Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas apkopotie
priekšlikumi likumprojekta Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektu
vadības likums (reģ.nr.1312) izskatīšanai 2.lasījumā
1.lasījuma redakcija |
|
Priekšlikumi
|
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija
|
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
|
|
|
|
I
nodaļa
Vispārīgie
noteikumi
|
1.pants. Likuma mērķis Likuma
mērķis ir izveidot efektīvu un caurskatāmu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda
(turpmāk Kohēzijas fonds) projektu vadību Latvijā, ciktāl to nenosaka Eiropas
Savienības tiesību akti. |
1 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
mainīt likumprojekta 1.-3. pantu secību, t.i., līdzšinējo 3. pantu izteikt kā
likumprojekta 1. pantu, līdzšinējo 1. pantu izteikt kā likumprojekta 2. pantu
un līdzšinējo likumprojekta 2. pantu izteikt kā likumprojekta 3. pantu. |
Atbalstīt |
2.pants. Likuma mērķis Likuma
mērķis ir izveidot efektīvu un caurskatāmu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda
(turpmāk Kohēzijas fonds) projektu vadību Latvijā, ciktāl to nenosaka
Eiropas Savienības tiesību akti. |
2.pants. Likuma darbība (1) Likums
nosaka par Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto vides infrastruktūras,
transporta infrastruktūras projektu un ar to īstenošanu un vadību saistīto
tehniskās palīdzības projektu (turpmāk projekts) sagatavošanu,
apstiprināšanu, īstenošanu un uzraudzību. (2) Likums
ir piemērojams projektiem, kuri tiek finansēti no Kohēzijas fonda un ir
apstiprināti Eiropas Komisijā līdz 2006.gada 31.decembrim. |
|
|
|
3.pants. Likuma darbība (1) Likums
nosaka par Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto vides infrastruktūras,
transporta infrastruktūras projektu un ar to īstenošanu un vadību saistīto
tehniskās palīdzības projektu (turpmāk projekts) sagatavošanu,
apstiprināšanu, īstenošanu un uzraudzību. (2) Likums
ir piemērojams projektiem, kuri tiek finansēti no Kohēzijas fonda un ir
apstiprināti Eiropas Komisijā līdz 2006.gada 31.decembrim. |
3.pants. Likumā lietotie
termini Likumā lietoti šādi termini: 1) ietvara
dokuments Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas nacionālais
politikas plānošanas dokuments, kurā norādīti attiecīgās nozares mērķi, to
sasniegšanas veidi un projektu atlases kritēriji, kā arī noteikti iespējamie Kohēzijas fonda projekti; |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā lietoti šādi termini: 1) ietvara
dokuments Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas nacionālais
politikas plānošanas dokuments, kurā norādīti attiecīgās nozares mērķi, to
sasniegšanas veidi un projektu atlases kritēriji, kā arī noteikti iespējamie Kohēzijas fonda projekti; |
2) vadošā
iestāde Finanšu ministrija; 3) maksājumu
iestāde Valsts kase; 4) starpniekinstitūcija
Vides ministrija (vides aizsardzības nozares projektiem) un Satiksmes
ministrija (transporta nozares projektiem); |
2 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izslēgt 3. pantā terminus vadošā iestāde, maksājumu iestāde un
starpniekinstitūcija un šo terminu skaidrojumus. |
Atbalstīt |
|
5) projekta
iesniedzējs valsts pārvaldes iestāde, pašvaldība vai Latvijas Republikā
reģistrēta juridiska persona, kura iesniegusi projekta iesniegumu projekta
īstenošanai par Kohēzijas fonda līdzekļiem; |
3 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt termina projekta iesniedzējs skaidrojumu šādā redakcijā: projekta
iesniedzējs tiešās un pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, kura iesniegusi projekta iesniegumu
projekta īstenošanai par Kohēzijas fonda līdzekļiem. |
Atbalstīt |
2)
projekta iesniedzējs tiešās un pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kura iesniegusi projekta
iesniegumu projekta īstenošanai par Kohēzijas fonda līdzekļiem; |
6) ieviešanas
iestāde valsts pārvaldes iestāde, pašvaldība vai Latvijas Republikā
reģistrēta juridiska persona, kas īsteno projektu; |
4 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt termina ieviešanas iestāde skaidrojumu šādā redakcijā: ieviešanas
iestāde tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas īsteno projektu;. |
Atbalstīt |
3)
ieviešanas iestāde tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas īsteno projektu; |
7) atbalsta
saņēmējs valsts pārvaldes iestāde, pašvaldība vai Latvijas Republikā reģistrēta
juridiska persona, kas ir projekta īstenošanā radīto labumu saņēmēja; |
5 |
Juridiskais
birojs Ierosinām izteikt termina atbalsta
saņēmējs skaidrojumu šādā redakcijā: atbalsta
saņēmējs - tiešās un pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas ir projekta īstenošanā radītā
labuma saņēmēja. |
Atbalstīt |
4)
atbalsta saņēmējs - tiešās un pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas ir projekta īstenošanā
radītā labuma saņēmēja; |
8) projekta
izpildītājs fiziska vai juridiska persona, kas iepirkuma
procedūrā ieguvusi tiesības sniegt pakalpojumus, veikt preču piegādes vai
būvdarbus projekta īstenošanai. |
6 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
papildināt termina projekta izpildītājs skaidrojumu pēc vārda persona ar
vārdiem vai šādu personu apvienība. |
Atbalstīt |
5) projekta
izpildītājs fiziska vai juridiska persona vai šādu personu apvienība,
kas iepirkuma procedūrā ieguvusi tiesības sniegt pakalpojumus, veikt preču
piegādes vai būvdarbus projekta īstenošanai. |
II nodaļa Projektu vadībā
iesaistītās institūcijas un to funkcijas projektu īstenošanā |
|
|
|
II nodaļa Projektu vadībā
iesaistītās institūcijas un to funkcijas projektu īstenošanā |
4.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošā
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas administratīvo
vadību, iesaistīto iestāžu darba koordināciju un sadarbību ar Eiropas
Komisiju. |
7 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 4. panta pirmajā daļā vārdus iesaistīto iestāžu ar vārdiem
projekta vadībā iesaistīto iestāžu. |
Atbalstīt |
4.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošā
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas administratīvo
vadību, projekta vadībā iesaistīto iestāžu
darba koordināciju un sadarbību ar Eiropas Komisiju. |
(2) Vadošās iestādes darbu vada
Finanšu ministrijas iecelta amatpersona. |
8 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt 4. panta otro daļu šādā redakcijā : (2)
Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija nodalītas kompetences
ietvaros. Finanšu ministrija nosaka par vadošās iestādes funkciju izpildi
atbildīgo amatpersonu. |
Atbalstīt |
(2)
Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija nodalītas kompetences
ietvaros. Finanšu ministrija nosaka par vadošās iestādes funkciju izpildi
atbildīgo amatpersonu. |
(3) Finanšu
ministrija nodrošina vadošās iestādes funkciju nodalīšanu no projektu finanšu
kontroles un audita funkcijām. |
9 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt 4. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3)
Finanšu ministrija nodrošina to funkciju nodali, ko tā saskaņā ar šā likuma
