Likumprojekts
Grozījumi Komerclikumā
Izdarīt Komerclikumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 15.nr.; 2002, 6.nr.;
2004, 10.nr.; 2005, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 9.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Komercreģistra iestādei
iesniegtie dokumenti glabājas attiecīgā komersanta reģistrācijas lietā. Ja
reģistrācijas lietā jau ir personas apliecināts paraksta paraugs, tas nav
jāiesniedz atkārtoti attiecīgajā reģistrācijas lietā."
2. 10.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Personas paraksts uz
pieteikuma par komersanta ierakstīšanu komercreģistrā apliecināms notariāli.
Individuālā komersanta vai dibinātāja parakstu uz pieteikuma par individuālā
komersanta vai kapitālsabiedrības, kurā ir viens dibinātājs, ierakstīšanu
komercreģistrā var apliecināt komercreģistra iestāde. Tādā pašā veidā apliecina
minēto personu rīcībspēju. Speciāls pilnvarojums citai personai parakstīt šo
pieteikumu apliecināms notariāli.";
papildināt pantu ar 2.1 un
2.2 daļu šādā redakcijā:
"(21) Komercreģistra iestādes
apliecinājums juridiskā spēka ziņā pielīdzināms notariālam apliecinājumam.
(22) Par paraksta apliecināšanu
komercreģistra iestādē maksājama valsts nodeva. Valsts nodevas apmēru, samaksas
kārtību un atvieglojumus nosaka Ministru kabinets."
3. Izslēgt 25.panta otrās daļas 5.punktu.
4. Papildināt 38.panta pirmās daļas otro teikumu
aiz vārda "notariāli" ar vārdiem "vai komercreģistra
iestādē".
5. Izslēgt 75.panta trešās daļas 4.punktu.
6. Izteikt 78.panta piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Komercreģistra iestādei iesniedz to
sabiedrības biedru notariāli apliecinātus parakstu paraugus, kuriem ir
tiesības pārstāvēt sabiedrību (izņemot gadījumu, ja sabiedrības biedra paraksts
ir notariāli apliecināts uz pieteikuma)."
7. Papildināt 107.panta trešo daļu aiz vārda
"notariāli" ar vārdiem "vai komercreģistra iestādē".
8. 149.pantā:
izteikt trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
"5) katra valdes locekļa rakstveida piekrišanu
būt par valdes locekli, (izņemot gadījumu, ja attiecīgais valdes loceklis ir
parakstījis pieteikumu);";
izteikt trešās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
"6) katra valdes locekļa notariāli vai
komercreģistra iestādē apliecinātu paraksta paraugu (izņemot gadījumu, ja
valdes locekļa kā sabiedrības dibinātāja paraksts ir apliecināts uz
pieteikuma);";
izslēgt trešās daļas 7.punktu.
9. Aizstāt 150.panta pirmajā daļā vārdu
"ieceļ" ar vārdiem "apstiprina dalībnieku izvēlētu".
10. Izteikt 224.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Lai personu ievēlētu par valdes locekli, ir
nepieciešama attiecīgās personas rakstveida piekrišana. Tajā valdes locekļa
kandidāts norāda iespējamos šķēršļus amata ieņemšanai saskaņā ar šā likuma
171.panta un 221.panta ceturtās daļas noteikumiem vai to, ka viņam šādu šķēršļu
nav. Valdes locekļa rakstveida piekrišanu iesniedz komercreģistra iestādei, ja
attiecīgais valdes loceklis jau nav parakstījis pieteikumu komercreģistra
iestādei."
11. Papildināt 296.panta desmito daļu aiz vārdiem
"padomes locekļu sarakstu" ar vārdiem "katra padomes locekļa
rakstveida piekrišanu".
12. Papildināt 305.panta otro daļu ar trešo
teikumu šādā redakcijā:
"Valdes locekļa rakstveida piekrišanu iesniedz
komercreģistra iestādei, ja attiecīgais valdes loceklis jau nav parakstījis
pieteikumu komercreģistra iestādei."
13. Papildināt 320.panta pirmās daļas 3.punktu
aiz vārda "notariāli" ar vārdiem "vai komercreģistra
iestādē".
14. Izteikt 340.panta pirmo daļu
šādā redakcijā:
"(1) Reorganizācijas
procesā iesaistīto sabiedrību līguma projekta pārbaudei komercreģistra iestāde
apstiprina attiecīgo sabiedrību izvēlētu revidentu no komercreģistra iestādes apstiprinātā
saraksta. Reorganizācijas procesā iesaistītās sabiedrības var kopīgi prasīt
komercreģistra iestādei, lai visām sabiedrībām tiek apstiprināts viens revidents."
