Iesniedz Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekts
2.lasījumam
(reģ.nr.1408)
Spēkā
esošā likuma pantu redakcija |
Saeimā
1.lasījumā pieņemtā likumprojekta
redakcija (dok.nr.4962) |
Nr. |
Priekšlikumi 2.lasījumam(41) |
Komisijas
atzinums |
Atbildīgās
komisijas sagatavotā 2.lasījuma redakcija |
|
Izdarīt Informācijas
atklātības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 24.nr.; 2003, 6., 12., 24.nr.; 2004, 2., 6.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Informācijas
atklātības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 24.nr.; 2003, 6., 12., 24.nr.; 2004, 2., 6.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants.
Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) informācija - ziņa vai ziņu kopums jebkurā
tehniski iespējamā fiksēšanas, uzglabāšanas vai nodošanas veidā; 2) informācijas aprite
- informācijas ierosināšana, radīšana, apkopošana, uzkrāšana, apstrādāšana,
lietošana un iznīcināšana; 3) dokumentēta informācija
- informācija, kuras iekļūšanu informācijas apritē var identificēt. |
1. Papildināt 1.pantu
ar 4. un 5.punktu šādā redakcijā: "4) iestāde
ikviena valsts iestāde vai persona, kas īsteno valsts pārvaldes funkcijas; 5) atkalizmantošana
valsts pārvaldes un pašvaldību iestāžu rīcībā esošās informācijas
izmantošana, ko veic fiziskas vai juridiskas personas komerciāliem vai
nekomerciāliem mērķiem, kas nav sākotnējais mērķis, kuram informācija tika
radīta." |
1. 2. 3. |
Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Izteikt likumprojekta
1.pantā ietverto Informācijas atklātības likuma 1.panta 4. un 5.punktu šādā
redakcijā: 4) iestāde ikviena valsts
iestāde, kā arī persona, kas īsteno valsts pārvaldes funkcijas un uzdevumus,
ja šī persona informācijas apritē ir saistīta ar attiecīgo funkciju un
uzdevumu izpildi; 5) atkalizmantošana
darbība, kuras rezultātā privātpersona izmanto valsts pārvaldes iestāžu
rīcībā nodoto informāciju mērķim (t.sk. arī peļņas gūšanas nolūkā), kas
atšķiras no informācijas radīšanas mērķa. Juridiskais
birojs
Izteikt likumprojekta
1. pantu šādā redakcijā: 4) iestāde tiesību
subjekts (institūcija, struktūrvienība vai amatpersona), kuram ar normatīvo
aktu vai publisko tiesību līgumu piešķirtas noteiktas valsts varas pilnvaras
valsts pārvaldes jomā; 5) atkalizmantošana
iestādes rīcībā esošās informācijas izmantošana, ko veic iestāde vai
privātpersona komerciāliem vai nekomerciāliem mērķiem, kas nav sākotnējais
mērķis, kuram informācija tika radīta. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt likumprojekta
1.pantu šādā redakcijā: Papildināt 1.pantu ar
4. un 5.punktu šādā redakcijā: 5) atkalizmantošana
iestādes rīcībā esošās informācijas izmantošana, ko veic iestāde vai privātpersona
komerciāliem vai nekomerciāliem mērķiem, kas nav informācijas radīšanas
sākotnējais mērķis. |
Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr. 3 Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr. 3 Atbalstīt |
1. Papildināt 1.pantu
ar 4. un 5.punktu šādā redakcijā: 5) atkalizmantošana
iestādes rīcībā esošās informācijas izmantošana, ko veic iestāde vai
privātpersona komerciāliem vai nekomerciāliem mērķiem, kas nav informācijas
radīšanas sākotnējais mērķis. |
2.pants. Likuma mērķis un darbības joma (1) Šā likuma mērķis
ir nodrošināt sabiedrībai pieeju informācijai, kas normatīvajos aktos
noteikto funkciju veikšanai ir valsts pārvaldes iestāžu un pašvaldību iestāžu
rīcībā. Šis likums nosaka vienotu kārtību, kādā fiziskās un juridiskās
personas valsts pārvaldes iestādēs un pašvaldību iestādēs (turpmāk -
iestādes) ir tiesīgas iegūt informāciju un to izmantot. (2) Likums attiecas uz
dokumentētu informāciju, kura ir iestāžu informācijas apritē. (3) Informācija ir
pieejama sabiedrībai visos gadījumos, kad likumā nav noteikts citādi. |
2. 2.pantā: izteikt pirmo daļu
šādā redakcijā: "(1) Šā likuma
mērķis ir nodrošināt sabiedrības pieejamību informācijai, kas ir iestādes
rīcībā vai ko atbilstoši normatīvajiem aktiem valsts pārvaldes iestādei un
pašvaldību iestādei ir jārada. Šis likums nosaka vienotu kārtību, kādā
privātpersonas ir tiesīgas iegūt informāciju iestādē un to izmantot."; |
4. 5. |
Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Aizstāt likumprojekta
2.pantā vārdus sabiedrības pieejamību ar vārdiem sabiedrībai pieejamību. Juridiskais
birojs
Izteikt likumprojekta
2. pantu (par likuma 2. panta pirmo daļu) šādā redakcijā: (1) Šā likuma mērķis
ir nodrošināt sabiedrībai pieejamību informācijai, kas ir iestādes rīcībā vai
kuru iestādei atbilstoši tās kompetencei ir pienākums radīt. Šis likums
nosaka vienotu kārtību, kādā privātpersonas ir tiesīgas iegūt informāciju
iestādē un to izmantot. |
Atbalstīt Atbalstīt |
2. Izteikt
2.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Šā likuma mērķis
ir nodrošināt sabiedrībai pieejamību informācijai, kura ir iestādes rīcībā vai kuru iestādei
atbilstoši tās kompetencei ir pienākums radīt. Šis likums nosaka vienotu