noteikumiem pilda kā vadošā iestāde no projektu finanšu kontroles un audita
funkcijām un citām tās funkcijām.. |
Atbalstīt |
(3)
Finanšu ministrija nodrošina to funkciju nodali, ko tā saskaņā ar šā likuma
noteikumiem pilda kā vadošā iestāde no projektu finanšu kontroles un audita
funkcijām un citām tās funkcijām. |
(4) Vadošā
iestāde veic šādas funkcijas: 1) izvērtē
starpniekinstitūcijas iesniegto attiecīgās nozares ietvara dokumenta daļu vai
grozījumus tajā; |
10 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt 4. panta ceturtās daļas 1. punktu šādā redakcijā: 1)
izvērtē starpniekinstitūcijas iesniegto attiecīgās nozares ietvara dokumenta
projekta daļu vai priekšlikumus par grozījumiem tajā;. |
Atbalstīt |
(4) Vadošā
iestāde veic šādas funkcijas: 1)
izvērtē starpniekinstitūcijas iesniegto attiecīgās nozares ietvara dokumenta
projekta daļu vai priekšlikumus par grozījumiem tajā; |
2) sagatavo ietvara dokumentu vai
grozījumus tajā un iesniedz
apstiprināšanai Ministru kabinetā; |
11 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt 4. panta ceturtās daļas 2. punktu šādā redakcijā: 2)
sagatavo ietvara dokumenta projektu vai projektu par grozījumiem tajā un
iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā;. |
Atbalstīt |
2)
sagatavo ietvara dokumenta projektu vai projektu par grozījumiem tajā un
iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā; |
3) saskaņo
apstiprināto ietvara dokumentu vai grozījumus tajā ar Eiropas Komisiju; |
|
|
|
3) saskaņo
apstiprināto ietvara dokumentu vai grozījumus tajā ar Eiropas Komisiju; |
4) iesniedz
Ministru kabinetā ar Eiropas Komisiju saskaņoto ietvara dokumentu vai
grozījumus tajā un tiesību akta projektu, kurā noteikti uzdevumi
ietvara dokumenta īstenošanai; |
12 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 4. panta ceturtās daļas 4. punktā vārdus tiesību akta projektu ar
vārdiem normatīvā akta projektu. |
Atbalstīt |
4) iesniedz
Ministru kabinetā ar Eiropas Komisiju saskaņoto ietvara dokumentu vai
grozījumus tajā un normatīvā akta projektu,
kurā noteikti uzdevumi ietvara dokumenta īstenošanai; |
5) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā veic starpniekinstitūcijas iesniegtā projekta
iesnieguma izvērtēšanu; 6) izvērtē
starpniekinstitūcijas sagatavotos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu (turpmāk Eiropas Komisijas
lēmums) vai finanšu memorandā un iesniedz tos apstiprināšanai Eiropas
Komisijā; 7) pārbauda
starpniekinstitūcijas iesniegtos projektu īstenošanas pārskatus; 8) nodrošina
pārskatu un informācijas par Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu valstī
sagatavošanu, pārbaudi un iesniegšanu Eiropas Komisijā; 9) pārskata
Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu reglamentējošos Latvijas Republikas
normatīvos aktus un sagatavo projektus par grozījumiem tajos, nodrošinot
minēto normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem pēc grozījumu izdarīšanas tajos, un
pilnveido Kohēzijas fonda vadības un uzraudzības procedūras; 10) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par valstij piešķirto Kohēzijas fonda
līdzekļu izmantošanu. (5) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā
iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas funkcijas, nodrošinot projekta īstenošanas
un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
|
|
|
5) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā veic starpniekinstitūcijas iesniegtā projekta
iesnieguma izvērtēšanu; 6) izvērtē
starpniekinstitūcijas sagatavotos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas
lēmumā par projekta apstiprināšanu (turpmāk Eiropas Komisijas lēmums) vai
finanšu memorandā un iesniedz tos apstiprināšanai Eiropas Komisijā; 7) pārbauda
starpniekinstitūcijas iesniegtos projektu īstenošanas pārskatus; 8) nodrošina
pārskatu un informācijas par Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu valstī
sagatavošanu, pārbaudi un iesniegšanu Eiropas Komisijā; 9) pārskata
Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu reglamentējošos Latvijas Republikas
normatīvos aktus un sagatavo projektus par grozījumiem tajos, nodrošinot
minēto normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem pēc grozījumu izdarīšanas tajos, un
pilnveido Kohēzijas fonda vadības un uzraudzības procedūras; 10) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par valstij piešķirto Kohēzijas fonda
līdzekļu izmantošanu. (5) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā
iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas funkcijas, nodrošinot projekta
īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
5.pants. Maksājumu
iestāde (1) Maksājumu
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas finanšu vadību un
izdevumu sertificēšanu atbilstoši Komisijas 2002.gada 29.jūlija Regulas (EK)
Nr.1386/2002, ar ko nosaka sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes
Regulai (EK) Nr.1164/94 attiecībā uz tās palīdzības pārvaldības un kontroles
sistēmām, kas piešķirta no Kohēzijas fonda, kā arī kārtību finansiālu
labojumu veikšanai, prasībām. |
|
|
|
5.pants. Maksājumu
iestāde (1) Maksājumu
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas finanšu vadību un izdevumu
sertificēšanu atbilstoši Komisijas 2002.gada 29.jūlija Regulas (EK)
Nr.1386/2002, ar ko nosaka sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes
Regulai (EK) Nr.1164/94 attiecībā uz tās palīdzības pārvaldības un kontroles
sistēmām, kas piešķirta no Kohēzijas fonda, kā arī kārtību finansiālu
labojumu veikšanai, prasībām. |
|
13 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
papildināt likumprojekta 5. pantu ar jaunu otro daļu (attiecīgi mainot
turpmāko panta daļu numerāciju) šādā redakcijā: (2)
Maksājumu iestādes funkcijas veic Valsts kase.. |
Atbalstīt |
(2)
Maksājumu iestādes funkcijas veic Valsts kase. |
(2) Maksājumu iestāde veic šādas
funkcijas: 1) pieprasa
un saņem Kohēzijas fonda finansējumu no Eiropas Komisijas. Maksājumu iestāde
iesniedz Eiropas Komisijai projekta avansa pieprasījumu, starpposma izdevumu
deklarāciju un noslēguma izdevumu deklarāciju kopā ar projekta noslēguma
ziņojumu un atzinumu par projekta noslēguma izd
evumu deklarāciju; 2) pamatojoties
uz starpniekinstitūcijas iesniegtajiem maksā juma dokumentiem, pēc to
atbilstības pārbaudes veic maksājumus projekta ietvaros. (3) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas
funkcijas, nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu
iestādē. |
|
|
|
(3) Maksājumu iestāde veic šādas
funkcijas: 1) pieprasa
un saņem Kohēzijas fonda finansējumu no Eiropas Komisijas. Maksājumu iestāde
iesniedz Eiropas Komisijai projekta avansa pieprasījumu, starpposma izdevumu
deklarāciju un noslēguma izdevumu deklarāciju kopā ar projekta noslēguma
ziņojumu un atzinumu par projekta noslēguma izdevumu deklarāciju; 2) pamatojoties
uz starpniekinstitūcijas iesniegtajiem maksā juma dokumentiem, pēc to
atbilstības pārbaudes veic maksājumus projekta ietvaros. (4) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas
funkcijas, nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu
iestādē. |
6.pants.
