Likumprojekts
Izdarīt Civilprocesa
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998,
23.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 24.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 6., 10., 14., 20.nr.;
2005, 7., 40.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 539.pantu ar
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Šā likuma 142.pantā noteiktajā kārtībā izpildāmi
atbildīgās institūcijas lēmumi par starptautisko organizāciju noteikto sankciju
piespiedu izpildi."
2. Papildināt 540.pantu ar
7.punktu šādā redakcijā:
"7)
atbildīgās institūcijas lēmumi par starptautisko organizāciju noteikto sankciju
piespiedu izpildi."
3. 549.pantā:
papildināt pirmo daļu aiz vārdiem "Latvijas
Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes" ar vārdiem "atbildīgās institūcijas";
papildināt pantu ar 2.1
daļu šādā redakcijā:
"(21) Tiesu
izpildītājam jāpieņem izpildei šā likuma 540.panta 7.punktā norādītais izpildu
dokuments neatkarīgi no tā, vai parādnieka dzīvesvieta (juridiskajām personām
juridiskā adrese), mantas atrašanās vieta vai darbavieta ir tiesu izpildītāja
amata vietai noteiktajās robežās (iecirknī)."
4. Papildināt 567.pantu ar
piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Ja
izpildāms atbildīgās institūcijas lēmums par starptautisko organizāciju
noteikto sankciju piespiedu izpildi, sprieduma izpildes izdevumi tiesu
izpildītājam tiek segti no valsts budžeta līdzekļiem Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā."
Likums stājas spēkā
2007.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministrs
Likumprojekta Grozījumi Civilprocesa likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ministru kabinets 2004.gada 14.jūlijā apstiprināja Koncepciju Par
Koncepciju par starptautisko organizāciju noteikto sankciju režīmu
īstenošanas mehānismu Latvijā saistībā ar finanšu aktīvu un ekonomisko
resursu iesaldēšanu un šādu aktīvu un ekonomisko resursu plūsmas
ierobežošanu (turpmāk Koncepcija). Koncepcija paredz likumā noteikt
kompetentās iestādes, kas ir tieši atbildīgas par dažāda veida sankciju
ieviešanu, dažādu sankciju veidu definējumu, kas ļautu arī precīzāk noteikt,
kuras valsts pārvaldes iestādes ir nepieciešams iesaistīt sankciju ieviešanā,
paredzēt funkcionētspējīgu informācijas aprites mehānismu. Saskaņā ar Koncepciju sankciju
režīma piespiedu izpildi daļēji īstenos zvērināti tiesu izpildītāji. Ārlietu
ministrija ir izstrādājusi likumprojektu
Par starptautisko organizāciju noteikto sankciju ieviešanu Latvijas
Republikā, kurā Tieslietu ministrija ir noteikta kā atbildīgā iestāde par
civiltiesisko ierobežojumu ieviešanu. Tieslietu ministrija sankciju
ieviešanai vairākus noteiktos pasākumus varēs īstenot tikai ar tiesu
izpildītāju līdzdalību, kuri to veiks Civilprocesa likuma noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Tiesu izpildītāju likumu un Civilprocesa likumu zvērinātam
tiesu izpildītājam nav pienākums veikt starptautisko organizāciju noteikto
sankciju piespiedu izpildi. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nosaka zvērinātam tiesu izpildītājam
pienākumu izpildīt atbildīgās iestādes lēmumus par starptautisko
organizāciju noteikto sankciju piespiedu izpildi. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts paredz sankciju
ieviešanas mehānismu, kas dod iespēju personām vienkāršā veidā konstatēt, vai
pret kādu personu vai valsti Latvijas Republikā pastāv kāda veida aizliegumi
veikt civiltiesiskus darījumus. Šī informāciju būs fiksēta visos pastāvošajos
Latvijas Republikas publiskajos reģistros (aizliegums attiecībā pret konkrētu
personu). |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 2007.gads un turpmākie
gadi:
Ls 50,0 tūkst Gada laikā starptautiskās
organizācijas vidēji pieņem 4-5 lēmumus. Katra lēmuma pielikuma
sarakstā norādītas apmēram 53 personas. Kopējā summa par veiktajām
darbībām sastāda Ls 188,19 (izcenojumu tabula pievienota anotācijai kā
pielikums). 5 (lēmumu skaits gadā) x 53 (personas) x Ls 188,19 =
Ls 49 870. |
|
|||||||||||
6. Cita informācija |
Saskaņā ar Tiesu izpildītāju likuma
79.pantu par katru amata darbību, ko veic zvērināts tiesu izpildītājs, viņam
ir tiesības saņemt atlīdzību. Saskaņā ar Koncepciju šim mērķim Tieslietu
ministrijai ir nepieciešami papildu budžeta līdzekļi Ls 50 000 tiesu
izpildītāju nepieciešamo izdevumu un amata atlīdzības takses apmērā segšanai.