kārtību, kādā privātpersonas ir tiesīgas iegūt informāciju iestādē un to
izmantot. |
(4) Likums neattiecas
uz informācijas apmaiņu starp iestādēm. |
izslēgt
ceturto daļu. |
6. |
Juridiskais
birojs
Izslēgt likumprojekta
2. pantā daļu par likuma 2. panta ceturtās daļas izslēgšanu. |
Atbalstīt |
|
5.pants. Ierobežotas pieejamības informācija (1) (2) (3) Norādot šajā likumā vai citos likumos
paredzēto pamatojumu, ierobežotas pieejamības informācijas statusu ir tiesīgs
ar savu rīkojumu noteikt informācijas autors vai iestādes vadītājs. (4) Par ierobežotas pieejamības informāciju nav
uzskatāmas ziņas, kas ir pieejamas sabiedrībai bez likumā paredzētajiem
ierobežojumiem vai kas ir jau publicētas. |
3. Izteikt 5.panta
trešo daļu šādā redakcijā: "(3)
Informācijas autors vai iestādes vadītājs, norādot šajā likumā vai citos
likumos paredzēto pamatojumu, nosaka ierobežotas pieejamības informācijas
statusu." |
7. 8. |
Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Aizstāt likumprojekta 3.pantā vārdus nosaka
ierobežotas pieejamības informācijas statusu ar vārdiem nosaka informācijai
ierobežotas pieejamības statusu. Juridiskais
birojs
Papildināt likuma
5. pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Informācijas
autors vai iestādes vadītājs ierobežotas
pieejamības statusu informācijai
nosaka uz laiku, kas nav ilgāks par vienu gadu. Informācijas autors
vai iestādes vadītājs var lemt par jauna termiņa noteikšanu, kā arī par šā
statusa atcelšanu pirms noteiktā termiņa izbeigšanās. Ja beidzies termiņš, uz
kādu noteikts ierobežotas pieejamības statuss, vai ja ierobežotas pieejamības
statuss ir atcelts pirms likumā noteiktā termiņa, šāda informācija kļūst par
vispārpieejamu informāciju. (5) Šā panta trešā un
ceturtā daļa neattiecas uz tiem gadījumiem, kad informācijai ierobežotas
pieejamības statuss noteikts ar likumu. uzskatīt līdzšinējo 5. panta
ceturto daļu par sesto daļu. |
Atbalstīt Atbalstīt |
3. 5.pantā izteikt trešo daļu šādā redakcijā: "(3)
Informācijas autors vai iestādes vadītājs, norādot šajā likumā vai citos
likumos paredzēto pamatojumu, nosaka informācijai
ierobežotas pieejamības statusu.; papildināt pantu ar jaunu ceturto
daļu un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Informācijas
autors vai iestādes vadītājs ierobežotas
pieejamības statusu informācijai
nosaka uz laiku, kas nav ilgāks par vienu gadu. Informācijas autors
vai iestādes vadītājs var lemt par jauna termiņa noteikšanu, kā arī par šā
statusa atcelšanu pirms noteiktā termiņa izbeigšanās. Ja beidzies termiņš, uz
kādu informācijai noteikts ierobežotas pieejamības statuss, vai ja
ierobežotas pieejamības statuss ir atcelts pirms likumā noteiktā termiņa,
šāda informācija kļūst par vispārpieejamu informāciju. (5) Šā panta trešā un
ceturtā daļa neattiecas uz gadījumiem, kad informācijai ierobežotas
pieejamības statuss noteikts ar likumu.; uzskatīt līdzšinējo ceturto
daļu par panta sesto daļu. |
7.pants. Informācija par uzņēmējdarbības noslēpumiem (1) Informācija
kvalificējama kā uzņēmējdarbības noslēpums, ja iestāde, to izpaužot, varētu
kaitēt tās personas konkurētspējai, kura šo informāciju sniegusi. (2) Fizisko un
juridisko personu uzņēmējdarbības noslēpumu aizsardzība nedrīkst ierobežot
citu fizisko un juridisko personu tiesības saņemt informāciju, kas ir
pieejama saskaņā ar citu likumu normām. |
4. 7.pantā: aizstāt vārdu
"uzņēmējdarbības" ar vārdu "komercdarbības"; aizstāt otrajā daļā vārdus
"fizisko un juridisko" ar vārdu "privātpersonu". |
|
|
|
4. 7.pantā: aizstāt vārdu
"uzņēmējdarbības" ar vārdu "komercdarbības"; aizstāt otrajā daļā vārdus
"fizisko un juridisko" ar vārdu "privātpersonu". |
III nodaļa
|
5. Papildināt III
nodaļas nosaukumu aiz vārdiem "informācijas sniegšana" ar vārdu
"atkalizmantošana". |
9. |
Juridiskais
birojs
Izteikt likuma III
nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: Informācijas sniegšana, atkalizmantošana un informācijas
pieprasītāja tiesību aizsardzība. |
Atbalstīt
|
5. Izteikt III nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: Informācijas sniegšana, atkalizmantošana un
informācijas pieprasītāja tiesību aizsardzība. |
10.pants. Pienākums sniegt informāciju (1) Vispārpieejamo
informāciju sniedz jebkuram, kas to vēlas saņemt, ievērojot personu
vienlīdzību informācijas iegūšanā. Pieprasītājam nav īpaši jāpamato sava
interese par šādu informāciju, un to viņam nevar liegt tāpēc, ka šī
informācija neattiecas uz pieprasītāju. (2) Kārtību, kādā
iestādes rīcībā esošā informācija nododama atklātībai, kā arī dokumentu un
citos informācijas nesējos ietvertās informācijas kopiju, reprodukciju,
norakstu un izrakstu apjomu reglamentē Ministru kabineta noteikumi. (3) Ja informācijas kopums
ietver arī ierobežotas pieejamības informāciju, iestāde izsniedz tikai to
šādas informācijas daļu, kas ir vispārpieejama. |
6. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: "10.pants.
