Likumprojekts
Izdarīt Dzelzceļa pārvadājumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 9.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 10.1 punktu šādā redakcijā:
"101) militārā krava munīcija, bruņojums, speciālie līdzekļi un tehnika, kas nodota pārvadāšanai pa dzelzceļu Nacionālo bruņoto spēku vai ārvalstu bruņoto spēku atbalstam;".
2. Papildināt likumu ar 5.1 pantu šādā redakcijā:
"5.1 pants. Militārpersonu un militāro kravu
pārvadājumi pa dzelzceļu
(1) Ministru kabinets izdod noteikumus par
militārpersonu un militāro kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu, kuros nosaka:
1) kārtību, kādā tiek pieteikti dzelzceļa pārvadājumi Nacionālo bruņoto spēku vai ārvalstu bruņoto spēku atbalstam;
2) drošības pasākumus, kas veicami, pārvadājot
militārpersonas un militārās kravas pa dzelzceļu;
3) vilcienu sastāvu kodifikāciju militāro kravu pārvadājumiem;
4) veidu, kādā militārā tehnika nostiprināma
uz vagoniem;
5) vagonu marķējumu un militārās kategorijas.
(2) Tādu dzelzceļa pārvadājumu dokumentēšanai,
kas veikti Nacionālo bruņoto spēku vai ārvalstu bruņoto spēku atbalstam,
izmanto Ziemeļatlantijas līguma organizācijas pārvadājumu pieteikuma veidlapas
un pavadzīmes."
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 3.punktu šādā redakcijā:
"3. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 5.1 panta pirmajā daļā minētos noteikumus."
Aizsardzības ministrs
E.Repše
Likumprojekta Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
|
|
Likumprojekts definē, kas ir militārā krava, nosaka dzelzceļa pārvadājumu Nacionālo un ārvalstu bruņoto spēku atbalsta vajadzībām pamatprincipus pasūtījumu, finansējumu un klasifikācijas jautājumus, kā arī paredz, ka Ministru kabinets izdod noteikumus, kas reglamentē militāros dzelzceļa pārvadājumus atbilstoši NATO prasībām. |
|
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
Normatīvā akta īstenošana paredzēta Valsts aizsardzības finansēšanas likumā noteiktā finansējuma ietvaros. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
Cita informācija |
Dzelzceļa
pārvadājumu Nacionālo vai ārvalstu bruņoto spēku atbalsta vajadzībām
nodrošināšana neatstās ietekmi uz valsts vai pašvaldību budžetu. Šos
dzelzceļa pārvadājumus finansē Aizsardzības ministrija kā šo pārvadājumu
pasūtītājs tai piešķirtā valsts budžeta ietvaros. Dzelzceļa pārvadājumu
veikšanai Nacionālo vai ārvalstu bruņoto spēku atbalsta vajadzībām no valsts
budžeta papildu līdzekļi nebūs nepieciešami. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
1) kārtību, kādā tiek pieteikti dzelzceļa pārvadājumi Nacionālo vai ārvalstu bruņoto spēku atbalsta vajadzībām; 2) drošības pasākumus, kādi jāievēro, pārvadājot militārpersonas un militārās kravas pa dzelzceļu; 3) militārās kravas pārvadājošo vilcienu sastāvu kodifikāciju; 4) militārās tehnikas nostiprināšanu uz vagoniem; 5) vagonu marķējumu un militārās kategorijas. |
|
Citas informācijas nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
1. 1995.gada 19.jūnijā Briselē parakstītais Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalstu un valstu, kas piedalās programmā "Partnerattiecības mieram", līgums par to bruņoto spēku statusu un šā līguma protokols. 2. 1997.gada 19.decembrī Briselē parakstītais papildu protokols Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalstu un valstu, kas piedalās programmā "Partnerattiecības mieram", līgumam par to bruņoto spēku statusu. 3. 1949.gada 4.aprīļa Ziemeļatlantijas līgums. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|||
|
Citas informācijas nav. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
|
Nav veikti. |
|
Nav notikušas. |
|
|
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildei jaunas valsts institūcijas netiek veidotas, kā arī nav paredzēts paplašināt jau esošo institūciju funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot likumu laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
Likumprojektā paredzēto Ministru kabineta noteikumu izstrādei Aizsardzības ministrija veidos starpministriju (starpinstitūciju) darba grupu ar Aizsardzības un Satiksmes ministrijas, Nacionālo bruņoto spēku, Valsts dzelzceļa administrācijas un VAS Latvijas dzelzceļš pārstāvju piedalīšanos. |
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
E.Repše |
I.Dreģe |
S.Araslanova |
I.Kalna |
A.V.Būcēns |
929
27.06.05
Liene Ozoliņa
7335032
liene.ozolina@mod.gov.lv