Grozījumi Robežsardzes likumā
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1.,
21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 14.nr.; 2004, 2., 10.nr.; 2005, 2.,
14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 13.pantu ar 16.punktu šādā redakcijā:
"16) Kriminālprocesa likumā noteiktās
kompetences ietvaros veikt pirmstiesas izmeklēšanu."
2. Izslēgt 16.pantu.
3. Aizstāt 37.panta pirmajā daļā vārdus
"ierosināta krimināllieta" ar vārdiem "uzsākts
kriminālprocess".
4. Aizstāt 49.panta ceturtajā daļā vārdus
"Korupcijas novēršanas likums" ar vārdiem "likums "Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"".
Likums stājas spēkā 2005.gada 1.oktobrī.
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Latvijas Kriminālprocesa kodeksa
116.pantu izziņas iestādes ir Valsts policija, tālbraucienos esošo jūras kuģu
kapteiņi un citas ar likumu pilnvarotas valsts institūcijas šajā kodeksā un
īpašos likumos noteiktās kompetences ietvaros. Pamatojoties uz minēto,
Robežsardzes likuma 16.panta pirmā daļa nosaka, ka Valsts robežsardze ir
izziņas iestāde, kā arī nosaka tās kompetenci. Savukārt, Robežsardzes likuma
16.panta otrā daļa nosaka, ka Valsts robežsardze izziņu veic saskaņā ar
Latvijas Kriminālprocesa kodeksu. 2005.gada 1.oktobrī spēkā stāsies
Kriminālprocesa likums, kura 386.pants nosaka iestādes (to skaitā minēta arī
Valsts robežsardze), kuras savas kompetences ietvaros veic pirmstiesas
izmeklēšanu. Savukārt, Kriminālprocesa likuma 387.panta astotā daļa nosaka
Valsts robežsardzes pilnvaroto amatpersonu kompetenci (institucionālo
piekritību). Līdz ar to ir nepieciešams izdarīt grozījumus Robežsardzes
likumā un izslēgt 16.pantu. |
||||||||
Likumprojekts Grozījumi Robežsardzes
likumā paredz izslēgt Robežsardzes likuma 16.pantu, jo stājoties spēkā
Kriminālprocesa likumam tajā būs noteikta visu pirmstiesas izmeklēšanas
iestāžu (tajā skaitā arī Valsts robežsardzes) noziedzīgo nodarījumu
institucionālā piekritība. Vienlaikus likumprojekts paredz papildināt
Robežsardzes likuma 13.pantu nosakot, ka viens no Valsts robežsardzes uzdevumiem
ir savas kompetences ietvaros veikt pirmstiesas izmeklēšanu. Bez tam
likumprojekts paredz precizēt Robežsardzes likuma 37.panta pirmajā daļā
lietoto terminoloģiju un 49.panta ceturtajā daļā atsauci uz likumu Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā. |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
6. C
ita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts atbilst saistībām pret Eiropas Savienību. |
||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||
1.pants |
4.pants |
Atbilst |
|
||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|||||||||
Konsultācijas ar nevalstiskām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
||||||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas
viedoklis nav noskaidrots. |
|||||||||
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju
funkcijas netiks paplašinātas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā
NAIS. |
||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
||||||||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Bluķis |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Vidriķis |
|
|
|
|
29.08.2005. 12:40
801
I.Skirusa
7075737, ieva.skirusa@rs.gov.lv