Pienākums sniegt informāciju (1) Iestāde, pamatojoties uz lietderības
apsvērumiem, nodrošina piekļuvi noteiktu kategoriju vispārpieejamai
informācijai tiešsaistes režīmā. (2) Vispārpieejamo
informāciju sniedz jebkuram, kas to vēlas saņemt, ievērojot personu
vienlīdzību informācijas iegūšanā. Pieprasītājam nav īpaši jāpamato sava interese
par šādu informāciju, un to viņam nevar liegt tāpēc, ka informācija
neattiecas uz pieprasītāju. (3) Kārtību, kādā
iestādes rīcībā esošo informāciju nodod atklātībai un atkalizmantošanai,
nosaka Ministru kabinets. (4) Ja
informācijas kopums ietver arī ierobežotas pieejamības informāciju, iestāde
sniedz tikai vispārpieejamās informācijas daļu." |
10. 11. 12. |
Juridiskais
birojs
Izteikt likuma
10. pantu šādā redakcijā: 10.pants.
Pienākums sniegt informāciju (1) Iestāde
informāciju sniedz pēc savas iniciatīvas vai pamatojoties uz privātpersonas
pieprasījumu. (2) Ievērojot labas
pārvaldības principu, iestāde pēc savas iniciatīvas nodrošina piekļuvi
noteikta veida vispārpieejamai informācijai, pēc iespējas izmantojot
tiešsaistes režīmu. (3) Vispārpieejamo
informāciju izsniedz arī uz privātpersonas pieprasījuma pamata. Šādu
informāciju sniedz jebkuram, kas to vēlas saņemt, ievērojot personu
vienlīdzību informācijas iegūšanā. Pieprasītājam nav īpaši jāpamato sava
interese par vispārpieejamu informāciju, un to viņam nevar liegt tāpēc, ka šī
informācija neattiecas uz pieprasītāju. (4) Ja pieprasītās informācijas kopums
ietver arī ierobežotas pieejamības informāciju, iestāde izsniedz tikai to
šādas informācijas daļu, kas ir vispārpieejama. Ierobežotās pieejamības
informācijas daļu izsniedz, ievērojot šajā likumā noteiktu īpašu kārtību. (5) Kārtību, kādā
iestādes rīcībā esošo informāciju nodod atklātībai un atkalizmantošanai,
nosaka Ministru kabinets. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās parlamentārais
sekretārs J.Patmalnieks Likumprojekta 6.pantā,
papildināt piedāvāto Informācijas atklātības likuma 10.panta redakciju ar
piekto daļu šādā redakcijā: (5) Kārtību, kādā iestādes ievieto informāciju
internetā, nosaka Ministru kabinets. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekta 6.pantu
izteikt šādā redakcijā: Izteikt
10. pantu šādā redakcijā: 10.pants.
Pienākums sniegt informāciju (1) Iestāde
informāciju sniedz pēc savas iniciatīvas vai pamatojoties uz privātpersonas
pieprasījumu. (2) Ievērojot labas pārvaldības principu,
iestāde pēc savas iniciatīvas nodrošina piekļuvi noteikta veida
vispārpieejamai informācijai. (3) Vispārpieejamo
informāciju izsniedz arī uz privātpersonas pieprasījuma pamata. Šādu
informāciju sniedz jebkuram, kas to vēlas saņemt, ievērojot personu
vienlīdzību informācijas iegūšanā. Pieprasītājam nav īpaši jāpamato sava
interese par vispārpieejamu informāciju, un to viņam nevar liegt tāpēc, ka šī
informācija neattiecas uz pieprasītāju. (4) Ja pieprasītās informācijas kopums
ietver arī ierobežotas pieejamības informāciju, iestāde izsniedz tikai to
informācijas daļu, kas ir vispārpieejama. To informācijas daļu, kas ietver
ierobežotas pieejamības informāciju, izsniedz, ievērojot šajā likumā noteiktu
īpašu kārtību. (5) Kārtību, kādā iestādes rīcībā esošo
informāciju nodod atklātībai un atkalizmantošanai, nosaka Ministru kabinets. (6) Kārtību, kādā
iestādes ievieto informāciju internetā, nosaka Ministru kabinets. |
Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.
12 Atbalstīt,
iestrādāts priekšlik. Nr.
12 Atbalstīt |
6. Izteikt 10. pantu
šādā redakcijā: 10.pants.
