Grozījumi Likumā par Valsts
cilvēktiesību biroju
Izdarīt Likumā par Valsts cilvēktiesību biroju
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 1.nr.) šādus
grozījumus:
1. Aizstāt 1.panta pirmajā daļā vārdus "un Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem cilvēktiesību jomā, kā arī konstitucionālajam likumam "Cilvēka un pilsoņa tiesības un pienākumi"" ar vārdiem "starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības tiesību aktiem cilvēktiesību jomā".
2. 2.pantā:
papildināt 3.punktu aiz vārda "pārkāpumu" ar
vārdiem "arī atšķirīgas attieksmes aizlieguma pārkāpumu";
papildināt 5.punktu aiz vārda "grupu" ar
vārdiem "un vienlīdzīgas attieksmes principa īstenošanu Latvijas
Republikā";
papildināt pantu ar 6.1 punktu šādā
redakcijā:
"61) īstenot iestādes funkcijas, kura
atbildīga par vienlīdzīgas attieksmes principa īstenošanu Latvijas
Republikā;";
papildināt 7.punktu aiz vārda "līgumiem" ar
vārdiem "un Eiropas Savienības tiesību normām".
3. Aizstāt 5.panta otrajā daļā vārdus "Latvijai
saistošos starptautiskajos līgumos cilvēktiesību jomā, kā arī konstitucionālajā
likumā "Cilvēka un pilsoņa tiesības un pienākumi"" ar vārdiem
"starptautiskajos līgumos un Eiropas Savienības tiesību aktos
cilvēktiesību jomā".
4. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvu
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Padomes
2000.gada 29.jūnija Direktīvas 2000/43/EK, ar ko ievieš vienādas attieksmes principu
pret personām neatkarīgi no rasu vai etniskās piederības."
Īpašu uzdevumu ministrs
sabiedrības integrācijas lietās
A.Latkovskis
Normatīvā akta
projekta
Grozījumi
Likumā par Valsts cilvēktiesību biroju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2000. gada
29. jūnijā tika pieņemta Padomes
Direktīva Nr. 2000/43/EK, ar ko ievieš vienādas attieksmes principu pret
personām neatkarīgi no rasu vai etniskās piederības
(turpmāk Direktīva). Šīs Direktīvas prasības Latvijas
Republikai bija jāpārņem līdz 2004.gada 1.maijam. Atbilstoši Eiropas Kopienu dibināšanas līguma 10. pantā
noteiktajam principam dalībvalstīm jāveic nepieciešamie pasākumi, lai
nodrošinātu no šī līguma izrietošo pienākumu izpildi. Kopienu tiesa šo normu
tulkojusi tādējādi, ka dalībvalstīm ir pienākums īstenot direktīvu efektīvu
ieviešanu. Lai gan Latvijas Republikas Satversmes 91. pantā ir paredzēts
vispārējs diskriminācijas aizliegums, tas nav konkretizēts citos normatīvajos
aktos, turklāt - nav tieši piemērojams privāttiesiskajās attiecībās. Bez tam, normatīvajos aktos nav noteikts Latvijas Republikas Satversmes
91. pantā paredzētā aizlieguma ieviešanas mehānisms. Proti, nav
noteikta valsts iestāde, kura būtu atbildīga par diskriminācijas novēršanu,
nav ieviestas efektīvas sankcijas par diskriminācijas aizlieguma pārkāpumiem.
Visu šo minēto noteikumu ieviešana ir Direktīvā noteikta imperatīva prasība.
