Latvijas Republikas
8.Saeimas Prezidijam
2005.gada 3.oktobrī Nr.
Rīgā
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu
iesniedzam likumprojektu "Grozījums Valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (3 lapas).
8. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums Valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā
Papildināt 6.panta 2.daļu ar tekstu šādā
redakcijā:
Minēto lēmumu Ministru kabinets pieņem
Ministru kabineta sēdē ar 3/4 klātesošo Ministru kabineta locekļu balsu
vairākumu, bet pašvaldības dome (padome) pašvaldības (padomes ) domes sēdē ar
2/3 klātesošo deputātu balsu vairākumu
Pārejas noteikums:
Likumprojekts stājās spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas
8. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījums Valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2005.gada 1.septembrī
stājas spēkā Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas
sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likums. Ar likumu ir noteikts īpašuma
pabeigšanas datums - 2006.gada 31.augusts. Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācija ir
neatgriezenisks process un šajā situācijā ārkārtīgi svarīgs ir dažādu valdībā
vai pašvaldībā pārstāvēto politisko
spēku viedokļu saskaņošanas mehānisms. Patreiz gan Ministru
kabinets gan pašvaldības dome visus lēmumus pieņem ar vienkāršu klātesošo
Ministru kabineta locekļu vai pašvaldības deputātu balsu vairākumu. |
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz
Ministru kabinetā pieņemt lēmumus par valsts īpašuma objektu nodošanu
privatizācijai ar 3/4 klātesošo Ministru kabineta locekļu balsu vairākumu,
pašvaldības domē ar 2/3 klātesošo deputātu balsu vairākumu |
3. Cita
informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts veicinās
ar svarīgu objektu privatizāciju saistīto lēmumu pieņemšanu, vadoties no visas Latvijas tautas interesēm. |
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
5. Cita
informācija |
- |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Valstij piederošo kapitāla daļu cena "Rīgas siltumā" tiek
vērtēta robežās no 30 līdz 100 miljoniem latu |
||||
6. Cita
informācija |
- |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
- |
2. Cita
informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
- |
||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
- |
||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita
informācija |
- |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
5. Cita
informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita
informācija |
- |