Izdarīt Kultūras institūciju
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998,
23.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "kultūras uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "kapitālsabiedrība" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 4.pantu šādā
redakcijā:
"4.pants. Kultūras ministrija un kultūras institūcijas neatkarīgi no
to juridiskā statusa un padotības nodrošina abpusēju informācijas apriti."
3. Izteikt 5.pantu šādā
redakcijā:
"5.pants. Kultūras institūcijas dibina, reorganizē un likvidē
saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē publisko personu darbību."
4. Izslēgt 6.pantu.
5. Izteikt 7.pantu šādā
redakcijā:
"7.pants. Valsts kultūras institūcijas, kas veic vienu vai vairākas
šā likuma 2.pantā noteiktās funkcijas kultūras jomā, ir šādas:
1) valsts iestādes;
2) valsts
kapitālsabiedrības."
6. Izslēgt 8., 9., 10.,
11., 12., 14., 16., 17., 18. un 19.pantu.
7. 22.pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdu "finansu"
ar vārdu "finanšu";
aizstāt ceturtajā daļā vārdu
"kultūrkapitāla" ar vārdiem "Valsts kultūrkapitāla".
8. Izteikt 23. un
24.pantu šādā redakcijā:
"23.pants. (1) Valsts kapitālsabiedrības finansē no valsts budžeta
līdzekļiem, piešķirot dotācijas konkrētu valsts deleģētu kultūras funkciju
veikšanai un nodrošināšanai.
(2) Valsts
kapitālsabiedrības var iegūt finanšu līdzekļus no:
1) ieņēmumiem no
komercdarbības;
2) citiem normatīvajos
aktos paredzētajiem ieņēmumiem.
24.pants. (1) Pašvaldību kultūras
institūcijas finansē no:
1) pašvaldību budžeta
līdzekļiem kultūras institūcijām noteikto funkciju veikšanai;
2) pašvaldību budžeta
līdzekļiem, piešķirot dotācijas konkrētu kultūras funkciju veikšanai.
(2) Pašvaldību kultūras
institūcijas var saņemt finanšu līdzekļus no:
1) pašvaldībām
piešķirtajām mērķdotācijām;
2) ienākumiem no
pamatdarbības un komercdarbības, kas ir noteikta normatīvajos aktos;
3) ziedojumiem un
dāvinājumiem;
4) Valsts
kultūrkapitāla fonda.
(3) Pašvaldību kultūras
institūcijas var saņemt līdzekļus ar kultūras institūciju darbību, attīstību un
pētniecību saistītu projektu un programmu īstenošanai."
Kultūras ministre
H.Demakova
Normatīvā akta projekta
Grozījumi Kultūras institūciju likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
1998.gada 30.oktobrī Saeimā tika pieņemts Kultūras institūciju likums, kurš ir spēkā līdz šim brīdim. Kultūras institūciju likumā ir konstatētas pretrunas ar virkni pašreiz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Likums paredz kultūras institūciju darbību bezpeļņas organizāciju uzņēmējsabiedrību formā, kā arī paredz valsts pārvaldes iestādei juridiskās personas tiesības, kas neatbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma un Komerclikuma tiesību normām. Tāpat konstatētas citas neatbilstības spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī atsevišķu tiesību normu dublēšanās citos normatīvajos aktos. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Normatīvā akta projekts paredz izdarīt grozījumus Kultūras institūciju likumā. Ar grozījumu izdarīšanu tiks panākta Kultūras institūciju likuma saskaņošana ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma, Komerclikuma, likuma Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām tiesību normām. Likumprojekta 1.pants paredz terminoloģijas saskaņošanu ar Komerclikuma terminoloģiju. Likumprojekta 2.pants izstrādāts, lai nodrošinātu Kultūras institūciju likuma atbilstību Valsts pārvaldes iekārtas likuma normām, atrunājot padotību un informācijas apriti. Likumprojekta 3.pants paredz Kultūras institūciju likuma 6.panta, lai panāktu normu bez juridiskās slodzes neesamību likumā. Tas pats attiecināms uz likumprojekta 8.pantu un likumprojekta 9.pantu. Likumprojekta 4.pants paredz atbilstības Komerclikumam nodrošināšanu, nosakot valsts kultūras institūciju veidus, proti, to, ka ar komercdarbību Latvijas Republikā nodarbojas valsts kultūras komercsabiedrības. Likumprojekta 5.panta redakcija paredz, ka valsts kultūras iestādes veic likumā noteiktas valsts deleģētas funkcijas un to nolikumus apstiprina Ministru kabinets, kā tas ir paredzēts Valsts pārvaldes iekārtas likumā. Likumprojekta 6.pantā paredzētā grozījumu redakcija nosaka valsts kultūras komercsabiedrību darbības juridisko pamatu un funkciju deleģējumu. Likumprojekta 7.pants paredz likuma 10.panta izteikšanu jaunā redakcijā, lai panāktu saskaņotību ar Komerclikumā paredzēto regulējumu. Tā kā valsts kultūras iestādes tiek dibinātas Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā un to nolikumos norāda gan darbības mērķi, uzdevumus, tiesības, pienākumus un citus būtiskus jautājumus, kuri skar iestāžu darbību un funkciju izpildi, tad ar likumprojekta 10.pantu tiek izslēgts likuma 17.pants. Likumprojekta 11.pants paredz likuma 18.panta izslēgšanu, jo kultūras institūcijās tiek realizēta gan saimnieciskā, gan mākslinieciskā darbība, kas nav nodalāmas kā atsevišķas vadības tādēļ, ka institūciju vadīt ir tiesīga viena amatpersona, kuram ir pakļauti saimniecisko un māksliniecisko jautājumu vadītāji. Tādējādi ir nepieciešams no likuma izslēgt tiesību normu, kura paredz reglamentējumu, kurš praksē nedarbojas. Ar likumprojekta 12.pantu jaunā redakcijā tiek izteikts likuma 23.pants, lai novērstu neatbilstību Komerclikumam un Valsts pārvaldes iekārtas likumam. |
3. Cita informācija
|
Nav. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 3. Sociālo seku izvērtējums
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||
|
4. Ietekme uz vidi
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|||||
|
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1.Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
2.Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
3.Finansiālā
ietekme |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
6.Cita
informācija |
Nav. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
2. Cita informācija |
Nav. |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību 2. Saistības
pret citām starptautiskām organizācijām 3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.< /span> |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Nav. |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
Nav. |
Nav. |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
Nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
Nav notikusi
saskaņošana. |
|||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav veiktas |
|||
5.
Cita informācija |
Nav. |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
|
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Šis normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita
informācija |
Nav. |
Kultūras ministre H.Demakova
Kultūras ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
___.02.2005. |
___.02.2005. |
___.02.2005. |
___.02.2005. |
___.02.2005. |
H.Demakova |
D.Pavļuts |
I.Millersone |
I.Bērziņa |
Z.Fogelsone-Klodāne |
20.01.2005. 16:23
946
Z.Fogelsone-Klodāne,
7078119
zane.fogelsone@km.gov.lv