Muzeju likums
1.pants. Likumā lietotie
termini
Likumā ir lietoti šādi
termini:
1) muzeja
priekšmets priekšmets, kas pēc zinātniskās izpētes un apstrādes ir
atzīts par priekšmetu ar kultūrvēsturisku nozīmi un atrodas muzeja krājumā;
2) muzejisks
priekšmets priekšmets, kas pēc savas kultūrvēsturiskās nozīmes
atbilst muzeja priekšmeta prasībām, bet nav iekļauts muzeja krājumā;
3) muzeja krājums
vēsturiski izveidojies, zinātniski pamatots muzeja
priekšmetu kopums, kas atrodas muzejā un sastāv no pamatkrājuma, palīgkrājuma
un apmaiņas krājuma;
4) muzeja
kolekcija muzeja priekšmetu kopums, ko saista viena pazīme vai vairākas
pazīmes un kura vēsturiskā, zinātniskā vai mākslinieciskā vērtība ir nedalāms
veselums;
5) publisks
muzejs valsts, pašvaldības vai autonoms muzejs, kura valdījumā nodots
muzeja krājums un kurš īsteno šajā likumā noteiktās funkcijas;
6) valsts muzejs
Ministru kabineta izveidota aģentūra (iestāde) vai tās struktūrvienība, kuras
valdījumā nodots muzeja krājums un kura īsteno šajā likumā noteiktās funkcijas;
7) pašvaldības
muzejs pašvaldības izveidota aģentūra (iestāde) vai tās struktūrvienība,
kuras valdījumā nodots muzeja krājums un kura īsteno šajā likumā noteiktās
funkcijas;
8) autonoms
muzejs atvasinātas publisko tiesību juridiskas personas (izņemot
pašvaldības) izveidota iestāde (aģentūra) vai tās struktūrvienība, kuras
valdījumā nodots muzeja krājums un kura īsteno šajā likumā noteiktās funkcijas,
kā arī valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrība vai cita privāto tiesību
juridiska persona, kuras dalībnieks vai dibinātājs ir publisko tiesību
juridiska persona, ja tās īpašumā (valdījumā) ir muzeja krājums un tā īsteno
šajā likumā noteiktās funkcijas;
9) privāts muzejs
biedrību un nodibinājumu reģistrā fiziskās vai privāto tiesību juridiskās
personas reģistrēta biedrība (nodibinājums) vai komercreģistrā reģistrēta
komercsabiedrība (līgumsabiedrība, komersants), kā arī tās struktūrvienība, kas
ir muzeja krājuma īpašnieks (valdītājs) un īsteno šajā likumā noteiktās funkcijas.
2.pants. Likuma mērķis un darbība
(1) Šā likuma mērķis
ir noteikt muzeja funkcijas, valsts un sabiedrības attiecības muzeju jomā, kā
arī nodrošināt muzeju darbību, lai sekmētu Latvijas kultūras mantojuma
saglabāšanu un attīstības iespējas.
(2) Likums attiecas
uz publiskiem muzejiem, kā arī akreditētiem privātiem muzejiem.
3.pants. Muzeja jēdziens
un funkcijas
(1) Muzejs ir
sabiedrībai pieejama izglītojoša un zinātniskās pētniecības institūcija, kuras
uzdevums ir atbilstoši muzeja darbības specifikai vākt, saglabāt un popularizēt
sabiedrībā dabas, materiālās un nemateriālās kultūras vērtības, kā arī sekmēt
to izmantošanu sabiedrības izglītošanai un attīstībai.
(2) Muzejs veic
šādas funkcijas:
1) materiālās un
nemateriālās kultūras vai dabas vērtību uzkrāšana, dokumentēšana un
saglabāšana;
2) muzeja krājuma un
ar to saistītās informācijas zinātniskā pētniecība;
3) sabiedrības
izglītošana, materiālās un nemateriālās kultūras un dabas vērtību
popularizēšana, veidojot ekspozīcijas un izstādes, kā arī izmantojot citus ar
muzeja darbību saistītus izglītošanas un popularizēšanas veidus.
4.pants.
