Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības
likumā
(reģ. Nr. 1216)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (6) |
Komisijas slēdziens |
Redakcija,
kādā atbildīgā komisija ierosina pieņemt likumprojektu otrajā lasījumā |
1 |
2 |
|
|
|
|
Patērētāju
tiesību aizsardzības likums |
Grozījumi
Patērētāju tiesību aizsardzības likumā
|
|
|
|
Grozījumi
Patērētāju tiesību aizsardzības likumā
|
|
Izdarīt Patērētāju tiesību aizsardzības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 9.nr.;
2002, 1.nr.; 2003, 11.nr.; 2004, 11.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 9.nr.; 2002, 1.nr.;
2003, 11.nr.; 2004, 11.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
|
|
1) lietošanas noteikumi
- ražotāja vai pakalpojuma sniedzēja norādījumi, kurus ievērojot prece vai
pakalpojums saglabā lietošanas (izmantošanas) īpašības un pienācīgu
kvalitāti, kā arī nerada apdraudējumu patērētāja mantai, veselībai, dzīvībai
vai videi; |
|
|
|
|
|
2) pakalpojums
fiziskās vai juridiskās personas uzņēmējdarbības vai profesionālās
darbības ietvaros par atlīdzību vai bez tās izpildīts patērētāja pasūtījums
vai tāda ar patērētāju noslēgta līguma pildīšana, saskaņā ar kuru tiek
iznomāta kāda lieta, izgatavota jauna lieta, uzlabota vai pārveidota esoša
lieta vai tās īpašības vai veikts darbs, vai gūts nematerializēts darba
rezultāts; |
|
1 |
Ekonomikas
ministrs A.K.Kariņš Aizstāt
1.panta 2. punktā vārdu uzņēmējdarbības ar
vārdiem saimnieciskās darbības. |
atbalstīts |
1.
1.pantā: aizstāt 2. punktā vārdu uzņēmējdarbības ar vārdiem saimnieciskās darbības; |
3) patērētājs -
fiziskā vai juridiskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai
varētu iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kurš nav tieši
saistīts ar tās uzņēmējdarbību; |
|
|
|
|
|
4) pakalpojuma sniedzējs
- fiziskā vai juridiskā persona, kas sniedz pakalpojumu patērētājam; |
|
|
|
|
|
5) pārdevējs - fiziskā
vai juridiskā persona (arī importētājs), kas uzņēmējdarbības veidā
piedāvā vai pārdod preci patērētājam, kā arī persona, kas darbojas pārdevēja
vārdā vai viņa uzdevumā; |
|
2 |
Ekonomikas ministrs A.K.KariņšAizstāt 1.panta 5.punktā vārdus
uzņēmējdarbības veidā ar vārdiem saimnieciskās darbības ietvaros. |
atbalstīts |
aizstāt 5.punktā vārdus uzņēmējdarbības veidā ar vārdiem saimnieciskās
darbības ietvaros. |
6) prece - jebkura lieta, ko piedāvā vai pārdod patērētājam; |
|
|
|
|
|
7) ražotājs - fiziskā vai juridiskā persona, kas izgatavo vai
atjauno preci pārdošanai vai uzrāda sevi kā ražotāju, norādot (marķējot) uz
preces vai tās iesaiņojuma vai preces tehniskajā pasē savu nosaukumu (firmu),
vārdu, uzvārdu, preču zīmi vai citu atšķirības zīmi. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 22.11.2001. likumu, kas stājas spēkā no
26.12.2001.) |
|
|
|
|
|
II nodaļa. Līgumi
|
|
|
|
|
|
9.pants. Līgums, kas noslēgts ārpus uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības) pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas
vietas |
|
3 |
Ekonimikas ministrs A.K.KariņšIzslēgt likuma 9. un 12.pantā vārdus uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības). |
atbalstīts |
2. Izslēgt 9. un 12.pantā vārdus uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības). |
(1) Saskaņā ar līgumu, kas
noslēgts ārpus uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pastāvīgās tirdzniecības
vai pakalpojumu sniegšanas vietas, pārdevējs piegādā preces vai pakalpojuma
sniedzējs sniedz pakalpojumus patērētājam, pēc savas iniciatīvas vai pēc
patērētāja nepārprotami izteikta lūguma apmeklējot patērētāju mājās,
darbavietā vai citā viņa atrašanās vietā. |
|
|
|
|
|
(2) Līgumā, kas noslēgts