Starpniekinstitūcija (1) Starpniekinstitūcija
nodrošina Kohēzijas fonda projektu īstenošanas administratīvo, tehnisko un
finanšu vadību. |
|
|
|
6.pants.
Starpniekinstitūcija (1) Starpniekinstitūcija
nodrošina Kohēzijas fonda projektu īstenošanas administratīvo, tehnisko un
finanšu vadību. |
|
14 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
papildināt likumprojekta 6. pantu ar jaunu otro daļu (attiecīgi mainot
turpmāko panta daļu numerāciju) šādā redakcijā: (2)
Starpniekinstitūcijas funkcijas veic: 1)
Vides ministrija - vides aizsardzības nozares projektiem , 2)
Satiksmes ministrija - transporta nozares projektiem, 3)
vadošā iestāde un maksājumu iestāde ja tā ir projekta iesniedzējs.. |
Atbalstīt |
(2)
Starpniekinstitūcijas funkcijas veic: 1)
Vides ministrija - vides aizsardzības nozares projektiem , 2)
Satiksmes ministrija - transporta nozares projektiem, 3)
vadošā iestāde un maksājumu iestāde ja tā ir projekta iesniedzējs. |
(2) Starpniekinstitūcija veic šādas
funkcijas: 1) izstrādā
Kohēzijas fonda attiecīgās nozares ietvara dokumenta daļu un iesniedz
to vadošajai iestādei izvērtēšanai un iekļaušanai ietvara dokumentā; |
15 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 6. panta otrās daļas 1. punktā vārdu dokuments (attiecīgā locījumā)
ar vārdiem dokumenta projekts (attiecīgā locījumā). |
Atbalstīt |
(3) Starpniekinstitūcija veic šādas
funkcijas: 1) izstrādā
Kohēzijas fonda attiecīgās nozares ietvara dokumenta projekta daļu un
iesniedz to vadošajai iestādei izvērtēšanai un iekļaušanai ietvara dokumenta
projektā; |
2) veic
projektu atlasi; 3) izvērtē
projekta iesniegumu; |
|
|
|
2) veic
projektu atlasi; 3) izvērtē
projekta iesniegumu; |
4) slēdz līgumu par projekta
īstenošanas un uzraudzības kārtību ar atbalsta saņēmēju un ieviešanas iestādi
vai tikai ar atbalsta saņēmēju; |
|
|
|
4) slēdz līgumu par projekta
īstenošanas un uzraudzības kārtību ar atbalsta saņēmēju un ieviešanas iestādi
vai tikai ar atbalsta saņēmēju; |
5) iesniedz
vadošajā iestādē izvērtēšanai priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas
lēmumā vai finanšu memorandā; 6) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz vadošajā iestādē un maksājumu iestādē
projekta pārskatus; 7) izveido
iepirkuma komisiju un organizē iepirkuma procedūru projekta īstenošanas
vajadzībām atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām
valsts vai pašvaldību iepirkuma procedūrām; |
|
|
|
5) iesniedz
vadošajā iestādē izvērtēšanai priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas
lēmumā vai finanšu memorandā; 6) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz vadošajā iestādē un maksājumu iestādē
projekta pārskatus; 7) izveido
iepirkuma komisiju un organizē iepirkuma procedūru projekta īstenošanas
vajadzībām atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām
valsts vai pašvaldību iepirkuma procedūrām; |
8) noslēdz
līgumu ar iepirkuma procedūrā izvēlēto projekta izpildītāju par pakalpojumu sniegšanu,
preču piegāžu vai būvdarbu veikšanu (turpmāk iepirkuma līgums); |
16 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 6. panta otrās daļas 8. punktā vārdu noslēdz ar vārdu slēdz. |
Atbalstīt |
8) slēdz
līgumu ar iepirkuma procedūrā izvēlēto projekta izpildītāju par pakalpojumu
sniegšanu, preču piegāžu vai būvdarbu veikšanu (turpmāk iepirkuma līgums); |
9) ja
nepieciešams, slēdz līgumu par neatkarīgu būvuzraudzību (ja projekta
īstenošanas procesā tiek veikti būvdarbi); 10) iesniedz
vadošajā iestādē projekta avansa maksājuma pieprasījumu; 11) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā pārbauda ieviešanas iestādes iesniegtos maksājuma
dokumentus un iesniedz tos maksājumu iestādē; 12) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par nozares projektu īstenošanu. |
|
|
|
9) ja
nepieciešams, slēdz līgumu par neatkarīgu būvuzraudzību (ja projekta
īstenošanas procesā tiek veikti būvdarbi); 10) iesniedz
vadošajā iestādē projekta avansa maksājuma pieprasījumu; 11) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā pārbauda ieviešanas iestādes iesniegtos maksājuma
dokumentus un iesniedz tos maksājumu iestādē; 12) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par nozares projektu īstenošanu. |
(3) Starpniekinstitūcija pēc
saskaņošanas ar vadošo iestādi var deleģēt šā panta 7., 8. un 9.punktā
minētās funkcijas ieviešanas iestādei vai atbalsta saņēmējam. Par deleģēto
funkciju īstenošanu un kontroli ir atbildīga starpniekinstitūcija. |
17 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
papildināt 6. panta trešo daļu pēc vārdiem šā panta ar vārdiem otrās
daļas. |
Atbalstīt |
(4) Starpniekinstitūcija pēc
saskaņošanas ar vadošo iestādi var deleģēt šā panta trešās daļas 7., 8. un
9.punktā minētās funkcijas ieviešanas iestādei vai atbalsta saņēmējam. Par
deleģēto funkciju īstenošanu un kontroli ir atbildīga starpniekinstitūcija. |
(4) Ja
projekta iesniedzējs ir starpniekinstitūcija, tā veic savas funkcijas,
nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
|
|
|
(5) Ja
projekta iesniedzējs ir starpniekinstitūcija, tā veic savas funkcijas,
nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
7.pants. Sadarbība
iestāžu funkciju īstenošanā Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde un starpniekinstitūcija slēdz sadarbības līgumu
par funkciju īstenošanas kārtību Kohēzijas fonda attiecīgās nozares projektu
īstenošanā un uzraudzībā. |
|
|
|
7.pants. Sadarbība
iestāžu funkciju īstenošanā Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde un starpniekinstitūcija slēdz sadarbības līgumu
par funkciju īstenošanas kārtību Kohēzijas fonda attiecīgās nozares projektu
īstenošanā un uzraudzībā. |
8.pants. Ieviešanas
iestāde un atbalsta saņēmējs (1) Ieviešanas
iestāde veic šādas funkcijas: 1) ja
nepieciešams, sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai izvērtēšanai
priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā; 2) sagatavo
