Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likums (reģ.nr.1303) izskatīšanai 3.lasījumā
2.lasījuma redakcija |
N.p.k. |
Priekšlikumi (34) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) struktūrfonda izvērtēšana Eiropas Savienības struktūrfondu (turpmāk
struktūrfonds) finansējuma
izlietojuma un struktūrfondu vadības efektivitātes novērtēšana atbilstoši
plānošanas dokumentiem; 2) struktūrfonda projekta iesniegums iesniegums
(veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā finansējuma saņemšanai no
struktūrfonda; 3) struktūrfonda
projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība; 4) struktūrfonda projektu veidi: a) atklāta konkursa projekts, b) grantu shēma, c) nacionālās programmas projekts, d) grantu shēmas projekts; 5) atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas atklāta projektu
iesniegumu konkursa sagatavošanas un norises nosacījumi, norādot arī struktūrfonda
finansējuma saņēmēju loku, atbilstoši plānošanas dokumentiem; 6) grantu
shēmas apraksts grantu shēmas projektu sagatavošanas un ieviešanas
nosacījumi, norādot arī granta
finansējuma saņēmēju loku,
atbilstoši plānošanas dokumentiem; 7) grantu shēmas projekta iesniegums iesniegums (veidlapa un tās pielikumi) granta finansējuma saņemšanai no struktūrfonda; 8) grantu
shēmas projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība; 9) projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji
administratīvi, kvalitātes un specifiski projekta iesnieguma vērtēšanas
kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu; 10) finanšu
kontrole un audits: a) izlases veida pārbaude projekta īstenošanas vietā, b) struktūrfondu vadības sistēmas atbilstības un
efektivitātes pārbaude, c) struktūrfonda projekta finansējuma pieprasījuma
un izdevumu deklarācijas atbilstības izlases veida pārbaude, d) struktūrfondu noslēguma izdevumu deklarāciju
pārbaude; 11) plānošanas dokumentos minēto aktivitāšu
ieviešanas veidi: a) atklāts projektu iesniegumu konkurss, b) grantu shēma, c) struktūrfonda nacionālā programma; 12) uzraudzība struktūrfonda finansēto pasākumu ieviešanas un izpildes
analīze atbilstoši plānošanas dokumentiem; 13) plānošanas dokumenti 2004.gada
17.jūnijā ar Eiropas Komisijas lēmumu 17/VI/2004 apstiprinātais Vienotais
programmdokuments attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību Latvijai saskaņā ar
1.mērķi un Programmas papildinājums 2004. 2006.gadam saskaņā ar 1.mērķi. |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) struktūrfonda izvērtēšana Eiropas Savienības struktūrfondu (turpmāk struktūrfonds)
finansējuma izlietojuma un
struktūrfondu vadības efektivitātes novērtēšana atbilstoši plānošanas
dokumentiem; 2) struktūrfonda projekta iesniegums iesniegums
(veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā finansējuma saņemšanai no
struktūrfonda; 3) struktūrfonda
projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība; 4) struktūrfonda projektu veidi: a) atklāta konkursa projekts, b) grantu shēma, c) nacionālās programmas projekts, d) grantu shēmas projekts; 5) atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas atklāta projektu
iesniegumu konkursa sagatavošanas un norises nosacījumi, norādot arī struktūrfonda finansējuma
saņēmēju loku, atbilstoši
plānošanas dokumentiem; 6) grantu
shēmas apraksts grantu shēmas projektu sagatavošanas un ieviešanas
nosacījumi, norādot arī granta
finansējuma saņēmēju loku,
atbilstoši plānošanas dokumentiem; 7) grantu shēmas projekta iesniegums iesniegums (veidlapa un tās pielikumi) granta finansējuma saņemšanai no struktūrfonda; 8) grantu
shēmas projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība; 9) projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji
administratīvi, kvalitātes un specifiski projekta iesnieguma vērtēšanas
kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu; 10) finanšu
kontrole un audits: a) izlases veida pārbaude projekta īstenošanas vietā, b) struktūrfondu vadības sistēmas atbilstības un
efektivitātes pārbaude, c) struktūrfonda projekta finansējuma pieprasījuma
un izdevumu deklarācijas atbilstības izlases veida pārbaude, d) struktūrfondu noslēguma izdevumu deklarāciju
pārbaude; 11) plānošanas dokumentos minēto aktivitāšu
ieviešanas veidi: a) atklāts projektu iesniegumu konkurss, b) grantu shēma, c) struktūrfonda nacionālā programma; 12) uzraudzība struktūrfonda finansēto pasākumu ieviešanas un izpildes
analīze atbilstoši plānošanas dokumentiem; 13) plānošanas dokumenti 2004.gada
17.jūnijā ar Eiropas Komisijas lēmumu 17/VI/2004 apstiprinātais Vienotais
programmdokuments attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību Latvijai saskaņā ar
1.mērķi un Programmas papildinājums 2004. 2006.gadam saskaņā ar 1.mērķi. |
2.pants. Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir noteikt struktūrfondu vadību nolūkā
veicināt efektīvu, caurskatāmu un finanšu vadības principiem atbilstošu
struktūrfondu ieviešanu Latvijā. |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir noteikt struktūrfondu vadību nolūkā
veicināt efektīvu, caurskatāmu un finanšu vadības principiem atbilstošu
struktūrfondu ieviešanu Latvijā. |
3.pants. Likuma darbība (1) Likums nosaka struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju tiesības un pienākumus, uzraudzības komitejas un vadības
komitejas pieņemto lēmumu statusu un struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. (2) Likums attiecas uz plānošanas dokumentu ieviešanu. |
1 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 3.panta nosaukumu šādā redakcijā: Likuma darbības joma. |
Atbalstīt |
3.pants. Likuma darbības joma (1) Likums nosaka struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju tiesības un pienākumus, uzraudzības komitejas un vadības
komitejas pieņemto lēmumu statusu un struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. (2) Likums attiecas uz plānošanas dokumentu ieviešanu. |
4.pants. Struktūrfondu vadība Struktūrfondu vadība ir nepieciešamo plānošanas
dokumentu sagatavošana, saskaņošana un apstiprināšana, struktūrfondu vadības
sistēmas izveide, struktūrfonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju
izstrāde un apstiprināšana, kā arī struktūrfondu ieviešana, finanšu kontrole,
audits, uzraudzība un izvērtēšana. |
|
|
|
4.pants. Struktūrfondu vadība Struktūrfondu vadība ir nepieciešamo plānošanas
dokumentu sagatavošana, saskaņošana un apstiprināšana, struktūrfondu vadības
sistēmas izveide, struktūrfonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju
izstrāde un apstiprināšana, kā arī struktūrfondu ieviešana, finanšu kontrole,
audits, uzraudzība un izvērtēšana. |
5.pants. Struktūrfonda finansējuma piešķiršana Struktūrfonda projekta iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu nerada pienākumu struktūrfondu vadībā iesaistītajai institūcijai piešķirt struktūrfonda projekta iesniedzējam vai
grantu shēmas projekta iesniedzējam finansējumu struktūrfonda projekta
ieviešanai. |
|
|
|
5.pants. Struktūrfonda finansējuma piešķiršana Struktūrfonda projekta iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu nerada pienākumu struktūrfondu vadībā iesaistītajai institūcijai piešķirt struktūrfonda projekta iesniedzējam vai
grantu shēmas projekta iesniedzējam finansējumu struktūrfonda projekta
ieviešanai. |
II nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas |
|
|
|
II nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas |
6.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas ir: 1) vadošā iestāde; 2) maksājumu iestāde; 3) pirmā līmeņa starpniekinstitūcija; 4) otrā līmeņa starpniekinstitūcija; 5) struktūrfonda finansējuma saņēmējs; 6) grantu shēmas apsaimniekotājs; 7) granta finansējuma saņēmējs; 8) uzraudzības komiteja; 9) vadības komiteja. |
|
|
|