Tieslietu ministrijai 2006.gadā šim mērķim nav piešķirti valsts budžeta
līdzekļi, līdz ar to likumprojektā noteikts, ka tas stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī un tam pievienots Ministru kabineta protokollēmums. Vienlaicīgi jāatzīmē, ka nav iespējams
prognozēt, cik pieņems lēmumus starptautiskās organizācijas par noteiktu
sankciju noteikšanu pret trešo valsti vai cik lēmumus pret ar trešo valsti
saistītajām personām. Līdz ar to atkarībā no pieņemto starptautisko organizāciju
lēmumu skaita Tieslietu ministrijai var būt nepieciešami papildu budžeta
līdzekļi sankciju ieviešanai atbilstoši Tieslietu ministrijas kompetencei un
kārtībā. |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
1)
Nepieciešams izdarīt grozījumus likumā Par Uzņēmumu reģistru. Grozījumu
projektu ir sagatavojusi Tieslietu ministrija; 2)
Nepieciešamie izdarīt grozījumus Tiesu izpildītāju likumā. Tieslietu
ministrija 2005.gada 11.oktobrī attiecīgos grozījumus (reģ.Nr.1-7.2/3410)
iesniegusi kā priekšlikumus likumprojektam Grozījumi Tiesu izpildītāju
likumā (reģ.Nr.1322), kas pieņemti Saeimā 2005.gada 22.decembrī un publicēti
2006.gada 3.janvāra laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Likums Grozījumi Tiesu
izpildītāju likumā stājās spēkā 2006.gada 17.janvārī; 3)
Ministru kabineta noteikumu projekts Kārtība, kādā tiesu
izpildītājam tiek segti sprieduma izpildes izdevumi gadījumos, kad izpildāms
atbildīgās institūcijas lēmums par starptautisko organizāciju noteikto
sankciju piespiedu izpildi, kura mērķis noteikt kārtību, kādā tiesu
izpildītājiem tiek segti izpildu darbību veikšanai nepieciešamie izdevumi un
amata atlīdzība takses apmērā. Noteikumu
projekts patreiz nav izstrādāts. Noteikumu
projektu paredzēts izstrādāt līdz 2006.gada 1.oktobrim. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojektā
ietvertais tiesiskais regulējums atbilst Eiropas Kopienas dibināšanas līgumā
ietvertajām valstu saistībām attiecībā uz kapitāla kustības ierobežošanu ar
trešajām valstīm (Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 60. un 301.pants).
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts
atbilst saistībām, ko Latvija ir uzņēmusies kā ANO dalībvalsts, ieviešot
pasākumus, ko ANO Drošības padome ir noteikusi par nepieciešamiem, pieņemot
rezolūciju, pamatojoties uz 1945.gada ANO Statūtu 7.nodaļu.
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram,
Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas
datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Eiropas Savienības Padome pieņem regulas par noteiktu sankciju
ieviešanu attiecībā pret trešajām valstīm izvērtējot katru konkrēto gadījumu.
|
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomi.
<
/td>
| |||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome atbalsta daļēji.
|
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti
un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti.
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas.