Ministru kabineta kompetence muzeju jomā
Ministru
kabinets:
1) lemj
par valsts muzeju un to filiāļu dibināšanu;
2) apstiprina
Muzeju valsts pārvaldes nolikumu;
3) nosaka
kārtību, kādā akreditējami valsts, pašvaldību, autonomie un privātie muzeji;
4) nosaka
Nacionālā muzeju krājuma (turpmāk Nacionālais krājums) veidošanas, papildināšanas, uzskaites, saglabāšanas un finansēšanas
kārtību, darbību ar tajā esošajiem priekšmetiem un kolekcijām, kā arī kārtību,
kādā priekšmetu var atsavināt un izņemt no Nacionālā krājuma (turpmāk
Ministru kabineta noteikumi par Nacionālo krājumu).
5.pants. Kultūras
ministrijas kompetence muzeju jomā
Kultūras ministrija:
1) izstrādā valsts
stratēģiju un īsteno valsts politiku muzeju jomā;
2) koordinē valsts
muzeju starptautiskos sadarbības projektus, kā arī informē citu publisko
tiesību juridisko personu un privātpersonu muzejus par starptautisko sadarbību;
3) piešķir
akreditētajiem muzejiem īpašu kultūrvēsturisku, tēlotājmākslas un citu
nacionāli nozīmīgu projektu un programmu īstenošanai valsts budžetā speciāli
paredzētos līdzekļus;
4) izveido Latvijas
Muzeju padomi un apstiprina tās nolikumu;
5) veido Nacionālā
krājuma kopkatalogu.
6.pants. Muzeju valsts pārvalde
Muzeju valsts pārvalde ir
kultūras ministra padotībā esoša valsts tiešās pārvaldes iestāde, kura īsteno
valsts kultūrpolitiku publiskajos un privātajos muzejos. Publiskie muzeji ir
Muzeju valsts pārvaldes funkcionālā padotībā.
7.pants. Latvijas Muzeju
padome un tās sastāvs
(1) Latvijas
Muzeju padome (turpmāk Muzeju padome) ir konsultatīva institūcija, kas
izveidota, lai veicinātu institūciju sadarbību un lēmumu pieņemšanu jautājumos, kas saistīti ar valsts stratēģijas izstrādi
muzeju jomā, kā arī ar muzeju darbību un Nacionālo krājumu.
(2)
Muzeju padomes sastāvā ir 15 locekļu: astoņi Rīgas un Rīgas rajona akreditēto
muzeju deleģēti pārstāvji, četri Latvijas novadu akreditēto muzeju deleģēti
pārstāvji (pa vienam no katra novada), viens Latvijas Pašvaldību savienības
deleģēts pārstāvis, viens Latvijas Muzeju asociācijas deleģēts pārstāvis un
kultūras ministrs (vai viņa deleģēts pārstāvis).
(3) Muzeju
darba koordinēšanai novados var veidot sabiedriskās konsultatīvās novadu muzeju
padomes. Sabiedriskā konsultatīvā novadu muzeju padome deleģē savu pārstāvi
darbībai Muzeju padomē.
8.pants. Muzeju padomes
kompetence
Muzeju padome:
1) veicina publisko
un privāto muzeju attīstību un sadarbību;
2) iesniedz
ministrijām un pašvaldībām priekšlikumus par valsts un pašvaldību budžeta
projekta sadaļām, kas saistītas ar muzeju finansēšanu, kā arī par citiem ar
muzeju darbību saistītiem jautājumiem;
3) sniedz publisko
muzeju īpašniekiem konsultācijas par muzeju dibināšanu, reorganizāciju vai
likvidāciju, kā arī akreditēto privāto muzeju īpašniekiem par muzeju
likvidāciju;
4) iesniedz Muzeju
valsts pārvaldē priekšlikumus par muzeju atbilstību akreditācijas prasībām;
5) iesniedz Muzeju
valsts pārvaldē priekšlikumus par muzeja priekšmetu izņemšanu no Nacionālā
krājuma;
6) iesniedz Muzeju
valsts pārvaldē priekšlikumus par Nacionālā krājuma veidošanu un saglabāšanu;
7) iesniedz
ministrijās un pašvaldībās priekšlikumus par muzeju direktoru amata
kandidatūrām;
8) iesniedz Muzeju
valsts pārvaldē priekšlikumus par muzeju speciālistu (personāla) sagatavošanu
un kvalifikācijas paaugstināšanu.
