Pirmā lasījuma redakcija |
|
Priekšlikumi
(7) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
Eiropas Savienības finanšu instrumentu PHARE
programmas un programmas "Pārejas līdzekļi administratīvās spējas
stiprināšanai" likums |
1 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt
likumprojekta nosaukumu šādā redakcijā: Eiropas
Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas likums |
Atbalstīt |
Eiropas
Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas likums |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā
ir lietoti šādi termini: 1) PHARE programma finanšu instruments
Eiropas Savienības finansiālajai un tehniskajai sadarbībai ar Centrāleiropas
un Austrumeiropas valstīm, lai sniegtu atbalstu pilnvērtīgai dalībai Eiropas
Savienībā pirmsiestāšanās periodā; |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā
ir lietoti šādi termini: 1) PHARE programma finanšu instruments
Eiropas Savienības finansiālajai un tehniskajai sadarbībai ar Centrāleiropas
un Austrumeiropas valstīm, lai sniegtu atbalstu pilnvērtīgai dalībai Eiropas
Savienībā pirmsiestāšanās periodā; |
2) programma "Pārejas līdzekļi
administratīvās spējas stiprināšanai" (turpmāk Pārejas programma) Eiropas Savienības finanšu instruments finansiālās palīdzības
sniegšanai jaunajām Eiropas Savienības dalībvalstīm valsts pārvaldes
institūciju stiprināšanai jomās, kurās nav pieejams Eiropas Savienības
struktūrfondu finansējums; |
2 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt
1.panta otro punktu šādā redakcijā: 2) Pārejas
programma Eiropas Savienības finanšu instruments finansiālās palīdzības
sniegšanai jaunajām Eiropas Savienības dalībvalstīm valsts pārvaldes institūciju
stiprināšanai jomās, kurās nav pieejamas Eiropas Savienības struktūrfondu
finansējums; |
Atbalstīt |
2) Pārejas
programma Eiropas Savienības finanšu instruments finansiālās palīdzības
sniegšanai jaunajām Eiropas Savienības dalībvalstīm valsts pārvaldes
institūciju stiprināšanai jomās, kurās nav pieejamas Eiropas Savienības
struktūrfondu finansējums; |
3) finanšu
memorands Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas vienošanās par
finansējuma piešķiršanu un tā izmantošanu PHARE programmas īstenošanā; 4) finanšu
lēmums Eiropas Komisijas lēmums par finansējuma piešķiršanu no Pārejas
programmas līdzekļiem; 5) finanšu
līdzekļu vadības dokumenti finanšu memorands, finanšu lēmums, Eiropas
Komisijas un Latvijas Republikas 1998.gada 2.decembra saprašanās memorands
par nacionālā fonda izveidošanu (turpmāk saprašanās memorands par nacionālā
fonda izveidošanu) un 2004.gada 13.septembra saprašanās memorands starp
Eiropas Komisiju un Latvijas Republikas valdību Pārejas programmas ieviešanai
(turpmāk saprašanās memorands par Pārejas programmas ieviešanu); 6) grantu shēma
pēc finanšu memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas organizēta
dāvinājuma piešķiršanas metode, kas atbilst Eiropas Savienības Padomes
2002.gada 25.jūnija Regulas Nr.1605/2002 "Par Finanšu regulu, ko piemēro
Eiropas Kopienas kopbudžetam" 6.nodaļas nosacījumiem grantu shēmu
ieviešanai un iepirkuma veikšanai un kuru izmanto, lai izvēlētos projektus
finansēšanai, kā arī tos ieviestu un kontrolētu. |
|
|
|
3) finanšu
memorands Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas vienošanās par
finansējuma piešķiršanu un tā izmantošanu PHARE programmas īstenošanā; 4) finanšu
lēmums Eiropas Komisijas lēmums par finansējuma piešķiršanu no Pārejas
programmas līdzekļiem; 5) finanšu
līdzekļu vadības dokumenti finanšu memorands, finanšu lēmums, Eiropas
Komisijas un Latvijas Republikas 1998.gada 2.decembra saprašanās memorands
par nacionālā fonda izveidošanu (turpmāk saprašanās memorands par nacionālā
fonda izveidošanu) un 2004.gada 13.septembra saprašanās memorands starp
Eiropas Komisiju un Latvijas Republikas valdību Pārejas programmas ieviešanai
(turpmāk saprašanās memorands par Pārejas programmas ieviešanu); 6) grantu shēma
pēc finanšu memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas organizēta
dāvinājuma piešķiršanas metode, kas atbilst Eiropas Savienības Padomes
2002.gada 25.jūnija Regulas Nr.1605/2002 "Par Finanšu regulu, ko piemēro
Eiropas Kopienas kopbudžetam" 6.nodaļas nosacījumiem grantu shēmu
ieviešanai un iepirkuma veikšanai un kuru izmanto, lai izvēlētos projektus
finansēšanai, kā arī tos ieviestu un kontrolētu. |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas vadību Latvijā, ciktāl to
nenosaka tieši piemērojamie Eiropas Savienības tiesību akti. |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas vadību Latvijā, ciktāl to
nenosaka tieši piemērojamie Eiropas Savienības tiesību akti. |
3.pants. Likuma darbība Šis likums nosaka: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgās amatpersonas, to tiesības un pienākumus; 2) PHARE programmas un Pārejas
programmas vadības nodrošināšanu; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgo amatpersonu lēmumu pieņemšanu un pārsūdzēšanu grantu
shēmas ietvaros. |
|
|
|
3.pants. Likuma darbība Šis likums nosaka: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgās amatpersonas, to tiesības un pienākumus; 2) PHARE programmas un Pārejas
programmas vadības nodrošināšanu; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgo amatpersonu lēmumu pieņemšanu un pārsūdzēšanu grantu
shēmas ietvaros. |
II nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās
amatpersonas, to tiesības un pienākumi |
|
|
|
II nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās
amatpersonas, to tiesības un pienākumi |
4.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās amatpersonas ir: 1) nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos; 2) nacionālā
atbildīgā amatpersona; 3) nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu (Twinning projekti) un neliela
apjoma mērķsadarbības projektu (Twinning light projekti) jautājumos
(turpmāk nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos); 4) programmas atbildīgā amatpersona; 5) vecākā nozares
amatpersona. |
|
|
|
4.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās amatpersonas ir: 1) nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos; 2) nacionālā
atbildīgā amatpersona; 3) nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu (Twinning projekti) un neliela