ārpus uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pastāvīgās tirdzniecības vai
pakalpojumu sniegšanas vietas, ietveramo informāciju, kā arī šā likuma
12.pantā paredzēto atteikuma tiesību realizēšanas termiņu un kārtību
reglamentē Ministru kabineta noteikumi. |
|
|
|
|
|
12.pants. Atteikuma ties
ības |
|
|
|
|
|
(1) Atteikuma tiesības ir
patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt
pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību. |
|
|
|
|
|
(2) Patērētājs
var izmantot atteikuma tiesības, lai atkāptos no: |
|
|
|
|
|
1) līguma, kas noslēgts ārpus
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu
sniegšanas vietas; |
|
|
|
|
|
2) distances līguma; |
|
|
|
|
|
3) līguma par dzīvošanai
paredzētas ēkas vai ēkas daļas lietošanas tiesību iegūšanu uz laiku. |
|
|
|
|
|
(3) Ražotājs, pārdevējs vai
pakalpojuma sniedzējs šā panta otrajā daļā minēto līgumu noslēgšanas brīdī
vai preces pārdošanas vai pasūtījuma nodošanas brīdī iesniedz patērētājam
rakstveida atteikuma veidlapu, kurā minēts ražotāja, pārdevēja vai
pakalpojuma sniedzēja nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese, kā arī
sniegts atteikuma tiesību apraksts. |
|
|
|
|
|
(4) Patērētājs rakstveida
atteikumu adresē personai, kuras nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese
norādīta atteikuma veidlapā. Atteikuma nosūtīšana noteiktā termiņā izbeidz
līgumu un atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām, izņemot izmaksas,
kas saistītas ar preču atdošanu atpakaļ ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma
sniedzējam. |
|
|
|
|
|
(5) Patērētāja pienākums ir
septiņu dienu laikā pēc rakstveida atteikuma nosūtīšanas atdot preci
ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam (ja prece vai lieta ir
saņemta). Ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir septiņu
dienu laikā pēc izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas atmaksāt
patērētājam to naudas summu līdz ar visiem procentiem, kura par preci vai
pakalpojumu samaksāta līdz līguma izbeigšanas brīdim. Ja patērētājs izmanto
atteikuma tiesības, pamatojot to ar preces vai pakalpojuma neatbilstību
līguma noteikumiem, un preci vai lietu atdod par saviem līdzekļiem, tad
ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam septiņu dienu laikā pēc
izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas jākompensē patērētājam arī ar
preces vai lietas atdošanu saistītās izmaksas. |
|
|
|
|
|
(6) Patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu
atteikuma tiesību realizēšanas termiņā. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 22.11.2001. likumu, kas stājas spēkā no
26.12.2001.) |
|
|
|
|
|
III nodaļa. Preces vai pakalpojuma atbilstība līguma noteikumiem |
|
|
|
|
|
16.pants. Garantija |
|
|
|
|
|
(1) Garantija ir ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja
apliecinājums, ka prece vai pakalpojums, vai to sastāvdaļa noteiktu laiku
saglabās lietošanas īpašības, drošumu un izpildījumu un ražotājs, pārdevējs
vai pakalpojuma sniedzējs uzņemas papildu saistības, kas nav paredzētas šajā
likumā un citos normatīvajos aktos. |
|
|
|
|
|
(2) Garantija dodama rakstveidā, tā ir brīvi pieejama pirms preces
iegādāšanās vai pakalpojuma saņemšanas, un tajā skaidri norādīti nosacījumi
prasījuma pieteikšanai attiecībā uz garantiju, garantijas termiņš
laikposms, uz kuru attiecināta garantija, kā arī garantijas devēja nosaukums
(firma) vai vārds, uzvārds un adrese. Garantijā norāda, ka patērētājam ir
noteiktas tiesības saskaņā ar normatīvajiem aktiem un ka garantija šīs
tiesības neietekmē. Ja garantija neatbilst šiem noteikumiem, tas neietekmē
garantijas derīgumu un patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai garantija tiktu