6.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas ir: 1) vadošā iestāde; 2) maksājumu iestāde; 3) pirmā līmeņa starpniekinstitūcija; 4) otrā līmeņa starpniekinstitūcija; 5) struktūrfonda finansējuma saņēmējs; 6) grantu shēmas apsaimniekotājs; 7) granta finansējuma saņēmējs; 8) uzraudzības komiteja; 9) vadības komiteja. |
7.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošajai iestādei ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt struktūrfondu vadību un ieviešanas
efektivitāti; 2) nodrošināt struktūrfondu uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas; 3) nodrošināt struktūrfondu vadības komitejas
sekretariāta funkcijas; 4) nodrošināt struktūrfondu vadības informācijas
un komunikācijas pasākumu izpildi Latvijā; 5) koordinēt struktūrfondu vadības cilvēkresursu
attīstības pasākumu izstrādi un organizēt to izpildi Latvijā; 6) nodrošināt tehniskās palīdzības plānošanu,
sagatavošanu un uzraudzību; 7) nodrošināt, lai tiek sagatavoti priekšlikumi par
grozījumiem plānošanas dokumentos; 8) nodrošināt struktūrfonda projekta iesnieguma
veidlapas projekta izstrādi; 9) nodrošināt nevalstisko organizāciju
iesaistīšanu vadības komitejā un uzraudzības komitejā. (2) Vadošajai iestādei ir šādas tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no maksājumu iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama struktūrfondu vadības un ieviešanas
nodrošināšanai. (3) Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija
nodalītas kompetences ietvaros. |
|
|
|
7.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošajai iestādei ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt struktūrfondu vadību un ieviešanas
efektivitāti; 2) nodrošināt struktūrfondu uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas; 3) nodrošināt struktūrfondu vadības komitejas
sekretariāta funkcijas; 4) nodrošināt struktūrfondu vadības informācijas
un komunikācijas pasākumu izpildi Latvijā; 5) koordinēt struktūrfondu vadības cilvēkresursu
attīstības pasākumu izstrādi un organizēt to izpildi Latvijā; 6) nodrošināt tehniskās palīdzības plānošanu,
sagatavošanu un uzraudzību; 7) nodrošināt, lai tiek sagatavoti priekšlikumi
par grozījumiem plānošanas dokumentos; 8) nodrošināt struktūrfonda projekta iesnieguma
veidlapas projekta izstrādi; 9) nodrošināt nevalstisko organizāciju
iesaistīšanu vadības komitejā un uzraudzības komitejā. (2) Vadošajai iestādei ir šādas tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no maksājumu iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama struktūrfondu vadības un ieviešanas
nodrošināšanai. (3) Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija
nodalītas kompetences ietvaros. |
(4) Ministru kabinets nosaka termiņus, kādos izskatāmi
un apstiprināmi struktūrfondu līdzekļu projekti. |
2 3 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Svītrot likumprojekta 7.panta ceturto daļu. Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt 7.panta ceturto daļu (attiecīgi
mainot nākamās daļas numerāciju). |
Atbalstīt Atbalstīt |
|
(5) Finanšu ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras
tā saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā vadošā iestāde, tiktu nodalītas
no citām tās funkcijām. |
|
|
|
(4) Finanšu ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras
tā saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā vadošā iestāde, tiktu nodalītas
no citām tās funkcijām. |
8.pants. Maksājumu iestāde (1) Maksājumu iestādei ir šādi pienākumi: 1) veikt struktūrfondu finanšu vadību; 2) apliecināt izdevumus. (2) Maksājumu iestādei ir šādas tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no vadošās iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama finanšu kontroles un audita veikšanai
un izdevumu apliecināšanai. (3) Maksājumu iestādes funkcijas pilda Valsts kase
nodalītas kompetences ietvaros. (4) Valsts kase nodrošina, lai funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā maksājumu iestāde, tiktu nodalītas
no citām tās funkcijām. |
|
|
|
8.pants. Maksājumu iestāde (1) Maksājumu iestādei ir šādi pienākumi: 1) veikt struktūrfondu finanšu vadību; 2) apliecināt izdevumus. (2) Maksājumu iestādei ir šādas tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no vadošās iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama finanšu kontroles un audita veikšanai
un izdevumu apliecināšanai. (3) Maksājumu iestādes funkcijas pilda Valsts kase
nodalītas kompetences ietvaros. (4) Valsts kase nodrošina, lai funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā maksājumu iestāde, tiktu nodalītas
no citām tās funkcijām. |
9.pants. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijai ir šādi
pienākumi: 1) piedalīties plānošanas dokumentu grozījumu izstrādē; 2) izstrādāt struktūrfonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 3) atbilstoši plānošanas dokumentiem koordinēt
struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu
atbilstoši attiecīgās nozares politikai un plānošanas dokumentos noteiktajām
prioritātēm, uzraudzīt struktūrfonda finansētās aktivitātes, analizēt
problēmas struktūrfonda ieviešanā un iesniegt vadošajai iestādei un
uzraudzības komitejai priekšlikumus par struktūrfonda ieviešanas uzlabošanu; 4) izstrādāt struktūrfonda nacionālo programmu, grantu
shēmas aprakstu, atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas, iekļaujot
tajās projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 5) izstrādāt un Komercdarbības atbalsta kontroles
likumā noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijai sākotnējai
izvērtēšanai atbalsta programmu, ja plānošanas dokumentos paredzētais
pasākums paredzēts komercdarbības atbalstam; 6) izveidot vērtēšanas komisiju un noteikt kārtību,
kādā izvērtējami struktūrfonda projektu iesniegumi; 7) izvērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un
specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem un atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijām, kā arī iesniegt vadības komitejai atklāta projektu iesniegumu
konkursa projektu iesniegumu sarakstu; 8) novērtēt grantu shēmas projektu iesniegumu
atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas
kritērijiem un grantu shēmas aprakstam; 9) pieņemt lēmumus par atklāta projektu iesniegumu
konkursa struktūrfonda projektu iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu; 10) pieņemt lēmumu par struktūrfonda nacionālās
programmas apstiprināšanu; |
|
|
|
9.pants. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijai ir šādi
pienākumi: 1) piedalīties plānošanas dokumentu grozījumu izstrādē; 2) izstrādāt struktūrfonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 3) atbilstoši plānošanas dokumentiem koordinēt
struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu
atbilstoši attiecīgās nozares politikai un plānošanas dokumentos noteiktajām
prioritātēm, uzraudzīt struktūrfonda finansētās aktivitātes, analizēt
problēmas struktūrfonda ieviešanā un iesniegt vadošajai iestādei un
uzraudzības komitejai priekšlikumus par struktūrfonda ieviešanas uzlabošanu; 4) izstrādāt struktūrfonda nacionālo programmu, grantu
shēmas aprakstu, atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas, iekļaujot
tajās projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 5) izstrādāt un Komercdarbības atbalsta kontroles
likumā noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijai sākotnējai
izvērtēšanai atbalsta programmu, ja plānošanas dokumentos paredzētais
pasākums paredzēts komercdarbības atbalstam; 6) izveidot vērtēšanas komisiju un noteikt kārtību,
kādā izvērtējami struktūrfonda projektu iesniegumi; 7) izvērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un
specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem un atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijām, kā arī iesniegt vadības komitejai atklāta projektu iesniegumu
konkursa projektu iesniegumu sarakstu; 8) novērtēt grantu shēmas projektu iesniegumu
atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas
kritērijiem un grantu shēmas aprakstam; 9) pieņemt lēmumus par atklāta projektu iesniegumu
konkursa struktūrfonda projektu iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu; 10) pieņemt lēmumu par struktūrfonda nacionālās
programmas apstiprināšanu; |
11) izskatīt sūdzības, kas iesniegtas saskaņā ar
šā likuma 20.panta ceturto un piekto daļu, un pieņemt par tām lēmumu; |
4 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt 9.panta pirmās daļas 11.punktā vārdu
sūdzības ar vārdu iesniegumus (izdarot šādam
aizstājumam atbilstošus redakcionālus grozījumus šai punktā). |
Atbalstīt |
11) izskatīt iesniegumus, kas iesniegti saskaņā ar šā
likuma 19.panta trešo un ceturto daļu, un pieņemt par tiem lēmumu; |
12) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt
publicitāti jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. |
|
|
|
12) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt
publicitāti jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. |
(2) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijai ir tiesības
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniegt priekšlikumus par grozījumiem
struktūrfonda projektā, lai nodrošinātu finanšu līdzekļu izlietojuma
efektivitāti, lietderību un normatīvajos
aktos par budžeta un finanšu vadību noteikto prasību ievērošanu. (3) Šā panta pirmās daļas 4., 6., 7., 9. un
10.punktā noteiktos pienākumus un otrajā daļā noteiktās tiesības Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantijas fonda virzības daļas (turpmāk
ELVGF) un Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta (turpmāk ZVFI)
gadījumā īsteno otrā līmeņa starpniekinstitūcija. (4) Iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija,
tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. (5) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(2) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijai ir tiesības
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniegt priekšlikumus par grozījumiem
struktūrfonda projektā, lai nodrošinātu finanšu līdzekļu izlietojuma
efektivitāti, lietderību un normatīvajos
aktos par budžeta un finanšu vadību noteikto prasību ievērošanu. (3) Šā panta pirmās daļas 4., 6., 7., 9. un
10.punktā noteiktos pienākumus un otrajā daļā noteiktās tiesības Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantijas fonda virzības daļas (turpmāk
ELVGF) un Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta (turpmāk ZVFI)
gadījumā īsteno otrā līmeņa starpniekinstitūcija. (4) Iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija,
tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. (5) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
10.pants. Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijai ir šādi
pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
attiecīgā struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa
starpniekinstitūciju izsludināt un slēgt atklātos projektu iesniegumu
konkursus; 3) izvērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem
vērtēšanas kritērijiem un pieņemt lēmumu par katra projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un attiecīgā
projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) slēgt ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju līgumu
par struktūrfonda projekta ieviešanu; 5) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 6) uzraudzīt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu, struktūrfonda nacionālās programmas projektu un grantu shēmas
projektu ieviešanu; 7) sagatavot izdevumu deklarāciju; 8) sniegt
struktūrfondu vadībā iesaistītajām institūcijām informāciju par struktūrfondu
projektu ieviešanas gaitu; 9) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt
publicitāti jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. (2) Iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā otrā līmeņa starpniekinstitūcija,
tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. (3) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
10.pants. Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijai ir šādi
pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
attiecīgā struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa starpniekinstitūciju
izsludināt un slēgt atklātos projektu iesniegumu konkursus; 3) izvērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem
vērtēšanas kritērijiem un pieņemt lēmumu par katra projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un attiecīgā
projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) slēgt ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju līgumu
par struktūrfonda projekta ieviešanu; 5) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 6) uzraudzīt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu, struktūrfonda nacionālās programmas projektu un grantu shēmas
projektu ieviešanu; 7) sagatavot izdevumu deklarāciju; 8) sniegt
struktūrfondu vadībā iesaistītajām institūcijām informāciju par struktūrfondu
projektu ieviešanas gaitu; 9) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt
publicitāti jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. (2) Iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā otrā līmeņa starpniekinstitūcija,
tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. (3) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
11.pants. Grantu shēmas apsaimniekotājs (1) Grantu shēmas apsaimniekotājam ir šādi pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
grantu shēmas ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa
starpniekinstitūciju izsludināt un slēgt grantu shēmas projektu iesniegumu
konkursus; 3) izvērtēt grantu shēmas projektu iesniegumus
atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un
pieņemt lēmumu par katra projekta
iesnieguma administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un
attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) pieņemt lēmumu par grantu shēmas projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu; 5) slēgt ar granta finansējuma saņēmēju līgumu par
grantu shēmas projekta ieviešanu; 6) veikt struktūrfondu finanšu kontroli; 7) uzraudzīt grantu shēmas projektu ieviešanu; 8) sniegt
sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar
struktūrfondiem. (2) Grantu shēmas apsaimniekotājam ir tiesības
ierosināt un finansēt granta finansējuma saņēmēja auditu. (3) Iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā
ar šā likuma noteikumiem pilda kā grantu shēmas apsaimniekotājs, tiktu
nodalītas no citām tās funkcijām. (4) Grantu shēmas apsaimniekotāju nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
11.pants. Grantu shēmas apsaimniekotājs (1) Grantu shēmas apsaimniekotājam ir šādi pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
grantu shēmas ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa
starpniekinstitūciju izsludināt un slēgt grantu shēmas projektu iesniegumu
konkursus; 3) izvērtēt grantu shēmas projektu iesniegumus
atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un
pieņemt lēmumu par katra projekta
iesnieguma administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un
attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) pieņemt lēmumu par grantu shēmas projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu; 5) slēgt ar granta finansējuma saņēmēju līgumu par
grantu shēmas projekta ieviešanu; 6) veikt struktūrfondu finanšu kontroli; 7) uzraudzīt grantu shēmas projektu ieviešanu; 8) sniegt
sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar
struktūrfondiem. (2) Grantu shēmas apsaimniekotājam ir tiesības
ierosināt un finansēt granta finansējuma saņēmēja auditu. (3) Iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā
ar šā likuma noteikumiem pilda kā grantu shēmas apsaimniekotājs, tiktu
nodalītas no citām tās funkcijām. (4) Grantu shēmas apsaimniekotāju nosaka Ministru kabinets. |
