Grozījums Ceļu satiksmes likumā
Izdarīt Ceļu satiksmes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2000, 3., 14., 15.nr.; 2001, 6.nr.; 2003, 17.nr.; 2005, 13.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 31.2 pantu šādā
redakcijā:
"31.2 pants.
Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums
(1) Transportlīdzekļu apkalpes locekļu vidējais
nedēļas darba laiks nedrīkst pārsniegt 48 stundas, ievērojot, ka nedēļa ir
laikposms starp pulksten 00.00 pirmdienā un pulksten 24.00 svētdienā.
(2) Transportlīdzekļa apkalpes locekli var
nodarbināt virs noteiktā vidējā nedēļas darba laika, pagarinot maksimālo
nedēļas darba laiku līdz 60 stundām, ievērojot, ka četru mēnešu periodā
vidējais nedēļas darba laiks nepārsniedz 48 stundas.
(3) Darba devējs, vienojoties ar darbinieku
pārstāvjiem, var mainīt vidējo nedēļas darba laiku un maksimālo nedēļas darba
laiku, ievērojot, ka vidējā nedēļas 48 stundu darba laika aprēķināšanas periods
nepārsniedz sešus secīgus mēnešus.
(4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic
darbu no pulksten 01.00 līdz
05.00, kopējais darba laiks diennaktī nedrīkst pārsniegt 10 stundas. Darba
devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, var mainīt minēto nakts darba laiku, nosakot, ka tas ir vismaz četru
stundu ilgs laikposms periodā no pulksten 00.00 līdz 07.00."
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījums Ceļu
satiksmes likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Grozījums
Ceļu satiksmes likumā izstrādāts pamatojoties uz 2005.gada 12.jūlija Ministru
kabineta sēdes protokola Nr.40 34.§ doto uzdevumu izstrādāt likumprojektu par
grozījumu Ceļu satiksmes likumā, paredzot tajā transportlīdzekļu apkalpes
locekļu darba laika regulējumu. Saskaņā
ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 11.martā pieņemto Direktīvu
2002/15/EK par darba laika organizēšanu personām, kas ir autotransporta
apkalpes locekļi, tika izstrādāti un 2005.gada 12.jūlijā pieņemti Ministru
kabineta noteikumi Nr.520 Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika
organizēšanas, ievērošanas un uzskaites noteikumi, kas detalizēti nosaka
prasības attiecībā uz darba laika organizēšanu, ievērošanu un tā uzskaiti
transportlīdzekļu apkalpes locekļiem, kuri veic pārvadājumus ar
transportlīdzekļiem, uz kuriem attiecas Padomes 1985.gada 20.decembra Regula
(EEK) Nr.3820/85 par dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu attiecībā
uz autotransportu vai arī Regulā minētajos gadījumos Eiropas valstu līgums
attiecībā uz transportlīdzekļu apkalpju darbu starptautiskajos
autopārvadājumos. Tātad pašlaik transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba
laika regulējumu ietver augstākminētie Ministru kabineta noteikumi. Nepieciešamība
transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika regulējumu ietvert likumā
radās pēc Tieslietu ministrijas priekšlikuma šādam jautājumam, uzskata
Tieslietu ministrija, jābūt nostiprinātam likumā. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba
laika regulējums salīdzinot ar esošo kārtību nemainīsies. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Izstrādātais likumprojekts atbilstoši
Ministru kabineta 2005.gada 12.jūlija sēdes protokola Nr.40 34.§ dotajam
uzdevumam iekļauj transportlīdzekļa apkalpes locekļu darba laika ilguma
pamatnormas Ceļu satiksmes likumā. |
3. Cita informācija |
Nav |
II.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu
neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nekas nemainīsies, jo
transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika regulējums jau ir iestrādāts
spēkā esošajos 2005.gada 12.jūlija Ministru kabineta noteikumos Nr.520
Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un
uzskaites noteikumi, kas stājās spēkā ar 2005.gada 23. jūliju. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Tiks uzlabota drošība uz ceļiem, sakārtoti konkurences nosacījumi un
uzlabota transportlīdzekļa apkalpes locekļu darba drošība un veselības
aizsardzība. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā
ietekme |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts
šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts
šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
6. Cita informācija
|
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Sagatavots protokollēmums Par likumprojektu Grozījumi Ceļu
satiksmes likumā, kura 2.punkts paredz, ka Satiksmes ministrija sešu nedēļu
laikā sagatavo un noteiktā kārtībā iesniedz Ministru kabinetā noteikumu
projektu par grozījumiem Ministru kabineta 2005.gada 12.jūlija noteikumos
Nr.520 Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas,
ievērošanas un uzskaites noteikumi, lai novērstu tiesību normu dublēšanos. |
2. Cita informācija
|
Nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts atbilst Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002.gada 11.marta Direktīvai 2002/15/EK par darba laika organizēšanu
personām, kas ir autotransporta apkalpes locekļi. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
||||
4. Atbilstības
izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Eiropas Parlamenta
un Padomes 2002.gada 11.marta Direktīva 2002/15/EK par darba laika
organizēšanu personām, kas ir autotransporta apkalpes locekļi, OJ L 080,
23/03/2002, 35. 39. lpp. |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri
|
|
31.² panta pirmā
daļa |
3.panta g) punkts
un 4.panta a) punkts |
Atbilst |
|
|
31.² panta otrā
daļa |
4.panta a) punkts |
Atbilst |
|
|
31.² panta trešā
daļa |
8.panta 2.punkts |
Atbilst |
|
|
31.² panta ceturtā
daļa |
3.panta h) punkts,
7. panta 1.punkta 1.ievilkums un 8.panta 1.punkts |
Atbilst |
|
|
|
||||
5. Cita informācija
|
Nav |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojektā iekļautās tiesību
normas tika apspriestas un akceptētas darba grupā - Biedrība Autopārvadātāju asociācija Latvijas Auto un Latvijas
Pasažieru autopārvadātāju asociācija, kuras pārstāvji piedalījās darba
grupā, atbalstīja veikt Eiropas Savienības direktīvas normu iekļaušanu
Latvijas Republikas tiesību sistēmā, izstrādājot Ministru kabineta noteikumus
Nr.520 Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas,
ievērošanas un uzskaites noteikumi (pieņemti 2005.gada 12.jūlijā). |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Biedrība
Autopārvadātāju asociācija Latvijas Auto un Latvijas Pasažieru
autopārvadātāju asociācija atbalsta minēto likumprojektu. |
|||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti, jo jau darbojas
2005.gada 12.jūlija Ministru kabineta noteikumi Nr.520 Transportlīdzekļu
apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un uzskaites
noteikumi. |
|||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||
5. Cita informācija
|
Nav |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta projekts nerada jaunas valsts institūcijas un
nepaplašina esošo valsts institūciju funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī
Autotransporta direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas lapā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
29.08.2005. 9.00;
1124
I.Purmale
7686468,
ingrida@atd.lv
Valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Autosatiksmes departamenta
direktora vietnieks, par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
U.Lakševics |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
J.Vaitužs |