Iesniedz Valsts pārvaldes
un pašvaldības komisija Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi likumā
Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas
vēlēšanām
un Eiropas Parlamenta vēlēšanām
(reģ.nr.1510)
Spēkā
esošā likuma pantu redakcija |
Saeimā 2.lasījumā pieņemtā likumprojekta
redakcija (dok. nr. 5512) |
Nr. |
Priekšlikumi
3.lasījumam (40) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas sagatavotā 3.lasījuma redakcija |
|
Izdarīt likumā Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 21.nr.; 2002, 16.nr.; 2004, 7.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus: |
1. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Papildināt informatīvo atsauci uz
publikāciju Ziņotājā ar skaitļiem: 1995, 18.nr.;. |
Atbalstīt |
Izdarīt likumā Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 18.nr.; 1998, 21.nr.; 2002, 16.nr.; 2004, 7.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
2. |
Apvienības TB/LNNK frakcija Papildināt likumprojektu ar jaunu
pantu šādā redakcijā: Valsts valoda priekšvēlēšanu
aģitācijā Priekšvēlēšanu aģitācijā ir
jānodrošina iespējami plaša valsts valodas lietošana. Ja kāda politiskā organizācija
vai politisko organizāciju apvienība priekšvēlēšanu aģitācijā izmanto citu
valodu, tad tai ir jānodrošina, lai ne mazāk kā puse informācijas būtu valsts
valodā. |
Neatbalstīt |
|
2.pants. (1) Viena nosaukuma kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem ir tiesības
bez maksas izmantot priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas
Televīzijas raidlaiku šajā likumā noteiktajā kārtībā un apjomā, ja vismaz 40
dienas pirms vēlēšanu dienas viņi ir iesnieguši izziņu par kandidātu saraksta
iesniegšanu. (2) Priekšvēlēšanu
aģitācija šā likuma izpratnē ir kādas politiskās organizācijas, politisko
organizāciju apvienības vai arī kāda deputāta kandidāta reklamēšana masu
informācijas līdzekļos vai citādā veidā, ja tā satur tiešu vai netiešu
aicinājumu balsot par vai pret kādu politisko organizāciju, politisko
organizāciju apvienību vai arī deputāta kandidātu. |
|
3. 4. 5. 6. |
Deputāti A.Kalniņa, A.Brigmanis,
K.Šadurskis, M.Ceriņa, A.Kampars, S.Bendrāte, R.Jurķis, G.Bērziņs, V.Šiliņš Izteikt likuma I nodaļas 2.panta otro
daļu sekojošā redakcijā: (2) Priekšvēlēšanu aģitācija
radio un televīzijā jebkuras formas un veida publiski pieejamas
informācijas izplatīšana radio un televīzijā priekšvēlēšanu aģitācijas
periodā ar nodomu veicināt vai mazināt kādas politiskās partijas, partiju
apvienības vai individuālā kandidāta popularitāti. Juridiskais birojs Papildināt likuma 2.panta otro daļu aiz vārdiem šā likuma izpratnē ir ar vārdiem apmaksāta vai kā citādi atlīdzināta. Deputāti A.Kalniņa, A.Brigmanis,
K.Šadurskis, M.Ceriņa, A.Kampars, S.Bendrāte, R.Jurķis, G.Bērziņs, V.Šiliņš Papildināt likuma I nodaļas 2.pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Priekšvēlēšanu reklāma
radio un televīzijā politiskās partijas, partiju apvienības vai vēlētāju
apvienības par maksu izvietota priekšvēlēšanu aģitācija radio un televīzijā. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Papildināt
likumprojektu ar jaunu pirmo pantu šādā redakcijā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Priekšvēlēšanu aģitācija radio un televīzijā ir jebkuras formas un jebkura veida publiski pieejamas informācijas izplatīšana radio un televīzijā, veicinot vai mazinot kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta popularitāti.; papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Priekšvēlēšanu
reklāma radio un televīzijā ir politiskās organizācijas vai politisko
organizāciju apvienības par maksu izvietota priekšvēlēšanu aģitācija radio un
televīzijā. |
Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. nr.6 Neatbalstīt Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. nr.6 Atbalstīt, papildināt likumprojektu ar jaunu pantu, mainīt turpmāko likumproj. pantu numerāciju |
1. 2.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Priekšvēlēšanu aģitācija radio un televīzijā ir jebkuras formas un jebkura veida publiski pieejamas informācijas izplatīšana radio un televīzijā, veicinot vai mazinot kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta popularitāti.; papildināt pantu ar trešo daļu
šādā redakcijā: (3) Priekšvēlēšanu reklāma radio un televīzijā ir politiskās
organizācijas vai politisko organizāciju apvienības par maksu izvietota
priekšvēlēšanu aģitācija radio un televīzijā. |
7.pants. (1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai
organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta
kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma
5.pantā minētajam raidlaikam, tai jādod iespēja arī citām politiskajām
organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu
sarakstos esošajiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat
ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst Latvijas Radio
un Latvijas Televīzijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas
raidlaika izcenojumam, kas publicēts šajā pantā noteiktajā kārtībā. Šāds
pienākums Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai ir tikai tad, ja politiskās
organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta
pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio
un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē
maksimālo reklāmas laika apjomu. Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne
vēlāk kā 270 dienas pirms vēlēšanu dienas publicē laikrakstā Latvijas
Vēstnesis priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus
laika periodam no 270.dienas pirms vēlēšanu dienas līdz vēlēšanu dienai. Šis
pienākums neattiecas uz gadījumu, kad tiek izsludinātas ārkārtas vēlēšanas. (2) Ja komerciālā
raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju
apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu
aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko
organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem
deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami
līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst attiecīgās komerciālās
raidorganizācijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas
raidlaika izcenojumam dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās
organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta
rakstveida pieteikums šai raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu
priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir
tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai
deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var
piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas
noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu. (3) Pirms katras šajā
pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura
politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta
kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu
veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus. (4) Sākot ar 60.dienu
pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un
televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot
to priekšvēlēšanu aģitācijai. |
1. Izteikt 7.pantu
šādā redakcijā: 7.pants.