izpildīta. |
|
|
|
|
|
(3) Jebkura ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja garantija ir
saistoša tās devējam atbilstoši garantijas dokumenta nosacījumiem un
attiecīgās preces vai pakalpojuma reklāmā ietvertajai informācijai. Ja
ražotājs nav Latvijā reģistrēts uzņēmums (uzņēmējsabiedrība),
pārdevējs vai ražotāja pilnvarotais pārstāvis ir atbildīgs par ražotāja dotās
garantijas nodrošinājumu. |
|
4 5 |
Ekonomikas
ministrs A.K.Kariņš Aizstāt 16.panta trešajā daļā vārdus
uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ar vārdiem saimnieciskās darbības veicējs. Atbildīgā
komisija
Aizstāt 16.panta trešajā daļā vārdus uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ar vārdiem komersants vai saimnieciskās darbības veicējs. |
daļēji
atbalstīts, iekļauts priekšl. nr.5 atbalstīts |
3. Aizstāt 16.panta trešajā daļā vārdus
uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ar vārdiem komersants vai saimnieciskās
darbības veicējs. |
(4) Pārdevējs nav tiesīgs samazināt ražotāja dotās garantijas apjomu un
saīsināt tās termiņu. |
|
|
|
|
|
(5) Vārda garantija vai
cita līdzīgas nozīmes vārda lietošana ir aizliegta, ja tas neatbilst šā panta
pirmās un otrās daļas noteikumiem. (2001.gada 22.novembra likuma redakcijā, kas
stājas spēkā no 26.12.2001.) |
|
|
|
|
|
VII nodaļa. Patērētāja tiesību pārkāpuma novēršana |
|
|
|
|
|
29.pants. Patērētāja tiesības, ja sniegts līguma noteikumiem neatbilstošs
pakalpojums |
|
|
|
|
|
(1) Patērētājs, kuram sniegts līguma noteikumiem neatbilstošs
pakalpojums, ir tiesīgs pieprasīt, lai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no
šādām darbībām: |
|
|
|
|
|
1) attiecīgi
samazina pakalpojuma cenu; |
|
|
|
|
|
2) bez atlīdzības novērš sniegtā pakalpojuma neatbilstību līguma
noteikumiem; |
|
6 |
Ekonomikas ministrs A.K.KariņšIzteikt likuma 29.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā: 2)
bez atlīdzības novērš sniegtā pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem vai
atlīdzina patērētājiem izdevumus par neatbilstības novēršanu. |
atbalstīts |
4. Izteikt 29.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā: 2)
bez atlīdzības novērš sniegtā pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem vai
atlīdzina patērētājiem izdevumus par neatbilstības novēršanu. |
3) izgatavo citu lietu no tāda paša vai tādas pašas kvalitātes materiāla
vai sniedz līguma noteikumiem atbilstošu pakalpojumu; |
|
|
|
|
|
4) atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par pakalpojumu samaksāto naudas
summu. |
|
|
|
|
|
(2) Ja pakalpojuma sniedzējs
pazaudē vai sabojā patērētāja materiālu vai izstrādājumu, patērētājs ir
tiesīgs pēc savas izvēles pieprasīt: |
|
|
|
|
|
1) pasūtījuma izpildi no tāda
paša vai līdzvērtīga materiāla; |
|
|
|
|
|
2) materiāla vai izstrādājuma
vērtības samaksu pēc tirgus cenām pieprasījuma dienā. |
|
|
|
|
|
(3) Ja pakalpojuma neatbilstība līguma noteikumiem atklājas vēlāk nekā
sešus mēnešus pēc pakalpojuma sniegšanas, patērētājs ir tiesīgs: |
|
|
|
|
|
1) vispirms pieprasīt, lai pakalpojuma sniedzējs bez atlīdzības novērš
pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzina patērētājam
izdevumus par neatbilstības novēršanu, vai izgatavo citu lietu no tāda paša
vai tādas pašas kvalitātes materiāla, vai sniedz līguma noteikumiem
atbilstošu pakalpojumu (izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams); |
|
|
|
|
|
2) gadījumā, kad pakalpojuma sniedzējs nevar izgatavot jaunu lietu,
sniegt citu pakalpojumu vai saprātīgā termiņā novērst pakalpojuma
neatbilstību līguma noteikumiem, neradot neērtības patērētājam, pieprasīt,