projekta iepirkuma dokumentāciju un iesniedz to starpniekinstitūcijai; 3) nodrošina
Eiropas Komisijas lēmuma vai finanšu memoranda speciālo nosacījumu izpildi; 4) atbilstoši
iepirkuma līgumam nodrošina projekta izpildītāja iesniegto maksājuma
dokumentu (par saņemto pakalpojumu, piegādāto preču un veikto būvdarbu
apjomu, kvalitāti un citiem iepirkuma līguma noteikumiem) pārbaudi, kā arī
sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai maksājuma dokumentus un projekta
izdevumu deklarāciju; 5) iesniedz
starpniekinstitūcijai pārskatus un informāciju par projekta īstenošanu; 6) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par īstenoto projektu. (2) Atbalsta
saņēmējs ir norādīts projekta iesniegumā. (3) Atbalsta
saņēmējs veic šādas funkcijas: 1) nodrošina
projekta īstenošanā radīto labumu uzskaiti savā grāmatvedībā; 2) nodrošina
projekta īstenošanā radīto labumu racionālu izmantošanu un uzturēšanu
atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos budžeta un finanšu
jomā. (4) Ja
ieviešanas iestāde nav atbalsta saņēmēja, tā var nodot atsevišķas šajā likumā
minētās funkcijas atbalsta saņēmējam, un atbalsta saņēmējs var nodot
atsevišķas šajā likumā minētās funkcijas ieviešanas iestādei, noslēdzot
līgumu par projekta īstenošanu. Par nodoto funkciju īstenošanu ir atbildīga
institūcija, kurai saskaņā ar šo likumu ir jāveic attiecīgās funkcijas. |
|
|
|
8.pants. Ieviešanas
iestāde un atbalsta saņēmējs (1) Ieviešanas
iestāde veic šādas funkcijas: 1) ja
nepieciešams, sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai izvērtēšanai
priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā; 2) sagatavo
projekta iepirkuma dokumentāciju un iesniedz to starpniekinstitūcijai; 3) nodrošina
Eiropas Komisijas lēmuma vai finanšu memoranda speciālo nosacījumu izpildi; 4) atbilstoši
iepirkuma līgumam nodrošina projekta izpildītāja iesniegto maksājuma
dokumentu (par saņemto pakalpojumu, piegādāto preču un veikto būvdarbu
apjomu, kvalitāti un citiem iepirkuma līguma noteikumiem) pārbaudi, kā arī
sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai maksājuma dokumentus un projekta
izdevumu deklarāciju; 5) iesniedz
starpniekinstitūcijai pārskatus un informāciju par projekta īstenošanu; 6) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par īstenoto projektu. (2) Atbalsta
saņēmējs ir norādīts projekta iesniegumā. (3) Atbalsta
saņēmējs veic šādas funkcijas: 1) nodrošina
projekta īstenošanā radīto labumu uzskaiti savā grāmatvedībā; 2) nodrošina
projekta īstenošanā radīto labumu racionālu izmantošanu un uzturēšanu
atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos budžeta un finanšu
jomā. (4) Ja
ieviešanas iestāde nav atbalsta saņēmēja, tā var nodot atsevišķas šajā likumā
minētās funkcijas atbalsta saņēmējam, un atbalsta saņēmējs var nodot
atsevišķas šajā likumā minētās funkcijas ieviešanas iestādei, noslēdzot
līgumu par projekta īstenošanu. Par nodoto funkciju īstenošanu ir atbildīga
institūcija, kurai saskaņā ar šo likumu ir jāveic attiecīgās funkcijas. |
(5) Ieviešanas iestāde un atbalsta
saņēmējs šā panta ceturtajā daļā noteiktos līgumus saskaņo ar
starpniekinstitūciju. |
18 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
papildināt 8. panta piekto daļu pēc vārdiem noteiktos līgumus ar vārdiem
pirms to noslēgšanas |
Atbalstīt |
(5) Ieviešanas iestāde un atbalsta
saņēmējs šā panta ceturtajā daļā noteiktos līgumus pirms
to noslēgšanas saskaņo ar starpniekinstitūciju. |
III
nodaļa Projekta
iesnieguma iesniegšana, saskaņošana un apstiprināšana |
|
|
|
III
nodaļa Projekta
iesnieguma iesniegšana, saskaņošana un apstiprināšana |
9.pants. Projekta
iesnieguma iesniegšana (1) Projekta
iesniedzējs sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu attiecīgās nozares
starpniekinstitūcijā. |
|
|
|
9.pants. Projekta
iesnieguma iesniegšana (1) Projekta
iesniedzējs sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu attiecīgās nozares
starpniekinstitūcijā. |
(2) Projekta iesniedzējs plāno
projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu. |
19 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 9. panta otrajā daļā vārdu plāno ar vārdu paredz. |
Atbalstīt |
(2) Projekta iesniedzējs paredz
projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu. |
10.pants. Projekta
iesnieguma saskaņošana (1) Starpniekinstitūcija
izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos transporta un
sakaru, vides, budžeta un finanšu jomā noteiktajām prasībām, ietvara
dokumentā noteiktajām prasībām, kā arī tā tehniski ekonomisko lietderību un
pieņem lēmumu par projekta iesnieguma iesniegšanu saskaņošanai vadošajā
iestādē vai noraidīšanu. |
20 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 10. panta pirmajā daļā vārdus transporta un sakaru, vides ar
vārdiem transporta, vides aizsardzības |
Atbalstīt |
10.pants. Projekta
iesnieguma saskaņošana (1) Starpniekinstitūcija
izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos transporta,
vides aizsardzības, budžeta un finanšu jomā noteiktajām
prasībām, ietvara dokumentā noteiktajām prasībām, kā arī tā tehniski
ekonomisko lietderību un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma iesniegšanu
saskaņošanai vadošajā iestādē vai noraidīšanu. |
(2) Ja
iesniegtais projekta iesniegums ir nepilnīgs, starpniekinstitūcija sagatavo
atzinumu par projekta iesniegumu un nosūta to projekta iesniedzējam. Projekta
iesniedzējs precizē projekta iesniegumu atbilstoši starpniekinstitūcijas
atzinumam un atkārtoti iesniedz to starpniekinstitūcijai. (3) Vadošā
iestāde izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos budžeta un
finanšu jomā noteiktajām prasībām un ietvara dokumentā noteiktajām prasībām
un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas
Komisijā vai noraidīšanu. (4) Ja
iesniegtais projekta iesniegums ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo
atzinumu par projekta iesniegumu un nosūta to starpniekinstitūcijai.