9.pants. Muzeju
dibināšanas, reorganizācijas un likvidācijas kārtība
(1) Valsts muzejus
un to filiāles dibina, reorganizē un likvidē Ministru kabinets pēc Kultūras
ministrijas vai citas ministrijas ierosinājuma, konsultējoties ar Muzeju
padomi.
(2) Pašvaldības
muzejus un to filiāles dibina, reorganizē un likvidē attiecīgās pašvaldības
dome (padome), konsultējoties ar Muzeju padomi.
(3) Autonomos
muzejus un to filiāles dibina, reorganizē un likvidē attiecīgās atvasināto
publisko tiesību juridiskās personas, kā arī privāto tiesību juridiskās
personas, kuras dalībnieks vai dibinātājs ir publisko tiesību juridiska
persona.
(4) Privātos muzejus
un to filiāles dibina, reorganizē un likvidē fiziskās vai privāto tiesību
juridiskās personas, biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētas biedrības
(nodibinājumi) vai komercreģistrā reģistrētas komercsabiedrības
(līgumsabiedrības, komersanti).
10.pants. Muzeju
akreditācija un reģistrācija
(1) Valsts un
pašvaldības muzejam ir pienākums nokārtot akreditāciju. Autonomais un privātais
muzejs akreditācijai piesakās pēc paša iniciatīvas.
(2) Muzeju var
akreditēt, ja tas atbilst šādiem nosacījumiem:
1) ir apstiprināts
muzeja nolikums (statūti);
2) ir veikta muzeja
krājuma uzskaite;
3) ir telpas,
iekārtas un drošības sistēmas, kas garantē muzeja krājuma saglabāšanu;
4) ir nodrošināta
muzeja krājuma pieejamība sabiedrībai.
(3) Ja valsts un
pašvaldības muzejs netiek akreditēts, tas gada laikā var atkārtoti pieteikties
akreditācijai. Ja arī pēc atkārtotas pieteikšanās muzejs netiek akreditēts, to
likvidē.
(4) Autonomais un
privātais akreditētais muzejs zaudē akreditēta muzeja tiesības, ja tas
neatbilst šā panta otrajā daļā minētajiem nosacījumiem.
(5) Muzeju
valsts pārvalde veido muzeju reģistru. Muzeju reģistrā tiek iekļauti visi
publiskie muzeji, akreditētie privātie muzeji, kā arī pēc vienošanās ar
privātā muzeja īpašnieku privātie neakreditētie muzeji.
11.pants. Muzeju vadība
(1) Valsts muzeju
direktorus, ņemot vērā Muzeju padomes priekšlikumus, pieņem darbā un atlaiž no
darba ministrs, kura padotībā atrodas valsts muzejs.
(2) Pašvaldības
muzeju direktorus un vadītājus pieņem darbā attiecīgā pašvaldība, ņemot vērā
Muzeju padomes priekšlikumus.
(3) Autonomo muzeju
direktorus un vadītājus pieņem darbā muzeja dibinātājs.
12.pants. Nacionālais
krājums
(1) Nacionālais
krājums ir nacionālā bagātība, un tas ir valsts aizsardzībā.
(2) Nacionālo
krājumu veido:
1) akreditēto
publisko muzeju pamatkrājumi;
2) privāto muzeju
kolekcijas vai atsevišķi muzejiski priekšmeti pēc Muzeju padomes ieteikuma un
ar īpašnieka piekrišanu.
(3) Nacionālajā
krājumā esošie priekšmeti un kolekcijas tiek iekļautas kopkatalogā.
(4) Valsts piešķir
budžeta līdzekļus Nacionālajā krājumā esošo priekšmetu un kolekciju uzturēšanai
un restaurēšanai.
