Latvijas
Republikas
8.Saeimas
Prezidijam
2005.gada 15.septembrī Nr.
Rīgā
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam likumprojektu "Grozījums Saeimas kārtības rullī.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
8. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums Saeimas kārtības rullī
Izdarīt Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.; 1996, 13., 22.nr.; 1997, 12., 21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5., 10.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 17.pantu ar 4.1 daļa šādā redakcijā:
(41) Pēc Saeimas locekļa
rakstveida iesnieguma Mandātu un iesniegumu komisija ir tiesīga viena mēneša
laikā pēc iesnieguma saņemšanas Saeimas vārdā pieņemt lēmumu par piekrišanu šā
Saeimas locekļa saukšanai pie administratīvās atbildības. Šādu lēmumu publicē
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Ja Mandātu un iesniegumu komisija nepiekrīt
Saeimas locekļa saukšanai pie administratīvās atbildības, jautājumu izlemj
Saeima šā panta ceturtajā daļā noteiktajā kārtībā.
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījums
Saeimas kārtības rullī
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijas Republikas Satversmes 30.pants nosaka,
ka pret Saeimas locekli nevar uzsākt kriminālvajāšanu vai uzlikt viņam
administratīvu sodu bez Saeimas piekrišanas. Saskaņā ar Saeimas kārtības
ruļļa 17.panta ceturto daļu, lēmumu par piekrišanu Saeimas locekļa saukšanai
pie administratīvās atbildības Saeima pieņem plenārsēdē pēc Mandātu un
iesniegumu komisijas ziņojuma. Līdz ar to Saeima apspriež jautājumu
plenārsēdē pat tad, kad Saeimas loceklis piekrīt viņa saukšanai pie
administratīvās atbildības un vēlas izmantot Latvijas Republikas Satversmes
92.pantā paredzētās tiesības uz taisnīgu tiesu. |
|
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz deleģēt Mandātu un
iesniegumu komisijai tiesības Saeimas vārdā pieņemt lēmumu par piekrišanu
Saeimas locekļa saukšanai pie administratīvās atbildības, ievērojot šādus
nosacījumus: - Saeimas loceklis piekrīt viņa saukšanai pie
administratīvās atbildības un apliecina to ar rakstveida iesniegumu; - Mandātu un iesniegumu komisija piekrīt Saeimas
locekļa saukšanai pie administratīvās atbildības. |
|
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||||||||
6. Cita informācija |
- |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
Normatīvie akti nav jāizdod |
|
|||||||||
2. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
- |
|
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
- |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiek paplašinātas Saeimas Mandātu un iesniegumu
komisijas funkcijas |
|
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. |
|
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|
|||||||||
4. Cita informācija |
- |
|
|||||||||