Starpniekinstitūcija precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to
vadošajai iestādei. (5)
Starpniekinstitūcija vadošās iestādes atzinumu par projekta iesniegumu nosūta
projekta iesniedzējam. Projekta iesniedzējs precizē projekta iesniegumu
atbilstoši vadošās iestādes atzinumam un atkārtoti iesniedz to
starpniekinstitūcijai saskaņošanai ar vadošo iestādi. |
|
|
|
(2) Ja
iesniegtais projekta iesniegums ir nepilnīgs, starpniekinstitūcija sagatavo
atzinumu par projekta iesniegumu un nosūta to projekta iesniedzējam. Projekta
iesniedzējs precizē projekta iesniegumu atbilstoši starpniekinstitūcijas
atzinumam un atkārtoti iesniedz to starpniekinstitūcijai. (3) Vadošā
iestāde izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos budžeta un
finanšu jomā noteiktajām prasībām un ietvara dokumentā noteiktajām prasībām
un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas
Komisijā vai noraidīšanu. (4) Ja
iesniegtais projekta iesniegums ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo
atzinumu par projekta iesniegumu un nosūta to starpniekinstitūcijai.
Starpniekinstitūcija precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to
vadošajai iestādei. (5)
Starpniekinstitūcija vadošās iestādes atzinumu par projekta iesniegumu nosūta
projekta iesniedzējam. Projekta iesniedzējs precizē projekta iesniegumu
atbilstoši vadošās iestādes atzinumam un atkārtoti iesniedz to
starpniekinstitūcijai saskaņošanai ar vadošo iestādi. |
11.pants. Maksājumu
iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta iesnieguma saskaņošana (1) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde vai starpniekinstitūcija, tā
izstrādā projekta iesniegumu un iesniedz to vadošajai iestādei. (2) Vadošā
iestāde izvērtē starpniekinstitūcijas vai maksājumu iestādes iesniegtā
projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos budžeta un finanšu jomā
noteiktajām prasībām un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu apstiprināšanai
Eiropas Komisijā. (3) Ja
maksājumu iestādes vai starpniekinstitūcijas iesniegtais projekta iesniegums
ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo atzinumu un nosūta to maksājumu
iestādei vai starpniekinstitūcijai. Starpniekinstitūcija vai maksājumu
iestāde precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz vadošajai iestādei. (4) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā iestāde, tā nodrošina projekta iesnieguma
sagatavošanas funkcijas nodalīšanu no projekta iesnieguma pārbaudes un
apstiprināšanas funkcijas. |
|
|
|
11.pants. Maksājumu
iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta iesnieguma saskaņošana (1) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde vai starpniekinstitūcija, tā izstrādā
projekta iesniegumu un iesniedz to vadošajai iestādei. (2) Vadošā
iestāde izvērtē starpniekinstitūcijas vai maksājumu iestādes iesniegtā
projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos budžeta un finanšu jomā
noteiktajām prasībām un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu apstiprināšanai
Eiropas Komisijā. (3) Ja
maksājumu iestādes vai starpniekinstitūcijas iesniegtais projekta iesniegums
ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo atzinumu un nosūta to maksājumu
iestādei vai starpniekinstitūcijai. Starpniekinstitūcija vai maksājumu
iestāde precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz vadošajai iestādei. (4) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā iestāde, tā nodrošina projekta iesnieguma
sagatavošanas funkcijas nodalīšanu no projekta iesnieguma pārbaudes un apstiprināšanas
funkcijas. |
12.pants.
Projekta iesnieguma apstiprināšana (1) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas no Eiropas Komisijas
informē starpniekinstitūciju un maksājumu iestādi (ja tā ir projekta
iesniedzēja) par Eiropas Komisijas iebildumiem un komentāriem par projekta
iesniegumu. (2) Jebkurus
grozījumus projekta iesniegumā, kurus veic pēc projekta iesnieguma
iesniegšanas Eiropas Komisijā, starpniekinstitūcija vai maksājumu iestāde (ja
tā ir projekta iesniedzēja) piecu darbdienu laikā saskaņo ar vadošo iestādi. (3) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas rakstiski informē
starpniekinstitūciju un maksājumu iestādi par Eiropas Komisijas lēmumu par
projekta iesniegumu. |
|
|
|
12.pants.