Turklāt Direktīvā paredzēts, ka dalībvalstīm jānosaka atbildīgā iestāde rasu
diskriminācijas izskaušanas jautājumos. |
|
|||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Normatīvā akta
izdošanas mērķis ir pārņemt Direktīvas
prasības un nodrošināt efektīvu aizsardzību pret diskrimināciju. Direktīva
pieprasa, lai valsts nosaka nacionālo vienlīdzīgas attieksmes veicināšanas
iestādi ar konkrētām funkcijām. Likumprojekts nosaka, ka Valsts cilvēktiesību
birojs ir šāda iestāde Direktīvas izpratnē. Projekts paredz Valsts
cilvēktiesību birojam jaunas funkcijas diskriminācijas novēršanā (sūdzību
izskatīšana, tiesisks atbalsts upuriem, regulāra pētījumu veikšana un
publicēšana, sabiedrības informēšana) kuras nepieciešams efektīvi īstenot
saskaņā ar direktīvu. |
|
|||||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Lai pilnvērtīgi
veiktu vienādas attieksmes veicināšanas iestādes funkcijas tādā līmenī, kā to
prasa Direktīva, Valsts cilvēktiesību birojā jāizveido Diskriminācijas nodaļa
(4 darbinieki). Tās uzdevumi būs: izskatīt sūdzības par diskrimināciju un
citiem atšķirīgas attieksmes pārkāpumiem, sniegt tiesisko palīdzību upuriem,
pārraudzīt normu ievērošanu attiecībā uz līdztiesību, veikt pētījumus, kā arī
sniegt rekomendācijas politikas veidotājiem. |
|
|||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts netieši ietekmēs iedzīvotāju dzīves līmeni, palielinot iespējas
saņemt konsultācijas diskriminācijas novēršanas jomā personām, kuras pieder
pie grupām, kuras var ciest no diskriminācijas. |
|
|||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||||||||||
|
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|
|
|||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
24741 |
37198 |
38590 |
40038 |
40576 span> |
|
|||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
-24741 |
- 37198 |
-
38590 |
- 40038 |
40576 |
|
|||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
- Nodaļas vadītājs,
atalgojums 2005.gada 6 mēnešos Ls 7920
(3 juristi 315*3*6= 5670 Ls, 1 nodaļas
vad. -375*6=2250 Ls) - Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas 7920*0.2409= 1908 Ls Komandējumi,
dienesta braucieni Latvijā, t.sk. semināru organizēšana rajonos Ls 720, - mācību un
profesionālo zināšanu papildināšana ārzemēs Ls 550; - sakaru pakalpojumu
apmaksa 810 Ls; - Aparatūras un
tehnisko līdzekļu uzturēšanas un tehniskās apkalpošanas izdevumi 720Ls; - Materiālu un
kancelejas preču iegāde 240 Ls; - telpu noma 1260 Ls;
-
Auto-transporta izdevumi 540 Ls; - Pētījuma par
vienlīdzīgas attieksmes principa
ievērošanu valstī veikšana 3218 Ls - Informatīvo materiālu sagatavošana (buklets 5000 ekspl.) 1130 Ls; - Semināru (1-2 gadā)
organizēšana dažādām mērķa grupām( telpu īre, lektoru atalgojums, materiālu
kopēšana) 375Ls; - Prasību iesniegšana
kompetentās institūcijās (piem. Satversmes tiesa, Eiropas cilvēktiesību
tiesa) likumdošanas saskaņošanai ar starptautiskajām cilvēktiesību normām,
dažāda juridiskā palīdzība lietu materiālu sagatavošana, advokātu pakalpojumi
u.c. 300 Ls - Kapitālie izdevumi
4800Ls: (tai sk. tehnisko līdzekļu un programmatūras iegāde, vīrusprogrammu,
utml. izdevumi-3900 Ls; darba vietu aprīkojums- 900 Ls) |
- Nodaļas vadītājs,
atalgojums Ls 15840 (3 juristi
315*3*12=111340 Ls, 1 nodaļas vad. - 375*12= 4500 Ls) - Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas - 15840* 0.2409= 3816 Ls Komandējumi,
dienesta braucieni Latvijā, t.sk. semināru organizēšana rajonos 1440 Ls, - mācību un