Pienākums sniegt informāciju (1) Iestāde
informāciju sniedz pēc savas iniciatīvas vai pamatojoties uz privātpersonas
pieprasījumu. (2) Ievērojot labas pārvaldības principu,
iestāde pēc savas iniciatīvas nodrošina piekļuvi noteikta veida
vispārpieejamai informācijai. (3) Vispārpieejamo
informāciju izsniedz arī uz privātpersonas pieprasījuma pamata. Šādu
informāciju sniedz jebkuram, kas to vēlas saņemt, ievērojot personu
vienlīdzību informācijas iegūšanā. Pieprasītājam nav īpaši jāpamato sava
interese par vispārpieejamu informāciju, un to viņam nevar liegt tāpēc, ka šī
informācija neattiecas uz pieprasītāju. (4) Ja pieprasītās informācijas kopums
ietver arī ierobežotas pieejamības informāciju, iestāde izsniedz tikai to informācijas
daļu, kas ir vispārpieejama. To informācijas daļu, kas ietver ierobežotas
pieejamības informāciju, izsniedz, ievērojot šajā likumā noteiktu īpašu
kārtību. (5) Kārtību, kādā
iestādes rīcībā esošo informāciju nodod atklātībai un atkalizmantošanai,
nosaka Ministru kabinets. (6) Kārtību, kādā
iestādes ievieto informāciju internetā, nosaka Ministru kabinets. |
|
7. Papildināt likumu
ar 10.1 pantu šādā redakcijā: "10.1 pants. Pieejamās
informācijas veids (1) Informāciju
sniedz jebkurā esošā veidā un valodā, ja iespējams,
izmantojot tiešsaistes režīmu. (2) Iestādei nav
pienākums izstrādāt vai pielāgot dokumentus, lai izpildītu informācijas
pieprasījumu, kā arī izsniegt dokumentu izrakstus vai turpināt
radīt noteikta veida informāciju, ja tas saistīts ar nesamērīgu resursu
patēriņu." |
13. 14. 15. 16. 17. |
Juridiskais
birojs
Izteikt 10.1
pantu (likumprojekta 7. pants) kā likuma 11.1 pantu šādā
redakcijā: 11.1 pants. Pieprasītās informācijas izsniegšanas
veids (1) Pieprasīto
informāciju izsniedz mutvārdos, rakstveidā vai, ja tas iespējams, izmantojot
elektroniskos saziņas līdzekļus. Ierobežotas pieejamības informāciju izsniedz
rakstveidā. (2) Izsniedzot
pieprasīto informāciju, iestāde pēc iespējas ievēro pieprasītāja norādīto informācijas saņemšanas veidu. (3) Ja nepieciešams nesamērīgs resursu patēriņš, iestādei, izsniedzot pieprasīto
informāciju, nav pienākums izstrādāt vai pārveidot dokumentus, lai izpildītu
informācijas pieprasījumu, kā arī izsniegt dokumentu izrakstus vai turpināt
radīt noteikta veida informāciju. Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Izslēgt likumprojekta
7.pantā ietvertā Informācijas atklātības likuma 10. 1 panta pirmajā daļā vārdus « un
valodā ». Izglītības un zinātnes ministrijas
parlamentārais sekretārs D.Šēnbergs Papildināt
likumprojekta 7.pantā ietvertā Informācijas atklātības likuma 10. 1 pantu
ar jaunu otro daļu šādā redakcijā: (2) Iestāde pēc
iespējas pielāgo informāciju personas vajadzībām, rūpējoties par personām ar
redzes un dzirdes traucējumiem, ja persona, pieprasot informāciju, ir
norādījusi vēlamo informācijas saņemšanas veidu. Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Likumprojekta 7.pantā
ietverto Informācijas atklātības likuma 10. 1 panta otro daļu
uzskatīt par likumprojekta 7.panta ietvertā Informācijas atklātības likuma
10. 1 panta trešo daļu un izteikt šādā redakcijā:
Iestāde var atteikt radīt vai pielāgot informāciju privātpersonas
vajadzībām, ja privātpersonas informācijas pieprasījums ir prettiesisks vai
nesamērīgs. Informācijas pieprasījums ir uzskatāms par nesamērīgu, ja tas
rada ārkārtīgi lielu iestādei piešķirto resursu patēriņu, kā rezultātā ir
apdraudēts iestādes darbs vai citu personu tiesību īstenošana. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Likumprojekta 7.pantā
paredzēto 10. 1 pantu izteikt kā 11.1 pantu šādā
redakcijā: 11.1 pants. Pieprasītās
informācijas izsniegšanas veids (1) Pieprasīto informāciju
izsniedz mutvārdos, rakstveidā vai, ja tas iespējams, izmantojot
elektroniskos saziņas līdzekļus. Ierobežotas pieejamības informāciju izsniedz
rakstveidā. (2) Izsniedzot
pieprasīto informāciju, iestāde pēc iespējas ievēro pieprasītāja norādīto informācijas saņemšanas veidu, it īpaši
rūpējoties par personām ar redzes vai dzirdes traucējumiem. (3) Ja nepieciešams nesamērīgs resursu patēriņš, iestādei, izsniedzot pieprasīto
informāciju, nav pienākums izstrādāt vai pārveidot dokumentus, lai izpildītu informācijas
pieprasījumu, kā arī izsniegt dokumentu izrakstus vai turpināt radīt noteikta
veida informāciju. izteikt likumprojekta 7.pantu kā likumprojekta 8.pantu. |
Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.17 Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.
17 Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.