apjoma mērķsadarbības projektu (Twinning light projekti) jautājumos
(turpmāk nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos); 4) programmas atbildīgā amatpersona; 5) vecākā nozares
amatpersona. |
5.pants. Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos (1) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir Finanšu ministrijas
valsts sekretāra vietnieks. Nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos ieceļ finanšu ministrs. (2) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos atbild par PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanu un uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas
koordināciju, kā arī kopīgi ar nacionālo atbildīgo amatpersonu par PHARE programmas un Pārejas
programmas koordināciju ar citiem Eiropas Savienības finanšu instrumentiem. |
|
|
|
5.pants. Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos (1) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir Finanšu ministrijas
valsts sekretāra vietnieks. Nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos ieceļ finanšu ministrs. (2) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos atbild par PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanu un uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas
koordināciju, kā arī kopīgi ar nacionālo atbildīgo amatpersonu par PHARE programmas un Pārejas
programmas koordināciju ar citiem Eiropas Savienības finanšu instrumentiem. |
6.pants. Nacionālā atbildīgā amatpersona (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona ir Finanšu ministrijas valsts sekretārs. (2) Nacionālā
atbildīgā amatpersona atbild par Eiropas Komisijas piešķirto PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļu finanšu vadību, kā arī nosaka nacionālā fonda darbības
kārtību un atbild par tā darbību. (3) Nacionālā
atbildīgā amatpersona, lai nodrošinātu tai uzticēto pienākumu izpildi, var pilnvarot
ne vairāk kā divas citas amatpersonas veikt attiecīgos pienākumus, taču
nacionālā atbildīgā amatpersona ir atbildīga par visu to pienākumu izpildi,
kuri saskaņā ar saprašanās memorandu par nacionālā fonda izveidošanu,
saprašanās memorandu par Pārejas programmas ieviešanu un šo likumu tai ir
uzticēti. |
|
|
|
6.pants. Nacionālā atbildīgā amatpersona (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona ir Finanšu ministrijas valsts sekretārs. (2) Nacionālā
atbildīgā amatpersona atbild par Eiropas Komisijas piešķirto PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļu finanšu vadību, kā arī nosaka nacionālā fonda darbības
kārtību un atbild par tā darbību. (3) Nacionālā
atbildīgā amatpersona, lai nodrošinātu tai uzticēto pienākumu izpildi, var
pilnvarot ne vairāk kā divas citas amatpersonas veikt attiecīgos pienākumus,
taču nacionālā atbildīgā amatpersona ir atbildīga par visu to pienākumu
izpildi, kuri saskaņā ar saprašanās memorandu par nacionālā fonda
izveidošanu, saprašanās memorandu par Pārejas programmas ieviešanu un šo likumu
tai ir uzticēti. |
7.pants. Nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos (1) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos ir finanšu ministra ieceltā
amatpersona. (2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos atbild par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību, kā arī
nodrošina projektu līgumu slēgšanu un ieviešanas uzraudzību. |
|
|
|
7.pants. Nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos (1) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos ir finanšu ministra ieceltā
amatpersona. (2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos atbild par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību, kā arī
nodrošina projektu līgumu slēgšanu un ieviešanas uzraudzību. |
8.pants. Programmas atbildīgā amatpersona (1) Programmas atbildīgo
amatpersonu katrai ieviešanas institūcijai ieceļ nacionālā atbildīgā
amatpersona pēc saskaņošanas ar nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos. (2) Ieviešanas institūcijas funkcijas veic Centrālā
finanšu un līgumu aģentūra un
Sabiedrības integrācijas fonds. (3) Programmas
atbildīgā amatpersona atbild par ieviešanas institūcijas darbību. (4) Programmas
atbildīgā amatpersona ar ieviešanas institūcijas starpniecību nodrošina PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu ieviešanu. Ieviešanas institūcija ievēro programmu
finanšu līdzekļu vadības dokumentu prasības. |
|
|
|
8.pants. Programmas atbildīgā amatpersona (1) Programmas atbildīgo
amatpersonu katrai ieviešanas institūcijai ieceļ nacionālā atbildīgā
amatpersona pēc saskaņošanas ar nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos. (2) Ieviešanas institūcijas funkcijas veic Centrālā
finanšu un līgumu aģentūra un
Sabiedrības integrācijas fonds. (3) Programmas
atbildīgā amatpersona atbild par ieviešanas institūcijas darbību. (4) Programmas
atbildīgā amatpersona ar ieviešanas institūcijas starpniecību nodrošina PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu ieviešanu. Ieviešanas institūcija ievēro programmu
finanšu līdzekļu vadības dokumentu prasības. |
9.pants. Vecākā nozares amatpersona (1) Vecāko
nozares amatpersonu ieceļ pēc PHARE
programmas vai Pārejas programmas prioritāšu apstiprināšanas saskaņā ar
attiecīgo institūciju amatpersonu iecelšanas kārtību reglamentējošiem
normatīvajiem aktiem. (2) Par
vecākās nozares amatpersonas iecelšanu atbildīgā institūcija informē
nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālo
atbildīgo amatpersonu, nacionālo koordinatoru mērķsadarbības projektu jautājumos un
programmas atbildīgo amatpersonu. (3) Vecākā nozares
amatpersona atbild par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu sagatavošanu, projektu
uzraudzību un mērķu sasniegšanu, kā arī PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
tehnisko vadību saskaņā ar attiecīgo programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem. |
|
|
|
9.pants. Vecākā nozares amatpersona (1) Vecāko
nozares amatpersonu ieceļ pēc PHARE
programmas vai Pārejas programmas prioritāšu apstiprināšanas saskaņā ar
attiecīgo institūciju amatpersonu iecelšanas kārtību reglamentējošiem
normatīvajiem aktiem. (2) Par
vecākās nozares amatpersonas iecelšanu atbildīgā institūcija informē
nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālo
atbildīgo amatpersonu, nacionālo koordinatoru mērķsadarbības projektu jautājumos un
programmas atbildīgo amatpersonu. (3) Vecākā nozares
amatpersona atbild par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu sagatavošanu, projektu
uzraudzību un mērķu sasniegšanu, kā arī PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
tehnisko vadību saskaņā ar attiecīgo programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem. |
III nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas vadības
nodrošināšana |
|
|
|
III nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas vadības
nodrošināšana |
10.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
vadība PHARE programmas un Pārejas programmas vadība ir: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošana un apstiprināšana; 2) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošana; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzība un izvērtēšana; 4) PHARE programmas un Pārejas
programmas audita veikšana; 5) ziņošana
par PHARE programmas un
Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām un krāpšanas
gadījumiem. |
|
|
|
10.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
vadība PHARE programmas un Pārejas programmas vadība ir: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošana un apstiprināšana; 2) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošana; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzība un izvērtēšana; 4) PHARE programmas un Pārejas
programmas audita veikšana; 5) ziņošana
par PHARE programmas un
Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām un krāpšanas
gadījumiem. |
11.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošana un apstiprināšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanā un apstiprināšanā ir šādi posmi: 1) prioritāšu
noteikšana; 2) projektu
iesniegumu izstrāde un atlase; 3) finanšu
memoranda noslēgšana vai finanšu lēmuma pieņemšana. (2) Prioritāšu
noteikšanas, kā arī projektu iesniegumu izstrādes un atlases kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
11.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošana un apstiprināšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanā un apstiprināšanā ir šādi posmi: 1) prioritāšu
noteikšana; 2) projektu
iesniegumu izstrāde un atlase; 3) finanšu
memoranda noslēgšana vai finanšu lēmuma pieņemšana. (2) Prioritāšu
noteikšanas, kā arī projektu iesniegumu izstrādes un atlases kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
12.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošanā un apstiprināšanā (1)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos: 1) organizē PHARE programmas un Pārejas programmas sagatavošanu; 2)
iesniedz PHARE programmas un
Pārejas programmas prioritātes apstiprināšanai Ministru kabinetā normatīvajos
aktos, kas izdoti saskaņā ar šo likumu, noteiktajā kārtībā; 3) iesniedz PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu iesniegumus apstiprināšanai Eiropas Komisijā. (2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos nodrošina neliela apjoma
mērķsadarbības projektu iesniegumu izvērtēšanu un iesniegšanu
apstiprināšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē Eiropas Savienības jautājumos. (3) Vecākā
nozares amatpersona ir atbildīga par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu izstrādi, kā arī ārvalstu finanšu palīdzības
un līdzfinansējuma plānošanu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumos. |
|
|
|
12.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošanā un apstiprināšanā (1)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos: 1) organizē PHARE programmas un Pārejas programmas sagatavošanu; 2)
iesniedz PHARE programmas un
Pārejas programmas prioritātes apstiprināšanai Ministru kabinetā normatīvajos
aktos, kas izdoti saskaņā ar šo likumu, noteiktajā kārtībā; 3) iesniedz PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu iesniegumus apstiprināšanai Eiropas Komisijā. (2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos nodrošina neliela apjoma
mērķsadarbības projektu iesniegumu izvērtēšanu un iesniegšanu
apstiprināšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē Eiropas Savienības jautājumos. (3) Vecākā
nozares amatpersona ir atbildīga par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu izstrādi, kā arī ārvalstu finanšu palīdzības
un līdzfinansējuma plānošanu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumos. |
13.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
īstenošana (1) Pēc finanšu
memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas nacionālā atbildīgā amatpersona
slēdz ar katru programmas atbildīgo amatpersonu finanšu līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas projektu īstenošanas kārtību. |
|
|
|
13.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
īstenošana (1) Pēc finanšu
memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas nacionālā atbildīgā amatpersona
slēdz ar katru programmas atbildīgo amatpersonu finanšu līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas projektu īstenošanas kārtību. |
(2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos slēdz ar vecāko nozares
amatpersonu sadarbības līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas īstenošanas nosacījumu piemērošanu un projektu īstenošanas
tehnisko vadību mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu ietvaros. |
3 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Svītrot
13.panta otro daļu. |
Atbalstīt |
|
(3) Pēc šā panta pirmajā daļā noteiktā
finanšu līguma parakstīšanas programmas atbildīgā amatpersona slēdz ar vecāko
nozares amatpersonu sadarbības līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas īstenošanas nosacījumu piemērošanu un projektu īstenošanas
tehnisko vadību. (4) PHARE programmas un Pārejas programmas īstenošanai slēdz šādus
līgumus: 1) iepirkuma
līgumus (par piegādēm,
pakalpojumiem un būvdarbiem); 2) mērķsadarbības
līgumus un neliela apjoma mērķsadarbības līgumus; 3) grantu līgumus; 4) iestāžu
sadarbības līgumus; 5) citus līgumus
pēc saskaņošanas ar Eiropas Komisiju. (5) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā sagatavojami un