Projekta iesnieguma apstiprināšana (1) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas no Eiropas Komisijas
informē starpniekinstitūciju un maksājumu iestādi (ja tā ir projekta
iesniedzēja) par Eiropas Komisijas iebildumiem un komentāriem par projekta
iesniegumu. (2) Jebkurus
grozījumus projekta iesniegumā, kurus veic pēc projekta iesnieguma
iesniegšanas Eiropas Komisijā, starpniekinstitūcija vai maksājumu iestāde (ja
tā ir projekta iesniedzēja) piecu darbdienu laikā saskaņo ar vadošo iestādi. (3) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas rakstiski informē
starpniekinstitūciju un maksājumu iestādi par Eiropas Komisijas lēmumu par
projekta iesniegumu. |
IV
nodaļa Projektu
vienotās informācijas un vadības sistēmas |
|
|
|
IV
nodaļa Projektu
vienotās informācijas un vadības sistēmas |
13.pants. Projektu
vienotā informācijas sistēma (1) Vadošā
iestāde izveido un uztur Kohēzijas fonda projektu vienoto informācijas
sistēmu. (2) Kārtību,
kādā piešķir un anulē lietotāja tiesības Kohēzijas fonda projektu vienotajā informācijas
sistēmā, nosaka Ministru kabinets. |
&
nbsp; |
|
|
13.pants. Projektu
vienotā informācijas sistēma (1) Vadošā
iestāde izveido un uztur Kohēzijas fonda projektu vienoto informācijas
sistēmu. (2) Kārtību,
kādā piešķir un anulē lietotāja tiesības Kohēzijas fonda projektu vienotajā
informācijas sistēmā, nosaka Ministru kabinets. |
14.pants. Projektu
vadības un kontroles sistēma (1) Starpniekinstitūcija
ne vēlāk kā mēneša laikā pēc apstiprinoša Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas
iesniedz vadošajai iestādei projekta īstenošanā iesaistīto institūciju
iekšējo projekta vadības un kontroles sistēmu aprakstus. (2) Par
jebkuriem grozījumiem iekšējo projekta vadības un kontroles sistēmu aprakstos
starpniekinstitūcija divu nedēļu laikā informē vadošo iestādi, vienlaikus
iesniedzot dokumentus, kuros veikti grozījumi. (3) Kārtību,
kādā veicama Kohēzijas fonda projektu vadības un kontroles sistēmas
uzraudzība, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
14.pants. Projektu
vadības un kontroles sistēma (1) Starpniekinstitūcija
ne vēlāk kā mēneša laikā pēc apstiprinoša Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas
iesniedz vadošajai iestādei projekta īstenošanā iesaistīto institūciju
iekšējo projekta vadības un kontroles sistēmu aprakstus. (2) Par
jebkuriem grozījumiem iekšējo projekta vadības un kontroles sistēmu aprakstos
starpniekinstitūcija divu nedēļu laikā informē vadošo iestādi, vienlaikus
iesniedzot dokumentus, kuros veikti grozījumi. (3) Kārtību,
kādā veicama Kohēzijas fonda projektu vadības un kontroles sistēmas
uzraudzība, nosaka Ministru kabinets. |
V
nodaļa Projektu
īstenošanas uzraudzība |
|
|
|
V
nodaļa Projektu
īstenošanas uzraudzība |
15.pants. Uzraudzības
komiteja (1) Projektu
īstenošanas atbilstību tiesību aktos noteiktajām prasībām budžeta un
finanšu jomā uzrauga un izvērtē uzraudzības komiteja. Uzraudzības komitejas
lēmumiem ir rekomendējoša nozīme. |
21 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 15. panta pirmajā daļā vārdus tiesību aktos ar vārdiem
normatīvajos aktos. |
Atbalstīt |
15.pants. Uzraudzības
komiteja (1) Projektu
īstenošanas atbilstību normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām budžeta un finanšu jomā uzrauga un izvērtē uzraudzības
komiteja. Uzraudzības komitejas lēmumiem ir rekomendējoša nozīme. |
(2) Uzraudzības
komitejas locekļi ir: 1) vadošās
iestādes vadītājs uzraudzības komitejas priekšsēdētājs; |
22 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 15. panta otrās daļas 1. punktā aizstāt vārdus vadošās iestādes
vadītājs ar vārdiem par vadošās iestādes funkciju izpildi atbildīgā
amatpersona |
Atbalstīt |
(2) Uzraudzības
komitejas locekļi ir: 1) par
vadošās iestādes funkciju izpildi atbildīgā amatpersona
uzraudzības komitejas priekšsēdētājs; |
2) vadošās
iestādes pārstāvis uzraudzības komitejas priekšsēdētāja vietnieks; 3) Valsts
kancelejas pārstāvis; 4) starpniekinstitūcijas
Vides ministrijas pārstāvis; 5) starpniekinstitūcijas
Satiksmes ministrijas pārstāvis; 6) maksājumu
iestādes pārstāvis; 7) Eiropas
Komisijas pārstāvis; 8) Eiropas
Investīciju bankas pārstāvis; 9) Eiropas
Rekonstrukcijas un attīstības bankas pārstāvis; |
|
|
|
2) vadošās
iestādes pārstāvis uzraudzības komitejas priekšsēdētāja vietnieks; 3) Valsts
kancelejas pārstāvis; 4) starpniekinstitūcijas
Vides ministrijas pārstāvis; 5) starpniekinstitūcijas
Satiksmes ministrijas pārstāvis; 6) maksājumu
iestādes pārstāvis; 7) Eiropas
Komisijas pārstāvis; 8) Eiropas
Investīciju bankas pārstāvis; 9) Eiropas
Rekonstrukcijas un attīstības bankas pārstāvis; |
10) ja
nepieciešams, citu starptautisko finanšu institūciju pārstāvji. |
23 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 15. otrās daļas 10. punktu šādā redakcijā: 10)
citas starptautiskas finanšu institūcijas pārstāvis (ja projekta īstenošana
ietekmē šīs institūcijas intereses). |
Atbalstīt |
10)
citas starptautiskas finanšu institūcijas pārstāvis (ja projekta īstenošana
ietekmē šīs institūcijas intereses). |
(3) Komitejas
sēdes daļā par attiecīgās nozares projektiem var piedalīties: 1) pārstāvji
no katras ieviešanas iestādes; 2) kompetentu
nevalstisko organizāciju pārstāvji; 3) pārstāvis
no katras pašvaldību un reģionālās iestādes, kuras intereses ietekmē
projekta īstenošana; |
