2006. gada __. februārī Latvijas Republikas
Nr. 8/8- 8. Saeimas Prezidijam
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79. pantu likumdošanas iniciatīvas
kārtībā iesniedzam likumprojektu Grozījums likumā Par uzņēmumu ienākuma
nodokli.
Pielikumā:
1. Likumprojekts uz vienas
lapas.
2. Anotācija uz divām lapām.
LR 8. Saeimas deputāti:
_______________________ A.
Golubovs
_______________________ O.
Deņisovs
_______________________ M.
Bekasovs
_______________________ S.
Fjodorovs
_______________________ I.
Solovjovs
Likumprojekts
Grozījums likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli
Papildināt Pārejas noteikumus ar punktu šādā redakcijā:
73. Ministru kabinets līdz 2006. gada 1. jūnijam izstrādā likumprojektu ar
progresīvā nodokļa kritērijiem, kurā jāparedz, ka uzņēmumi un
uzņēmējsabiedrības, kuru apgrozījumi gadā :
nepārsniedz 45 000 LVL, gadā maksā nodokli - 0 %
likmi.
Ja apgrozījums gadā ir:
no 45 000 LVL līdz 250 000 LVL 2,5 % likmi.
no 250 000 LVL līdz 1 000 000 LVL 7 % likmi.
no 1 000 000 līdz 100 000 000 15 % likmi
Ja apgrozījums gadā pārsniedz 100 000 000 LVL - 25 % likmi.
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījums likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs?
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Valsts budžeta kopējie ieņēmumi 2005. gadā bija 2,641 miljards Ls, bet
izdevumi 2,738 miljardi Ls. Nodokļos iekasēti 1,35 miljardi. Kopējie
nodokļu ienākumi 2006. gadā tiek plānoti par 15,7 % vairāk nekā 2005. gadā.
Salīdzinājumā ar 2005. gadu 2006. gadā pieaugums uzņēmumu ienākuma nodoklim
plānots par 32 %. Saskaņā ar Finanšu ministrijas aplēsēm, 2005. gadā valsts
budžeta deficīts bijis aptuveni 1-1,1 % no iekšzemes kopprodukta (IKP), lai
arī budžeta likums paredzēja, ka valsts budžeta deficīts 2005. gadā būs 1,68
% no IKP. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Pašreizējā situācijā, kad sabiedrība pieprasa risināt sociāli jūtīgus
jautājumus, ir nepieciešami papildus līdzekļi sociālo problēmu risināšanai.
Šo problēmu risināšanu var veicināt progresīvā ienākuma nodokļa ieviešana
uzņēmumiem, it sevišķi lielajiem uzņēmumiem, kuriem apgrozījums gadā
pārsniedz 100 000 000 LVL. Likumprojekts veicinās mazo un ļoti mazo uzņēmumu attīstību, kas kopumā
veicinās ekonomiskās situācijas uzlabošanu un izeju no krīzes
situācijas. |
3. Cita informācija |
2005. gadā vadošo komercbanku peļņa sastādīja vairāk par 150 000 milj. LVL |
II Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Labvēlīgi ietekmēs tautsaimniecības attīstību, it sevišķi mazajiem un
vidējiem uzņēmumiem. |
III Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
Palielinās budžeta kopējos ieņēmumus
|
IV Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Vajadzēs izstrādāt attiecīgus likuma grozījumus un ieviest izmaiņas dažos
esošajos Ministru kabineta Noteikumos. |
V Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?
Likums šo jomu neskar, bet ir labi zināma Eiropas pieredze, tai skaitā
Skandināvijas valstīs. |
VI Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?
Ministru prezidenta uzdevumā problēmu izskatīja Finanšu ministrija, kura
neuzskata par nepieciešamu Latvijas apstākļos diferencētā vai progresīvā
ienākuma likmes ieviešanu. |
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?
Papildu līdzekļu piesaistīšana
budžetam, ieviešot taisnīgu nodokļu aplikšanas sistēmu, apliekot attiecīgas
struktūras ar progresīvo ienākuma nodokli. Jaunas valsts institūcijas
netiek veidotas. |
&nb
sp;