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Netiek radītas jaunas valsts institūcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Tiesību akts tiks publicēts Latvijas Vēstnesī. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
likums viņu ierobežo |
Gadījumos, kad zvērināts tiesu izpildītājs izpildīs atbildīgās institūcijas lēmumus par starptautisko
organizāciju noteikto sankciju piespiedu izpildi persona varēs
aizstāvēt savas tiesības Civilprocesa likuma noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
Tieslietu ministrs G.Grīnvalds
25.04.2006. 13:15
1133
Baldiņa, 7036944
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Grīnvalds |
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
I.Baldiņa |
Likumprojekta Grozījumi Civilprocesa likumā
anotācijas pielikums
Iespējamais finanšu aprēķins izdevumiem, kas saistīti ar starptautisko organizāciju sankciju ieviešanu
N.p.k. |
Darbība |
Darbību skaits |
Izcenojums par vienu darbību Ls |
PVN 18% vienai darbībai |
Kopā |
1 |
Valsts nodeva par
izpildu dokumenta iesniegšanu |
1 |
1.00 |
0.00 |
1.00 |
2 |
Par prasības
nodrošinājuma izpildi par naudas līdzekļu apķīlāšanu kredītiestādēs vai pie
trešajām personām |
1 |
19.40 |
3.49 |
22.89 |
3 |
Pieprasījums CSDD
reģistram caur datorsistēmu |
1 |
0.50 |
0.09 |
0.59 |
4 |
Rīkojums par
lieguma piemērošanu |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
5 |
Lieguma noņemšana
CSDD datu bāzē |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
6 |
Pieprasījums
lieguma noņemšanai CSDD datu bāzē caur datorsistēmu |
1 |
0.50 |
0.09 |
0.59 |
7 |
Pieprasījums
Iedzīvotāju reģistram |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
8 |
Pasta izdevumi par
pieprasījumu iedzīvotāju reģistram |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
9 |
Iedzīvotāju
reģistra izziņa par 1 personu |
1 |
1.00 |
0.18 |
1.18 |
10 |
Pieprasījums VZD |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
11 |
Pasta izdevumi par
pieprasījuma nosūtīšanu |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
12 |
VZD izziņa |
1 |
4.00 |
0.72 |
4.72 |
13 |
Piedziņas atzīmes
noņemšana VZD datu bāzē |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
14 |
Pasta izdevumi par
lieguma noņemšanu VZD |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
15 |
Pieprasījums
Zemesgrāmatai |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
16 |
Informācijas
pārbaude Zemesgrāmatas datu bāzē |
1 |
1.02 |
0.18 |
1.20 |
17 |
Nostiprinājuma
lūguma sastādīšana un iesniegšana |
1 |
19.40 |
3.49 |
22.89 |
18 |
Pasta izdevumi par
nostiprinājuma lūguma nosūtīšanu |
1 |
0.50 |
0.09 |
0.59 |
19 |
Kancelejas nodeva |
1 |
2.00 |
0.36 |
2.36 |
20 |
Pārbaude
Zemesgrāmatas datu bāzē par piemēroto piedziņas atzīmi |
1 |
1.02 |
0.18 |
1.20 |
21 |
Nostiprinājuma
lūguma atcelšana |
1 |
19.40 |
3.49 |
22.89 |
22 |
Pasta izdevumi par
nostiprinājuma lūguma atcelšanu |
1 |
0.50 |
0.09 |
0.59 |
23 |
Kancelejas nodeva |
1 |
2.00 |
0.36 |
2.36 |
24 |
Pieprasījums
Kuģu reģistram |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
25 |
Pasta izdevumi par
pieprasījuma nosūtīšanu Kuģu reģistram |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
26 |
Informatīva
izziņa no Kuģu reģistra |
1 |
5.00 |
0.90 |
5.90 |
27 |
Pieprasījums
Civilās aviācijas administrācijai (CAA) |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
28 |
Pasta izdevumi par
pieprasījuma nosūtīšanu CAA |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
29 |
Izziņa no CAA |
1 |
Bez maksas |
0.00 |
0.00 |
30 |
Lieguma noņemšana
CAA datu bāzē |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
31 |
Pasta izdevumi par
lieguma noņemšanu CAA datu bāzē |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
32 |
Aprēķins par
sprieduma izpildes izdevumiem |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
33 |
Pasta izdevumi par
aprēķina nosūtīšanu |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
34 |
Pieprasījums
Latvijas centrālajam depozitārijam |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
35 |
Pasta izdevumi par
pieprasījuma nosūtīšanu Latvijas centrālajam depozitārijam |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
36 |
Izziņa no Latvijas
centrālā depozitārija |
1 |
4.00 |
0.72 |
4.72 |
37 |
Pieprasījums
Uzņēmuma reģistram |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
38 |
Lieguma piemērošana
Uzņēmuma reģistra datu bāzē uz parādnieka vārda reģistrētajām kapitāldaļām |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
39 |
Par prasības
nodrošinājuma izpildi par aizliegumu atbildētājam veikt noteiktas darbības |
1 |
19.40 |
3.49 |
22.89 |
40 |
Pieprasījums
Lauksaimniecības datu centram (LDC) |
1 |
3.90 |
0.70 |
4.60 |
41 |
Pasta izdevumi par pieprasījuma
nosūtīšanu LDC |
1 |
0.40 |
0.07 |
0.47 |
42 |
Informatīva izziņa
no LDC |
1 |
0.85 |
0.15 |
1.00 |
|
Kopā: |
|
159,69 |
28,50 |
188.19 |
Tieslietu ministrs G.Grīnvalds
25.04.2006. 13:15
499
Baldiņa, 7036944
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Grīnvalds |
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
I.Baldiņa |