ir nepieciešams ieviest jaunu pieeju darba samaksas noteikšanā. Ministru kabineta š.g. 15.februāra sēdē tika izskatīta un akceptēta koncepcija Par valsts sektorā nodarbināto vienoto darba samaksas sistēmu (protokols Nr.9 18.§), kas paredz jaunu valsts sektorā strādājošo amatu klasifikācijas sistēmu, ņemot vērā darba saturu nevis amata nosaukumu. Atbilstoši Ministru kabineta š.g. 21.februāra rīkojumam Nr.105, ar kuru tika apstiprināta iepriekš minētā koncepcija, Finanšu ministrija iesniedza Saeimas Sociālo un darba lietu komisijai priekšlikumus grozījumiem Darba likumā. Komisija, izskatot iesniegtos priekšlikumus, ierosināja grozījumus Darba likumā virzīt Satversmes 81.panta kārtībā. Šobrīd Valsts kanceleja sadarbībā ar Finanšu ministriju ir uzsākusi darba samaksas reformas pamatdokumentu sagatavošanu. 2004.gadā ir veikta valsts sektora amatu novērtēšana un ir izstrādāts valsts sektora Amatu kataloga projekts. Grozījuma Darba likumā steidzamību pamatojam ar nepieciešamību apstiprināt Ministru kabinetā Amatu katalogu, kura viens no izdošanas pamatiem ir Darba likums. Pamatojoties uz Amatu katalogu Finanšu ministrijai līdz 2005.gada 1.jūnijam ir jāizstrādā un jāiesniedz Ministru kabinetā noteikumu projekts par jauno vienoto valsts sektorā strādājošo darba samaksas sistēmu. |
||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta
projekts paredz jaunu pieeju amatu klasifikācijā. Kataloga struktūra un
veidošanas metodika ir atbilstoša privātajā sektorā lietotajai, kas ļauj
veikt salīdzinājumu par veicamā darba sarežģītību, amatu novērtējumu un darba
samaksu. Lai apstiprinātu Ministru kabineta noteikumu Amatu klasifikācijas
sistēma un kārtība valsts tiešās pārvaldes iestādēs projektu, nepieciešams
veikt grozījumu Darba likumā, pilnvarojot Ministru kabinetu noteikt amatu
klasifikācijas sistēmu, kas ietver amatu saimes un līmeņus, kā arī amatu
klasificēšanas kārtību. |
||||||||||||||
3. Cita informācija |
- |
||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
|
2005. |
2006. |
2007. |
2008. |
|
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
|
||||||||||||
6. Cita informācija |
|
|
|
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumu projekts Amatu klasifikācijas sistēma un kārtība valsts tiešās pārvaldes iestādēs (projekts ir izstrādāts un šobrīd tiek saskaņots ar ieinteresētajām institūcijām) un Ministru kabineta noteikumu projekts par valsts sektorā strādājošo darba samaksas sistēmu, kuru paredzēts izstrādāt līdz 2005.gada 1.jūnijam. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
|
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Papildus sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekta izpildei jaunas valsts institūcijas netiek radītas, funkcijas tiks nodrošinātas esošo valsts institūciju ietvaros. |
||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta publikācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis un citos plašsaziņas līdzekļos. |
||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīdu neierobežo. |
||||||||||||||
4. Cita informācija |
|
||||||||||||||
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktores vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Andrējeva |
L.Vucēne
|
M.Radeiko |
I.Artemjeva |
2005.04.08. 16:09
979
I.Artemjeva
7095599, Ineta.Artemjeva@fm.gov.lv