lai pakalpojuma sniedzējs samazina pakalpojuma cenu vai atceļ līgumu un
atmaksā patērētājam par pakalpojumu samaksāto naudas summu proporcionāli
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizētā ekspertīzē konstatētajam
lietas nolietojumam. |
|
|
|
|
|
(4) Ja pakalpojuma
neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt
patērētāja iespējas izmantot pakalpojumu vai lietu, patērētājs nevar prasīt,
lai pakalpojuma sniedzējs atceļ līgumu un atmaksā par pakalpojumu samaksāto
naudas summu vai izgatavo citu lietu. Pakalpojuma neatbilstība līguma
noteikumiem uzskatāma par maznozīmīgu, ja normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā organizētā ekspertīzē konstatēts, ka pakalpojuma neatbilstība
nepazemina pakalpojuma vai lietas pamatfunkciju izpildes kvalitāti vai
lietošanas īpašības un to var novērst, neradot vizuāli konstatējamas izmaiņas
lietas ārējā izskatā. |
|
|
|
|
|
(5) Ja pakalpojuma sniedzējs
atsakās novērst pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, patērētājs ir
tiesīgs to novērst pats vai ar trešās personas palīdzību, bet uz pakalpojuma
sniedzēja rēķina. |
|
|
|
|
|
(6) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minēto tiesību izmantošana neizslēdz
patērētāja tiesības pieprasīt zaudējuma atlīdzību vai līgumsoda samaksu. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 22.11.2001. likumu, kas stājas spēkā no 26.12.2001. /skat. "Pārejas noteikumi" 8.punktu/) |
|
|
|
|
|
33.pants.
Ražotāja, pārdevēja un pakalpojuma sniedzēja atbildība |
|
|
|
|
|
(1) Par šajā likumā un citos
patērētāju tiesību aizsardzības normatīvajos aktos noteikto patērētāju
tiesību pārkāpumiem iestājas civiltiesiskā, administratīvā vai kriminālā
atbildība. |
|
|
|
|
|
(2) Pārdevējam vai
pakalpojuma sniedzējam, kas atlīdzinājis patērētājam nodarīto zaudējumu vai
atmaksājis par preci vai pakalpojumu samaksāto naudas summu, ir regresa
prasījuma tiesības pret personu, no kuras iegādāta prece vai materiāli. |
|
|
|
|
|
(3) Ja ražotājs, pārdevējs
vai pakalpojuma sniedzējs vienojas ar trešo personu par preces vai pakalpojuma
trūkumu novēršanu, tad šāda vienošanās neatbrīvo ražotāju, pārdevēju vai
pakalpojuma sniedzēju no tiešās atbildības pret patērētāju. |
|
|
|
|
|
(4) Ja preces vai pakalpojuma
neatbilstība līguma noteikumiem radusies ražotāja, pārdevēja, izplatītāja vai
citas personas darbības vai bezdarbības dēļ, pārdevējs vai pakalpojuma
sniedzējs ir tiesīgs vērsties ar regresa prasību pret attiecīgajām personām.<
/span> (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 22.11.2001. likumu, kas stājas spēkā no
26.12.2001.) |
|
|
|
|
|
|
1. Papildināt likumu ar 33.1 pantu šādā redakcijā: "33.1 pants. Patērētāja
tiesības, ja prettiesiski izmantota viņa maksājumu karte |
|
|
|
5. Papildināt likumu ar 33.1 pantu šādā redakcijā: "33.1 pants. Patērētāja
tiesības, ja prettiesiski izmantota viņa maksājumu karte |
|
(1) Ja prettiesiski izmantota patērētāja maksājumu karte, viņam ir tiesības prasīt
kredītiestādei, kura patērētājam izsniegusi maksājumu karti, attiecīgā
maksājuma atcelšanu vai prettiesiski debetētās summas atlīdzināšanu. |
|
|
|
(1) Ja prettiesiski izmantota patērētāja maksājumu karte, viņam ir tiesības prasīt
kredītiestādei, kura patērētājam izsniegusi maksājumu karti, attiecīgā
maksājuma atcelšanu vai prettiesiski debetētās summas atlīdzināšanu. |
|
(2) Ja patērētājs apgalvo, ka viņa maksājumu karte ir tikusi
prettiesiski izmantota, un ja kredītiestāde, kura patērētājam izsniegusi
maksājumu karti, nevar pierādīt, ka attiecīgais maksājums ir ticis
apstiprināts ar identifikācijas kodu vai kādu citu identifikācijas
pierādījumu vai ka patērētājs ir rīkojies nevērīgi vai prettiesiski, kredītiestāde