15. Aizstāt 341.panta pirmajā daļā vārdu
"iecelts" ar vārdu "apstiprināts".
16. Papildināt 347.panta pirmās daļas 9.punktu ar
otro teikumu šādā redakcijā:
"Valdes locekļu parakstu
paraugus var apliecināt arī komercreģistra iestādē."
17. Izteikt 369.panta pirmo daļu
šādā redakcijā:
"(1) Lēmums par reorganizāciju
ir pieņemts, ja par to nobalso ne mazāk kā divas trešdaļas no dalībnieku
sapulcē pārstāvētajām balsīm (ja statūtos nav noteikts, ka ir nepieciešams
lielāks balsu skaits, lai pieņemtu lēmumu par reorganizāciju)."
18. Papildināt likumu ar
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
"Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes 1968.gada 9.marta Pirmās Direktīvas
68/151/EEK par to, kā vienādošanas nolūkā koordinēt nodrošinājumus, ko
dalībvalstis prasa no sabiedrībām Līguma 58.panta otrās daļas nozīmē, lai
aizsargātu sabiedrību dalībnieku un trešo personu intereses;
2) Padomes 1976.gada 13.decembra Otrās Direktīvas
77/91/EEK par to, kā vienādošanas nolūkā koordinēt nodrošinājumus, ko saistībā
ar akciju sabiedrību veidošanu un to kapitāla saglabāšanu un mainīšanu
dalībvalstis prasa no sabiedrībām Līguma 58.panta otrās daļas nozīmē, lai aizsargātu
sabiedrību dalībnieku un trešo personu intereses;
3) Padomes 1978.gada 9.oktobra Trešās Direktīvas
78/855/EEK, kas pamatojas uz Līguma 54.panta 3.punkta "g" apakšpunktu
un attiecas uz akciju sabiedrību apvienošanos;
4) Padomes 1982.gada 17.decembra Sestās
Direktīvas 82/891/EEK, kas pamatojas uz Līguma 54.panta 3.punkta "g"
apakšpunktu un attiecas uz akciju sabiedrību sadalīšanu;
5) Padomes 1989.gada 21.decembra Vienpadsmitās
Direktīvas 89/666/EEK par informācijas sniegšanas prasībām attiecībā uz filiālēm,
ko kādā dalībvalstī atvērušas noteiktu veidu sabiedrības, uz kurām attiecas
citas valsts tiesību akti;
6) Padomes 1989.gada
21.decembra Divpadsmitās Direktīvas 89/667/EEK par viena īpašnieka sabiedrībām
ar ierobežotu atbildību;
7) Padomes 1986.gada 18.decembra Direktīvas
86/653/EEK par dalībvalstu tiesību aktu koordināciju attiecībā uz
pašnodarbinātiem tirdzniecības pārstāvjiem (komercaģentiem)."
1. Šā likuma 3., 5. un 6.pants, 8.panta pirmā
daļa un 10.pants stājas spēkā 2006.gada 1.aprīlī.
2. Šā likuma 2., 4. un 7.pants,
8.panta otrā daļa, 13. un 16.pants stājas spēkā 2006.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Likumprojekta
Grozījumi Komerclikumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Lai saskaņā ar Komerclikumu varētu
komercreģistrā ierakstīt komersantu,
šobrīd individuālajam komersantam un komercsabiedrības dibinātājiem ir
nepieciešams notariāli apliecināt parakstus uz reģistrācijas pieteikuma.
