Grozījums Latvijas Administartīvo pārkāpumu kodeksā

Likumprojekts

 

Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu grozījumu:

 

Papildināt 152.panta pirmās daļas dispozīciju aiz teksta iekavās ar vārdiem "vai vienkāršotās renovācijas vai vienkāršotās rekonstrukcijas noteikumu pārkāpšanu".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs

M.Kučinskis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anotācija

likumprojektam „Grozījums Latvijas

Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

 

 

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Ministru kabinets 2005. gada 6. septembrī pieņēma noteikumus Nr.685 „Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada 1.aprīļa noteikumos Nr.112 „Vispārīgie būvnoteikumi””, papildinot šos noteikumus ar 3.2.1 nodaļu „Vienkāršota renovācija un vienkāršota rekonstrukcija”. Šādi grozījumi bija nepieciešami, jo daudzos gadījumos dzīvojamās telpas netiek izmantotas dzīvošanai, bet gan tajās tiek veikta uzņēmējdarbība vai tās tiek izmantotas citiem mērķiem. Līdz ar to tās netiek izmantotas projektā noteiktajam mērķim un neatbilst tehniskās inventarizācijas lietai, kā arī pie nekustamā īpašuma novērtējuma, vērtējums neatbilst reālajai situācijai.

Lai noteiktu atbildību par vienkāršotās renovācijas noteikumu pārkāpšanu, t.sk. gadījumiem, kad telpu un telpu grupu īpašnieki nereģistrē telpu vienkāršāko pārbūvju un telpu lietošanas mērķu maiņu valsts informācijas sistēmās, nepieciešams izdarīt grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

Likumprojekts paredz noteikt administratīvo atbildību par Vispārīgajos būvnoteikumos noteikto vienkāršotās renovācijas vai vienkāršotās rekonstrukcijas noteikumu pārkāpšanu. Soda apmērs fiziskajām personām ir noteikts no divdesmit līdz divsimts latiem, bet juridiskajām personām no simts līdz piecsimt latiem.

3. Cita informācija

Likumprojekts sagatavots, lai izpildītu Ministru kabineta 2005. gada 17. maija sēdē (protokols Nr.30, 50.§, 3.2. apakšpunkts) doto uzdevumu izstrādāt priekšlikumus grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, paredzot naudas sodu ēku (to daļu) īpašniekiem par nekustamā īpašuma izmantošanu pretēji tā noteiktajam izmantošanas veidam. Likumprojekts paredz atbildību gan par vienkāršotās renovācijas noteikumu pārkāpšanu, kas sevī ietver būvniecības darbu veikšanu, gan vienkāršotās rekonstrukcijas noteikumu neievērošanu. Vienkāršotā rekonstrukcija paredz būves vai tās daļas funkcijas (lietošanas veida) maiņu bez pārbūves. Šajā gadījumā personai, Ministru kabineta 1997. gada 1.marta noteikumu Nr.112 „Vispārīgie būvnoteikumi” noteiktajā kārtībā, ir jāiesniedz būvvaldē atbilstoši dokumenti, pēc kuru akceptēšanas Valsts zemes dienests var izdarīt izmaiņas būvju vai telpu grupu tehniskās inventarizācijas lietā.

 


 

II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts veicinās makroekonomiskās vides sakārtošanu mājokļu jomā.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Nav.

 

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3
4
5
6

 

2006

2007

2008

2009

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Prognozējams, ka budžeta ieņēmumi varētu palielināties.

Prognozējams, ka budžeta ieņēmumi varētu palielināties.

Prognozējams, ka budžeta ieņēmumi varētu palielināties.

Prognozējams, ka budžeta ieņēmumi varētu palielināties.

Prognozējams, ka budžeta ieņēmumi varētu palielināties.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija:

1) Izdevumi kārtējam gadam

2) Izdevumi nākamajiem pieciem gadiem plānoti

Nav.

Nav.

Nav.

Nav.

Nav.

 


 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

 

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Nav.

2. Cita informācija

Nav.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējuma tabula

1.tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

2.tabula

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

N av.

 


 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Ar Latvijas Pašvaldību savienību.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti sabiedrības informēšanas pasākumi.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

5. Cita informācija

Nav.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Paplašinās esošo institūciju funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Tiks veikta informācijas kampaņa ar masu saziņas līdzekļu starpniecību.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav.

 

 

Reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs                                                            M.Kučinskis

 

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs

Valsts sekretāre

 

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

M.Kučinskis

I.Kukute

K.Jaunzeme

L.Ancāne

     I.Oša

 

 

 

13.03.2006. 9.20

954

Krese 7041907

dace.krese@ma.gov.lv