(5) Veicot darījumus
ar Nacionālajā krājumā esošajiem priekšmetiem vai kolekcijām, jāievēro šādi
noteikumi:
1) aizliegts
atsavināt Nacionālā krājuma kopkatalogā iekļauto kolekciju atsevišķus
priekšmetus;
2) atsavinot kādu
Nacionālā krājuma kopkatalogā iekļauto kolekciju vai priekšmetu, tas vispirms
ar Muzeju valsts pārvaldes starpniecību un tās atļauju jāpiedāvā citam
akreditētam muzejam, to pārdodot, dāvinot vai mainot.
(6) Priekšmetu var
izņemt no Nacionālā krājuma, ja:
1) priekšmetam ir
būtiski bojājumi, kuru dēļ to nav iespējams restaurēt;
2) priekšmets ir
zudis vai dabiski sairis;
3) priekšmets ir
iegūts prettiesiskā ceļā;
4) priekšmets ir
zaudējis muzejisko vērtību.
(7) Atļauju
priekšmeta izņemšanai no Nacionālā krājuma izsniedz Muzeju valsts pārvalde pēc
tā muzeja ierosinājuma, kurā atrodas attiecīgais priekšmets, vai pēc priekšmeta
īpašnieka ierosinājuma, ņemot vērā Muzeju padomes ieteikumus.
13.pants. Muzeju tiesības
un pienākumi
(1) Akreditētajiem
muzejiem ir tiesības:
1) pēc Muzeju valsts
pārvaldes atļaujas saņemšanas uz laiku izvest muzeja kolekcijas vai atsevišķus
priekšmetus ārpus valsts;
2) sniegt maksas
pakalpojumus, veikt izdevējdarbību un izmantot iegūtos līdzekļus muzeja
darbības attīstībai, kolekciju papildināšanai un saglabāšanai, restaurācijai,
darbinieku profesionālo zināšanu pilnveidošanai, viņu materiālajai stimulēšanai
un pētniecības darba nodrošināšanai;
3) saskaņā ar
Autortiesību likumu īstenot autortiesības uz to pārvaldījumā esošo Nacionālā
krājuma daļu;
4) saņemt valsts
budžetā speciāli paredzētos līdzekļus īpašu kultūrvēsturisku, tēlotājmākslas
un citu nacionāli nozīmīgu projektu un programmu īstenošanai;
5) slēgt
civiltiesiskus darījumus, lai sekmētu muzeja krājuma saglabāšanu un
papildināšanu;
6) saņemt Muzeju
valsts pārvaldes metodisko atbalstu.
(2) Akreditētajiem
publiskajiem muzejiem ir tiesības saņemt valsts vai pašvaldības finansējumu.
(3) Publisko muzeju
pienākums ir:
1) nodrošināt muzeja
krājuma pieejamību apmeklētājiem un pētniekiem;
2) katru gadu sniegt
Muzeju valsts pārvaldei darbības pārskatu un Muzeju padomei nepieciešamo
informāciju.
(4) Publiskie muzeji
nedrīkst atsavināt vai izņemt priekšmetus no muzeja krājuma bez Muzeju valsts
pārvaldes atļaujas.
(5) Privāto
muzeju tiesības un pienākumus nosaka attiecīgā muzeja nolikumā (statūtos).
14.pants. Valsts muzeju
finansēšana
(1) Valsts muzejus
finansē no valsts budžeta, paredzot līdzekļus:
1) muzeja ēku
uzturēšanai un restaurēšanai;
2) telpu īrei,
komunālajiem maksājumiem, nodokļu un zemes nomas maksājumiem;
3) muzeja krājuma
papildināšanai (iepirkšanai, ekspedīcijām), saglabāšanai, fiziskajai drošībai
(apsardzei un ugunsdrošības tehnikai), kā arī muzeja krājuma izpētei un
izmantošanai;
4) mikroklimata
uzturēšanas iekārtām, muzeja priekšmetu konservācijai un restaurēšanai;
5) muzeja personāla
algošanai;
6) starptautiskai
sadarbībai;
7) sabiedrības
izglītošanai un kultūrvēsturisko vērtību popularizēšanai, veidojot ekspozīcijas
un izstādes, kā arī izmantojot citus ar muzeja darbību saistītus veidus.