12.pants. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs (1) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība, kuras izstrādātais struktūrfonda projekts ir apstiprināts šajā
likumā noteiktajā kārtībā. (2) Grantu shēmas gadījumā struktūrfonda finansējuma
saņēmējs ir grantu shēmas apsaimniekotājs. (3) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs nodrošina
struktūrfonda projekta ieviešanu atbilstoši līgumam, kas noslēgts ar otrā
līmeņa starpniekinstitūciju. |
|
|
|
12.pants. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs (1) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība, kuras izstrādātais struktūrfonda projekts ir apstiprināts šajā
likumā noteiktajā kārtībā. (2) Grantu shēmas gadījumā struktūrfonda finansējuma
saņēmējs ir grantu shēmas apsaimniekotājs. (3) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs nodrošina
struktūrfonda projekta ieviešanu atbilstoši līgumam, kas noslēgts ar otrā
līmeņa starpniekinstitūciju. |
13.pants. Granta finansējuma saņēmējs (1) Granta finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība, kuras izstrādātais grantu shēmas projekts ir apstiprināts šajā
likumā noteiktajā kārtībā. (2) Granta finansējuma saņēmējs nodrošina no
struktūrfondiem finansētā grantu shēmas projekta ieviešanu saskaņā ar līgumu,
kas noslēgts ar grantu shēmas apsaimniekotāju. |
|
|
|
13.pants. Granta finansējuma saņēmējs (1) Granta finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība, kuras izstrādātais grantu shēmas projekts ir apstiprināts šajā
likumā noteiktajā kārtībā. (2) Granta finansējuma saņēmējs nodrošina no
struktūrfondiem finansētā grantu shēmas projekta ieviešanu saskaņā ar līgumu,
kas noslēgts ar grantu shēmas apsaimniekotāju. |
14.pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības komiteja ir koleģiāla
struktūrfondu vadībā iesaistīta institūcija, kuras tiesības un pienākumi
noteikti tiesību aktos par struktūrfondu vadību. |
5 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 14.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Uzraudzības komiteja ir koleģiāla struktūrfondu
vadībā iesaistīta institūcija, kura darbojas saskaņā ar Ministru kabineta
apstiprinātu nolikumu. |
Atbalstīt |
14.pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības
komiteja ir koleģiāla struktūrfondu vadībā iesaistīta institūcija, kura
darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. |
(2) Uzraudzības komiteja uzrauga plānošanas dokumentu ieviešanu un tajos noteikto
mērķu sasniegšanu. (3) Uzraudzības komitejas sastāvu nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(2) Uzraudzības komiteja uzrauga plānošanas dokumentu ieviešanu un tajos noteikto
mērķu sasniegšanu. (3) Uzraudzības komitejas sastāvu nosaka Ministru
kabinets. |
15.pants. Vadības komiteja (1) Vadības komiteja ir koleģiāla struktūrfondu vadībā
iesaistīta institūcija, kas izveidota, lai uzraudzītu attiecīgā struktūrfonda
ieviešanu un iesniegtu priekšlikumus par piešķirtā finansējuma izlietošanas efektivitāti un lietderību. (2) Vadības komiteja darbojas, pamatojoties uz
nolikumu, un veic šādas funkcijas: 1) saskaņo struktūrfonda projekta iesnieguma
veidlapu paraugus pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 2) saskaņo atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijas pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 3) saskaņo struktūrfonda nacionālo programmu un
tajā iekļautos projektus; 4) pārliecinās, vai ievērota struktūrfonda
projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība, un saskaņo struktūrfonda projektu
iesniegumu sarakstus; 5) saskaņo grantu shēmas aprakstu pirms tā
apstiprināšanas Ministru kabinetā; 6) saskaņo programmdokumenta finanšu līdzekļu
sadalījuma plānu atbilstoši programmdokumentā noteiktajām aktivitātēm. |
|
|
|
15.pants. Vadības komiteja (1) Vadības komiteja ir koleģiāla struktūrfondu vadībā
iesaistīta institūcija, kas izveidota, lai uzraudzītu attiecīgā struktūrfonda
ieviešanu un iesniegtu priekšlikumus par piešķirtā finansējuma izlietošanas efektivitāti un lietderību. (2) Vadības komiteja darbojas, pamatojoties uz
nolikumu, un veic šādas funkcijas: 1) saskaņo struktūrfonda projekta iesnieguma
veidlapu paraugus pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 2) saskaņo atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijas pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 3) saskaņo struktūrfonda nacionālo programmu un
tajā iekļautos projektus; 4) pārliecinās, vai ievērota struktūrfonda projektu
iesniegumu vērtēšanas kārtība, un saskaņo struktūrfonda projektu iesniegumu
sarakstus; 5) saskaņo grantu shēmas aprakstu pirms tā
apstiprināšanas Ministru kabinetā; 6) saskaņo programmdokumenta finanšu līdzekļu
sadalījuma plānu atbilstoši programmdokumentā noteiktajām aktivitātēm. |
(3) Vadības
komitejā pārstāvētās institūcijas
nosaka Ministru kabinets. (4) Vadības komiteja apstiprina attiecīgās vadības
komitejas nolikumu. |
6 |
Juridiskais birojs Ierosinām apvienot 15. panta trešo un ceturto daļu un
izteikt to šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets apstiprina struktūrfonda
vadības komitejas nolikumu un nosaka vadības komitejas sastāvu.. |
Atbalstīt |
(3) Ministru
kabinets apstiprina struktūrfonda vadības komitejas nolikumu un nosaka
vadības komitejas sastāvu. |
III nodaļa. Struktūrfondu vadība |
|
|
|
III nodaļa. Struktūrfondu vadība |
16.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana (1) Lai nodrošinātu struktūrfondu vadību, Ministru
kabinets apstiprina: 1) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina grozījumu izdarīšanu plānošanas dokumentos un
struktūrfondu ieviešanu
(struktūrfonda projektu iesniegumu vai grantu shēmas projektu iesniegumu sagatavošanu,
iesniegšanu un izvērtēšanu un struktūrfonda projektu vai grantu shēmas
projektu īstenošanu); |
|
|
|
16.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana (1) Lai nodrošinātu struktūrfondu vadību, Ministru
kabinets apstiprina: 1) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina grozījumu izdarīšanu plānošanas dokumentos un
struktūrfondu ieviešanu
(struktūrfonda projektu iesniegumu vai grantu shēmas projektu iesniegumu sagatavošanu,
iesniegšanu un izvērtēšanu un struktūrfonda projektu vai grantu shēmas
projektu īstenošanu); |
2) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; |
|
|
|
2) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; |
3) kārtību,
kādā ziņo par struktūrfondu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām
neatbilstībām un pieņem lēmumu par neattaisnotiem izdevumiem; |
7 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 16.panta pirmās daļas 3.punktu šādā
redakcijā: 3) kārtību,
kādā ziņo par struktūrfondu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām
neatbilstībām un pieņem lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu; |
Atbalstīt |
3) kārtību, kādā ziņo par struktūrfondu finansēto
projektu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām un pieņem lēmumu par piešķirtā
finansējuma izlietojumu; |
4) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas publisko informāciju par struktūrfonda projektu; 5) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfonda publicitāti un vizuālās identitātes
prasību ievērošanu; 6) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu uzraudzību un izvērtēšanu; 7) kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus
struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un veic maksājumus; 8) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas sagatavo un apstiprina struktūrfonda nacionālo programmu; 9) struktūrfonda finanšu vadības nodrošināšanas
kārtību; 10) kārtību,
kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas
dokumenta pasākuma Piekrastes zvejas attīstība, sociālekonomiskie pasākumi,