Notariāli apliecinātus parakstus ir nepieciešams iesniegt arī
kapitālsabiedrības valdes locekļiem, visu komersantu prokūristiem un
komercsabiedrību likvidatoriem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir paredzēt parakstu apliecināšanas
tiesības papildus zvērinātiem notāriem arī komercreģistra iestādei (t.i.,
Uzņēmumu reģistram), ja ir nepieciešams apliecināt parakstus: 1) individuālajam
komersantam un dibinātājam uz reģistrācijas pieteikuma reģistrējot
individuālo komersantu vai kapitālsabiedrību ar vienu dibinātāju
(komercreģistra iestādē netiks apliecināti paraksti minēto personu
pilnvarotiem pārstāvjiem), 2) valdes
locekļiem, likvidatoriem, prokūristiem. Rezultātā ar minētajiem grozījumiem tiks ieviestas
Uzņēmumu reģistra kā valsts iestādes tiesības apliecināt parakstus tajos
gadījumos, ja klientu skaits nebūs tik liels, tādējādi atvieglojot
reģistrācijas procedūras mazo komersantu kā jaunu subjektu un
kapitālsabiedrību valdes locekļu, komercsabiedrību likvidatoru un komersantu prokūristu reģistrācijai. Minētā
uzdevuma īstenošanu reģistrācijas funkcijas ietvaros nodrošina Uzņēmumu
reģistra darbinieku pieeja Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
Iedzīvotāju reģistra datu bāzei un Nederīgo personu apliecinošo dokumentu
datu bāzei. Papildus atsevišķi grozījumi paredz racionalizēt ziņu
iesniegšanu komercreģistra iestādei. Piemēram, Komerclikuma 9.panta grozījumos ir paredzēts, ka likumā
noteikto personu (piemēram, amatpersonu) apliecināti parakstu paraugi atkārtoti
nav jāiesniedz, komercreģistra iestādē attiecīgajā reģistrācijas lietā jau
atrodas šo personu apliecināti parakstu paraugi. Paredzēts, ka nav vairs jāiesniedz atsevišķi valdes
paziņojums par juridisko adresi, jo attiecīgās ziņas ir jānorāda arī
reģistrācijas pieteikumā, kā arī katra valdes locekļa rakstveida piekrišanu
būt par valdes locekli ir jāiesniedz tikai tad, ja attiecīgais valdes
loceklis jau nav parakstījis reģistrācijas pieteikumu. Grozījumi paredz racionalizēt parakstu paraugu
iesniegšanu, ja persona vienlaicīgi ir gan kapitālsabiedrības dibinātājs, gan
valdes loceklis, vai pārstāvēt tiesīgais personālsabiedrības biedrs. Ja
personai kā dibinātājam vai
personālsabiedrības biedram ir apliecināts paraksts uz pieteikuma, tad
atsevišķi paraksta paraugs nav jāiesniedz. Uzņēmumu reģistrs saskaņā ar Komerclikumu nepieprasa arī
ziņas, kas ir citu iestāžu rīcībā, izņemot pases datu un dzīvesvietas
norādīšanu pieteikumā par sabiedrības amatpersonām, taču attiecīgās ziņas ir
pašas personas rīcībā, kā arī minētās ziņas ir nepieciešamas personas
sasniedzamības un dokumentu derīguma pārbaudes nodrošināšanai. Grozījumi Komerclikuma 150., 340 un 341. pantā precizē komercreģistra
iestādes kompetenci, nosakot, ka komercreģistra iestāde apstiprina
sabiedrības izvēlēto ekspertu vai revidentu, bet ne ieceļ pēc savas izvēles. Grozījumi Komerclikuma 25.pantā un 75.pantā paredz svītrot normu par
darbības veidu norādīšanu veidlapās individuālā komersanta vai ārvalsts
komersanta filiāles ierakstīšanai komercreģistrā, jo šādas normas vairs
nepastāv arī attiecībā uz komercsabiedrībām. Likumprojekts papildina esošo likuma redakciju ar atsaucēm uz Eiropas
Savienības tiesību aktiem, kas ir jau ieviesti Komerclikumā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 21.pantu
personai, kas iesaistās administratīvajā procesā, ir jābūt administratīvi procesuālajai rīcībspējai,
līdz ar to Uzņēmumu reģistram ir jāpārbauda šo personu rīcībspēju un
identitāti. Apliecinājuma drošība šajā gadījumā ir analoģiska
notariālam apliecinājumam, jo personu parakstu apliecināšanas mērķis ir
nodrošināt pārliecību par paraksta īpašnieka identitāti un pārbaudīt