(1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai
organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai piešķīrusi raidlaiku
priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5.pantā minētajam raidlaikam,
tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām vai politisko organizāciju apvienībām, ja tās
to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu,
kas atbilst Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas noteiktajam priekšvēlēšanu
aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam, kas publicēts šajā pantā
noteiktajā kārtībā. Šāds pienākums Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai ir
tikai tad, ja politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības
pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio
un televīzijas likuma noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika
apjomu. Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā 270 dienas pirms
vēlēšanu dienas publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis priekšvēlēšanu
aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika periodam no 270.dienas
pirms vēlēšanu dienas līdz vēlēšanu dienai. Šis pienākums neattiecas uz
gadījumu, kad tiek izsludinātas ārkārtas vēlēšanas. (2) Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai vai
politisko organizāciju apvienībai piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu
aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām vai
politisko organizāciju apvienībām, ja tās to vēlas, uzstāties tikpat ilgi,
iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst attiecīgās
komerciālās raidorganizācijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas
pārraidīšanas raidlaika izcenojumam dienā, kurā iesniegts attiecīgās
politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības rakstveida
pieteikums šai raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu
aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja
politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības pieprasīto
raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un
televīzijas likuma noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika
apjomu. (3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai
uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija vai politisko
organizāciju apvienība šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājusi pati tieši
vai apmaksu veikusi, izmantojot citu personu pakalpojumus. (4) Šā likuma 5.panta minētajā gadījumā Latvijas Radio un Latvijas
Televīzijai ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto
reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu
aģitācijai. (5) Šajā pantā noteiktā kārtība ir spēkā līdz 90.dienai pirms vēlēšanu dienas. Pēc šā termiņa politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai individuālā deputāta kandidāta priekšvēlēšanu aģitācija un reklāma ir aizliegta. |
7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. |
Deputāts V.Stepaņenko Izteikt 7.pantu šādā redakcijā: 7.pants. (1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas
Televīzija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju
apvienībai vai kādam deputāta
kandidātam piešķīrusi raidlaiku
priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5.pantā minētajam raidlaikam,
tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko
organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem
deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami
līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas
pārraidīšanas raidlaika izcenojumam, kas publicēts šajā pantā noteiktajā
kārtībā. Šāds pienākums Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai ir tikai tad,
ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai
var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā panta ceturtās
daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu. Latvijas
Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā 270 dienas pirms vēlēšanu dienas
publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis priekšvēlēšanu aģitācijas
pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika periodam no 270.dienas pirms
vēlēšanu dienas līdz vēlēšanu dienai. Šis pienākums neattiecas uz gadījumu,
kad tiek izsludinātas ārkārtas vēlēšanas. (2) Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai,
politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi
raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām
organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu
sarakstos esošajiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat
ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst attiecīgās
komerciālās raidorganizācijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas
pārraidīšanas raidlaika izcenojumam dienā, kurā iesniegts attiecīgās