iesniedzami pārskati PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas nodrošināšanai, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(2) Pēc šā panta pirmajā daļā noteiktā
finanšu līguma parakstīšanas programmas atbildīgā amatpersona slēdz ar vecāko
nozares amatpersonu sadarbības līgumu par PHARE programmas vai Pārejas programmas īstenošanas nosacījumu
piemērošanu un projektu īstenošanas tehnisko vadību. (3) PHARE programmas un Pārejas programmas īstenošanai slēdz šādus
līgumus: 1) iepirkuma
līgumus (par piegādēm, pakalpojumiem
un būvdarbiem); 2) mērķsadarbības
līgumus un neliela apjoma mērķsadarbības līgumus; 3) grantu līgumus; 4) iestāžu
sadarbības līgumus; 5) citus līgumus
pēc saskaņošanas ar Eiropas Komisiju. (4) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā sagatavojami un
iesniedzami pārskati PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas nodrošināšanai, nosaka Ministru
kabinets. |
14.pants. PHARE
programmas un Pārejas programmas atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanā (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona: 1) apstiprina un
iesniedz finanšu līdzekļu pieprasījumu Eiropas Komisijai, lai savlaicīgi
saņemtu finanšu līdzekļus; 2) nodrošina
maksājumu veikšanu PHARE
programmas un Pārejas programmas ietvaros; 3) ja pēc finanšu
līdzekļu pieprasījuma iesniegšanas Eiropas Komisijā nav saņemti finanšu
līdzekļi no Eiropas Komisijas, lai savlaicīgi veiktu samaksu par programmas
atbildīgās amatpersonas iesniegtajiem maksājumu pieprasījumiem: a) iesniedz finanšu
ministram pieprasījumu nodrošināt finanšu līdzekļus maksājuma veikšanai no
valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem; b) nodrošina
attiecīgo maksājumu veikšanu pēc finanšu līdzekļu piešķiršanas Valsts kasei; c) pēc
finanšu līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas nodrošina par veiktajiem
izdevumiem piešķirto līdzekļu pārskaitīšanu valsts budžetā; 4) nodrošina finanšu pārskatu
sistēmas darbību; 5) nodrošina finanšu līdzekļu
pārdali viena finanšu memoranda vai finanšu lēmuma ietvaros; 6) pēc finanšu memorandā vai
finanšu lēmumā noteiktā maksājuma perioda beigām sagatavo pārskatu par kopējo
finanšu līdzekļu izlietojumu un iesniedz to Eiropas Komisijā; 7) pēc
attiecīgā finanšu memoranda vai finanšu lēmuma izpildes nodrošina atlikušo
finanšu līdzekļu pārskaitīšanu Eiropas Komisijai. (2) Nacionālais koordinators mērķsadarbības
projektu jautājumos: 1) ir atbildīgs
par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību; 2) nodrošina Eiropas
Komisijas un projektā iesaistīto institūciju sadarbības koordināciju. (3) Programmas atbildīgā amatpersona: 1) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un finanšu vadību
attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības projektu un
neliela apjoma mērķsadarbības projektu īstenošanas finanšu vadības pasākumu
veikšanu, kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos; 2) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību, ja PHARE programmas vai Pārejas
programmas projekta tehnisko vadību saskaņā ar finanšu memorandu vai finanšu
lēmumu neveic vecākā nozares amatpersona vai ja programmas atbildīgā
amatpersona ir PHARE programmas
vai Pārejas programmas finanšu līdzekļu saņēmējs; 3) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas programmas līdzekļiem saskaņā ar
programmu finanšu līdzekļu vadības dokumentiem; 4) iesniedz
nacionālajai atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 5) veic citas ar PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas administratīvo, finanšu vai tehnisko vadību saistītās
funkcijas, kas paredzētas saskaņā ar šo likumu izdotajos normatīvajos aktos. (4) Centrālā finanšu un līgumu
aģentūra nodrošina PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un
finanšu vadību attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu finanšu vadības pasākumu
veikšanu, kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos. Centrālās finanšu un līgumu
aģentūras administrētās PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību
nodrošina vecākā nozares amatpersona, izņemot tos PHARE programmas un Pārejas programmas projektus, kuru
īstenošanas tehnisko vadību veic programmas atbildīgā amatpersona; (5) Sabiedrības
integrācijas fonda administrētās PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo,
tehnisko un finanšu vadību veic programmas atbildīgā amatpersona. (6)
Vecākā nozares amatpersona: 1) ir atbildīga
par PHARE programmas un
Pārejas programmas projektu mērķu sasniegšanu, kā arī projektu īstenošanas
tehnisko vadību; 2) sadarbībā
ar programmas atbildīgo amatpersonu veic iepirkumu saskaņā ar Latvijas
Republikas normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā to projektu ietvaros, kuru
īstenošana notiek saskaņā ar Eiropas Komisijas saskaņoto paplašinātās
decentralizētās ieviešanas sistēmu; 3) iesniedz
programmas atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 4) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļiem saskaņā ar programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem; 5) nodrošina
ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma savlaicīgu plānošanu valsts
budžetā un saņemtās ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma
izlietojumu atbilstoši finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un noslēgtajiem
līgumiem; 6) nodrošina PHARE programmas un Pārejas
programmas ietvaros saņemto finanšu līdzekļu un iegādāto materiālo vērtību
uzskaiti un uzglabāšanu. |
|
|
|
14.pants. PHARE
programmas un Pārejas programmas atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanā (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona: 1) apstiprina un
iesniedz finanšu līdzekļu pieprasījumu Eiropas Komisijai, lai savlaicīgi
saņemtu finanšu līdzekļus; 2) nodrošina
maksājumu veikšanu PHARE
programmas un Pārejas programmas ietvaros; 3) ja pēc finanšu
līdzekļu pieprasījuma iesniegšanas Eiropas Komisijā nav saņemti finanšu
līdzekļi no Eiropas Komisijas, lai savlaicīgi veiktu samaksu par programmas
atbildīgās amatpersonas iesniegtajiem maksājumu pieprasījumiem: a) iesniedz finanšu
ministram pieprasījumu nodrošināt finanšu līdzekļus maksājuma veikšanai no
valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem; b) nodrošina
attiecīgo maksājumu veikšanu pēc finanšu līdzekļu piešķiršanas Valsts kasei; c) pēc
finanšu līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas nodrošina par veiktajiem
izdevumiem piešķirto līdzekļu pārskaitīšanu valsts budžetā; 4) nodrošina finanšu pārskatu
sistēmas darbību; 5) nodrošina finanšu līdzekļu
pārdali viena finanšu memoranda vai finanšu lēmuma ietvaros; 6) pēc finanšu memorandā vai
finanšu lēmumā noteiktā maksājuma perioda beigām sagatavo pārskatu par kopējo
finanšu līdzekļu izlietojumu un iesniedz to Eiropas Komisijā; 7) pēc
attiecīgā finanšu memoranda vai finanšu lēmuma izpildes nodrošina atlikušo
finanšu līdzekļu pārskaitīšanu Eiropas Komisijai. (2) Nacionālais koordinators mērķsadarbības
projektu jautājumos: 1) ir atbildīgs
par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību; 2) nodrošina Eiropas
Komisijas un projektā iesaistīto institūciju sadarbības koordināciju. (3) Programmas atbildīgā amatpersona: 1) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un finanšu vadību
attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības projektu un
neliela apjoma mērķsadarbības projektu īstenošanas finanšu vadības pasākumu
veikšanu, kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos; 2) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību, ja PHARE programmas vai Pārejas
programmas projekta tehnisko vadību saskaņā ar finanšu memorandu vai finanšu
lēmumu neveic vecākā nozares amatpersona vai ja programmas atbildīgā
amatpersona ir PHARE
programmas vai Pārejas programmas finanšu līdzekļu saņēmējs; 3) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas programmas līdzekļiem saskaņā ar
programmu finanšu līdzekļu vadības dokumentiem; 4) iesniedz
nacionālajai atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 5) veic citas ar PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas administratīvo, finanšu vai tehnisko vadību saistītās
funkcijas, kas paredzētas saskaņā ar šo likumu izdotajos normatīvajos aktos. (4) Centrālā finanšu un līgumu
aģentūra nodrošina PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un
finanšu vadību attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu finanšu vadības pasākumu
veikšanu, kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos. Centrālās finanšu un līgumu
aģentūras administrētās PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību
nodrošina vecākā nozares amatpersona, izņemot tos (5) Sabiedrības
integrācijas fonda administrētās PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo,
tehnisko un finanšu vadību veic programmas atbildīgā amatpersona. (6)
Vecākā nozares amatpersona: 1) ir atbildīga
par PHARE programmas un
Pārejas programmas projektu mērķu sasniegšanu, kā arī projektu īstenošanas
tehnisko vadību; 2) sadarbībā
ar programmas atbildīgo amatpersonu veic iepirkumu saskaņā ar Latvijas
Republikas normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā to projektu ietvaros, kuru
īstenošana notiek saskaņā ar Eiropas Komisijas saskaņoto paplašinātās
decentralizētās ieviešanas sistēmu; 3) iesniedz
programmas atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 4) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļiem saskaņā ar programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem; 5) nodrošina
ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma savlaicīgu plānošanu valsts
budžetā un saņemtās ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma izlietojumu
atbilstoši finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un noslēgtajiem līgumiem; 6) nodrošina PHARE programmas un Pārejas
programmas ietvaros saņemto finanšu līdzekļu un iegādāto materiālo vērtību
uzskaiti un uzglabāšanu. |
15.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
uzraudzība un izvērtēšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības mērķi ir: 1) novērtēt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas gaitu; 2) novērtēt PHARE programmai un Pārejas
programmai piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanas efektivitāti atbilstoši PHARE programmā un Pārejas programmā
noteiktajiem mērķiem; 3) sniegt
priekšlikumus par PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas uzlabošanu; 4) ieteikt
grozījumus PHARE programmas un
Pārejas programmas projektos un virzīt tos apstiprināšanai Eiropas Komisijā
saskaņā ar finanšu līdzekļu vadības dokumentiem un PHARE programmas un Pārejas programmas Vienotās uzraudzības
komitejas nolikumu. (2) PHARE programmas un
Pārejas programmas starpposmu izvērtēšanas mērķis ir novērtēt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas atbilstību finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un
sniegt priekšlikumus PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas uzlabošanai. (3) PHARE programmas
un Pārejas programmas īstenošanu uzrauga Vienotā uzraudzības komiteja
(turpmāk komiteja) saskaņā ar tās apstiprināto nolikumu. (4) Komitejas
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un Eiropas
Komisijas pārstāvji. Komiteja var uzaicināt citas ieinteresētās amatpersonas
piedalīties komitejas sanāksmēs. Komitejas sanāksmes ne retāk kā divas reizes
gadā rīko nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (5) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos izveido nozaru
uzraudzības apakškomitejas (turpmāk apakškomiteja). Apakškomitejas ir
atbildīgas par pastāvīgu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas uzraudzību attiecīgajās
nozarēs saskaņā ar komitejā apstiprināto apakškomitejas nolikumu. (6) Apakškomiteju
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona vai to
pilnvarotas personas, vecākā nozares amatpersona un Eiropas Komisijas
pārstāvji. Apakškomiteju sanāksmes ne retāk kā divas reizes gadā rīko
nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (7) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir atbildīgs par PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas koordināciju. (8) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības un izvērtēšanas kārtību, kā arī pārskatu iesniegšanas
kārtību PHARE programmas un
Pārejas programmas uzraudzības nodrošināšanai nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