rīcībspēju, bet ne izvērtēt paša dokumenta tiesiskumu, līdz ar to juridiska
izvērtēšana šajās darbībās nav nepieciešama un šādas funkcijas var veikt arī
valsts pārvaldes iestāžu pilnvarotu pārstāvju klātbūtnē. Taču klienta
ieguvums ir, ka vairāk tiek paplašināta personas paraksta apliecināšanas
pakalpojuma pieejamība un iespēja formalitātes komersantu reģistrācijas
lietās nokārtot vienā vietā. Parakstu apliecināšanas
nodošana valsts iestāžu kompetencē
nozīmē arī valsts atbildības uzņemšanos par iespējamām prettiesiskām darbībām
un līdz ar to arī zaudējumu atlīdzības pienākumu, ja personai valsts iestādes
prettiesiskas rīcības rezultātā ir nodarīti kādi zaudējumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Makroekonomiskā vide tiks ietekmēta pozitīvi, jo
atvieglojot individuālo komersantu un kapitālsabiedrību amatpersonu
reģistrāciju komercreģistrā var veicināt jaunu komercdarbības subjektu
veidošanos. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts paredz
racionalizēt ziņu iesniegšanu komercreģistra iestādei, kā arī paredz iespējas
parakstus apliecināt tajā valsts iestādē, kas veic komersanta reģistrāciju,
kā arī paredz atteikties iesniegt parakstu paraugus, ja tādi komercreģistra
iestādē attiecīgajā reģistrācijas lietā jau ir atrodami. Līdz ar to
uzņēmējdarbības vide saistībā ar jaunu subjektu reģistrāciju tiek uzlabota un
administratīvās procedūras tiek vienkāršotas, dokumentus noformējot vienā
vietā un tādējādi arī samazinot laiku jauna individuālā komersanta,
kapitālsabiedrības ar vienu dibinātāju vai
komercreģistrā reģistrējamo amatpersonu reģistrācijai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
138,
2 |
151, 2 |
151, 2 |
148, 6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
130, 6 |
129, 4 |
144, 2 |
138, 5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
7, 6 |
21, 8 |
7, 0 |
10, 1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Aprēķini parakstu apliecināšanas
uzdevuma
realizācijai 2006.gadam
Atsevišķās reģionālajās nodaļās
funkciju būs iespējams veikt ar esošajiem darba resursiem, jo 2006.gadā būs
pabeigta Komerclikuma reforma. Atsevišķās reģionālajās nodaļās darbinieki
tiks pieņemti uz nepilnu darba laiku atkarībā no reģionālās nodaļas darba
apjoma. Izmaksas darba vietu iekārtošanai,
klientu zāles paplašināšanai un darbinieku apmācībai
2006.gadam
Atalgojums 2006.gadam 7 mēnešiem
(1 mēnesis
darbinieku apmācībai, 6 parakstu
apliecināšanas uzdevuma īstenošanai)
Alga noteikta saskaņā ar MK 2004.gada 23.novembra noteikumiem Nr.959,
2.kvalifikācijas pakāpe valsts notārs ierēdnis.
Kopā
atalgojums: 40051,-Ls
Uzturēšanas
izmaksas 2006.gadam- 7 mēnešiem
Kopā
2006.gadā:130 576,-Ls
Parakstu apliecināšanas izmaksas
2007.gadam
Atalgojums gadā 12 mēnešiem
Alga noteikta saskaņā ar MK 2004.gada 23.novembra noteikumiem Nr.959,
2.kvalifikācijas pakāpe valsts notārs ierēdnis.
Kopā atalgojums: 82 794,- Ls 2007.gadā plānotas papildus 3 štata vietas reģionālajām nodaļām, lai
pakalpojumu padarītu pieejamāku Latvijas reģionos, jo šī pakalpojuma
nodrošināšanā jāakcentē īpaša uzmanība uz reģionālajām iestādēm, pamatojoties
uz Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu attīstības programmu 2004.-2006.gadiem,
kuras realizācijas rezultātā jāplāno, ka komercdarbības attīstība pieaugs
reģionālajās teritorijās ar zemu sociāli ekonomisko attīstību. Izmaksas 3 darba vietu iekārtošanai
Uzturēšanas
izmaksas gadā
Kopā 2007.gadā : 129
384,- Ls
Parakstu apliecināšanas izmaksas
2008.gadam un turpmāk
Atalgojums gadā 12 mēnešiem
Alga noteikta saskaņā ar MK 2004.gada 23.novembra noteikumiem Nr.959,
2.kvalifikācijas pakāpe valsts notārs ierēdnis.