politiskās organizācijas, politisko
organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta rakstveida pieteikums šai
raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds
pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās
organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta
pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio
un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē
maksimālo reklāmas laika apjomu. (3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai
uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju
apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir
apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu
pakalpojumus. (4) Sākot ar 60.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir
tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika
apjomu par 15 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu aģitācijai. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt likumprojektā
piedāvātajā 7.panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā vārdus aģitācija
(attiecīgā locījumā) ar vārdu reklāma (attiecīgā locījumā). Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
likumprojektā piedāvāto 7.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4)
Sākot ar 60.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības
palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10
procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu reklāmai. Apvienības TB/LNNK frakcija Likumprojekta 1.pantā izslēgt likuma
7.panta piekto daļu. Deputāts J.Urbanovičs Izteikt likumprojekta 1.panta piekto
daļu (likuma 7.panta papildinājums ar piekto daļu) šādā redakcijā: Latvijas Pirmās partijas frakcija Izteikt 7.panta piekto daļu šādā
redakcijā: (5) Politiskās organizācijas,
politisko organizāciju apvienības vai individuālā deputāta kandidāta
priekšvēlēšanu aģitācija un reklāma raidorganizācijās ir aizliegta vēlēšanu
dienā un vienu dienu pirms vēlēšanu dienas. Deputāts A.Kiršteins Likumprojekta 2.pantā (likuma 7.panta
piektā daļa) aizstāt skaitli 90 ar skaitli 5. Deputāti A.Kalniņa, A.Brigmanis,
K.Šadurskis, M.Ceriņa, A.Kampars, S.Bendrāte, R.Jurķis, G.Bērziņs, V.Šiliņš Izteikt likumprojekta 1.panta
paredzēto 7.panta piekto daļu sekojošā redakcijā: Šajā pantā noteiktā kārtība ir spēkā līdz 30.dienai pirms vēlēšanu
dienas. Pēc šā termiņa politiskās organizācijas, politisko organizāciju
apvienības vai individuālā kandidāta priekšvēlēšanu reklāma ir aizliegta. Deputāts I.Emsis Izteikt likuma 7.panta piekto daļu
šādā redakcijā: Aizstāt skaitli 90 ar skaitli 30
un izslēgt no teksta vārdus aģitācija un. |
Neatbalstīt Red. precizēts Atbalstīt Red. precizēts Atbalstīt Neatbalstīt Neatbalstīt Neatbalstīt Neatbalstīt Atbalstīt daļēji, skat. priekšlik. Nr.15 Atbalstīt Red. precizēts |
2.Izteikt 7.pantu šādā
redakcijā: 7.pants.
(1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai
organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai piešķīrusi raidlaiku
priekšvēlēšanu reklāmai papildus šā likuma 5.pantā minētajam raidlaikam, tai
jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām vai politisko organizāciju apvienībām, ja tās
to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu,
kas atbilst Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas noteiktajam priekšvēlēšanu
reklāmas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam, kurš publicēts šajā
pantā noteiktajā kārtībā. Šāds pienākums Latvijas Radio un Latvijas
Televīzijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas vai politisko
organizāciju apvienības pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu reklāmai var
piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma noteikumus, kas reglamentē
maksimālo reklāmas laika apjomu. Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne
vēlāk kā 270 dienas pirms vēlēšanu dienas publicē laikrakstā Latvijas
Vēstnesis priekšvēlēšanu reklāmas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika
periodam no 270.dienas pirms vēlēšanu dienas līdz vēlēšanu dienai. Šis
pienākums neattiecas uz gadījumu, kad tiek izsludinātas ārkārtas vēlēšanas. (2) Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu reklāmai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām vai politisko organizāciju apvienībām, ja tās to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst attiecīgās komerciālās raidorganizācijas noteiktajam priekšvēlēšanu reklāmas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības rakstveida pieteikums šai raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu reklāmai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu reklāmai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu. (3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu reklāmas vai uzreiz
