Grozījums likumā "Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju"
Izdarīt likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību
maksātnespēju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1996, 20.nr.; 1997, 10.nr.; 1998, 2., 7., 23.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 2.,
12.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 8., 12.nr.) šādu
grozījumu:
Papildināt pārejas noteikumus ar 17.1 punktu šādā redakcijā:
"17.1 Ja maksātnespējas process, kurā persona
iecelta par administratoru pirms 2003.gada 1.janvāra, netiek pabeigts līdz 2006.gada 1.jūlijam, tiesa pēc
Aģentūras pieteikuma atceļ attiecīgo administratoru."
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
S.Āboltiņa
Likumprojekta
Grozījums likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību
maksātnespēju anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd maksātnespējas procesa administratora pienākumus uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), kuros maksātnespējas process uzsākts līdz 2003.gada 1.janvārim, pilda personas, kurām nav atbilstoša administratora kvalifikācija. Likuma Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju pārejas noteikumu 17.punktā ir noteikts, ka persona, kas iecelta par administratoru pirms 2003.gada 1.janvāra, saglabā savu statusu līdz attiecīgā maksātnespējas procesa izbeigšanai vai tās atcelšanai likumā noteiktajā kārtībā. Uz šiem administratoriem neattiecas likuma normas, kas paredz valsts aģentūras Maksātnespējas administrācija (turpmāk Aģentūra) uzraudzību pār administratora darbību un pienākumu segt administrācijas izmaksas no līdzekļiem, kuri Aģentūrai piešķirti šiem mērķiem. Aģentūras kompetencē ir veikt uzraudzību un nodrošināt maksātnespējas procesa efektīvu gaitu, neskatoties, kādā procesa stadijā un kad ir uzsākts maksātnespējas process. Uzraudzības funkcijas ietvaros Aģentūra izskata arī sūdzības par maksātnespējas procesiem, kuros darbojas personas, kas ieceltas par administratoru pirms 2003.gada 1.janvāra, kas ir gan juridisko personu pārstāvji, gan arī sertificēti administratori. Taču Aģentūra nav tiesīga ietekmēt maksātnespējas procesa gaitu, ja par administratoriem ieceltas juridiskas personas vai to pilnvaroti pārstāvji, jo tā nav tiesīga uzraudzīt personas, kas ieceltas par administratoru pirms 2003.gada 1.janvāra, kā arī tās personas, kuras ir sertificētas, bet pilda administratora pienākumus tajos maksātnespējas procesos, kas uzsākti pirms 2003.gada. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Deklarācijā par Aigara Kalvīša vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību sadaļā Tieslietas (14.22.) paredzēts ieviest efektīvu maksātnespējas administratoru darbības uzraudzību, tādējādi nodrošinot visu maksātnespējas procesu efektīvu norisi. Izpildot minēto, likumprojekts izstrādāts, lai paātrinātu un padarītu efektīvāku maksātnespējas procesa norisi. Ar likumprojekta pieņemšanu tiktu nodrošināta maksātnespējas procesu administratoru darbības uzraudzība visos maksātnespējas procesos, neatkarīgi no konkrētā maksātnespējas procesa uzsākšanas termiņa. Lai nodrošinātu likuma normu vienveidīgu piemērošanu un efektīvāku maksātnespējas procesa gaitu, likumprojektā paredzēts ja maksātnespējas process netiek pabeigts līdz 2006.gada 1.jūlijam, pēc Aģentūras pieteikuma tiesa atceļ administratoru, ja šī persona iecelta par administratoru maksātnespējas procesā pirms 2003.gada 1.janvāra. Šāds termiņa ierobežojums dos iespēju personām, kuras ieceltas par administratoru pirms 2003.gada pabeigt tos maksātnespējas procesus, kuros tas objektīvi ir iespējams un paātrinās attiecīgo maksātnespējas procesu norisi. Minētais nodrošinās to, ka ar jauna Maksātnespējas likuma spēkā stāšanos (plānots 2007.gada 1.janvārī) maksātnespējas procesa administratora pienākumus pildīs tikai atbilstoši apmācītas personas sertificēti administratori. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Paātrināsies
to maksātnespējas procesu pabeigšana, kuri uzsākti pirms 2003.gada 1.janvāra.