atlīdzina prettiesiski debetēto summu. |
|
|
red. precizēts |
(2) Ja patērētājs apgalvo, ka viņa maksājumu karte ir
prettiesiski izmantota, un ja kredītiestāde, kura patērētājam izsniegusi
maksājumu karti, nevar pierādīt, ka attiecīgais maksājums ir apstiprināts ar
identifikācijas kodu vai kādu citu identifikācijas pierādījumu vai ka
patērētājs ir rīkojies nevērīgi vai prettiesiski, kredītiestāde atlīdzina prettiesiski
debetēto summu. |
|
(3) Kredītiestāde, kura patērētājam izsniegusi
maksājumu karti, ir atbildīga par neuzmanību vai kļūdām, ko tā
pieļāvusi, sniedzot pakalpojumu saistībā ar patērētājam izsniegto maksājumu
karti." |
|
|
|
(3) Kredītiestāde, kura patērētājam
izsniegusi maksājumu karti, ir atbildīga par neuzmanību vai kļūdām, ko tā
pieļāvusi, sniedzot pakalpojumu saistībā ar patērētājam izsniegto maksājumu
karti." |
|
2. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no: |
|
|
|
6. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no: |
|
1) Padomes 1985.gada 20.decembra Direktīvas 85/577/EEK par patērētāja aizsardzību attiecībā uz līgumiem, kas
noslēgti ārpus uzņēmuma telpām; |
|
|
|
1) Padomes 1985.gada 20.decembra direktīvas 85/577/EEK par patērētāja aizsardzību attiecībā uz līgumiem, kas
noslēgti ārpus uzņēmuma telpām; |
|
2) Padomes
1986.gada 22.decembra Direktīvas
87/102/EEK par to dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu,
kuri attiecas uz patēriņa kredītu; |
|
|
|
2) Padomes
1986.gada 22.decembra direktīvas
87/102/EEK par to dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu,
kuri attiecas uz patēriņa kredītu; |
|
3) Padomes 1993.gada 5.aprīļa Direktīvas 93/13/EEK par negodīgiem
noteikumiem patērētāju līgumos; |
|
|
|
3) Padomes 1993.gada 5.aprīļa direktīvas 93/13/EEK par negodīgiem
noteikumiem patērētāju līgumos; |
|
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 1994.gada
26.oktobra Direktīvas 94/47/EK par tiesību ieguvēju aizsardzību attiecībā uz dažiem aspektiem
līgumos par tādu tiesību pirkšanu, kas uz laiku ļauj izmantot nekustamo
īpašumu; |
|
|
|
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 1994.gada
26.oktobra direktīvas 94/47/EK par tiesību ieguvēju aizsardzību attiecībā uz dažiem aspektiem
līgumos par tādu tiesību pirkšanu, kas uz laiku ļauj izmantot nekustamo
īpašumu; |
|
5) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada
20.maija Direktīvas 97/7/EK par patērētāju aizsardzību saistībā ar distances līgumiem; |
|
|
|
5) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada
20.maija direktīvas 97/7/EK par patērētāju aizsardzību saistībā ar distances līgumiem; |
|
6) Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 19.maija
Direktīvas 98/27/EK par patērētāju interešu aizsardzības izpildrakstiem; |
|
|
|
6) Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada
19.maija direktīvas 98/27/EK par patērētāju interešu aizsardzības izpildrakstiem; |
|
7) Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 25.maija
Direktīvas 1999/44/EK par dažiem patēriņa preču tirdzniecības aspektiem un
saistītajām garantijām; |
|
|
|
7) Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada
25.maija direktīvas 1999/44/EK par dažiem patēriņa preču tirdzniecības
aspektiem un saistītajām garantijām; |
|
8) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 23.septembra Direktīvas 2002/65/EK par
patēriņa finanšu pakalpojumu tālpārdošanu un ar kuru groza Padomes Direktīvu
90/619/EEK un Direktīvas 97/7/EK un 98/27/EK." |
|
|
|
8) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 23.septembra direktīvas 2002/65/EK par
patēriņa finanšu pakalpojumu tālpārdošanu un ar kuru groza Padomes direktīvu
90/619/EEK un direktīvas 97/7/EK un 98/27/EK." |