pēc tās paziņo, kura politiskā organizācija vai politisko organizāciju
apvienība šo priekšvēlēšanu reklāmu ir apmaksājusi pati tieši vai apmaksu
veikusi, izmantojot citu personu pakalpojumus. (4) Sākot ar 60.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu reklāmai. (5) Šajā pantā
noteiktā kārtība ir spēkā līdz 30.dienai pirms vēlēšanu dienas. Pēc šā
termiņa politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa
deputāta kandidāta priekšvēlēšanu reklāma ir aizliegta. |
8.pants. Citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, kas vēlas
izmantot šā likuma 7. pantā paredzēto iespēju, raidlaiku priekšvēlēšanu
aģitācijai piešķir pēc tam, kad saņemta samaksa par to. Samaksu apliecinošie
dokumenti saglabājami likumā "Par grāmatvedību" noteikto termiņu. |
2. Izteikt 8. panta
pirmo teikumu šādā redakcijā: Politiskajām organizācijām vai
politisko organizāciju apvienībām, kuras vēlas izmantot šā likuma 7. pantā
paredzēto iespēju, raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai piešķir pēc tam, kad
saņemta samaksa par to. |
16. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt likumprojektā piedāvātajā 8.panta
pirmajā teikumā vārdu aģitācijai ar vārdu reklāmai. |
Atbalstīt |
3. Izteikt 8. panta pirmo teikumu šādā redakcijā: Politiskajām organizācijām vai
politisko organizāciju apvienībām, kuras vēlas izmantot šā likuma 7. pantā
paredzēto iespēju, raidlaiku priekšvēlēšanu reklāmai piešķir
pēc tam, kad saņemta samaksa par to. |
11.pants. (1) Raidorganizācijas nedrīkst rediģēt, montēt vai citādi pārveidot
priekšvēlēšanu aģitācijas raidījumus bez attiecīgās politiskās organizācijas,
politisko organizāciju apvienības vai to deputātu kandidātu piekrišanas, kuri
tajos piedalās. (2) Raidorganizācijas
neatbild par sagatavotajiem priekšvēlēšanu aģitācijas materiāliem. |
3. Izteikt 11.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Raidorganizācijas
nedrīkst rediģēt, montēt vai citādi pārveidot priekšvēlēšanu aģitācijas
raidījumus bez attiecīgās politiskās organizācijas vai politisko organizāciju
apvienības piekrišanas. |
17. 18. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt likumprojektā
piedāvātajā 11.panta pirmajā daļā vārdus aģitācijas ar vārdu reklāmas. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt likumprojektu ar jaunu
pantu šādā redakcijā: 5. Aizstāt 11.panta otrajā daļā, 15.pantā, 18.panta pirmajā daļā, 22.,
24.pantā, V nodaļas nosaukumā, 26. un 27.pantā vārdu aģitācija (attiecīgā
locījumā) ar vārdu reklāma (attiecīgā locījumā). |
Atbalstīt Atbalstīt |
4. Izteikt 11.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Raidorganizācijas nedrīkst rediģēt, montēt vai citādi pārveidot priekšvēlēšanu reklāmas raidījumus bez attiecīgās politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības piekrišanas. 5. Aizstāt
11.panta otrajā daļā, 15.pantā, 18.panta pirmajā daļā, 22., 24.pantā, V
nodaļas nosaukumā, 26. un 27.pantā vārdu aģitācija (attiecīgā locījumā) ar
vārdu reklāma (attiecīgā locījumā). |
14.pants. Vēlēšanu dienā Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas raidījumos
aizliegts iekļaut sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko
organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai atsevišķu deputātu
kandidātu popularitāti. |
4. Izteikt 14.pantu
šādā redakcijā: 14.pants. Vēlēšanu
dienā līdz pulksten 8 vakarā raidorganizāciju raidījumos aizliegts iekļaut
sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko
organizāciju apvienību vai atsevišķu deputātu kandidātu popularitāti. |
19. 20. 21. 22. 23. |
Deputāts A.Kiršteins Izteikt likuma 14.pantu šādā
redakcijā: Piecas dienas pirms vēlēšanām kā arī
vēlēšanu dienā Latvijas Radio un Televīzijas raidījumos aizliegts iekļaut
sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko
organizāciju apvienību vai atsevišķu deputātu kandidātu popularitāti. Deputāts V.Stepaņenko Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Vēlēšanu dienā
Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas raidījumos aizliegts iekļaut
sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko
organizāciju apvienību vai atsevišķu deputātu kandidātu popularitāti. Juridiskais birojs Aizstāt 2.lasījumā
atbalstītajā likuma 14.pantā skaitli 8 ar skaitli 10. Deputāti A.Kalniņa, A.Brigmanis,
K.Šadurskis, M.Ceriņa, A.Kampars, S.Bendrāte, R.Jurķis, G.Bērziņs, V.Šiliņš Aizstāt likuma 14.pantā vārdus
pulksten 8 vakarā ar vārdiem pulksten 10 vakarā. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Likumprojekta 4.pantu izteikt kā
likumprojekta 6.pantu šādā redakcijā: 6. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. (1) Vienu dienu
pirms Saeimas vēlēšanu dienas, kā arī Saeimas vēlēšanu dienā līdz pulksten 10
vakarā raidorganizāciju raidījumos aizliegts iekļaut sabiedriskās domas
aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju
apvienību vai atsevišķu deputātu kandidātu popularitāti, to skaitā arī tādu
aptauju rezultātus, kuras izdarītas pie vēlēšanu iecirkņiem par vēlētāju
izvēli attiecīgajās vēlēšanās. (2) Trīs dienas pirms Eiropas
Parlamenta vēlēšanu dienas, kā arī Eiropas Parlamenta vēlēšanu dienā līdz
pulksten 10 vakarā raidorganizāciju raidījumos aizliegts iekļaut sabiedriskās
domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju
apvienību vai atsevišķu deputātu kandidātu popularitāti, to skaitā arī tādu
aptauju rezultātus, kuras izdarītas pie vēlēšanu iecirkņiem par vēlētāju
izvēli attiecīgajās vēlēšanās. |
Neatbalstīt Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr.23 Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr.23 Atbalstīt, iekļauts priekšlik.nr. 23 Atbalstīt |
6.Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. (1) Vienu dienu
pirms Saeimas vēlēšanu dienas, kā arī Saeimas vēlēšanu dienā līdz pulksten 10
vakarā raidorganizāciju raidījumos aizliegts iekļaut sabiedriskās domas aptaujas
rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai
atsevišķu deputātu kandidātu popularitāti, to skaitā arī tādu aptauju
rezultātus, kuras izdarītas pie vēlēšanu iecirkņiem par vēlētāju izvēli
attiecīgajās vēlēšanās. (2) Trīs dienas pirms Eiropas
Parlamenta vēlēšanu dienas, kā arī Eiropas Parlamenta vēlēšanu dienā līdz
pulksten 10 vakarā raidorganizāciju raidījumos aizliegts iekļaut sabiedriskās
domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību
vai atsevišķu deputātu kandidātu popularitāti, to skaitā arī tādu aptauju
rezultātus, kuras izdarītas pie vēlēšanu iecirkņiem par vēlētāju izvēli
attiecīgajās vēlēšanās. |
IInodaļa Aģitācijas
ierobežojumi valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos |
|
24. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā
redakcijā: II
nodaļa Aģitācijas
ierobežojumi valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos |
Atbalstīt |
7. Izteikt II
nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: II
nodaļa Aģitācijas
ierobežojumi valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos |
18.pants. (1) Valsts un pašvaldību iestādēs, kapitālsabiedrībās, kurās vairāk nekā
50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai, aizliegts
publiski pieejamās vietās izvietot un izplatīt priekšvēlēšanu aģitācijas
materiālus. (2) Šis ierobežojums neattiecas uz Centrālās vēlēšanu komisijas informatīva rakstura materiāliem par Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām, kā arī uz gadījumiem, kas minēti šā likuma 19.pantā. |
|
25. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Papildināt likumprojektu ar jaunu
pantu šādā redakcijā: 8. Papildināt 18.pantu ar trešo un
ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Priekšvēlēšanu aģitācija valsts un
pašvaldību iestādēs un uzņēmumos (kapitālsabiedrībās), kuros vairāk nekā 50
procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai, ir jebkuras formas un jebkura veida
publiski pieejamas informācijas izplatīšana valsts un pašvaldību iestādēs un
uzņēmumos (4) Priekšvēlēšanu
reklāma valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos |
Atbalstīt |
8. Papildināt
18.pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Priekšvēlēšanu aģitācija valsts un
pašvaldību iestādēs un uzņēmumos (kapitālsabiedrībās), kuros vairāk nekā 50
procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai, ir jebkuras formas un jebkura veida
publiski pieejamas informācijas izplatīšana valsts un pašvaldību iestādēs un
uzņēmumos (4) Priekšvēlēšanu reklāma valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos |
19.pants. Pašvaldības, valsts un pašvaldību iestādes, kapitālsabiedrības, kurās
vairāk nekā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai
pašvaldībai, piešķir politiskajām organizācijām, politisko organizāciju
apvienībām vai atsevišķiem deputātu kandidātiem telpas, kur rīkot tikšanās ar
vēlētājiem, bez maksas vai par maksu, kas nepārsniedz šo telpu uzturēšanas
faktiskos izdevumus. |
5. Papildināt 19.pantu
pēc vārda piešķir ar vārdiem ar vienādiem noteikumiem. |
|
|
|
9.Papildināt 19.pantu pēc vārda
piešķir ar vārdiem ar vienādiem noteikumiem. |
20.pants. (1) Ja kāda šā likuma 19. pantā minētā iestāde vai kapitālsabiedrība
iznomā vai izīrē savu īpašumu vai mantu, kas nodota tās valdījumā,
priekšvēlēšanu aģitācijai kādai politiskajai organizācijai, politisko
organizāciju apvienībai vai atsevišķiem deputātu kandidātiem, tai jādod
iespēja iznomāt vai izīrēt šo īpašumu vai mantu ar tādiem pašiem noteikumiem
arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai
citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas. (2) Citu nosaukumu
kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, kas vēlas izmantot šā panta