15.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
uzraudzība un izvērtēšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības mērķi ir: 1) novērtēt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas gaitu; 2) novērtēt PHARE programmai un Pārejas
programmai piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanas efektivitāti atbilstoši PHARE programmā un Pārejas programmā
noteiktajiem mērķiem; 3) sniegt
priekšlikumus par PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas uzlabošanu; 4) ieteikt
grozījumus PHARE programmas un
Pārejas programmas projektos un virzīt tos apstiprināšanai Eiropas Komisijā
saskaņā ar finanšu līdzekļu vadības dokumentiem un PHARE programmas un Pārejas programmas Vienotās uzraudzības
komitejas nolikumu. (2) PHARE programmas un
Pārejas programmas starpposmu izvērtēšanas mērķis ir novērtēt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas atbilstību finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un
sniegt priekšlikumus PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas uzlabošanai. (3) PHARE programmas
un Pārejas programmas īstenošanu uzrauga Vienotā uzraudzības komiteja
(turpmāk komiteja) saskaņā ar tās apstiprināto nolikumu. (4) Komitejas
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un Eiropas
Komisijas pārstāvji. Komiteja var uzaicināt citas ieinteresētās amatpersonas
piedalīties komitejas sanāksmēs. Komitejas sanāksmes ne retāk kā divas reizes
gadā rīko nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (5) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos izveido nozaru
uzraudzības apakškomitejas (turpmāk apakškomiteja). Apakškomitejas ir
atbildīgas par pastāvīgu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas uzraudzību attiecīgajās
nozarēs saskaņā ar komitejā apstiprināto apakškomitejas nolikumu. (6) Apakškomiteju
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona vai to
pilnvarotas personas, vecākā nozares amatpersona un Eiropas Komisijas
pārstāvji. Apakškomiteju sanāksmes ne retāk kā divas reizes gadā rīko
nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (7) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir atbildīgs par PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas koordināciju. (8) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības un izvērtēšanas kārtību, kā arī pārskatu iesniegšanas
kārtību PHARE programmas un
Pārejas programmas uzraudzības nodrošināšanai nosaka Ministru kabinets. |
16.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
audits (1)
PHARE programmas un Pārejas
programmas nacionālo iekšējo un ārējo finanšu kontroli veic normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. (2) PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītās
amatpersonas nodrošina projektu dokumentu pieejamību nacionālajai un Eiropas Komisijas finanšu
kontrolei. |
|
|
|
16.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
audits (1)
PHARE programmas un Pārejas
programmas nacionālo iekšējo un ārējo finanšu kontroli veic normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. (2) PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītās
amatpersonas nodrošina projektu dokumentu pieejamību nacionālajai un Eiropas Komisijas finanšu
kontrolei. |
17.pants. Ziņošana par
PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām un
krāpšanas gadījumiem (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona ziņo Eiropas Komisijai par konstatētajām neatbilstībām
un krāpšanas gadījumiem PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā. (2) Programmas atbildīgā amatpersona ziņo nacionālajai atbildīgajai amatpersonai par konstatētajām neatbilstībām un krāpšanas gadījumiem. (3) Ja PHARE programmas vai Pārejas
programmas līdzekļu vadībā konstatēta neatbilstība vai krāpšana, programmas
atbildīgā amatpersona nodrošina finanšu līdzekļu atgūšanu un ieskaitīšanu
nacionālās atbildīgās amatpersonas norādītajā kontā. (4) Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā PHARE
programmas un Pārejas programmas atbildīgās amatpersonas ziņo par
konstatētajām neatbilstībām un krāpšanas gadījumiem PHARE programmas vai Pārejas programmas līdzekļu vadībā. |
4 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš izteikt
17.pantu šādā redakcijā: 17.pants. Ziņošana par PHARE programmas
un Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām. (1)
Nacionālā atbildīgā amatpersona ziņo Eiropas Komisijai par konstatētajām
neatbilstībām PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā. (2)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos, programmas atbildīgā
amatpersona un vecākā nozares amatpersona ziņo nacionālajai atbildīgajai
amatpersonai par konstatētajām neatbilstībām. (3) Ja
PHARE programmas vai Pārejas programmas līdzekļu vadībā konstatēta
neatbilstība, programmas atbildīgā amatpersona nodrošina finanšu līdzekļu
atgūšanu un ieskaitīšanu nacionālās atbildīgās amatpersonas norādītajā kontā. (4)
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām
PHARE programmas vai Pārejas programmas līdzekļu vadībā. |
Atbalstīt |
17.pants. Ziņošana par PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām. (1)
Nacionālā atbildīgā amatpersona ziņo Eiropas Komisijai par konstatētajām
neatbilstībām PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā. (2)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos, programmas atbildīgā amatpersona
un vecākā nozares amatpersona ziņo nacionālajai atbildīgajai amatpersonai par
konstatētajām neatbilstībām. (3) Ja
PHARE programmas vai Pārejas programmas līdzekļu vadībā konstatēta
neatbilstība, programmas atbildīgā amatpersona nodrošina finanšu līdzekļu
atgūšanu un ieskaitīšanu nacionālās atbildīgās amatpersonas norādītajā kontā. (4)
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām
PHARE programmas vai Pārejas programmas līdzekļu vadībā. |
IV nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgo
amatpersonu lēmumu pieņemšana un pārsūdzēšana grantu shēmas ietvaros |
|
|
|
IV nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgo
amatpersonu lēmumu pieņemšana un pārsūdzēšana grantu shēmas ietvaros |
18.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pieņemtais lēmums (1) Lēmumu