Tādējādi tiks uzlabota uzņēmējdarbības vide, jo tiks izslēgti uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības), kuros ir bankrota procedūra. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
< p class=naisf style='margin:0cm;margin-bottom:.0001pt'>Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2006 |
2007 |
2008 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
1 313,4 |
343,4 |
190,7 |
190,2 |
144,9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, t.sk.: |
1 313,4 |
343,4 |
190,7 |
190,2 |
144,9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai Nepieciešamais finansējuma avots saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 19.jūlija protokollēmuma (prot. Nr.42 22.§) Informatīvais ziņojums par darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaitītās uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apjomu 2003. un 2004.gadā un tā izlietojumu 2.punktu atbalstītais informatīvā ziņojuma E.sadaļas 9.punktā norādītais risinājums - uzņēmējdarbības riska valsts nodeva. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Kārtējais gads* |
2006.g. |
2007.g. |
2008.g. |
Vidēji 5 piecu gadu laikā |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Izdevumi |
1 313,4 |
343,4 |
190,7 |
190,2 |
144,9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Uzturēšanas izdevumi |
1 311,4 |
336,8 |
190,7 |
190,2 |
143,5 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EKK 1100 Atalgojumi |
289,6 |
76,3 |
76,3 |
76,3 |
45,8 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EKK 1200 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas |
69,7 |
18,4 |
18,4 |
18,4 |
11,0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EKK 1300 & 1400 & 1500 Pakalpojumu apmaksa un materiāli, komandējumi |
178,6 |
32,5 |
32,5 |
32,5 |
19,5 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EKK 3400 Dotācijas iestādēm, organizācijām un uzņēmumiem |
773,5 |
209,6 |
63,5 |
63,0 |
67,3 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
Izdevumi kapitālieguldījumiem |
2,0 |
6,6 |
0 |
0 |
1,3 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EKK 4100 Kustamie īpašumi |
2,0 |
6,6 |
0 |
0 |
1,3 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Likumprojektā paredzēto pasākumu īstenošanai nav paredzēti līdzekļi saskaņā ar likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteikto. Anotācijas III. sadaļas ailē Kārtējais gads, salīdzināšanas nolūkos, ir uzrādīti kārtējam gadam apstiprinātie finanšu līdzekļi budžeta apakšprogrammai Maksātnespējas administrācija, kas tiek izlietoti valsts aģentūras Maksātnespējas administrācija uzturēšanai, maksātnespējas procesa administratoru, kuri iecelti pēc 2003.gada 1.janvāra, uzraudzības nodrošināšanai un maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu segšanai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Paskaidrojumi pie budžeta ieņēmumiem un
izdevumiem: Vispārējā informācija Tabula
Nr.1
Ls
Maksātnespējīgo uzņēmumu skaits Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra
sniegto informāciju uz 2005.gada 29.aprīli nepabeigto maksātnespējas lietu
skaits, kuras uzsāktas pirms 2003.gada 1.janvāra ir 805 lietas (uzņēmumi).
Tiek prognozēts, ka no tiem, tādu uzņēmumu skaits, kuriem pēc 2006.gada
1.jūlija, atbilstoši piedāvātajiem likuma grozījumiem, būs jāatceļ
administrators un tā vietā jāieceļ sertificēts administrators,
sasniegs apmēram 560 uzņēmumus. Atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas
iemaksas Lai sekmīgi izdarītu administratoru
nomaiņu 560 uzņēmumos un veikt uzraudzību par šo uzņēmumu maksātnespējas
procesa gaitu, Aģentūrai ir nepieciešams izveidot 11 jaunas štata vietas.
Nepieciešamais papildus darbinieku skaits aprēķināts balstoties uz pašreizējo
darbinieku noslogotības analīzi un esošo darbinieku skaita attiecību pret
uzraugāmo maksātnespējīgo lietu skaitu. Ja 2004.gadā Aģentūra veica
uzraudzību pār 1 459 maksātnespējīgajiem uzņēmumiem ar 40 darbiniekiem, tad,
lai uzraudzītu 560 jaunus uzņēmumus ir nepieciešamas vēl papildus 11 štata
vietas ( (40 darbinieki / 1 459 uzņēmumi) * 560 uzņēmumi = 11 darbinieki).