17 Neatbalstīt Atbalstīt |
|
11.pants. Informācijas pieprasījuma forma un reģistrēšanas kārtība (1) (2)(3) (4) Pieprasot ierobežotas
pieejamības informāciju, persona pamato savu pieprasījumu un norāda mērķi,
kādam tā tiks izmantota. Ja ierobežotas pieejamības informācija tiek
izsniegta, tās saņēmējs uzņemas saistības šo informāciju izmantot tikai tiem
mērķiem, kuriem tā pieprasīta. |
|
18. |
Juridiskais
birojs
Papildināt likuma
11. panta ceturto daļu ar jaunu pirmo teikumu šādā redakcijā: Ierobežotas
pieejamības informāciju pieprasa rakstveidā. |
Atbalstīt |
7. Papildināt
11. panta ceturto daļu ar jaunu pirmo teikumu šādā redakcijā: Ierobežotas
pieejamības informāciju pieprasa rakstveidā. |
|
|
|
|
|
8. Papildināt likumu
ar 11.1 pantu šādā redakcijā: (1) Pieprasīto
informāciju izsniedz mutvārdos, rakstveidā vai, ja tas iespējams, izmantojot
elektroniskos saziņas līdzekļus. Ierobežotas pieejamības informāciju izsniedz
rakstveidā. (2) Izsniedzot
pieprasīto informāciju, iestāde pēc iespējas ievēro pieprasītāja norādīto informācijas saņemšanas veidu, it īpaši
rūpējoties par personām ar redzes vai dzirdes traucējumiem. (3) Ja nepieciešams
nesamērīgs resursu patēriņš, iestādei, izsniedzot pieprasīto informāciju, nav
pienākums izstrādāt vai pārveidot dokumentus, lai izpildītu informācijas
pieprasījumu, kā arī izsniegt dokumentu izrakstus vai turpināt radīt noteikta
veida informāciju. |
12.pants. Pieprasītās informācijas atteikšanas
kārtība (1) Ja iestāde atsaka
sniegt rakstveidā pieprasīto informāciju, tā savā rakstveida atteikumā
norāda, uz kāda pamata pieprasījums pilnīgi vai daļēji atteikts, kur un kādā
termiņā šo atteikumu var pārsūdzēt. (2) Ja atteikums
pamatots ar to, ka šīs iestādes rīcībā nav pieprasītās informācijas,
atteikumā norādāma iestāde, kur pieprasīto informāciju iespējams saņemt vai
par to varētu tikt sniegtas uzziņas, ja iestādei ir zināma pieprasītās
informācijas atrašanās vieta. |
|
19. |
Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Papildināt
Informācijas atklātības likuma 12.pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: (3) Iestāde var
atteikties sniegt informāciju, ja tā ir publicēta laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. Iestāde atteikumā sniegt informāciju informē par informācijas
publikāciju, norādot konkrētā laikraksta Latvijas Vēstnesis numuru un
izdošanas datumu. |
Neatbalstīt |
|
13.pants. Maksa par informācijas izsniegšanu (1) Vispārpieejamo
informāciju, kas nav papildus jāapstrādā, izsniedz bez maksas. (2) Maksa par
informācijas izsniegšanu nedrīkst pārsniegt dokumentu vai informācijas
meklēšanas, papildu apstrādes un pavairošanas izdevumus. Iestāde nevar
prasīt, lai tiktu segti jebkuri citi izdevumi, kas radušies, risinot
juridiskos vai politiskos jautājumus sakarā ar atbildi uz informācijas
pieprasījumu. (3) Ikviens informācijas
pieprasītājs drīkst lūgt atbrīvojumu no maksas par pakalpojumu, un iestāde
var lemt par informācijas izsniegšanas maksas samazināšanu vai atbrīvošanu no
tās. (4) Paredzamo
informācijas izsniegšanas maksu iestāde paziņo pieprasītājam, reģistrējot
viņa pieprasījumu. |
8. 13.pantā: izteikt otro, trešo un
ceturto daļu šādā redakcijā: "(2) Maksa
par informācijas izsniegšanu nedrīkst pārsniegt dokumentu vai informācijas
meklēšanas, papildu apstrādes un pavairošanas izdevumus. Maksā nevar iekļaut
jebkurus citus izdevumus, kas radušies, risinot juridiskos vai politiskos
jautājumus, kas saistīti ar atbildes sniegšanu uz informācijas pieprasījumu.
Kārtību, kādā veic samaksu par informācijas sniegšanu, kā arī maksas apmēru
nosaka Ministru kabinets. (3) Ikviens
informācijas pieprasītājs drīkst lūgt atbrīvojumu no maksas par pakalpojumu.
Ministru kabinets nosaka gadījumus, kad privātpersonai samazina maksu par
informācijas sniegšanu vai atbrīvo no tās. (4) Iestāde
publicē samaksas aprēķināšanas kārtību, kā arī maksas apmēru par informācijas
sniegšanu, nodrošinot šīs informācijas pieejamību tiešsaistes
režīmā."; |
20. 21. 22. 23. |
Juridis
kais
birojs
Aizstāt likumprojekta
8. pantā (likuma 13. panta otrās daļas 2. teikumā) vārdus
nevar iekļaut ar vārdu neiekļauj. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekta 8.pantā izslēgt
13.panta otrās daļas trešo teikumu. Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Aizstāt likumprojekta
8.pantā ietvertā Informācijas atklātības likuma 13.panta otrās daļas vārdus
kā arī maksas apmēru nosaka Ministru kabinets ar vārdiem kā arī maksas
pakalpojumus un to apmēru nosaka Ministru kabinets. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekta 8.pantā izteikt
13.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Kārtību, kādā
veic samaksu par informācijas sniegšanu, kā arī maksas pakalpojumus un to
apmēru nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīt Atbalstīt, skat.
priekšlik.
Nr.
23 Atbalstīt,
iestrādāts
priekšlik. Nr.
23 Atbalstīt |
9. 13.pantā: izteikt otro, trešo un
ceturto daļu šādā redakcijā: "(2) Maksa
par informācijas izsniegšanu nedrīkst pārsniegt dokumentu vai informācijas
meklēšanas, papildu apstrādes un pavairošanas izdevumus. Maksā neiekļauj jebkurus citus izdevumus, kas radušies, risinot
juridiskos vai politiskos jautājumus, kuri saistīti ar atbildes sniegšanu uz
informācijas pieprasījumu. (3) Ikviens
informācijas pieprasītājs drīkst lūgt atbrīvojumu no maksas par pakalpojumu.