pieņem par PHARE programmas
vai Pārejas programmas grantu shēmas projekta iesnieguma (turpmāk grantu
shēmas projekta iesniegums) apstiprināšanu vai noraidīšanu. (2) Lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem vecākā nozares amatpersona
vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta
tehnisko vadību), pamatojoties uz konkursa vērtēšanas komisijas viedokli
(minētā komisija ir atbildīga par grantu shēmas projektu iesniegumu un to
iesniedzēju atbilstības izvērtēšanu finanšu memorandā vai finanšu lēmumā
noteikto mērķu sasniegšanai). (3) Konkursa vērtēšanas komisiju
izveido, tās sastāvu nosaka, kā arī konkursa vērtēšanas komisijas darbību
nodrošina vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja
tā ir atbildīga par projekta tehnisko vadību). (4) Grantu
shēmas projekta iesnieguma iesniegšana vecākajai nozares amatpersonai vai
programmas atbildīgajai amatpersonai (ja tā ir atbildīga arī par projekta
tehnisko vadību) nerada pienākumu vecākajai nozares amatpersonai vai
programmas atbildīgajai amatpersonai (ja tā ir atbildīga par projekta
tehnisko vadību) apstiprināt PHARE
programmas vai Pārejas programmas grantu shēmas projekta iesniegumu. (5) Vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta tehnisko vadību), pamatojoties uz grantu shēmas projekta iesniedzēja
juridisko statusu, pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) administratīvo
aktu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiska vai fiziska persona; 2) pārvaldes
lēmumu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
valsts pārvaldes iestāde vai pašvaldība. (6) Lēmumu
par grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vecākā
nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga
arī par projekta tehnisko vadību) pieņem četru mēnešu laikā no brīža, kad iesniegts
grantu shēmas projekta iesniegums un visa informācija, ko pieprasījusi vecākā
nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga
par projekta tehnisko vadību). |
|
|
|
18.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pieņemtais lēmums (1) Lēmumu
pieņem par PHARE programmas
vai Pārejas programmas grantu shēmas projekta iesnieguma (turpmāk grantu
shēmas projekta iesniegums) apstiprināšanu vai noraidīšanu. (2) Lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem vecākā nozares amatpersona
vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta
tehnisko vadību), pamatojoties uz konkursa vērtēšanas komisijas viedokli
(minētā komisija ir atbildīga par grantu shēmas projektu iesniegumu un to
iesniedzēju atbilstības izvērtēšanu finanšu memorandā vai finanšu lēmumā
noteikto mērķu sasniegšanai). (3) Konkursa vērtēšanas komisiju
izveido, tās sastāvu nosaka, kā arī konkursa vērtēšanas komisijas darbību
nodrošina vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja
tā ir atbildīga par projekta tehnisko vadību). (4) Grantu
shēmas projekta iesnieguma iesniegšana vecākajai nozares amatpersonai vai
programmas atbildīgajai amatpersonai (ja tā ir atbildīga arī par projekta
tehnisko vadību) nerada pienākumu vecākajai nozares amatpersonai vai
programmas atbildīgajai amatpersonai (ja tā ir atbildīga par projekta
tehnisko vadību) apstiprināt PHARE
programmas vai Pārejas programmas grantu shēmas projekta iesniegumu. (5) Vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta tehnisko vadību), pamatojoties uz grantu shēmas projekta iesniedzēja
juridisko statusu, pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) administratīvo
aktu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiska vai fiziska persona; 2) pārvaldes
lēmumu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
valsts pārvaldes iestāde vai pašvaldība. (6) Lēmumu
par grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vecākā
nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga
arī par projekta tehnisko vadību) pieņem četru mēnešu laikā no brīža, kad
iesniegts grantu shēmas projekta iesniegums un visa informācija, ko
pieprasījusi vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona
(ja tā ir atbildīga par projekta tehnisko vadību). |
19.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas lēmuma pārsūdzēšana (1) Personas,
ja to intereses aizskar vai ierobežo lēmums, kuru pieņēmusi vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta tehnisko vadību), var pārsūdzēt lēmumu tiesā. (2) Grantu shēmas
projekta iesniedzējs var pārsūdzēt lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) Vecākās
nozares amatpersonas vai programmas atbildīgās amatpersonas (ja tā ir
atbildīga par projekta tehnisko vadību) pieņemtā lēmuma pārsūdzēšana neaptur
tā izpildi. |
|
|
|
19.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas lēmuma pārsūdzēšana (1) Personas,
ja to intereses aizskar vai ierobežo lēmums, kuru pieņēmusi vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta tehnisko vadību), var pārsūdzēt lēmumu tiesā. (2) Grantu shēmas
projekta iesniedzējs var pārsūdzēt lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) Vecākās
nozares amatpersonas vai programmas atbildīgās amatpersonas (ja tā ir
atbildīga par projekta tehnisko vadību) pieņemtā lēmuma pārsūdzēšana neaptur
tā izpildi. |
20.pants. Tiesības iepazīties ar grantu shēmas
projekta iesnieguma lietu Tiesības
iepazīties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu ir attiecīgajam grantu
shēmas projekta iesniedzējam. |
5 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš izteikt
20.pantu šādā redakcijā: 20.pants. Tiesības iepazīties ar lietu (1)
Grantu shēmas projekta iesniedzējam jebkurā procesa stadijā ir tiesības
iepazīties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu. (2)
Grantu shēmas projekta iesniedzējs iepazīties ar grantu shēmas projekta
iesnieguma vērtēšanas materiāliem ir tiesīgs tikai pēc tam, kad stājies spēkā
galīgais lēmums par grantu shēmas projekta iesniegumu. (3)
Iepazīstoties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu, netiek izpausta
informācija par personām, kuras vērtējušas grantu shēmas projekta
iesniegumu. |
Atbalstīt |
20.pants. Tiesības iepazīties ar lietu (1)
Grantu shēmas projekta iesniedzējam jebkurā procesa stadijā ir tiesības
iepazīties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu. (2)