profesionālo zināšanu papildināšana ārzemēs Ls 1100; - sakaru pakalpojumu
apmaksa 1620 Ls; - Aparatūras un
tehnisko līdzekļu uzturēšanas un tehniskās apkalpošanas izdevumi 1440 Ls; - Materiālu un
kancelejas preču iegāde 480 Ls; - telpu noma 2520 Ls;
-
Auto-transporta izdevumi 1080 Ls; - Pētījuma par
vienlīdzīgas attieksmes principa
ievērošanu valstī veikšana 3218 Ls - Semināru (1-2 gadā)
organizēšana dažādām mērķa grupām (telpu īre, lektoru atalgojums, materiālu
kopēšana) 750Ls; - Prasību iesniegšana
kompetentās institūcijās (piem. Satversmes tiesa, Eiropas cilvēktiesību
tiesa) likumdošanas saskaņošanai ar starptautiskajām cilvēktiesību normām,
dažāda juridiskā palīdzība lietu materiālu sagatavošana, advokātu pakalpojumi
u.c. 600 Ls - Kapitālie izdevumi
2400Ls: (tai sk. tehnisko līdzekļu un programmatūras iegāde, vīrusprogrammu,
utml.), |
Turpmāko gadu finansējums palielināms katrā izdevumu
pozīcijā par inflācijas procentu (apmēram 4%), izņemot kapitālos izdevumus
-Nodaļas vadītājs, atalgojums Ls 16474 (3 juristi 11340 Ls, 1 nodaļas
vad. - 4500 Ls) - Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas - 16474* 0.2409= 3969 Ls Komandējumi,
dienesta braucieni Latvijā, t.sk. semināru organizēšana rajonos 1498 Ls, - mācību un
profesionālo zināšanu papildināšana ārzemēs Ls 1144; - sakaru pakalpojumu
apmaksa 1685 Ls; - Aparatūras un
tehnisko līdzekļu uzturēšanas un tehniskās apkalpošanas izdevumi 1498 Ls; - Materiālu un
kancelejas preču iegāde 499 Ls; - telpu noma 2621 Ls;
-
Auto-transporta izdevumi 1123 Ls; - Pētījuma par
vienlīdzīgas attieksmes principa
ievērošanu valstī veikšana 3347 Ls Informatīvo materiālu sagatavošana (buklets 5000 ekspl.) 1220 Ls; - Semināru (1-2 gadā)
organizēšana dažādām mērķa grupām (telpu īre, lektoru atalgojums, materiālu
kopēšana) 780Ls; - Prasību iesniegšana
kompetentās institūcijās (piem. Satversmes tiesa, Eiropas cilvēktiesību
tiesa) likumdošanas saskaņošanai ar starptautiskajām cilvēktiesību normām,
dažāda juridiskā palīdzība lietu materiālu sagatavošana, advokātu pakalpojumi
u.c. 624 Ls - Kapitālie izdevumi
2400Ls: (tai sk. tehnisko līdzekļu un programmatūras iegāde, vīrusprogrammu,
utml.), |
Turpmāko gadu finansējums palielināms katrā izdevumu
pozīcijā par inflācijas procentu (apmēram 4%), izņemot kapitālos izdevumus -Nodaļas vadītājs,
atalgojums Ls 17133 (3 juristi
12266 Ls, 1 nodaļas vad. - 4867Ls) - Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas - 17133* 0.2409= 4128 Ls Komandējumi,
dienesta braucieni Latvijā, t.sk. semināru organizēšana rajonos 1558 Ls, - mācību un
profesionālo zināšanu papildināšana ārzemēs Ls 1190; - sakaru pakalpojumu
apmaksa 1752Ls; - Aparatūras un
tehnisko līdzekļu uzturēšanas un tehniskās apkalpošanas izdevumi 1558 Ls; - Materiālu un
kancelejas preču iegāde 519 Ls; - telpu noma 2726 Ls;
-
Auto-transporta izdevumi 1168 Ls; - Pētījuma par
vienlīdzīgas attieksmes principa
ievērošanu valstī veikšana 3481 Ls - Semināru (1-2 gadā)
organizēšana dažādām mērķa grupām (telpu īre, lektoru atalgojums, materiālu
kopēšana) 711Ls; - Prasību iesniegšana
kompetentās institūcijās (piem. Satversmes tiesa, Eiropas cilvēktiesību
tiesa) likumdošanas saskaņošanai ar starptautiskajām cilvēktiesību normām,
dažāda juridiskā palīdzība lietu materiālu sagatavošana, advokātu pakalpojumi
u.c. 649 Ls - Kapitālie izdevumi
2400Ls: (tai sk. tehnisko līdzekļu un programmatūras iegāde, vīrusprogrammu,