Ministru kabinets nosaka gadījumus, kad privātpersonai samazina maksu par
informācijas sniegšanu vai atbrīvo no tās. (4) Kārtību, kādā veic
samaksu par informācijas sniegšanu, kā arī maksas pakalpojumus un to apmēru
nosaka Ministru kabinets.; |
|
papildināt pantu ar piekto daļu
šādā redakcijā: "(5) Publiskās
personas dibinātai komercsabiedrībai par informācijas atkalizmantošanu savai
komercdarbībai piemēro tādu pašu
maksu un sniegšanas kārtību kā citiem informācijas pieprasītājiem." |
24. |
Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Izteikt likumprojekta
8.pantā ietvertā Informācijas atklātības likuma 13.panta piekto daļu šādā
redakcijā: (5) Informācijas
atkalizmantošanas nosacījumi nevar atšķirties publiskas personas dibinātajai
komercsabiedrībai un privātpersonas dibinātajai komercsabiedrībai vai
komersantam. |
Neatbalstīt |
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Publiskās
personas dibinātai komercsabiedrībai par informācijas atkalizmantošanu savā
komercdarbībā piemēro tādu pašu maksu
un sniegšanas kārtību kā citiem informācijas pieprasītājiem." |
14.pants. Informācijas izsniegšanas termiņi Iestādei, kas saņēmusi
informācijas rakstveida pieprasījumu, ir pienākums sniegt atbildi likumā
"Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un
pašvaldību institūcijās" noteiktajā termiņā. |
9. Izteikt 14.pantu
šādā redakcijā: "14.pants.
Informācijas sniegšanas termiņi (1) Iestāde, kas saņēmusi
informācijas pieprasījumu, pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) septiņu dienu
laikā nosūtīt informācijas pieprasījumu citai iestādei, par to paziņojot
iesniedzējam, ja pieprasītās informācijas nav šīs iestādes rīcībā; 2) 15 dienu
laikā atbildēt iesniedzējam, ja informācijai nav nepieciešama papildu
apstrāde; 3) 30 dienu
laikā atbildēt iesniedzējam, ja informācijai ir nepieciešama papildu
apstrāde, par to paziņojot iesniedzējam ne vēlāk kā 15 dienu laikā. (2) Iestāde,
nosūtot informācijas pieprasījumu citai iestādei, ir tiesīga pieprasīt, lai
tā informē pieprasījuma nosūtītājiestādi par informācijas sniegšanu. (3) Atbilde uz
kolektīvu informācijas pieprasījumu jānosūta personai, kura pirmā
parakstījusi attiecīgo informācijas pieprasījumu, vai personai, kuru
norādījuši kolektīvie informācijas pieprasītāji." |
25. 26. 27. 28. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekta 9.pantā aizstāt
14.panta pirmās daļas ievaddaļā vārdus pieņem vienu no šādiem lēmumiem ar
vārdiem veic vienu no šādām darbībām:. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekta 9.pantā
izteikt 14.panta pirmās daļas pirmo punktu šādā
redakcijā: 1) septiņu dienu
laikā sniedz šā likuma 12.panta otrajā daļā minēto atbildi vai nosūta
informācijas pieprasījumu citai iestādei, ja pieprasītās informācijas nav šīs
iestādes rīcībā, un paziņo par to iesniedzējam;; Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekta 9.pantā
aizstāt 14.panta pirmās daļas otrajā un trešajā punktā
vārdus atbildēt ar vārdu atbild. Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Papildināt
likumprojekta 9.pantā ietverto 14.pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Šajā pantā minētie
termiņi ir attiecināmi uz visām iestāžu sniedzamajām atbildēm, kuru
sniegšanai likumā nav paredzēts termiņš. |
Atbalstīt Atbalstīt Atbalstīt Neatbalstīt |
10. Izteikt 14.pantu
šādā redakcijā: "14.pants.
Informācijas sniegšanas termiņi (1) Iestāde, kas
saņēmusi informācijas pieprasījumu, veic vienu no šādām darbībām: 1) septiņu dienu laikā
sniedz šā likuma 12.panta otrajā daļā minēto atbildi vai nosūta informācijas
pieprasījumu citai iestādei, ja pieprasītās informācijas nav šīs iestādes
rīcībā, un paziņo par to iesniedzējam; 2) 15 dienu
laikā atbild iesniedzējam, ja informācijai nav nepieciešama papildu apstrāde; 3) 30 dienu
laikā atbild iesniedzējam, ja informācijai nepieciešama papildu apstrāde, un
ne vēlāk kā 15 dienu laikā paziņo par to iesniedzējam. (2) Iestāde,
nosūtot informācijas pieprasījumu citai iestādei, ir tiesīga pieprasīt, lai
tā informē pieprasījuma nosūtītājiestādi par informācijas sniegšanu. (3) Atbilde uz
kolektīvu informācijas pieprasījumu nosūtāma personai, kura pirmā
parakstījusi attiecīgo informācijas pieprasījumu, vai personai, kuru
norādījuši kolektīvie informācijas pieprasītāji." |
15.pants. Informācijas atteikuma pārsūdzēšanas
kārtība (1) Par atteikumu
izsniegt informāciju, par pieprasītās maksas apmēru vai par jebkuru citu
lēmumu, ieskaitot atteikumu izpildīt pieprasījumu, pamatojot to ar pieprasīto
ziņu nepareizu aprakstu, informācijas pieprasītājs ir tiesīgs iesniegt
sūdzību iestādes vadītājam vai augstākai iestādei likumā noteiktajā kārtībā. (2) Jebkura fiziskā
vai juridiskā persona likumā noteiktajā kārtībā ir tiesīga griezties tiesā ar
pieteikumu par iestādes rīcību, ar kuru aizskartas tās tiesības saņemt
informāciju, ja iestāde: 1) likumā noteiktajā
termiņā nav sniegusi atbildi informācijas pieprasītājam; 2) atteikusies sniegt
informāciju, bez likumīga pamata pieņemot lēmumu piešķirt tai ierobežotas
pieejamības informācijas statusu; 3) pēc rakstveida
iesnieguma saņemšanas atteikusies dzēst vai labot nepatiesas, nepilnīgas vai nelikumīgi
iegūtas ziņas par personu. |
10. Aizstāt 15.panta otrajā daļā vārdus "fiziskā vai
juridiskā persona" ar vārdiem "privātpersona". |
29. 30. |
Juridiskais
birojs
Izteikt likuma
15. pantu šādā redakcijā: 15. pants.