24 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 15. panta trešajā daļā vārdu
s no katras pašvaldību un reģionālās
iestādes ar vārdiem no katras pašvaldības. |
Atbalstīt |
(3) Komitejas
sēdes daļā par attiecīgās nozares projektiem var piedalīties: 1) pārstāvji
no katras ieviešanas iestādes; 2) kompetentu
nevalstisko organizāciju pārstāvji; 3) pārstāvis
no katras pašvaldības,
kuras intereses ietekmē projekta īstenošana; |
4) ja
nepieciešams, citas organizācijas vai iestādes pārstāvis. |
25 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt 15. panta trešās daļas 4. punktu šādā redakcijā: 4)
citas organizācijas vai iestādes pārstāvis (ja projekta īstenošana ietekmē
tās intereses). |
Atbalstīt |
4)
citas organizācijas vai iestādes pārstāvis (ja projekta īstenošana ietekmē
tās intereses). |
16.pants. Uzraudzības
komitejas darbība (1) Uzraudzības
komiteja darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. Vadošā iestāde veic
uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas. (2) Uzraudzības
komitejas sēdes notiek ne retāk kā divas reizes gadā. (3) Uzraudzības
komitejai ir šādi pienākumi: 1) uzraudzīt
un izvērtēt projektu īstenošanu vides un transporta nozarē; 2) pārraudzīt
projektu finansiālo un fizisko (indikatoru) izpildi saskaņā ar Eiropas
Komisijai iesniegtajiem finansēšanas un darba plāniem; 3) izvērtēt
uzraudzības komitejai iesniegtos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā. (4) Uzraudzības
komitejai ir šādas tiesības: 1) ierosināt
veikt pasākumus projektu mērķu sasniegšanai; 2) izteikt
viedokli par sagatavotajiem projektu uzraudzības ziņojumiem vai gadskārtējiem
progresa ziņojumiem; 3) izteikt
viedokli par pasākumiem, kas veicami, lai publicētu informāciju un
nodrošinātu tās pieejamību, kā arī iesniegtu Eiropas Komisijai
nepieciešamo informāciju; 4) pieprasīt
visām iesaistītajām pusēm papildu informāciju par projektu īstenošanu. |
|
|
|
16.pants. Uzraudzības
komitejas darbība (1) Uzraudzības
komiteja darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. Vadošā iestāde veic
uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas. (2) Uzraudzības
komitejas sēdes notiek ne retāk kā divas reizes gadā. (3) Uzraudzības
komitejai ir šādi pienākumi: 1) uzraudzīt
un izvērtēt projektu īstenošanu vides un transporta nozarē; 2) pārraudzīt
projektu finansiālo un fizisko (indikatoru) izpildi saskaņā ar Eiropas
Komisijai iesniegtajiem finansēšanas un darba plāniem; 3) izvērtēt
uzraudzības komitejai iesniegtos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā. (4) Uzraudzības
komitejai ir šādas tiesības: 1) ierosināt
veikt pasākumus projektu mērķu sasniegšanai; 2) izteikt
viedokli par sagatavotajiem projektu uzraudzības ziņojumiem vai gadskārtējiem
progresa ziņojumiem; 3) izteikt
viedokli par pasākumiem, kas veicami, lai publicētu informāciju un
nodrošinātu tās pieejamību, kā arī iesniegtu Eiropas Komisijai nepieciešamo informāciju; 4) pieprasīt
visām iesaistītajām pusēm papildu informāciju par projektu īstenošanu. |
VI
nodaļa Finanšu
kontrole un audits |
|
|
|
VI
nodaļa Finanšu
kontrole un audits |
17.pants. Institūciju
funkcijas projektu īstenošanas kontrolē (1) Finanšu
ministrija iesniedz Eiropas Komisijai šā likuma 3.panta 2., 3. un 4.punktā
minēto iestāžu audita plānus un pārskatus. |
26 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt likuma 17. panta pirmajā daļā vārdus šā likumam 3. panta 2.,3. un 4.
punktā minēto iestāžu ar vārdiem vadošās iestādes, maksājumu iestādes un
starpniekinstitūcijas. |
Atbalstīt |
17.pants. Institūciju
funkcijas projektu īstenošanas kontrolē (1) Finanšu
ministrija iesniedz Eiropas Komisijai vadošās iestādes,
maksājumu iestādes un starpniekinstitūcijas
audita plānus un pārskatus. |
(2) Starpniekinstitūcija: 1) veic
pārbaudes projekta īstenošanas vietā; |
|
|
|
(2) Starpniekinstitūcija: 1) veic
pārbaudes projekta īstenošanas vietā; |
2) veic
Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistīto institūciju (izņemot vadošo
iestādi un maksājumu iestādi) iekšējo kontroles sistēmu atbilstības un
efektivitātes auditu; |
27 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izslēgt 17. panta otrās daļas 2. punktā vārdus (izņemot vadošo iestādi un
maksājumu iestādi). |
Atbalstīt |
2) veic
Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistīto institūciju iekšējo kontroles
sistēmu atbilstības un efektivitātes auditu; |
3) veic
projektu izdevumu izlases pārbaudes; |
|
|
|
|
4) iesniedz
vadošajai iestādei ziņojumus (kopijas) par šā panta otrās daļas
1.punktā minētajām pārbaudēm; |
28 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izslēgt 17. panta otrās daļas 4. punktā vārdu (kopijas) |
Atbalstīt |
4) iesniedz
vadošajai iestādei ziņojumus par šā panta otrās daļas 1.punktā minētajām
pārbaudēm; |
5) iesniedz
Finanšu ministrijai un vadošajai iestādei ziņojumus (kopijas) par šā panta
otrās daļas 2. un 3.punktā minēto auditu un pārbaudēm; |
29 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt 17. panta 5. punktu šādā redakcijā: 5)
iesniedz Finanšu ministrijai ziņojumu par šā panta otrās daļas 2. un 3.
punktā minēto auditu un pārbaudēm. Finanšu ministrija iesniedz šo ziņojumu
amatpersonai, kuras ir atbildīgas par šai likumā Finanšu ministrijai kā
vadošai iestādei noteikto funkciju izpildi;. |
Atbalstīt |
5)
iesniedz Finanšu ministrijai ziņojumu par šā panta otrās daļas 2. un 3.