utml.), Turpmāko gadu finansējums palielināms katrā izdevumu
pozīcijā par inflācijas procentu (apmēram 4%), izņemot kapitālos izdevumus |
|
|
|||||||||||||||
6. Cita informācija |
Jautājumu
par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu šā normatīvā akta īstenošanai
2005.gadā, 2006.gadā un turpmākajos gados izskatīt kopā ar visu ministriju un
citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2005.gadam un kārtējā gada valsts
budžeta projekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|
|||||||||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi
un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Lai
pilnībā pārņemtu Direktīvas prasības,
papildus ir nepieciešams izdarīt grozījumus šādos likumos: - Civillikumā; - likumā Par Sociālo drošību; - Izglītības likumā; - Valsts civildienesta likumā; - Biedrību un nodibinājumu likumā; - Parērētāju tiesību aizsardzības likumā; - Krimināllikumā; - Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Visus minētos grozījumus ir izstrādājusi starpinstitūciju darba grupa, kuru izveidojis īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās un kurā tika deleģēti Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta, Labklājības ministrijas, Ārlietu ministrijas, Veselības ministrijas, Valsts cilvēktiesību biroja, Latvijas Universitātes Juridiskās fakultātes Cilvēktiesību institūta un Latvijas Cilvēktiesību un etnisko studiju centra pārstāvji. Arī citi juristi tika aicināti paust savu viedokli par normatīvajiem aktiem diskriminācijas izskaušanas jomā. |
||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
|
||||||||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Latvijas saistības pārņemt D irektīvas prasības izriet no Akta par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem līgumos, kas ir Eiropas Savienības pamatā, 2.panta un Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 249.panta. Šīs saistības ir minētas arī 2003.gada 5.novembra Eiropas Komisijas Visaptverošajā monitoringa ziņojumā par topošo dalībvalstu sasniegto progresu, gatavojoties dalībai ES. Normatīvā akta
projekts paredz pārņemt 2000.gada 29.jūnijā Padomes Direktīvas 2000/43/EK, ar ko ievieš vienādas attieksmes
principu pret personām neatkarīgi no rasu vai etniskās piederības, prasības. Direktīvas
mērķis ir noteikt sistēmu, lai apkarotu diskrimināciju rasu vai etniskas
piederības dēļ ar nolūku, lai vienādas attieksmes princips stātos spēkā
dalībvalstīs. Starpinstitūciju darba grupa, kas izstrādājusi normatīvo aktu,
nonākusi pie secinājuma, ka nebūtu lietderīgi īpaši izcelt vienu
diskrimināciju veidu (rasu diskriminācija), bet grozījumiem jāaptver arī citu
diskriminācijas veidu izskaušanu. Tāpat tika nolemts, ka Latvijas tiesību
sistēmai atbilstošākais risinājums būtu izstrādāt grozījumus vairākos
likumos, nevis vienotu Diskriminācijas izskaušanas likuma projektu. Normatīvā akta
projekts paredz daļēji pārņemt Direktīvas
prasības. Ņemot vērā to, ka līdz 2004.gada 1.maijam Direktīvas prasības nacionālajos tiesību aktos
nav pilnīgi pārņemtas, Eiropas Komisija ir tiesīga sniegt Eiropas Kopienas
dibināšanas līguma 226.pantā paredzēto atzinumu, bet pēc tam griezties
Eiropas Kopienu tiesā. Turklāt direktīva, kas nav ieviesta līdz ieviešanai
noteiktā termiņa iestāšanās brīdim, kļūst par tieši iedarbīgu indivīdam
rodas tiesības tieši atsaukties uz direktīvas normām (skat. Eiropas Tiesas
spriedumu lietā 148/78 Pubblico Ministero v. Ratti, [1979] ECR 1629).