pirmajā daļā paredzēto iespēju, īpašumu vai mantu iznomā vai izīrē tikai pēc
tam, kad saņemta īres vai nomas maksa par to. Šī maksa nedrīkst pārsniegt to
maksu, kāda bija noteikta politiskajai organizācijai, politisko organizāciju
apvienībai vai atsevišķiem deputātu kandidātiem, kas pirmie izmantoja šo
īpašumu vai mantu priekšvēlēšanu aģitācijai. Apmaksu apliecinošie dokumenti
saglabājami likumā "Par grāmatvedību" noteikto termiņu. |
6. Izteikt 20.pantu
šādā redakcijā: 20.pants. (1) Ja kāda šā likuma 19. pantā minētā iestāde vai kapitālsabiedrība
iznomā vai izīrē savu īpašumu vai mantu, kas nodota tās valdījumā,
priekšvēlēšanu aģitācijai kādai politiskajai organizācijai vai politisko
organizāciju apvienībai, tai jādod iespēja iznomāt vai izīrēt šo īpašumu vai
mantu ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām politiskajām organizācijām vai
politisko organizāciju apvienībām, ja tās to vēlas. (2) Politiskajām organizācijām vai politisko organizāciju apvienībām,
kuras vēlas izmantot šā panta pirmajā daļā paredzēto iespēju, īpašumu vai
mantu iznomā vai izīrē tikai pēc tam, kad saņemta īres vai nomas maksa par
to. Šī maksa nedrīkst pārsniegt to maksu, kāda bija noteikta politiskajai
organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai, kas pirmā izmantoja šo
īpašumu vai mantu priekšvēlēšanu aģitācijai. Apmaksu apliecinošie dokumenti
saglabājami likumā "Par grāmatvedību" noteikto termiņu. |
|
|
|
10. Izteikt 20.pantu
šādā redakcijā: 20.pants. (1) Ja kāda šā likuma 19. pantā minētā iestāde vai kapitālsabiedrība
iznomā vai izīrē savu īpašumu vai mantu, kas nodota tās valdījumā,
priekšvēlēšanu aģitācijai kādai politiskajai organizācijai vai politisko
organizāciju apvienībai, tai jādod iespēja iznomāt vai izīrēt šo īpašumu vai mantu
ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām politiskajām organizācijām vai
politisko organizāciju apvienībām, ja tās to vēlas. (2) Politiskajām organizācijām vai politisko organizāciju apvienībām,
kuras vēlas izmantot šā panta pirmajā daļā paredzēto iespēju, īpašumu vai
mantu iznomā vai izīrē tikai pēc tam, kad saņemta īres vai nomas maksa par
to. Šī maksa nedrīkst pārsniegt to maksu, kāda bija noteikta politiskajai
organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai, kas pirmā izmantoja šo
īpašumu vai mantu priekšvēlēšanu aģitācijai. Apmaksu apliecinošie dokumenti
saglabājami likumā "Par grāmatvedību" noteikto termiņu. |
III
nodaļa Aģitācijas
materiālu izvietošana publiskās vietās 22.pants. (1) Valstij un pašvaldībām ir aizliegts radīt priekšrocības vai ierobežojumus
kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai arī
kādam deputāta kandidātam priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanā
publiskās vietās. |
|
26. |
Juridiskais birojs Likuma 22.pantā: Aizstāt
pirmajā daļā vārdus politisko organizāciju apvienībai vai arī kādam deputāta
kandidātam ar vārdiem vai politisko organizāciju apvienībai. |
Atbalstīt, papildināt likumproj. ar jaunu pantu |
11. Aizstāt 22.panta pirmajā daļā vārdus politisko organizāciju apvienībai vai arī kādam deputāta kandidātam ar vārdiem vai politisko organizāciju apvienībai. |
23.pants. Ja kāda pašvaldība, valsts vai pašvaldības iestāde, kapitālsabiedrība,
kurā vairāk nekā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai
pašvaldībai, piešķir kādai politiskajai partijai, politisko organizāciju
apvienībai vai atsevišķiem deputātu kandidātiem tiesības izvietot aģitācijas
materiālus vietās, kur tos saskaņā ar šo likumu vai citiem likumiem nav
aizliegts izvietot, tai jādod iespēja iegūt šādas tiesības ar tādiem pašiem
noteikumiem arī citām politiskajām partijām, politisko organizāciju
apvienībām vai atsevišķiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas. |
7. 23. pantā: uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu un izteikt to šādā
redakcijā: (1) Ja kāda
pašvaldība, valsts vai pašvaldības iestāde, kapitālsabiedrība, kurā vairāk
nekā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai,
piešķir kādai politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju
apvienībai tiesības izvietot aģitācijas materiālus vietās, kur tos saskaņā ar
šo likumu vai citiem likumiem nav aizliegts izvietot, tai jādod iespēja iegūt
šādas tiesības ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām politiskajām
organizācijām vai politisko organizāciju apvienībām, ja tās to vēlas.; papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā panta pirmajā daļā noteiktās tiesības
piešķiramas politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai
līdz 90.dienai pirms vēlēšanu dienas. Pēc šā termiņa politiskās organizācijas
vai politisko organizāciju apvienības priekšvēlēšanu aģitācija un reklāma ir
aizliegta. |
27. 28. 29. 30.