Kopā atalgojums: 101 247,- Ls 2008.gadā plānotas papildus 2 štata vietas
reģionālajām nodaļām, lai, prognozējot komercdarbības
attīstību arī citos Latvijas reģionos, pakalpojumu padarītu pieejamāku
reģionālajās nodaļās. Izmaksas 2 darba vietu iekārtošanai
Uzturēšanas
izmaksas gadā
Kopā 2008.gadā: 144
217,- Ls
Valsts nodevas
apjoms Valsts nodevas apjoms noteikts, rēķinot administratīvos
izdevumus. 2006.gadā (6 mēneši) valsts nodevas apjoms 9 Ls: -
darba alga - 2,76 -
sociālais nodoklis - 0,66 -
kapitālie izdevumi - 5,28 -
uzturēšanas izmaksas - 0,30 2007. un 2008.gadā valsts nodevas apjoms 5 Ls: -
darba alga - 2,76 -
sociālais nodoklis - 0,66 -
kapitālie izdevumi - 1,28 -
uzturēšanas izmaksas - 0,30 Ieņēmumi
parakstu apliecināšanas uzdevuma nodrošināšanas izpildes gadījumā 2006.gadā (6
mēneši): 120 vienības x 128 dienas x 9 Ls = 138 240,- Ls 2007.gadā: 120 vienības x 252 dienas x 5 Ls = 151 200,- Ls 2008.gadā: 120 vienības x 252 dienas x 5 Ls = 151 200,- Ls |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
Izmaiņas budžeta ieņēmumos un izdevumos tiks norādītas likumā Par
valsts budžetu 2006.gadam. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Papildus
ir izstrādājami šādi likumprojekti, kas saistīti ar parakstu apliecināšanas
uzdevuma nodošanu Uzņēmumu reģistram: 1) Grozījumi likumā
Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru, precizējot Uzņēmumu reģistra
uzdevumus un kompetenci, tai skaitā norādot, ka Uzņēmumu reģistra amatpersona
pirms paraksta un rīcībspējas apliecināšanas pārbauda Iedzīvotāju reģistrā
fiziskas personas statusu un Nederīgo personu apliecinošo dokumentu reģistrā
personas apliecinoša dokumenta statusu, nosakot parakstu apliecināšanas
reģistrācijas žurnālā norādāmās ziņas, Uzņēmumu reģistram iesniedzamos
dokumentus, ja jāapliecina ārvalstu juridiskās personas pārstāvja paraksts, kā
arī strīdu izskatīšanas un parakstu apliecinātāju atbildības jautājumus; 2)
Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un
kapitālsabiedrībām, paredzot, ka likvidatora vai reorganizācijas gadījumā
valdes locekļu parakstu paraugus varēs apliecināt notariāli vai
komercreģistra iestāde (Uzņēmumu reģistrs); 3)
Grozījums likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju, paredzot
iespējas komercreģistra iestādē apliecināt arī maksātnespējas administratoru
parakstus. Likumprojekti tiks iesniegti pēc Komerclikuma grozījumu pieņemšanas
Saeimā 1.lasījumā Ministru kabinetā vai kā ministra priekšlikumi Saeimā, ja
attiecīgo likumu grozījumu gadījumā būs noteikts priekšlikumu iesniegšanas
termiņš. Pēc grozījumu pieņemšanas Komerclikumā būs nepieciešams izstrādāt: 1) Ministru kabineta noteikumu projektu Noteikumi par valsts nodevu
par parakstu apliecināšanu komercreģistra iestādē; 2)
Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 27.decembra noteikumos Nr.567
Noteikumi par pieteikumu veidlapām ierakstiem komercreģistrā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts ir papildināts ar
informatīvo atsauci par Padomes direktīvām, kuru normas Komerclikumā
iekļautas laika posmā no 2000.gada 13.aprīļa. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.tabula |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas par šo likumprojekta
redakciju nav notikušas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
_____ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. Likumprojekts tiks izsludināts valsts sekretāru sanāksmē
un tiks ievietots Ministru kabineta mājas lapā www.mk.gov.lv. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz veidot jaunas valsts institūcijas. Tiks
paplašināti Uzņēmumu reģistra uzdevumi un kompetence, paredzot arī personu
parakstu apliecināšanas tiesības. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Komunikācijas plāns nav izstrādāts. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds lēmumus varēs apstrīdēt likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistru un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, apstrīdot
Uzņēmumu reģistra valsts notāru lēmumus Uzņēmumu reģistra galvenajam valsts
notāram, savukārt Uzņēmumu reģistra
galvenā valsts notāra lēmumus pārsūdzot tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Tieslietu ministre |
S.Āboltiņa |
08.08.2005. 13:14
2671
K.Nešpora
7031735 kristinen@ur.gov.lv
Valsts
sekretāra v.i. |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
I.Juhansone |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
K.Nešpora |