Valsts ir arī finansiāli atbildīga par zaudējumiem, kas indivīdiem radušies
tāpēc, ka valsts nav ieviesusi direktīvu (skat. Eiropas Tiesas spriedumu
lietā C-6 un 9/90 Francovich v. Italy, [1991] ECR I-5357). |
|
|||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts pilnībā atbilst 1965.gada 2.decembra Starptautiskajai konvencijai
par jebkuras rasu diskriminācijas izskaušanu, kurai Latvija pievienojās
1990.gada 4.maijā. Normatīvais akts garantē šīs konvencijas 6. pantā
paredzēto saistību izpildi. Konvencija neparedz īpašu formu tajā ietverto
saistību izpildei, līdz ar to Latvijas Republikai ir tiesības izvēlēties tās
tiesību sistēmai atbilstošāko formu. |
|
|||||||||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
2000.gada
29.jūnijā ES Padomes Direktīvas
2000/43/EK, ar ko ievieš vienādas attieksmes principu pret personām
neatkarīgi no rasu vai etniskās piederības (OJ 19.07.2000, L 180) |
|
|||||||||||||||||||
2.tabula |
|
||||||||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||||||||||||
1.pants 2.pants 3.pants |
ES Padomes
Direktīva 2000/43/EK ES Padomes
Direktīvas 2000/43/EK 13.pants ES Padomes
Direktīva 2000/43/EK |
Atbilst Atbilst Atbilst |
Detalizēts Direktīvas 13.panta ieviešanas mehānisma
aprēķins sniegts anotācijas III. sadaļas 5.punktā. |
|
|||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Darba
grupā, kura izstrādājusi normatīvā akta projektu, piedalījās Latvijas
Cilvēktiesību un etnisko studiju centra pārstāvis. Latvijas Cilvēktiesību un
etnisko studiju centrs īsteno vairākus projektus, kuri ir saistīti ar ES
diskriminācijas novēršanas politikas īstenošanu Latvijā. |
|
|||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Latvijas
Cilvēktiesību un etnisko studiju centra priekšlikumi ir iestrādāti normatīvā
akta projektā. |
|
|||||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
2004.gada
martā Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts
kopā ar Latvijas Cilvēktiesību un etnisko studiju centru rīkoja vairākus
pasākumus, kas veltīti ES diskriminācijas novēršanas politikas īstenošanai
Latvijā, tajā skaitā semināru par nepieciešamiem grozījumiem normatīvajos
aktos. |
|
|||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Notikušas
konsultācijas ar Eiropas Komisijas pārstāvjiem (Nodarbinātības un sociālo
lietu ģenerāldirekcijas Diskriminācijas novēršanas nodaļas personāls,
EMPL.D.3). Konsultāciju laikā tika norādīts, ka no normatīvā akta jābūt
skaidram, kura valsts iestāde ir nacionālā
vienlīdzīgas attieksmes veicināšanas iestāde. Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta un Labklājības ministrijas
pārstāvji 2003. un 2004.gadā piedalījās trīs Eiropas Komisijas Juridiskās
darba grupas diskriminācijas jautājumos sēdēs. |
|
|||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā
akta izpildi nodrošinās Valsts cilvēktiesību birojs savu funkciju ietvaros.
Normatīvā akta izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā spēkā stāšanās. |
|
|||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais
akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, NAIS informatīvajā
sistēmā un Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās
sekretariāta mājas lapā tīklā Internet. Par normatīvo aktu sabiedrība tiks
plašāk informēta Pret neiecietību vērstās valsts programmas īstenošanas
ietvaros. |
|
|||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta
projekts neierobežo indivīda tiesības |
|
|||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||
Īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās |
Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariāta vadītāja |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Latkovskis |
K.Vāgnere |
D.Grīnberga |
D.Grīnberga |
D.Grīnberga |
18.04.2005. 17:00
2156
D.Grīnberga
7365337, dace.grinberga@integracija.gov.lv