Likumprojekts
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 215.4 pantu šādā redakcijā:
"215.4 pants. Patērētāju tiesību
aizsardzības centrs
Patērētāju
tiesību aizsardzības centrs izskata šā kodeksa 155.panta pirmajā, otrajā,
piektajā, sestajā un septītajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas
tajos gadījumos, kad kontroli veikušas un administratīvo pārkāpumu protokolu
par šajā pantā minētajiem pārkāpumiem sastādījušas centra amatpersonas, kā arī
99., 155.5, 155.9, 155.10, 155.11,
155.12, 155.14 pantā, 156.panta pirmajā daļā, 166.9 panta
pirmajā un trešajā daļā, 166.10, 166.11 pantā, 166.12 panta
pirmajā un otrajā daļā, 166.13 pantā, 166.14 panta
pirmajā daļā, 166.15, 166.16 un 204.14 pantā
paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Patērētāju
tiesību aizsardzības centra vārdā ir tiesīgi:
1) Patērētāju
tiesību aizsardzības centra direktors un viņa vietnieki uzlikt naudas sodu
līdz desmittūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju;
2) Patērētāju
tiesību aizsardzības centra struktūrvienību vadītāji uzlikt naudas sodu līdz
trīstūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju;
3) pārējās
Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktora pilnvarotās amatpersonas
uzlikt naudas sodu līdz trīssimt latiem.
Patērētāju
tiesību aizsardzības centra amatpersonas, kas minētas šā panta otrajā daļā,
gadījumos, kad netiek savlaicīgi izpildītas to likumīgās prasības, ir tiesīgas
sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolu par šā kodeksa 175.2 pantā
paredzēto administratīvo pārkāpumu."
2. Izslēgt 236.6
pantu.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.jūnijā.
Ekonomikas
ministrs
A.Štokenbergs
Likumprojekta
Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Uz doto brīdi likuma Par mērījumu
vienotību 9.panta astotajā un devītajā daļā un 15.pantā noteikts, ka Valsts
metroloģiskā inspekcija (VMI) veic metroloģisko uzraudzību. Atbilstoši Ekonomikas ministrijas
izstrādātajiem grozījumiem likumā Par mērījumu vienotību noteikts, ka VMI
tiek reorganizēta un pievienota Patērētāju tiesību aizsardzības centram
(PTAC). Ņemot vērā, ka atbilstoši Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111 Ministru kabineta kārtības rullis 91.punktam savstarpēji saistītos normatīvos aktus ar vienādu juridisko spēku jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā vienlaicīgi, izstrādāti šie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likuma
grozījumi paredz, ka turpmāk izskatīt administratīvo
pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus būs tiesīgs Patērētāju
tiesību aizsardzības centrs. |
3. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Ņemot vērā VMI un PTAC uzticēto uzraudzības
funkciju apjomu, aizvien pieaugošos personāla un finanšu resursus un
administratīvās izmaksas, kas nepieciešamas uzraudzības funkciju veikšanai,
kā arī faktu, ka PTAC mērķis ir veikt patērētāju tiesību aizsardzību un
tirgus uzraudzību dažādās jomās, VMI tiek reorganizēta, to pievienojot PTAC. |
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
4. Ietekme
uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
5. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
|
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum- projekts
šo jomu neskar |
|
3.
Finansiālā ietekme |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
|
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
|
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
|
6. Cita
informācija |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod vai jāveic grozījumi spēkā
esošajos normatīvajos aktos. |
|||||
2. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav |
|
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav veikti |
|
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas |
|
5. Cita
informācija |
Nav |
|
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
VMI tiks reorganizēta, to pievienojot PTAC, līdz ar to
paplašinās PTAC funkcijas. |
|
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot
likumu pēc tā pieņemšanas likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts
prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas,
spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību noteiktajā kārtībā.
Informācija par likumprojektu tiks ievietota Ekonomikas
ministrijas mājas lapā. |
|
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts indivīdu tieši neierobežo. |
|
4. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ministra vietā - satiksmes ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Peters |
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
R.Ansone |
19.04.2006 10:18
738
R.Ansone
7013147, Raimonda.Ansone@em.gov.lv