noieta tirgus apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām
aktivitātes Atbalsts ražotāju organizācijām ieviešanu, finanšu kontroli un
auditu; 11) struktūrfonda projekta iesnieguma veidlapu; 12) atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijas; 13) grantu shēmas; |
|
|
|
4) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas publisko informāciju par struktūrfonda projektu; 5) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfonda publicitāti un vizuālās identitātes
prasību ievērošanu; 6) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu uzraudzību un izvērtēšanu; 7) kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus
struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un veic maksājumus; 8) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas sagatavo un apstiprina struktūrfonda nacionālo programmu; 9) struktūrfonda finanšu vadības nodrošināšanas
kārtību; 10) kārtību,
kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas
dokumenta pasākuma Piekrastes zvejas attīstība, sociālekonomiskie pasākumi,
noieta tirgus apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām
aktivitātes Atbalsts ražotāju organizācijām ieviešanu, finanšu kontroli un
auditu; 11) struktūrfonda projekta iesnieguma veidlapu; 12) atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijas; 13) grantu shēmas. |
14) termiņus, kādos izskatāmi un apstiprināmi
struktūrfondu līdzekļu projekti. |
8 |
Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt 16.panta pirmās daļas 14.punktu. |
Atbalstīt |
|
(2) Vadošā iestāde izveido vadības informācijas
sistēmu par plānošanas dokumentu uzraudzību un nodrošina datu par
struktūrfonda projektu uzkrāšanu, lai īstenotu šā likuma 7.pantā noteiktās
funkcijas. (3) Struktūrfonda noslēguma izdevumu deklarāciju pārbauda Finanšu ministrijas struktūrvienība, kuras
funkcijas ir nodalītas no vadošās iestādes un maksājumu iestādes funkcijām. |
|
|
|
(2) Vadošā iestāde izveido vadības informācijas
sistēmu par plānošanas dokumentu uzraudzību un nodrošina datu par
struktūrfonda projektu uzkrāšanu, lai īstenotu šā likuma 7.pantā noteiktās
funkcijas. (3) Struktūrfonda noslēguma izdevumu deklarāciju pārbauda Finanšu ministrijas struktūrvienība, kuras
funkcijas ir nodalītas no vadošās iestādes un maksājumu iestādes funkcijām. |
17.pants. Uzraudzības komitejas un vadības komitejas
lēmumi Uzraudzības komiteja un vadības komiteja pieņem
pārvaldes lēmumus saskaņā ar šo likumu un citiem struktūrfondu vadību
regulējošiem tiesību aktiem. |
9 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt 17.pantā vārdus tiesību aktiem
ar vārdiem normatīviem aktiem. |
Atbalstīt |
17.pants. Uzraudzības komitejas un vadības komitejas
lēmumi Uzraudzības komiteja un vadības komiteja pieņem
pārvaldes lēmumus saskaņā ar šo likumu un citiem struktūrfondu vadību
regulējošiem normatīviem aktiem. |
IV nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas lēmumi, to apstrīdēšana un pārsūdzēšana |
|
|
|
IV nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas lēmumi, to apstrīdēšana un pārsūdzēšana |
18.pants.
Ierobežojumi struktūrfondu vadībā iesaistītajām personām Struktūrfondu vadībā iesaistīto personu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. |
10 |
Juridiskais birojs Ierosinām pārcelt likumprojekta 18.pantu pēc
likumprojekta līdzšinējā 23.panta un izveidot jaunu V nodaļu likumprojektā ar
nosaukumu šādā redakcijā: V nodaļa. Nobeiguma noteikumi. |
Atbalstīt |
|
19.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
lēmumi (1) Struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija pieņem
lēmumus par atklāta projektu iesniegumu konkursa projektiem un grantu shēmas
projektiem. |
|
|
|
18.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
lēmumi (1) Struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija pieņem
lēmumus par atklāta projektu iesniegumu konkursa projektiem un grantu shēmas
projektiem. |
(2) Lēmumu pieņem par: 1) struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma
atbilstību projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un turpmāku virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai attiecīgā projekta iesnieguma administratīvo
neatbilstību un projekta iesnieguma noraidīšanu; 2) struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
11 |
Juridiskais birojs Ierosinām papildināt likumprojekta 19.panta otro daļu ar jaunu 3.punktu šādā redakcijā: 3) piešķirtā finansējuma izlietojumu.. |
Atbalstīt |
(2) Lēmumu pieņem par: 1) struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma
atbilstību projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un turpmāku virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai attiecīgā projekta iesnieguma administratīvo
neatbilstību un projekta iesnieguma noraidīšanu; 2) struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu; 3) piešķirtā finansējuma
izlietojumu. |
(3) ELVGF un ZVFI gadījumā pieņem kopīgus lēmumus par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai
administratīvo neatbilstību un attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu, kā
arī par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (4) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai
administratīvo neatbilstību un
attiecīgā iesnieguma noraidīšanu pieņem: 1) otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītājs atklāta projektu iesniegumu konkursa projekta
gadījumā pēc struktūrfonda projekta iesnieguma novērtēšanas
atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem; 2) grantu shēmas apsaimniekotāja vadītājs grantu
shēmas projekta gadījumā pēc grantu shēmas projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas
kritērijiem. (5) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem: 1) pirmā
līmeņa stapniekinstitūcijas
vadītājs atklāta projektu iesniegumu konkursa projekta gadījumā pēc
projekta iesnieguma novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes
un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem un saskaņošanas vadības komitejā; 2) grantu shēmas apsaimniekotāja vadītājs grantu shēmas
projekta gadījumā pēc grantu shēmas projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta vērtēšanas kvalitātes un specifiskajiem
vērtēšanas kritērijiem. (6) ELVGF
un ZVFI gadījumā otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītājs var deleģēt citu iestādes amatpersonu kopīga lēmuma pieņemšanai par struktūrfonda projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un struktūrfonda projekta iesnieguma noraidīšanu vai struktūrfonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (7) Struktūrfondu
vadībā iesaistītās instit
ūcijas vadītājs, pamatojoties uz struktūrfonda
projekta iesniedzēja vai grantu shēmas projekta iesniedzēja juridisko
statusu, izdod administratīvo aktu vai pieņem pārvaldes lēmumu. |
|
|
|
(3) ELVGF un ZVFI gadījumā pieņem kopīgus lēmumus par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai
administratīvo neatbilstību un attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu, kā
arī par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (4) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai
administratīvo neatbilstību un
attiecīgā iesnieguma noraidīšanu pieņem: 1) otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītājs atklāta projektu iesniegumu konkursa projekta
gadījumā pēc struktūrfonda projekta iesnieguma novērtēšanas atbilstoši
projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem; 2) grantu shēmas apsaimniekotāja vadītājs grantu
shēmas projekta gadījumā pēc grantu shēmas projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas
kritērijiem. (5) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem: 1) pirmā
līmeņa stapniekinstitūcijas
vadītājs atklāta projektu iesniegumu konkursa projekta gadījumā pēc projekta
iesnieguma novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes
un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem un saskaņošanas vadības komitejā; 2) grantu shēmas apsaimniekotāja vadītājs grantu shēmas
projekta gadījumā pēc grantu shēmas projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta vērtēšanas kvalitātes un specifiskajiem
vērtēšanas kritērijiem. (6) ELVGF
un ZVFI gadījumā otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītājs var deleģēt citu iestādes amatpersonu kopīga lēmuma pieņemšanai par struktūrfonda projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un struktūrfonda projekta iesnieguma noraidīšanu vai struktūrfonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (7) Struktūrfondu
vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs, pamatojoties uz struktūrfonda
projekta iesniedzēja vai grantu shēmas projekta iesniedzēja juridisko
statusu, izdod administratīvo aktu vai pieņem pārvaldes lēmumu. |
(8) Šā
panta septītajā daļā minētā administratīvā
akta adresāts ir struktūrfonda
projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs, ja tā ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona vai
individuālais komersants. |
12 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 19.panta astoto daļu šādā redakcijā: (8) Ja
struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, šādu
personu apvienība, struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja
lēmums ir administratīvais akts. |
Atbalstīt |
(8) Ja
struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, šādu
personu apvienība, struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja
lēmums ir administratīvais akts. |
(9) Šā panta septītajā daļā minētā iekšējās
pārvaldes lēmuma adresāts ir tas struktūrfonda projekta iesnieguma
iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir valsts pārvaldes
iestāde vai pašvaldība. |
13 14 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Likumprojekta 19.panta devītajā daļā svītrot vārdu iekšējās. Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 19.panta devīto daļu šādā redakcijā: (9) Ja struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu
shēmas projekta iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde,
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmums ir pārvaldes
lēmums un to nevar pārsūdzēt tiesā.. |
Atbalstīts Juridiskā biroja
priekšlikumā (nr.14) Atbalstīt |
(9) Ja struktūrfonda projekta iesniedzējs vai
grantu shēmas projekta iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes
iestāde, struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmums ir
pārvaldes lēmums un to nevar pārsūdzēt tiesā. |
|
15 16 17 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt likumprojekta 19.pantu ar jaunu daļu šādā
redakcijā: Šā panta otrajā daļā un trešajā daļā noteiktos lēmumus
pieņem ne ilgāk kā viena gada laikā no struktūrfonda projekta iesnieguma vai
grantu shēmas projekta iesnieguma iesniegšanas brīža. Juridiskais birojs Ierosinām papildināt likumprojekta 19.pantu ar jaunu
desmito daļu (attiecīgi grozot turpmāko daļu numerāciju un atsauces uz
tām) šādā redakcijā: (10) Lēmumu par struktūrfondu projekta vai grantu
shēmas projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai projekta noraidīšanu pieņem ( variants: viena
gada) laikā no iesnieguma saņemšanas.. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt likumprojekta 19.pantu ar jaunu desmito daļu
šādā redakcijā: "(10) Struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija
pieņem lēmumu šādā termiņā: 1) šā panta otrās daļas 1.punktā minēto lēmumu sešu
mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas; 2) šā panta otrās daļas 2.punktā minēto lēmumu 12
mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas; 3) šā panta trešajā daļā minēto lēmumu 12 mēnešu
laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas." |
Iestrādāts Budžeta komisijas
priekšlikumā (nr.17) Iestrādāts Budžeta komisijas
priekšlikumā (nr.17) Atbalstīt |
(10) Struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija pieņem
lēmumu šādā termiņā: 1) šā panta otrās daļas 1.punktā minēto lēmumu sešu
mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas; 2) šā panta otrās daļas 2.punktā minēto lēmumu 12
mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas; 3) šā panta trešajā daļā minēto lēmumu 12 mēnešu
laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas. |
(10) ELVGF un ZVFI gadījumā kopīgu lēmumu par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai neatbilstību
un attiecīgi projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem 12
mēnešu laikā pēc attiecīgā iesnieguma iesniegšanas. |
|
|
|
(11) ELVGF un ZVFI gadījumā kopīgu lēmumu par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai neatbilstību
un attiecīgi projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem 12
mēnešu laikā pēc attiecīgā iesnieguma iesniegšanas. |
20.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
lēmuma apstrīdēšana (1) Šā likuma 19.panta otrās daļas 1. un
2.punktā minēto lēmumu var apstrīdēt struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs. (2) Struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs var apstrīdēt lēmumu par projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem
vai administratīvo neatbilstību un struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu. |
18 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Aizstāt likumprojekta 20.panta pirmajā daļā
vārdus un skaitļus "Šā likuma 19. panta otrās daļas 1. un
2. punktā" ar vārdiem "Šā likuma 19. panta otrajā
daļā". |
Atbalstīt |
19.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas lēmuma apstrīdēšana (1) Šā likuma 18.panta otrajā daļā minēto lēmumu
var apstrīdēt struktūrfonda projekta
iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs. (2) Struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs var apstrīdēt lēmumu par projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem
vai administratīvo neatbilstību un struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu. |
(3) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas un grantu
shēmas apsaimniekotāja vadītāja lēmuma apstrīdēšana neaptur tā izpildi. |
19 20 |
Juridiskais birojs Ierosinām pārcelt 20.panta trešo daļu kā šī panta
pēdējo daļu (attiecīgi mainot daļu numerāciju). Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt likumprojekta 20.panta trešo daļu
šādā redakcijā: Šā likuma 19. panta otrajā daļā
minētā lēmuma apstrīdēšana neaptur tā izpildi. |
Atbalstīt Atbalstīt |
|
(4) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītāja lēmumu
var apstrīdēt tajā pirmā līmeņa starpniekinstitūcijā, kura ir atbildīga par
aktivitātes vadību saskaņā ar plānošanas dokumentiem. (5) Grantu shēmas apsaimniekotāja vadītāja lēmumu par administratīvo
neatbilstību un grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu var apstrīdēt
tajā pirmā līmeņa starpniekinstitūcijā, kura ir atbildīga par aktivitātes
vadību saskaņā ar plānošanas dokumentiem. (6) ELVGF
un ZVFI gadījumā otrā līmeņa
starpniekinstitūcijas vadītāja
lēmumu apstrīd Lauku atbalsta dienesta likumā noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
(3) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītāja lēmumu
var apstrīdēt tajā pirmā līmeņa starpniekinstitūcijā, kura ir atbildīga par
aktivitātes vadību saskaņā ar plānošanas dokumentiem. (4) Grantu shēmas apsaimniekotāja vadītāja lēmumu par administratīvo
neatbilstību un grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu var apstrīdēt
tajā pirmā līmeņa starpniekinstitūcijā, kura ir atbildīga par aktivitātes
vadību saskaņā ar plānošanas dokumentiem. (5) ELVGF
un ZVFI gadījumā otrā līmeņa
starpniekinstitūcijas vadītāja
lēmumu apstrīd Lauku atbalsta
dienesta likumā noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
(6) Šā likuma 18.panta otrajā daļā minētā lēmuma apstrīdēšana neaptur tā
izpildi. |