Pieņemtā lēmuma un veiktās faktiskās rīcības apstrīdēšana vai pārsūdzēšana (1) Iestādes izdoto administratīvo aktu vai veikto faktisko rīcību
var apstrīdēt vai pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
(2) Šā panta pirmajā daļā noteiktās tiesības apstrīdēt vai pārsūdzēt
administratīvo aktu vai faktisko rīcību it īpaši attiecas uz: 1) atteikumu izsniegt informāciju pilnībā vai kādā daļā; 2) atteikumu sniegt
informāciju, pieņemot lēmumu piešķirt tai ierobežotas pieejamības
informācijas statusu; 3) informācijas nesniegšanu (bezdarbību). Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekta 10. pantu
izteikt kā likumprojekta 11.pantu šādā redakcijā: 15. pants.
Iestādes lēmuma un rīcības kontrole Iestādes izdoto administratīvo aktu vai veikto faktisko rīcību var
apstrīdēt vai pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.
30 Atbalstīt |
11. Izteikt 15. pantu šādā redakcijā: 15. pants.
Iestādes lēmuma un rīcības kontrole Iestādes izdoto administratīvo aktu vai veikto faktisko rīcību var
apstrīdēt vai pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
16.pants. Ierobežotas pieejamības informācijas aizsardzība (1) (2) (3) Ja persona
neatļauti izpaudusi informāciju, kas atzīta par informāciju dienesta
vajadzībām, tā saucama pie disciplināratbildības. |
11. Aizstāt 16.panta trešajā daļā vārdus
"informāciju dienesta vajadzībām" ar vārdiem "ierobežotas
pieejamības informāciju". |
|
|
|
12. Aizstāt 16.panta trešajā daļā vārdus
"informāciju dienesta vajadzībām" ar vārdiem "ierobežotas
pieejamības informāciju". |
|
12. Papildināt likumu ar 16.1 un 16.2 pantu šādā
redakcijā: "16.1
pants. Informācijas atkalizmantošanas prasības (1) Iestāde
nodrošina, ka informācijas atkalizmantošana ir bez nosacījumiem. (2) Izņēmuma gadījumā, lai nodrošinātu kvalitatīvu un efektīvu
informācijas atkalizmantošanu, iestāde, neierobežojot konkurenci, var
paredzēt atkalizmantošanas nosacījumus. 16.2 pants.
Ekskluzīva vienošanās (1) Ir aizliegts
piešķirt ekskluzīvas tiesības informācijas atkalizmantošanai, izņemot
gadījumu, ja ekskluzīvas tiesības nepieciešamas, lai sniegtu informācijas
sabiedrības pakalpojumus sabiedrības interesēs. Šādas vienošanās ir atklātas,
un tās tiek publicētas. Vienošanās pamatotība jāpārskata ne retāk kā reizi
trijos gados. (2) Kārtību, kādā
tiek piešķirtas ekskluzīvas tiesības, nosaka Ministru kabinets." |
31. 32. |
Juridiskais
birojs
Izslēgt likumprojekta
12. pantu. Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs
D.Šēnbergs Papildināt
likumprojekta 12.pantā minēto 16.2 panta pirmo daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Ministru kabinets
nosaka šādu vienošanas slēgšanas un publiskošanas kārtības nosacījumus. |
Atbalstīt Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.
34 |
|
17.pants. Uzraudzības iestāde Šā likuma ievērošanu
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uzrauga Datu valsts inspekcija. |
|
33. 34. 35. |
Juridiskais
birojs
Papildināt likumu ar
jaunu 17. pantu un 18. pantu šādā redakcijā: 17.
pants. Informācijas atkalizmantošanas prasības Informācijas
atkalizmantošana ir bez nosacījumiem. Izņēmuma gadījumā, lai nodrošinātu
kvalitatīvu un efektīvu informācijas atkalizmantošanu, iestāde, neierobežojot
konkurenci, var paredzēt atkalizmantošanas nosacījumus. 18.
pants. Ekskluzīva vienošanās (1) Ir aizliegts
piešķirt ekskluzīvas tiesības informācijas atkalizmantošanai, izņemot
gadījumu, ja ekskluzīvas tiesības nepieciešamas, lai sniegtu informācijas
sabiedrības pakalpojumus sabiedrības interesēs. Šādas vienošanās ir atklātas,
un tās tiek publicētas. Vienošanās pamatotību pārskata ne retāk kā reizi
trijos gados. (2) Kārtību, kādā tiek piešķirtas ekskluzīvas tiesības, nosaka Ministru
kabinets.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt likumu ar jaunu
17. pantu un 18. pantu šādā redakcijā: 17. pants.
Prasības attiecībā uz informācijas atkalizmantošanu Informācijas
atkalizmantošana ir bez nosacījumiem.
Izņēmuma gadījumā, lai nodrošinātu kvalitatīvu un efektīvu
informācijas atkalizmantošanu, iestāde, neierobežojot konkurenci, var
paredzēt atkalizmantošanas nosacījumus. 18.
pants. Ekskluzīva vienošanās (1) Ir aizliegts
piešķirt ekskluzīvas tiesības informācijas atkalizmantošanai, izņemot
gadījumu, kad ekskluzīvas tiesības nepieciešamas, lai sniegtu informācijas
sabiedrības pakalpojumus sabiedrības interesēs. Šādas vienošanās ir atklātas,
un tās tiek publicētas. Vienošanās pamatotību pārskata ne retāk kā reizi
trijos gados. (2) Kārtību, kādā tiek piešķirtas ekskluzīvas tiesības un publiskota
informācija par šādu tiesību piešķiršanu, nosaka Ministru kabinets.