Grantu shēmas projekta iesniedzējs iepazīties ar grantu shēmas projekta
iesnieguma vērtēšanas materiāliem ir tiesīgs tikai pēc tam, kad stājies spēkā
galīgais lēmums par grantu shēmas projekta iesniegumu. (3)
Iepazīstoties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu, netiek izpausta
informācija par personām, kuras vērtējušas grantu shēmas projekta iesniegumu. |
21.pants. Grantu shēmas projekta iesnieguma
precizēšana (1) Ja grantu
shēmas projekta iesniegums neatbilst konkursa vērtēšanas komisijas
noteiktajiem kritērijiem, vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā
amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta tehnisko vadību) rakstiski
pieprasa (vienu reizi) grantu shēmas projekta iesniedzējam sniegt papildu
informāciju, lai precizētu projekta iesniegumu. (2) Lēmumu par
papildu informācijas pieprasīšanu nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. Grantu shēmas
projekta iesniedzēja uzklausīšanu Administratīvā procesa likuma izpratnē īsteno,
veicot šā panta pirmajā daļā minētās darbības. |
|
|
|
21.pants. Grantu shēmas projekta iesnieguma
precizēšana (1) Ja grantu
shēmas projekta iesniegums neatbilst konkursa vērtēšanas komisijas
noteiktajiem kritērijiem, vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā
amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta tehnisko vadību) rakstiski
pieprasa (vienu reizi) grantu shēmas projekta iesniedzējam sniegt papildu
informāciju, lai precizētu projekta iesniegumu. (2) Lēmumu par
papildu informācijas pieprasīšanu nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. Grantu shēmas
projekta iesniedzēja uzklausīšanu Administratīvā procesa likuma izpratnē
īsteno, veicot šā panta pirmajā daļā minētās darbības. |
|
6 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt
likumprojektu ar V nodaļu šādā redakcijā: V nodaļa. Nobeiguma noteikumi 22.pants. Ierobežojumi PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītajām personām PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistīto personu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. 23.pants. Informācijas atklātība (1)
Grantu shēmas projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības informācija
un ikvienam ir pieejama sask
aņā ar Informācijas atklātības likumu. (2)
Par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju: 1)
grantu shēmas finansējuma saņēmējs (fiziskās personas vārds un uzvārds vai
juridiskās personas nosaukums un juridiskā adrese); 2)
projekta nosaukums; 3)
piešķirtā PHARE programmas vai Pārejas programmas finansējuma apjoms; 4)
projekta īstenošanas vieta; 5)
kopsavilkums par projekta ietvaros veicamajām aktivitātēm. (3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā informācija ir
pieejama pēc tam, kad stājies spēkā galīgais lēmums par grantu shēmas
projekta iesniegumu. (4) Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtējušas
grantu shēmas projekta iesniegumu. 24.pants. Valsts nodeva, vēršoties
tiesā Nacionālā
atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un vecākā nozares
amatpersona, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
Atbalstīt |
V nodaļa. Nobeiguma noteikumi22.pants. Ierobežojumi PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītajām personām PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistīto personu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. 23.pants. Informācijas atklātība (1)
Grantu shēmas projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības
informācija un ikvienam ir pieejama saskaņā ar Informācijas atklātības
likumu. (2)
Par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju: 1)
grantu shēmas finansējuma saņēmējs (fiziskās personas vārds un uzvārds vai
juridiskās personas nosaukums un juridiskā adrese); 2)
projekta nosaukums; 3)
piešķirtā PHARE programmas vai Pārejas programmas finansējuma apjoms; 4)
projekta īstenošanas vieta; 5)
kopsavilkums par projekta ietvaros veicamajām aktivitātēm. (3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā informācija ir
pieejama pēc tam, kad stājies spēkā galīgais lēmums par grantu shēmas
projekta iesniegumu. (4) Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtējušas
grantu shēmas projekta iesniegumu. 24.pants. Valsts nodeva, vēršoties
tiesā Nacionālā
atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un vecākā nozares
amatpersona, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
Pārejas
noteikums
Ministru kabinets
līdz 2006.gada 1.maijam izdod šā likuma 11.panta otrajā daļā, 13.panta
piektajā daļā, 15.panta astotajā daļā un 17.panta ceturtajā daļā minētos
noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai piemērojami šādi Ministru
kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: 1) Ministru
kabineta 2003.gada 25.jūnija noteikumi Nr.331 "Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības pirmsiestāšanās finanšu instrumenta PHARE programmu"; 2) Ministru kabineta 2004.gada 2.novembra noteikumi Nr.908
"Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības finanšu instrumenta "Pārejas līdzekļi administratīvās spējas
stiprināšanai" programmu". |
7 |
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Izteikt pārejas noteikuma ievaddaļu šādā redakcijā: Ministru kabinets
līdz 2006.gada 1.novembrim izdod šā likuma 11.panta otrajā daļā, 13.panta
piektajā daļā, 15.panta astotajā daļā un 17.panta ceturtajā daļā minētos
noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2006.gada 1.novembrim piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: |
Atbalstīt |
Pārejas
noteikums
Ministru kabinets
līdz 2006.gada 1.novembrim izdod šā likuma 11.panta otrajā daļā, 13.panta
piektajā daļā, 15.panta astotajā daļā un 17.panta ceturtajā daļā minētos
noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2006.gada 1.novembrim piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: 1) Ministru
kabineta 2003.gada 25.jūnija noteikumi Nr.331 "Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības pirmsiestāšanās finanšu instrumenta PHARE programmu"; 2) Ministru kabineta 2004.gada 2.novembra noteikumi Nr.908
"Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības finanšu instrumenta "Pārejas līdzekļi administratīvās spējas
stiprināšanai" programmu". |