Tāpat plānojot papildus nepieciešamo darbinieku skaitu ir jāņem vērā tas, ka
lielākā daļa no šiem maksātnespējīgajiem uzņēmumiem būs tā saucamie
problēmuzņēmumi (par to liecina fakts, ka uzņēmumu maksātnespēja vēl līdz
šim brīdim nav pabeigta), kuru uzraudzībai iespējams būs nepieciešams vēl
lielāks darba ieguldījums un laika patēriņš nekā nesen par maksātnespējīgiem
pasludinātajos uzņēmumos. Aģentūrai nav iespējams aprēķināt
laika patēriņu viena maksātnespējīgā uzņēmuma uzraudzībai, jo katrā
maksātnespējas procesā ir iesaistīti dažādi Aģentūras darbinieki un
maksātnespējas procesu sarežģītības pakāpe ievērojami atšķiras. Plānots, ka 11 papildus darbinieku
darba pienākumos ietilps šādi galvenie uzdevumi: dokumentu sagatavošana, kas
saistīta ar administratoru nomaiņu iepriekš minētajos procesos,
administratoru darbības uzraudzība, pārskatu pieņemšana un analīze, pārbaužu
veikšana un sūdzību izskatīšana, kreditoru sapulču, tiesas sēžu un izsoļu
apmeklēšana, pieprasījumu par maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu
segšanu izskatīšana un naudas līdzekļu pārskaitījumu veikšana, atskaišu
sagatavošana Valsts ieņēmumu dienestam par administratoriem veiktajām
izmaksām, administratoru iesniegto ar maksātnespējas procesu saistīto
dokumentu reģistrēšana, arhivēšana un uzraudzības datu bāzes papildināšana
u.c. Plānots izveidot četras štata vietas vecākā juriskonsulta amata, divas
juriskonsulta amatam, divas jurista palīga amatam, vienu- finansista
amatam, vienu finansista (grāmatveža) amatam un vienu lietveža-
uzskaitveža amatam. Kopumā, darba samaksas fondam ir
nepieciešami papildus finanšu līdzekļi Ls 76 300 apmērā un ar to saistītajām
valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām (24,09%) Ls 18 381. Darba algas
fonds ietver darbinieka 12 mēnešu darba algu, piemaksu un pabalstu vienas
darba algas apmērā. Pakalpojumu apmaksa un materiāli (t.sk. komandējumi) Aģentūras administratīvo funkciju nodrošināšanai papildus ir nepieciešami Ls 32 513. Tās ir izmaksas, kas saistītas ar darba vietas izveidošanu un darba līdzekļu nodrošināšanu (telpu īre, sakaru izdevumi, kancelejas preces, iekārtas un inventārs, tehniskās aparatūras uzturēšana, komandējuma izdevumi u.tml.).
Kapitālieguldījumi (pamatlīdzekļi) 11 darbinieku darba vietu iekārtošanai ir nepieciešami vienreizēji papildus finanšu līdzekļi pamatlīdzekļu iegādei Ls 6 600 (11 darbinieki x Ls 600). Dotācijas
iestādēm, organizācijām un uzņēmumiem (maksātnespējas procesa administrācijas
izmaksas) Atbilstoši likumam Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju, valsts aģentūras Maksātnespējas
administrācija viena no funkcijām ir segt maksātnespējas procesa
administrācijas izmaksas no šim mērķim paredzētajiem finansu līdzekļiem. Likuma Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju 108. panta trešajā daļā noteikts ja no
parādnieka līdzekļiem nav iespējams segt maksātnespējas procesa
administrācijas izmaksas, kreditoru sapulce var lemt par maksātnespējas
procesa finansēšanu no kreditoru līdzekļiem, savukārt šī panta sestā daļa
nosaka, ka par atlīdzības izmaksāšanu administratoram Aģentūra lemj Ministru
kabineta noteiktajos gadījumos, noteiktajā kārtībā un apmērā to līdzekļu ietvaros,
kuri Aģentūrai kārtējam gadam piešķirti šiem mērķiem. Ministru kabineta 2004.gada
10.februāra noteikumos Nr. 77 Maksātnespējas procesa administratora
atlīdzības un administrācijas izmaksu segšanas kārtība un apmērs noteikta: administratora atlīdzība ne vairāk
kā 400 lati; administrācijas izmaksas ne vairāk
kā 150 lati; kopā ne vairāk kā Ls 550 vienam
maksātnespējīgajam uzņēmumam. 2006.gadā ir plānots palielināt
maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu limitu no Ls 550 līdz Ls
600 vienam maksātnespējīgam uzņēmumam. Pieaugums saistīts ar prognozēto
minimālās algas pieaugumu par Ls 10. Tātad, 2006.gadā plānotā: administratora atlīdzība ne vairāk
kā 450 lati; administrācijas izmaksas ne vairāk
kā 150 lati; kopā ne vairāk kā Ls 600 vienam
maksātnespējīgajam uzņēmumam. Ja atbilstoši piedāvātajiem likuma
grozījumiem tiek nomainīti administratori 560 uzņēmumos, tad tiem ir tiesības
pretendēt arī uz maksātnespējas procesa izmaksu segšanu. Tiek plānots, ka
maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu segšanai ir nepieciešami
papildus finanšu līdzekļi Ls 336 000 apmērā (560 uzņēmumi x Ls 600 = Ls
336 000). Tā kā Ministru kabineta 2004.gada 10.februāra noteikumos Nr.77
Maksātnespējas procesa administratora atlīdzības un administrācijas izmaksu
segšanas kārtība un apmērs ir noteikts, ka maksātnespējas procesa
administrācijas izmaksas uzņēmums var saņemt tūlīt pēc maksātnespējas
pasludināšanas, bet administratora atlīdzību tikai pēc maksātnespējas procesa
pabeigšanas, tad summa Ls 336 000 ir sadalīta pa gadiem (skat. tabulu zemāk). Tabula
Nr.2
Ls
*
sākot no 2006.gada 1.jūlija; Tabula Nr.3
Veicot aprēķinu tika pieņemts, ka
visi tie maksātnespējas procesi, kuros tiks nomainīti administratori, tiks
pabeigti līdz 2008.gada 31.decembrim. Tomēr šī prognoze un sadalījums pa
gadiem ir aptuvens, jo Aģentūra tiešā veidā nevar ietekmēt konkrēta
maksātnespējīgā uzņēmuma maksātnespējas procesa pabeigšanas laiku. Iepriekš
minētā iemesla dēļ, nepieciešamā finansējuma sadalījums pa gadiem būtu
jāprecizē katru gadu no jauna. Piezīme: Neskatoties uz to, ka nesertificētu administratoru nomaiņa ar sertificētiem administratoriem ir vienreizējs pasākums, izveidoto štatu vietu skaitu būtu nepieciešams saglabāt: 1) lai nodrošinātu visu Komercreģistrā nepārreģistrēto uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) likvidāciju un tās gaitā šo uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) maksātnespēju, ja tie atbildīs maksātnespējas pazīmēm, kas sāksies pēc 2004.gada 31.decembra. Šim mērķim nepieciešamais finansējums pašreiz nav zināms, jo Tieslietu ministrijas izveidotā darba grupa ar mērķi apzināt problēmas, kas saistītas ar maksātnespējas lietu skaita palielināšanos tiesā pēc Komerclikuma reformas pabeigšanas, vēl turpina savu darbu. 2) lai pastiprinātu un uzlabotu administratoru darbības uzraudzību kārtējos maksātnespējas procesos, tādējādi pilnīgāk veicot maksātnespējas procesā iesaistīto pušu interešu aizsardzību un nodrošinot maksātnespējas procesu likumīgu un efektīvu gaitu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts nav pretrunā Padomes 2000.gada 29.maija Regulai (EK) Nr.1346/2000 par maksātnespējas
procedūrām |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2.tabula |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav noskaidrota |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi tiek
veikti sniedzot informāciju plašsaziņas līdzekļos. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu izpildi
nodrošinās valsts aģentūra Maksātnespējas administrācija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. Informācija tiks ievietota
Aģentūras mājas lapā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvajos aktos paredzētajā vispārējā
kārtībā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Tieslietu ministre |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
S.Āboltiņa |
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
A.Kveska |
16.09.2005
2200
7210038, linda.sniega@mna.gov.lv