Likumprojekts
Grozījums Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu grozījumu:
"41.pants.
Darbu regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana
Par tādas personas nodarbināšanu, ar kuru nav
noslēgts darba līgums,
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskajai personai līdz trīssimt piecdesmit latiem,
juridiskajai personai līdz tūkstoš latiem.
Par darba
aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu darba
devējam fiziskajai personai līdz divsimt piecdesmit latiem, juridiskajai
personai līdz piecsimt latiem.
Par darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu
pārkāpumiem, kas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai,
uzliek naudas sodu darba devējam fiziskajai
personai līdz piecsimt latiem, juridiskajai personai līdz tūkstoš latiem.
Par darbā notikuša nelaimes gadījuma
neizmeklēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai slēpšanu
uzliek naudas sodu darba devējam fiziskajai
personai līdz divsimt piecdesmit latiem, juridiskajai personai līdz
septiņsimt piecdesmit latiem.
Par tāda darbā notikuša nelaimes gadījuma
neizmeklēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai slēpšanu, kura rezultātā nodarbinātajam
radušies smagi veselības traucējumi vai ir iestājusies viņa nāve,
uzliek naudas sodu darba devējam fiziskajai
personai līdz piecsimt latiem, juridiskajai personai līdz tūkstoš latiem.
Par šā panta pirmajā
daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu darba
devējam fiziskajai personai līdz piecsimt latiem, juridiskajai personai
līdz tūkstoš latiem.
Par šā panta otrajā daļā
paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu darba
devējam fiziskajai personai līdz piecsimt latiem, juridiskajai personai
līdz divtūkstoš latiem.
Par šā panta trešajā
daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu darba
devējam fiziskajai personai līdz piecsimt latiem, juridiskajai personai
līdz tūkstoš latiem.
Par šā panta ceturtajā
un piektajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada
laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu darba
devējam fiziskajai personai līdz piecsimt latiem, juridiskajai personai
līdz piectūkstoš latiem.
Par šā panta sestajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem,
ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu darba
devējam fiziskajai personai līdz piecsimt latiem, juridiskajai personai
līdz desmittūkstoš latiem."
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreizējais LAPK 41.panta regulējums neparedz administratīvo sodu par
atkārtoti izdarītiem minētā panta pārkāpumiem, tādēļ uzskatām, ka ir
nepieciešams noteikt administratīvo atbildību par atkārtotu LAPK 41.pantā
noteikto pārkāpumi izdarīšanu. Lai pastiprinātu to darba
devēju atbildību, kas sistemātiski pārkāpj darba tiesisko attiecību un darba
aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasības, nepieciešams minēto Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa pantu papildināt ar attiecīgu normu. |
|
Likumprojekts
paredz iestrādāt jaunu tiesību normu, kas paredz administratīvo atbildību par
tādas personas, ar kuru nav noslēgts darba līgums, nodarbināšanu. Likumprojekts
paredz noteikt administratīvo atbildību par darba tiesisko attiecību un darba
aizsardzību regulējošo normatīvo aktu atkārtotas pārkāpšanas gadījumā,
diferencējot naudas soda apmēru par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
41.pantā noteiktajiem pārkāpumiem. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. 1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
|
2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||
1 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2006.-2010. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav nepieciešams izdot jaunus normatīvos aktus. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas at
zinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā, nav
nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Normatīvo aktu noteiktajā kārtībā. |
|
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
veselības
ministrs G.Bērziņš
Valsts sekretāres vietnieks |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
I.Gaugers |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
G.Podniece |