21.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas lēmuma
pārsūdzēšana Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa
starpniekinstitūcijas vai grantu shēmas apsaimniekotāja vadītāja lēmuma pārsūdzēšana
neaptur tā izpildi. |
21 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 21.pantu šādā redakcijā: 21.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas lēmuma pārsūdzēšana. (1) Pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas un grantu shēmas
apsaimniekotāja vadītāja lēmumu, ja ievērota šajā likumā noteiktā lietas
ārpustiesas izskatīšanas kārtība, var pārsūdzēt tiesā. (2) Šā panta pirmajā daļā
minētā lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā izpildi.. |
Atbalstīt |
20.pants. Struktūrfondu
vadībā iesaistītās institūcijas lēmuma pārsūdzēšana. (1) Pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas un grantu shēmas
apsaimniekotāja vadītāja lēmumu, ja ievērota šajā likumā noteiktā lietas
ārpustiesas izskatīšanas kārtība, var pārsūdzēt tiesā. (2) Šā panta pirmajā daļā
minētā lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. |
22.pants. Tiesības iepazīties ar struktūrfonda
projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu (1) Tiesības iepazīties ar struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu (izņemot projekta iesnieguma
vērtēšanas materiālus, kuru ierobežotas pieejamības statusu noteicis tās
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs, kura vērtē attiecīgo iesniegumu)
ir attiecīgā projekta iesniedzējam. (2) Struktūrfonda projekta iesniedzējam vai grantu
shēmas projekta iesniedzējam ir tiesības iepazīties ar attiecīgo lietu tajā
struktūrfondu vadībā iesaistītajā institūcijā, kurai ir iesniegts
struktūrfonda projekta iesniegums vai grantu shēmas projekta iesniegums. |
22 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt 22.pantu
šādā redakcijā: 22.pants. Tiesības iepazīties
ar lietu (1) Projekta iesniedzējam
jebkurā procesa stadijā ir tiesības iepazīties ar struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu. (2) Projekta iesniedzējs iepazīties ar struktūrfonda
projekta vai grantu shēmas iesnieguma
vērtēšanas materiāliem ir tiesīgs tikai pēc tam, kad stājies spēkā galīgais
lēmums par struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesniegumu. (3) Iepazīstoties ar struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu, netiek izpausta
informācija par personām, kuras vērtējušas struktūrfonda projekta vai
grantu shēmas projekta iesniegumu.. |
Atbalstīt |
21.pants.
Tiesības iepazīties ar lietu (1) Projekta iesniedzējam
jebkurā procesa stadijā ir tiesības iepazīties ar struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu. (2) Projekta iesniedzējs iepazīties ar struktūrfonda
projekta vai grantu shēmas iesnieguma
vērtēšanas materiāliem ir tiesīgs tikai pēc tam, kad stājies spēkā galīgais
lēmums par struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesniegumu. (3) Iepazīstoties ar struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu, netiek izpausta
informācija par personām, kuras vērtējušas struktūrfonda projekta vai
grantu shēmas projekta iesniegumu. |
23.pants. Struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma precizēšana |
|
|
|
22.pants. Struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma precizēšana |
(1) Ja iesniegtais struktūrfonda projekta iesniegums
vai grantu shēmas projekta iesniegums neatbilst projekta
iesnieguma administratīvajiem
vērtēšanas kritērijiem, otrā līmeņa starpniekinstitūcija vai grantu shēmas
apsaimniekotājs rakstveidā pieprasa (vienu reizi), lai struktūrfonda projekta
iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs sniedz papildu informāciju
projekta iesnieguma precizēšanai. |
23 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt likumprojekta 23.panta pirmo daļu
šādā redakcijā: (1) Ja iesniegtais struktūrfonda projekta iesniegums
vai grantu shēmas projekta iesniegums neatbilst projekta iesnieguma
administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, otrā līmeņa starpniekinstitūcija
vai grantu shēmas apsaimniekotājs līdz šā likuma 19. panta otrās
daļas 1. punktā minētā lēmuma pieņemšanai rakstveidā pieprasa (vienu
reizi), lai struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta
iesniedzējs sniedz papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai. Turpmāka
struktūrfonda vai grantu shēmas projekta iesnieguma precizēšana, arī
apstrīdot struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas lēmumu par šo
iesniegumu, nav pieļaujama." |
Atbalstīt |
(1) Ja
iesniegtais struktūrfonda projekta iesniegums vai grantu shēmas projekta
iesniegums neatbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas
kritērijiem, otrā līmeņa starpniekinstitūcija vai grantu shēmas
apsaimniekotājs līdz šā likuma 18.panta otrās daļas 1. punktā minētā
lēmuma pieņemšanai rakstveidā pieprasa (vienu reizi), lai struktūrfonda
projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs sniedz papildu
informāciju projekta iesnieguma precizēšanai. Turpmāka struktūrfonda vai grantu
shēmas projekta iesnieguma precizēšana, arī apstrīdot struktūrfondu vadībā
iesaistītās institūcijas lēmumu par šo iesniegumu, nav pieļaujama. |
(2) Lēmumu par papildu informācijas pieprasīšanu
nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. Struktūrfonda projekta iesniedzēja vai
grantu shēmas projekta iesniedzēja uzklausīšanu Administratīvā procesa likuma
izpratnē īsteno, veicot šā panta pirmajā daļā minētās darbības. |
24 |
Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta līdzšinējā 23.panta otrās daļas
otro teikumu un līdz ar to papildināt likumprojektu ar jaunu 24.pantu
šādā redakcijā: 24.pants. Struktūrfonda projekta vai grantu shēmas
projekta iesniedzēja uzklausīšana Par struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta
iesniedzēja uzklausīšanu uzskatāma projekta iesnieguma iesniegšana, kā arī
precizēšana atbilstoši šā likuma 23.panta nosacījumiem. |
Atbalstīt |
(2) Lēmumu par papildu informācijas pieprasīšanu
nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. |
|
25 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt likumprojekta 23.pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Struktūrfonda projekta iesniegumu vai grantu
shēmas projekta iesniegumu var precizēt līdz lēmuma pieņemšanai par to
atbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem.. |
Iestrādāts Budžeta komisijas
priekšlikumā (nr.23) |
|
|
|
|
|
23.pants. Struktūrfonda
projekta vai grantu shēmas projekta iesniedzēja uzklausīšana Par struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta
iesniedzēja uzklausīšanu uzskatāma projekta iesnieguma iesniegšana, kā arī
precizēšana atbilstoši šā likuma 22.panta nosacījumiem. |
|
26 |
Juridiskais birojs Papildināt likumprojektu ar
nodaļu V nodaļa. Nobeiguma noteikumi šādā redakcijā: 24.pants. Ierobežojumi
struktūrfondu vadībā iesaistītajām personām Struktūrfondu vadībā
iesaistīto personu komercdarbības, ienākumu gūšanas un amatu savienošanas
ierobežojumus, kā arī citus ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā. 25.pants. Informācijas atklātība (1) Struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības informācija un ikvienam ir
pieejama saskaņā ar Informācijas atklātības likumu. (2) Par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju: 1) [K1]struktūrfondu finansējuma saņēmēju (fiziskās personas
vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums un juridiskā adrese); 2) projekta nosaukumu; 3) piešķirtā struktūrfondu finansējuma apjomu; 4) aktivitāti, kuras ietvaros piešķirts struktūrfondu
finansējums; 5) projekta īstenošanas vietu; 6) kopsavilkumu par projekta ietvaros veicamajām
aktivitātēm. (3) Šā panta pirmajā un
otrajā daļā minētā informācija ir pieejama pēc tam, kad stājies spēkā
galīgais lēmums par struktūrfonda projekta
vai grantu shēmas projekta iesniegumu.