Juridiskais
birojs
Uzskatīt likuma
līdzšinējo 17. pantu par 19. pantu. |
Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.
34 Atbalstīt Atbalstīt |
13. Papildināt likumu ar jaunu 17. pantu un
18. pantu šādā redakcijā: 17. pants.
Prasības attiecībā uz informācijas atkalizmantošanu Informācijas
atkalizmantošana ir bez nosacījumiem. Izņēmuma gadījumā, lai nodrošinātu
kvalitatīvu un efektīvu informācijas atkalizmantošanu, iestāde, neierobežojot
konkurenci, var paredzēt atkalizmantošanas nosacījumus. 18.
pants. Ekskluzīva vienošanās (1) Ir aizliegts
piešķirt ekskluzīvas tiesības informācijas atkalizmantošanai, izņemot
gadījumu, kad ekskluzīvas tiesības nepieciešamas, lai sniegtu informācijas
sabiedrības pakalpojumus sabiedrības interesēs. Šādas vienošanās ir atklātas,
un tās tiek publicētas. Vienošanās pamatotību pārskata ne retāk kā reizi
trijos gados. (2) Kārtību, kādā tiek piešķirtas ekskluzīvas tiesības un publiskota
informācija par šādu tiesību piešķiršanu, nosaka Ministru kabinets.;
uzskatīt līdzšinējo 17. pantu par
19. pantu. |
Pārejas
noteikumi
1. Ministru kabinets
līdz 1999.gada 1.martam izdod noteikumus par kārtību, kādā iestādes rīcībā
esošā informācija nododama atklātībai, kā arī par dokumentu un citos
informācijas nesējos ietvertās informācijas kopiju, reprodukciju, norakstu un
izrakstu apjomu. |
13. Izslēgt pārejas noteikumu 1.punktu. |
|
|
|
14. Pārejas noteikumos: izslēgt
1.punktu; |
2. Šā likuma 17.pants
stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī. |
|
|
|
|
|
|
14. Papildināt pārejas
noteikumus ar 3., 4., 5. un 6.punktu šādā redakcijā: "3. Esošās
ekskluzīvās vienošanās, kuras neatbilst nosacījumiem attiecībā uz šā likuma
16.2 panta pirmajā daļā paredzēto izņēmumu, tiek izbeigtas,
beidzoties to termiņam, bet ne vēlāk kā 2008.gada 31.decembrī. 4. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 10.panta
trešajā daļā, 13.panta otrajā un trešajā daļā un 16.2 panta otrajā daļā minētos noteikumus. 5. Līdz šā likuma 10.panta trešajā daļā paredzēto Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 31.jūnijam ir
spēkā Ministru kabineta 1999.gada 3.augusta noteikumi Nr.275 "Kārtība,
kādā valsts pārvaldes iestāžu un pašvaldību iestāžu rīcībā esošā informācija
nododama atklātībai", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 6. Šā likuma
10.panta pirmā daļa stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī." |
36. 37. 38. 39. 40. |
Juridiskais birojsAizstāt likumprojekta
14. pantā skaitli 16.2
ar skaitli 18; Juridiskais
birojs
Aizstāt likumprojekta 14. pantā skaitļus un vārdus 10. panta trešajā
daļā ar skaitļiem un vārdiem 10. panta piektajā daļā. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt likumprojekta 14. pantā pārejas
noteikumu 4.punktā skaitļus un vārdus 10. panta trešajā daļā ar
skaitļiem un vārdiem 10. panta piektajā un sestajā daļā. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt pārejas
noteikumu 5.punktā skaitļus un vārdus 10.panta trešajā daļā ar skaitļiem un
vārdiem 10.panta piektajā daļā. Juridiskais
birojs
Izslēgt likumprojekta
14. panta 6. punktu. |
Atbalstīt Daļēji
atbalstīt, skat. priekšlik. Nr.38 Atbalstīt Atbalstīt Atbalstīt |
papildināt pārejas noteikumus ar
3., 4. un 5. punktu šādā redakcijā: "3. Esošās
ekskluzīvās vienošanās, kuras neatbilst nosacījumiem attiecībā uz šā likuma
18.panta pirmajā daļā paredzēto izņēmumu, tiek izbeigtas, beidzoties to
termiņam, bet ne vēlāk kā 2008.gada 31.decembrī. 4. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 10. panta
piektajā un sestajā daļā, 13.panta otrajā un trešajā daļā un 18.panta otrajā daļā
minētos noteikumus. 5. Līdz šā likuma 10.panta piektajā daļā paredzēto Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 31.jūnijam ir
spēkā Ministru kabineta 1999.gada 3.augusta noteikumi Nr.275 "Kārtība, kādā
valsts pārvaldes iestāžu un pašvaldību iestāžu rīcībā esošā informācija
nododama atklātībai", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
15. Papildināt
likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā
redakcijā: "Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no
Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 17.novembra Direktīvas 2003/98/EK par
valsts sektora informācijas atkalizmantošanu." |
41. |
Vides ministrs R.Vējonis
Izteikt sadaļu Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2003.gada 17.novembra Direktīvas 2003/98/EK par valsts sektora
informācijas atkalizmantošanu; 2) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2003.gada 28.janvāra Direktīvas 2003/4/EK par vides informācijas
pieejamību sabiedrībai un par Padomes direktīvas 90/313/EEK atcelšanu.. |
Atbalstīt |
15. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām
šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā ir iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2003.gada 17.novembra direktīvas 2003/98/EK par valsts sektora
informācijas atkalizmantošanu; 2) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2003.gada 28.janvāra direktīvas 2003/4/EK par vides informācijas
pieejamību sabiedrībai un par Padomes direktīvas 90/313/EEK atcelšanu. |