Likumprojekts
Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā
Izdarīt Pārtikas aprites uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 7.nr.; 2002, 2., 20.nr.; 2003, 24.nr.; 2004,
23.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 1.panta 1., 5., 7., 10., 11., 12., 13., 16., 20. un
21.punktu.
2. 4.pantā:
izslēgt piekto daļu;
izteikt sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Pārtiku, kas ražota, pārstrādāta vai apstrādāta ražotāja
dzīvesvietā, var izplatīt vietējā tirgū tieši patērētājam, ievērojot higiēnas
prasības pārtikas ražošanai, pārstrādei vai apstrādei.";
izslēgt devīto daļu.
3. 5.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pārtikas uzņēmumi, kuru darbība ir saistīta ar gaļas ieguvi,
pārtikas apstrādi, pārstrādi, ražošanu, saldēšanu, uzglabāšanu un iepakošanu
(izņemot mazumtirdzniecību un primārās ražošanas produktu
tiešo piegādi galapatērētājam nelielā apjomā), var
iesaistīties pārtikas apritē, ja to darbība ar katru pārtikas grupu minētajos
pārtikas aprites posmos un vietās ir atzīta un tiem piešķirts atzīšanas
numurs.";
aizstāt trešajā daļā vārdu "Uzņēmumi" ar vārdiem "Pārtikas
uzņēmumi";
izslēgt sesto daļu.
4. 8.pantā:
izslēgt ceturto daļu;
papildināt pantu ar desmito un vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
"(10)
Higiēnas prasības primārajai ražošanai un primārās ražošanas produktu tiešajai
piegādei nelielā apjomā galapatērētājam, kā arī minētās piegādes apjomu nosaka
Ministru kabinets.
(11) Tradicionālo metožu izmantošanu pārtikas
ražošanas, pārstrādes un izplatīšanas posmā nosaka Ministru kabinets."
5. Izslēgt 9.pantu.
6. 21.pantā:
izteikt otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) bioloģiskajā lauksaimniecībā:
a) atzīt, uzraudzīt un kontrolēt institūcijas, kas pārbauda to personu
darbību, kuras nodarbojas ar bioloģisko lauksaimniecību, un šo personu saražoto
produkciju,
b) veidot un uzturēt to personu sarakstu, kuras nodarbojas ar
bioloģisko lauksaimniecību;";
aizstāt otrās daļas 5.punktā vārdus "eksportētājuzņēmuma (uzņēmējsabiedrības)"
ar vārdiem "komersanta, kas eksportē pārtiku";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Prasības tādas pārtikas ievešanai no trešajām valstīm, kas nav
pakļauta veterinārajai kontrolei, kā arī kontroles kārtību valsts robežas
kontroles punktos, brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās
nosaka Ministru kabinets."
7. Aizstāt 24.panta trešajā daļā vārdus "uzņēmumu
(uzņēmējsabiedrību)" ar vārdiem "pārtikas uzņēmumu".
8. Papildināt pārejas noteikumu 3.punktu ar 14.
un 15.apakšpunktu šādā redakcijā:
"14)
līdz 2006.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē higiēnas prasības
primārajai ražošanai un primārās ražošanas produktu tiešajai piegādei nelielā
apjomā galapatērētājam, kā arī minētās piegādes apjomu;
15) līdz 2007.gada 31.decembrim izdod noteikumus,
kas reglamentē tradicionālo metožu izmantošanu pārtikas ražošanas, pārstrādes
un izplatīšanas posmā."
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Eiropas Savienības dalībvalstīm ar 2006.gada 1.janvāri jāpiemēro
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regula (EK) Nr.852/2004 par
pārtika higiēnu (turpmāk Parlamenta un Padomes Regula Nr.852/2004), kas
nosaka vispārīgas pārtikas produktu higiēnas prasības pārtikas apritē
iesaistītajiem tirgus dalībniekiem. Latvijā prasības nekaitīgas pārtikas
apritei nosaka arī Pārtikas aprites uzraudzības likums. Grozījumi Pārtikas
aprites uzraudzības likumā nepieciešami, lai tas nedublētu Eiropas Savienības
tieši piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktās prasības un terminu
skaidrojumus, kas noteikts Parlamenta un Padomes Regulā Nr.852/2004 un
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 28.janvāra Regulā (EK) Nr.178/2002 ar
ko paredz pārtikas aprites tiesību aktu vispārīgus principus un prasības |
||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts paredz izslēgt no tā pārtikas uzņēmuma pienākumu
nodrošināt pārtikas izsekojamību, jo to paredz Eiropas Savienības tieši
piemērojamie normatīvie akti - Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 28.janvāra
Regula (EK) Nr.178/2002 ar ko paredz pārtikas aprites tiesību aktu vispārīgus
principus un prasības, izveido Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestādi un paredz
procedūras saistībā ar pārtikas nekaitīgumu, kā arī to terminu skaidrojumus,
kas ir noteikti šai regulā un Parlamenta
un Padomes Regulā Nr.852/2004. |
||||||||
3. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
2. Cita informācija. |
Citas informācijas nav |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Likumprojekts atbilsts: Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada
28.janvāra Regula (EK) Nr.178/2002 ar ko paredz pārtikas aprites tiesību aktu
vispārīgus principus un prasības, izveido Eiropas Pārtikas nekaitīguma
iestādi un paredz procedūras
saistībā ar pārtikas nekaitīgumu; Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regula (EK)
Nr.852/2004 par pārtika higiēnu |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām. |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojektu ir izvērtējusi Latvijas Tirgotāju asociācija |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Tirgotāju asociācija
ieteica papildināt normatīvā akta projektu un svītrot 8.panta piektās daļas
otro teikumu, kas nosaka, ka pārtikas apritē nodarbinātām personām
profesionālās prasības un kvalifikācijas iegūšanu reglamentē Ministru
kabinets. Latvijas Tirgotāju asociācija uzskata,
ka nodrošināt cilvēku veselībai un videi nekaitīgu pārtiku ir iespējams ar
pašreiz jau tiesiski noregulētajiem paškontroles pasākumiem. Pieņemot 2005.gada 14.jūnijā Ministru kabineta sēdē Ministru kabineta
noteikumus "Pārtikas apritē
nodarbināto personu profesionālās
kvalifikācijas prasības", Ministru kabinets ir paudis savu viedokli. Latvijas Tirgotāju asociācijas ierosinājums
nav ņemts vērā. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas |
||||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas papildu funkcijas valsts
institūcijām neradīsies. Papildu finansējums nav nepieciešams |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos
Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs kā arī tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
||||||||
2005.09.02. 15:41
838
B.Vecmane
7027229, Baiba.Vecmane@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
A.Bunte
|
B.Vecmane |