punktā minēto auditu un pārbaudēm. Finanšu ministrija iesniedz šo ziņojumu
amatpersonai, kuras ir atbildīgas par šai likumā Finanšu ministrijai kā vadošai
iestādei noteikto funkciju izpildi; |
6) katru
gadu iesniedz Finanšu ministrijai un vadošajai iestādei iekšējā audita
plānus; |
30 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izteikt 17. panta otrās daļas 6.punktu šādā redakcijā: 6)
katru gadu iesniedz Finanšu ministrijai iekšējā audita plānus. Finanšu
ministrija iesniedz šos plānus amatpersonai, kura ir atbildīga par šai likumā
Finanšu ministrijai kā vadošai iestādei noteikto funkciju izpildi;. |
Atbalstīt |
6)
katru gadu iesniedz Finanšu ministrijai iekšējā audita plānus. Finanšu
ministrija iesniedz šos plānus amatpersonai, kura ir atbildīga par šai likumā
Finanšu ministrijai kā vadošai iestādei noteikto funkciju izpildi; |
7) iesniedz
vadošajai iestādei šā panta otrās daļas 1.punktā minēto pārbaužu metodikas
aprakstu; 8) iesniedz
Finanšu ministrijai šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto pārbaužu
metodikas aprakstu. (3) Šā
panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto auditu un pārbaudes veic
starpniekinstitūcijas struktūrvienība, kas nav tieši iesaistīta projekta
īstenošanā, maksājumu veikšanā un šā panta otrās daļas 1.punktā minētās
pārbaudes veikšanā. (4) Vadošā
iestāde izvērtē šā panta otrās daļas 1.punktā minēto pārbaužu rezultātus, un
Finanšu ministrija izvērtē šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto
pārbaužu un audita rezultātus, kā arī izmantoto metodiku, un vadošā iestāde
informē par to maksājumu iestādi. (5) Vadošajai
iestādei un maksājumu iestādei ir tiesības veikt šā panta otrās daļas
1.punktā minētās pārbaudes, un maksājumu iestādei un Finanšu ministrijai ir
tiesības veikt šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minētās pārbaudes un
auditu. (6) Lai
nodrošinātu Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas vadību, Ministru kabinets
nosaka: 1) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas sniedz ziņas
par konstatētajiem pārkāpumiem un neatbilstību projektu īstenošanā; 2) kārtību,
kādā uzskaita un atmaksā no Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto projektu
ietvaros neatbilstoši veiktos izdevumus; 3) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic pārbaudes
projektu īstenošanas vietā; 4) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic projektu
izdevumu izlases pārbaudes; |
|
|
|
7) iesniedz
vadošajai iestādei šā panta otrās daļas 1.punktā minēto pārbaužu metodikas
aprakstu; 8) iesniedz
Finanšu ministrijai šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto pārbaužu
metodikas aprakstu. (3) Šā
panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto auditu un pārbaudes veic
starpniekinstitūcijas struktūrvienība, kas nav tieši iesaistīta projekta
īstenošanā, maksājumu veikšanā un šā panta otrās daļas 1.punktā minētās
pārbaudes veikšanā. (4) Vadošā
iestāde izvērtē šā panta otrās daļas 1.punktā minēto pārbaužu rezultātus, un
Finanšu ministrija izvērtē šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto
pārbaužu un audita rezultātus, kā arī izmantoto metodiku, un vadošā iestāde
informē par to maksājumu iestādi. (5) Vadošajai
iestādei un maksājumu iestādei ir tiesības veikt šā panta otrās daļas
1.punktā minētās pārbaudes, un maksājumu iestādei un Finanšu ministrijai ir
tiesības veikt šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minētās pārbaudes un
auditu. (6) Lai
nodrošinātu Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas vadību, Ministru kabinets
nosaka: 1) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas sniedz ziņas
par konstatētajiem pārkāpumiem un neatbilstību projektu īstenošanā; 2) kārtību,
kādā uzskaita un atmaksā no Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto projektu
ietvaros neatbilstoši veiktos izdevumus; 3) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic pārbaudes
projektu īstenošanas vietā; 4) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic projektu
izdevumu izlases pārbaudes; |
5) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic
grozījumus finanšu memorandā vai Eiropas Komisijas lēmumā. |
31 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
aizstāt 17. panta sestās daļas 5. punktā vārdus veic grozījumus ar vārdiem
sagatavo un virza izskatīšanai priekšlikumus par grozījumiem. |
Atbalstīt |
5) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas sagatavo
un virza izskatīšanai priekšlikumus par grozījumiem
finanšu memorandā vai Eiropas Komisijas lēmumā. |
18.pants. Projektu
īstenošanas audits (1) Projekti
ir pakļauti vadošās iestādes, maksājumu iestādes, Valsts kontroles, Eiropas
Komisijas un Eiropas Revīzijas palātas ierosinātam auditam. (2) Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde, starpniekinstitūcija, ieviešanas iestāde un atbalsta
saņēmējs: 1) uzrāda
auditoriem ar projektu īstenošanu saistītos dokumentus (arī elektroniski
noformētos dokumentus); 2) nodrošina
pieeju dokumentācijai par finanšu līdzekļiem, citām materiālajām vērtībām un
telpām, ja minētā dokumentācija attiecas uz veicamo auditu; 3) nodrošina
nepieciešamo dokumentu izrakstu un kopiju sagatavošanu; 4) sniedz
auditoriem paskaidrojumus par projektu sagatavošanu, īstenošanu un
uzraudzību. |
|
|
|
18.pants. Projektu
īstenošanas audits (1) Projekti
ir pakļauti vadošās iestādes, maksājumu iestādes, Valsts kontroles, Eiropas
Komisijas un Eiropas Revīzijas palātas ierosinātam auditam. (2) Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde, starpniekinstitūcija, ieviešanas iestāde un
atbalsta saņēmējs: 1) uzrāda
auditoriem ar projektu īstenošanu saistītos dokumentus (arī elektroniski
noformētos dokumentus); 2) nodrošina
pieeju dokumentācijai par finanšu līdzekļiem, citām materiālajām vērtībām un
telpām, ja minētā dokumentācija attiecas uz veicamo auditu; 3) nodrošina
nepieciešamo dokumentu izrakstu un kopiju sagatavošanu; 4) sniedz
auditoriem paskaidrojumus par projektu sagatavošanu, īstenošanu un
uzraudzību. |
19.pants. Projekta
noslēguma izdevumu deklarācijas pārbaude Finanšu
ministrijas struktūrvienība, kuras funkcijas ir nodalītas no vadošās iestādes,
maksājumu iestādes un starpniekinstitūcijas funkcijām, Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā veic projekta noslēguma izdevumu deklarācijas neatkarīgu
pārbaudi, sagatavo atzinumu un iesniedz to vadošajai iestādei. |
|
|
|
19.pants. Projekta
noslēguma izdevumu deklarācijas pārbaude Finanšu
ministrijas struktūrvienība, kuras funkcijas ir nodalītas no vadošās
iestādes, maksājumu iestādes un starpniekinstitūcijas funkcijām, Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā veic projekta noslēguma izdevumu deklarācijas neatkarīgu
pārbaudi, sagatavo atzinumu un iesniedz to vadošajai iestādei. |
20.pants. Projektu
dokumentācijas uzglabāšana Dokumentus,
kas saistīti ar projekta sagatavošanu un īstenošanu, visas projekta
īstenošanā iesaistītās iestādes glabā atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par dokumentu
uzglabāšanas termiņiem. |
|
|
|
20.pants. Projektu
dokumentācijas uzglabāšana Dokumentus,
kas saistīti ar projekta sagatavošanu un īstenošanu, visas projekta
īstenošanā iesaistītās iestādes glabā atbilstoši prasībām, kas noteiktas
normatīvajos aktos par dokumentu uzglabāšanas termiņiem. |
Pārejas noteikums Ar
šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Ministru kabineta 2004.gada 13.aprīļa
noteikumi Nr.298 "Noteikumi par kārtību, kādā sagatavo, apstiprina,
īsteno un uzrauga no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem finansētos
projektus" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 66.nr.). |
32 |
Juridiskais
birojs Ierosinām
izslēgt pārejas noteikumu. |
Atbalstīt |
|