(2) Valsts muzeji
var saņemt papildu finanšu līdzekļus arī no citiem avotiem ziedojumu un
dāvinājumu veidā, kā arī gūt ienākumus no maksas pakalpojumiem un citiem pašu
ieņēmumiem. Līdzekļi, kas iegūti no maksas pakalpojumiem un citiem pašu
ieņēmumiem, tiek ieskaitīti muzeja pamatbudžeta kontā Valsts kases norēķinu
centrā, un tos izmanto tikai muzeja darbības attīstībai.
(3) Ja valsts muzeji
saņem ziedojumu vai dāvinājumu ar norādītu mērķi vai bez tā, tie atver speciālā
budžeta kontu.
15.pants. Pašvaldības
muzeju finansēšana
(1) Pašvaldības
muzejus finansē attiecīgā pašvaldība, paredzot līdzekļus:
1) muzeja ēku
uzturēšanai un restaurēšanai;
2) telpu īrei,
komunālajiem maksājumiem, nodokļu un zemes nomas maksājumiem;
3) muzeja krājuma
papildināšanai (iepirkšanai, ekspedīcijām), saglabāšanai, fiziskajai drošībai
(apsardzei un ugunsdrošības tehnikai), kā arī muzeja krājuma izpētei un
izmantošanai;
4) mikroklimata
uzturēšanas iekārtām, muzeja priekšmetu konservācijai un restaurēšanai;
5) muzeja personāla
algošanai;
6) starptautiskajai
sadarbībai;
7) sabiedrības
izglītošanai un kultūrvēsturisko vērtību popularizēšanai, veidojot ekspozīcijas
un izstādes, kā arī izmantojot citus ar muzeja darbu saistītus izglītošanas un
popularizēšanas veidus.
(2) Pašvaldības
muzeji var saņemt papildu finanšu līdzekļus arī no citiem avotiem ziedojumu un
dāvinājumu veidā, kā arī gūt ienākumus no maksas pakalpojumiem un citiem pašu
ieņēmumiem. Līdzekļi, kas iegūti no maksas pakalpojumiem un citiem pašu
ieņēmumiem, tiek ieskaitīti muzeja pamatbudžeta kontā, un tos izmanto tikai
muzeja darbības attīstībai.
(3) Ja pašvaldības
muzeji saņem ziedojumu vai dāvinājumu ar norādītu mērķi vai bez tā, tie atver
speciālā budžeta kontu.
16.pants. Autonomo muzeju finansēšana
(1) Ja autonomu
muzeju veido privāto tiesību juridiskā persona, kuras dalībnieks vai dibinātājs
ir publisko tiesību juridiskā persona (komercsabiedrība vai nodibinājums), to
finansē atbilstoši statūtos noteiktajai kārtībai.
(2) Ja autonomo
muzeju veido atvasināta publisko tiesību juridiskā persona (izņemot
pašvaldību), muzeja finansēšanas kārtību nosaka piekritīgā institūcija,
ievērojot šā likuma 15.pantu.
17.pants. Privāto muzeju
finansēšana
(1) Privāto muzeju
finansēšanas kārtību nosaka to īpašnieki.
(2) Ja tiek
likvidēts akreditēts privātais muzejs, kas saņēmis valsts budžeta līdzekļus,
valsts muzejiem ir priekšroka likvidējamā muzeja priekšmetu iegūšanā.
18.pants. Starptautiskā
sadarbība
(1) Muzeji ir
tiesīgi patstāvīgi sadarboties ar muzejiem citās valstīs, iestāties
starptautiskajās muzeju organizācijās un piedalīties to darbībā.
(2) Muzeji var
saņemt valsts garantētu apdrošināšanu starptautisku izstāžu rīkošanai Latvijā.
Pārejas
noteikumi
Līdz attiecīgo Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 31.decembrim
piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu:
1. Ministru kabineta 1998.gada 21.jūlija noteikumi Nr.265 "Latvijas Muzeju padomes nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 1998, 217., 218.nr.; 2002, 139.nr.).
2. Ministru kabineta 1998.gada 18.augusta noteikumi Nr.311 "Noteikumi par Nacionālo muzeju krājumu" (Latvijas Vēstnesis, 1998, 241./242.nr.; 2004, 28.nr.).