31. 32. 33. 34. |
Deputāts V.Stepaņenko Izteikt 23.pantu šādā redakcijā: 23.pants. Ja kāda pašvaldība,
valsts vai pašvaldības iestāde, kapitālsabiedrība, kurā vairāk nekā 50 procenti
kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai, piešķir kādai
politiskajai partijai, politisko organizāciju apvienībai vai atsevišķiem
deputātu kandidātiem tiesības izvietot aģitācijas materiālus vietās, kur tos
saskaņā ar šo likumu vai citiem likumiem nav aizliegts izvietot, tai jādod
iespēja iegūt šādas tiesības ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām
politiskajām partijām, politisko organizāciju apvienībām vai atsevišķiem
deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas. Deputāti A.Kalniņa, A.Brigmanis, K.Šadurskis,
M.Ceriņa, A.Kampars, S.Bendrāte, R.Jurķis, G.Bērziņs, V.Šiliņš Izteikt likuma III nodaļas 23.pantu
šādā redakcijā: 23.pants. (1) Priekšvēlēšanu
aģitācija publiskās vietās -
jebkuras formas un veida publiski pieejamas informācijas izplatīšana
publiskās vietās priekšvēlēšanu aģitācijas periodā ar nodomu veicināt vai
mazināt kādas politiskās partijas, partiju apvienības vai individuālā
kandidāta popularitāti. (2) Priekšvēlēšanu reklāma
publiskās vietās politiskās partijas, partiju apvienības vai vēlētāju
apvienības par maksu izvietota priekšvēlēšanu aģitācija publiskās vietās. (3) Ja kāda pašvaldība, valsts vai
pašvaldības iestāde, kapitālsabiedrība, kurā vairāk nekā 50 procenti kapitāla
daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai, piešķir kādai politiskajai
partijai vai politisko organizāciju apvienībai tiesības izvietot
priekšvēlēšanu reklāmas materiālus vietās, kur tos saskaņā ar šo likumu vai
citiem likumiem nav aizliegts izvietot, tai jādod iespēja iegūt šādas
tiesības ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām politiskajām partijām vai
politisko organizāciju apvienībām, ja viņi to vēlas. (4) Šā panta trešajā daļā noteiktās
tiesības piešķiramas politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju
apvienībai līdz 30.dienai pirms vēlēšanu dienas. Pēc šī termiņa politiskās
organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai individuālā kandidāta
priekšvēlēšanu reklāma ir aizliegta. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Papildināt likumprojektā piedāvāto 23.pantu ar jaunu pirmo un jaunu otro daļu
šādā redakcijā: (2) Priekšvēlēšanu
reklāma publiskās vietās ir politiskās organizācijas vai politisko
organizāciju apvienības par maksu izvietota priekšvēlēšanu aģitācija
publiskās vietās. uzskatīt
2.lasījumā pieņemto panta pirmo un otro daļu attiecīgi kā panta trešo un
ceturto daļu. Deputāts I.Solovjovs Papildināt 23.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Šā panta pirmajā daļā noteiktās
tiesības piešķiramas politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju
apvienībai diennakti pirms vēlēšanu sākuma laika. Pēc šā termiņa politiskās
organizācijas vai politisko organizāciju apvienības priekšvēlēšanu aģitācija
un reklāma ir aizliegta. Latvijas Pirmās partijas frakcija Izteikt 23.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā panta pirmajā daļā noteiktās
tiesības ir aizliegts izmantot politisko organizāciju, politisko organizāciju
apvienības vai individuāliem deputātu kandidātiem vēlēšanu dienā un vienu
dienu pirms vēlēšanu dienas. Juridiskais birojs Izteikt 2.lasījumā
atbalstīto likuma 23.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Vēlēšanu dienā, kā arī vienu dienu pirms vēlēšanu dienas politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana šā panta pirmajā daļā minētajās vietās ir aizliegta.. Deputāts I.Emsis Likuma 23.panta otrajā daļā: Aizstāt skaitli 90 ar skaitli 30
un izslēgt no teksta vārdus aģitācija un. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Uzskatīt 2.lasījumā pieņemto 23.panta otro daļu kā panta ceturto daļu un
izteikt to šādā redakcijā: (4) Vienu dienu pirms
vēlēšanu dienas un vēlēšanu dienā politiskās organizācijas, politisko
organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta priekšvēlēšanu
reklāma publiskās vietās ir aizliegta. |
Neatbalstīt Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr. 29 Atbalstīt Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr. 34 Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr. 34 Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr. 34 Neatbalstīt Atbalstīt |
12. Izteikt 23. pantu šādā redakcijā: 23.pants. (1) Priekšvēlēšanu
aģitācija publiskās vietās ir
jebkuras formas un jebkura veida publiski pieejamas informācijas
izplatīšana publiskās vietās, veicinot vai mazinot kādas politiskās
organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta
kandidāta popularitāti. (2) Priekšvēlēšanu
reklāma publiskās vietās ir politiskās organizācijas vai politisko
organizāciju apvienības par maksu izvietota priekšvēlēšanu aģitācija
publiskās vietās. (3) Ja kāda pašvaldība, valsts vai pašvaldības iestāde, kapitālsabiedrība, kurā vairāk nekā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai, piešķir kādai politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai tiesības izvietot aģitācijas materiālus vietās, kur tos saskaņā ar šo likumu vai citiem likumiem nav aizliegts izvietot, tai jādod iespēja iegūt šādas tiesības ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām politiskajām organizācijām vai politisko organizāciju apvienībām, ja tās to vēlas. (4) Vienu dienu pirms vēlēšanu dienas un vēlēšanu dienā politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta priekšvēlēšanu reklāma publiskās vietās ir aizliegta. |
IV
nodaļa Aģitācija
preses izdevumos 25.pants.
Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu
aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko
organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu
aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu
personu pakalpojumus. |
8. Izteikt 25. pantu šādā redakcijā: 25.pants. Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros
jānorāda, kura politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība šo
priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājusi pati tieši vai apmaksu veikusi, izmantojot
citu personu pakalpojumus. |
35. 36. 37. 38. 39. |
Deputāti A.Kalniņa, A.Brigmanis,
K.Šadurskis, M.Ceriņa, A.Kampars, S.Bendrāte, R.Jurķis, G.Bērziņs, V.Šiliņš Likumprojekta 8.pantā: izteikt
25.pantu šādā redakcijā: (2) Priekšvēlēšanu reklāma presē
politiskās partijas, partiju apvienības vai vēlētāju apvienības par maksu
izvietota priekšvēlēšanu aģitācija presē. (3) Publicējot priekšvēlēšanu reklāmu
presē, jānorāda, kura politiskā organizācija vai politisko organizāciju
apvienība šo priekšvēlēšanu reklāmu ir apmaksājusi tieši vai apmaksu veikusi,
izmantojot citas juridiskas personas pakalpojumus. (4) Priekšvēlēšanu reklāma preses
izdevumos ir pieļaujama līdz 30.dienai pirms vēlēšanu dienas. Pēc šī termiņa
politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai individuāla
kandidāta priekšvēlēšanu reklāma ir aizliegta. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Papildināt likumprojektā piedāvāto 25.pantu ar jaunu pirmo un jaunu otro daļu šādā redakcijā: (1) Priekšvēlēšanu aģitācija presē ir jebkuras formas un jebkura veida publiski pieejamas informācijas izplatīšana presē, veicinot vai mazinot kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta popularitāti. (2) Priekšvēlēšanu reklāma presē ir politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības par maksu izvietota priekšvēlēšanu aģitācija presē.; uzskatīt 2. lasījumā pieņemto 25.panta tekstu
(likumprojekta 8.pants) kā panta trešo daļu. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Uzskatīt 2.lasījumā pieņemto 25.panta tekstu kā panta trešo daļu un aizstāt tajā abas reizes vārdu aģitācija (attiecīgā locījumā) ar vārdu
reklāma (attiecīgā locījumā). Latvijas Pirmās partijas frakcija Papildināt 25.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Politiskās organizācijas,
politisko organizāciju apvienības vai individuālā deputāta kandidāta
priekšvēlēšanu aģitācija un reklāma presē ir aizliegta vēlēšanu dienā un
vienu dienu pirms vēlēšanu dienas. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Papildināt 25.pantu ar jaunu daļu šādā redakcijā: (4) Vienu
dienu pirms vēlēšanu dienas un vēlēšanu dienā politiskās organizācijas,
politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta
priekšvēlēšanu reklāma presē ir aizliegta.
|
Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr. 36 Atbalstīt Atbalstīt Atbalstīt daļēji, iekļaut priekšlik. Nr. 39 Atbalstīt |
13. Izteikt 25. pantu šādā redakcijā: 25.pants. (1) Priekšvēlēšanu aģitācija presē ir jebkuras formas un jebkura veida publiski pieejamas informācijas izplatīšana presē, veicinot vai mazinot kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta popularitāti. (2) Priekšvēlēšanu reklāma presē ir politiskās organizācijas vai politisko organizāciju apvienības par maksu izvietota priekšvēlēšanu aģitācija presē. (3) Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu reklāmas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība šo priekšvēlēšanu reklāmu ir apmaksājusi pati tieši vai apmaksu veikusi, izmantojot citu personu pakalpojumus. (4) Vienu dienu
pirms vēlēšanu dienas un vēlēšanu dienā politiskās organizācijas, politisko
organizāciju apvienības vai atsevišķa deputāta kandidāta priekšvēlēšanu
reklāma presē ir aizliegta. |
V
nodaļa Priekšvēlēšanu
aģitācijas uzskaite 26.pants. (1) Raidorganizācijas
veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika uzskaiti. (2) Divu nedēļu
laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Nacionālajai radio un
televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katra
kandidātu saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas
iegūti par attiecīgās priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī
politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai
citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas. |
9. Izslēgt 26. panta
otrajā daļā vārdus deputāta kandidātu. |
|
|
|
14. Izslēgt 26. panta
otrajā daļā vārdus deputāta kandidātu. |
27.pants.
Preses izdevumi veic attiecīgajā preses izdevumā
publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaiti, norādot katra kandidātu
saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas apjomu, līdzekļus, kas iegūti par
attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju, kā arī politisko organizāciju, politisko
organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo
priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas. |
10. Izslēgt 27. pantā
vārdus deputāta kandidātu. |
|
|
|
15. Izslēgt 27. pantā
vārdus deputāta kandidātu. |
|
|
40. |
Juridiskais birojs
Papildināt
likumprojektu ar norādi uz spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā trešajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
Atbalstīt |
Likums stājas spēkā trešajā dienā pēc tā izsludināšanas. |