(4) Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtējušas struktūrfonda projekta iesniegumu vai grantu shēmas
projekta iesniegumu. |
Atbalstīt |
V nodaļa. Nobeiguma noteikumi 24.pants.
Ierobežojumi struktūrfondu vadībā iesaistītajām personām Struktūrfondu vadībā
iesaistīto personu komercdarbības, ienākumu gūšanas un amatu savienošanas
ierobežojumus, kā arī citus ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā. 25.pants. Informācijas atklātība (1) Struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības informācija un ikvienam ir
pieejama saskaņā ar Informācijas atklātības likumu. (2) Par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju: 1)
[K2]struktūrfondu finansējuma saņēmēju (fiziskās personas
vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums un juridiskā adrese); 2) projekta nosaukumu; 3)
piešķirtā
struktūrfondu finansējuma apjomu; 4)
aktivitāti, kuras
ietvaros piešķirts struktūrfondu finansējums; 5) projekta īstenošanas vietu; 6) kopsavilkumu par projekta ietvaros veicamajām
aktivitātēm. (3) Šā panta pirmajā un
otrajā daļā minētā informācija ir pieejama pēc tam, kad stājies spēkā
galīgais lēmums par struktūrfonda projekta
vai grantu shēmas projekta iesniegumu.
(4) Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtējušas struktūrfonda projekta iesniegumu vai grantu shēmas
projekta iesniegumu. |
|
27 28 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Aicinām
izvērtēt iespēju likumprojektā noteikt atbrīvojumu no valsts nodevas otrā
līmeņa starpniekinstitūcijām un grantu shēmu apsaimniekotājiem, minētajām
iestādēm iesniedzot prasības pieteikumu tiesā. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt likumprojekta V nodaļu ar jaunu
pantu šādā redakcijā: 26.pants.
Valsts nodeva vēršoties tiesā Vadošā iestāde, maksājumu iestāde, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcija, otrā līmeņa starpniekinstitūcija un grantu shēmas
apsaimniekotājs, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
Iestrādāts Budžeta komisijas
priekšlikumā (nr.28) Atbalstīt |
26.pants.
Valsts nodeva vēršoties tiesā Vadošā iestāde, maksājumu iestāde, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcija, otrā līmeņa starpniekinstitūcija un grantu shēmas
apsaimniekotājs, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
<
p class=MsoNormal align=center style='text-align:center;text-indent:27.0pt'>Pārejas noteikumi 1. Ministru
kabinets līdz 2005.gada 1.decembrim izdod šā likuma 16.panta pirmajā daļā
minētos noteikumus. Līdz to spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2005.gada 30.novembrim ir spēkā Ministru kabineta 2004.gada 30.marta
noteikumi Nr.200 Noteikumi par Eiropas Savienības struktūrfondu vadību,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
29 30 |
Juridiskais birojs Ierosinām precizēt pārejas noteikumos
noteiktos termiņus un nepieciešamības gadījumā lemt par konkrēta likuma spēkā
stāšanās termiņa noteikšanu. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt likumprojekta pārejas noteikumu
1. punktu šādā redakcijā: 1. Ministru kabinets līdz 2006. gada
1. jūlijam izdod šā likuma 16. panta pirmajā daļā minētos
noteikumus. |
Iestrādāts Budžeta komisijas
priekšlikumā (nr.30) Atbalstīt |
Pārejas noteikumi 1. Ministru
kabinets līdz 2006. gada 1. jūlijam izdod šā likuma 16. panta
pirmajā daļā minētos noteikumus. |
2. Ja otrā līmeņa starpniekinstitūcija vai grantu
shēmas apsaimniekotājs ir izsludinājis atklātu projektu iesniegumu konkursu
vai grantu shēmas projektu iesniegumu
konkursu pirms šā likuma 16.panta
pirmās daļas 1.punktā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās,
piemēro Ministru kabineta 2004.gada 30.marta noteikumus Nr.200 Noteikumi par
Eiropas Savienības struktūrfondu vadību, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu. |
31 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt likumprojekta pārejas noteikumu
2. punktu šādā redakcijā: 2. Līdz šā likuma 16.panta pirmās daļas 1. punktā noteikto Ministru
kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada
1.jūlijam, ir spēkā Ministru kabineta
2004. gada 30. marta noteikumi Nr. 200 Noteikumi par Eiropas
Savienības struktūrfondu vadību. |
Atbalstīt |
2. Līdz šā likuma 16.panta pirmās daļas 1.punktā
noteikto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā
līdz 2006.gada 1.jūlijam, ir spēkā
Ministru kabineta 2004.gada 30.marta noteikumi Nr.200 Noteikumi par Eiropas
Savienības struktūrfondu vadību. |
|
32 33 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
Dz.Zaķis Papildināt pārejas noteikumus ar trešo punktu šādā
redakcijā: 3. Līdz šā likuma 16.panta pirmās daļas pirmajā punktā
minēto noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada
31.decembrim ir spēkā Ministru kabineta noteikumi nr.796 Noteikumi par
komercdarbības atbalsta sniegšanas nosacījumiem un projektu pieteikumu
iesniegšanas un atbalsta piešķiršanas
kārtību, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt likumprojekta pārejas noteikumus ar
3. punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabineta 2004. gada
21. septembra noteikumi Nr. 796 Noteikumi par komercdarbības
atbalsta sniegšanas nosacījumiem un projektu iesniegšanas un atbalsta
piešķiršanas kārtību ir spēkā līdz 2006. gada 1. jūlijam. |
Iestrādāts Budžeta komisijas priekšlikumā
(nr.33) Atbalstīt |
3. Ministru kabineta 2004.gada 21.septembra noteikumi
Nr.796 Noteikumi par komercdarbības atbalsta sniegšanas nosacījumiem un
projektu iesniegšanas un atbalsta piešķiršanas kārtību ir spēkā līdz
2006. gada 1. jūlijam. |
|
34 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Noteikt, ka likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. |
Atbalstīt |
Likums stājas spēkā 2006.gada
1.janvārī.
|