3. Ministru kabineta 1998.gada 27.oktobra noteikumi Nr.420 "Kārtība, kādā Kultūras ministrija akreditētajiem muzejiem piešķir valsts budžetā speciāli paredzētos līdzekļus īpašu kultūrvēsturisku, tēlotājas mākslas un citu nacionāli nozīmīgu projektu un programmu realizēšanai" (Latvijas Vēstnesis, 1998, 322.nr.).
4. Ministru kabineta
2004.gada 30.marta noteikumi Nr.196 "Muzeju akreditācijas
noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 53.nr.).
Kultūras ministra vietā
izglītības un zinātnes ministre
I.Druviete
Anotācija likumprojektam
Muzeju
likums
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts sagatavots, izpildot Ministru kabineta 2003.gada 26. februāra rīkojumu Nr.129 Par valsts pārvaldes iekārtas likuma ieviešanas plānu un 2004.gada 5.marta rīkojumu Nr. 147 "Par Koncepciju par izglītības, kultūras, veselības aprūpes un sociālās aprūpes nozares valsts institūciju (izņemot augstskolas) juridisko statusu". Muzeju likums pieņemts 1997.gadā un tajā paredzētie muzeju statusi neatbilst vēlāk pieņemtajiem Publisko aģentūru likumam, Valsts pārvaldes iekārtas likumam un Komerclikumam. |
|
||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
1. Ņemot vērā to, ka valsts muzeji tiek pārveidoti par aģentūrām, tiek izdarīti grozījumi, lai Muzeju likumu saskaņotu ar Publisko aģentūru likumu, Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Komerclikumu. 2. Tiek precizēta
muzeju klasifikācija pēc juridiskā statusa, saskaņojot to ar Valsts pārvaldes
iekārtas likumu un dalot muzejus publiskajos un privātajos muzejos. Publisko muzeju grupa
ietver valsts, pašvaldību un autonomos muzejus. Atbilstoši jaunajai
klasifikācijai tiek precizēti tie Muzeju likuma panti, kuros muzeju darbību
nosaka to piederība attiecīgai grupai.
|
|
||||||||||||||||||
3. Cita
informācija |
Likumprojektā nav detalizēti regulēta Kultūras ministrijas un Muzeju
valsts pārvaldes darbība, jautājumos, kas atbilstoši tiesību doktrīnai ir
Ministru kabineta kompetencē un būtu regulējami ar iekšējiem normatīviem
tiesību aktiem (ministrijas un pārvaldes nolikumiem). Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām ir sagatavots likumprojekta pilns
teksts. |
|
||||||||||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Samazināts privātā muzeja administratīvais regulējums |
|
||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs
gadi |
Vidēji piecu
gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||||||||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|
||||||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|
||||||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||||||||||
Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Pieņemot Muzeju likumu jaunā redakcijā, spēku
zaudēs šādi Ministru kabineta noteikumi:
Paredzēta šādu Ministru kabineta noteikumu
izdošana: 1. Noteikumi par Nacionālo muzeju krājumu; 2. Muzeju akreditācijas noteikumi. |
|
||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
|||||||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
|||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
2.tabula |
|
|||||||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||||||||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||
sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Muzeju
asociācija |
|
||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsts, ņemti vērā visi izteiktie priekšlikumi |
|
||||||||||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Informēti
muzeju direktori, uzklausīti viņu priekšlikumi. |
|
||||||||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas |
|
||||||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Noteikumu
projekta izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas. Noteikumu
projekta izpildi nodrošinās esošā valsts institūcija Muzeju valsts
pārvalde. |
|
||||||||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks
informēta ar Muzeju valsts pārvaldes mājas lapas palīdzību; |
|
||||||||||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Savas tiesības
indivīds var aizstāvēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||||||||||
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||||||||
Kultūras ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
__.03.2005. |
__.03.2005. |
__.03.2005. |
_.03.2005. |
__.03.2005. |
H.Demakova |
D.Pavļuts |
I.Millersone |
I.Bērziņa |
J.Garjāns |
24.03.2005.
994
J.Garjāns
7503871
Janis.Garjans@km.gov.lv