Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992,
37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994,
13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12.,
23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4., 16., 22.nr.; 2003, 2., 6.,
8., 14.nr., 2004, 13.nr.; 2005, 2., 10., 22.nr.) šādus grozījumus:
1. 10.pantā:
papildināt pirmo daļu ar
19. un 20.punktu šādā redakcijā:
"19) kontrolēt ūdens
satiksmes drošības noteikumu ievērošanu iekšējos ūdeņos, kā arī atpūtas kuģu
reģistrācijas noteikumu ievērošanu;
20) reģistrēt un
uzskaitīt ūdens satiksmes negadījumus iekšējos ūdeņos, kā arī personas, kuras
uzskatāmas par cietušām un bojā gājušām ūdens satiksmes negadījumos.";
papildināt pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā:
"Ūdens
satiksmes negadījumu reģistrēšanas un uzskaites, reģistrējamo ziņu saņemšanas
un izsniegšanas kārtību un apjomu nosaka Ministru kabinets."
2. Papildināt 12.panta
pirmo daļu ar 31.punktu šādā redakcijā:
"31) apturēt atpūtas kuģi
un izdarīt tā apskati, ja ir pamats domāt, ka vadītājs ir pārkāpis noteikumus
par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos; veikt pārbaudi, ja ir
konstatēts, ka kuģošanas līdzeklis vai tā motors izsludināts meklēšanā, vai
rodas pamatotas aizdomas, ka kuģošanas līdzekļa identifikācijas numurs, motora
numurs, reģistrācijas dokumenti vai personas vadītāja apliecība ir viltota;
atstādināt no atpūtas kuģa vadīšanas personu, kura ir alkoholisko, narkotisko,
psihotropo, toksisko, citu apreibinošu vielu vai arī reakcijas ātrumu un
uzmanību samazinošu medikamentu iespaidā vai ir tādā slimības vai noguruma pakāpē, ka tas var ietekmēt vadītāja
darbspēju un ūdens satiksmes drošību; atstādināt no atpūtas kuģa vadīšanas
personu, kurai nav dokumentu, kas apliecina kuģošanas līdzekļa reģistrāciju (ja
attiecīgais kuģošanas līdzeklis ir jāreģistrē), vai attiecīgā kuģošanas
līdzekļa vadītāja apliecības (ja tāda ir nepieciešama); aizliegt izmantot
atpūtas kuģi, kas nav tehniskā kārtībā, nav apgādāts ar nepieciešamo aprīkojumu
un glābšanas līdzekļiem, kā arī atpūtas kuģi, kuru nepieciešams reģistrēt un
kuram nav šim nolūkam paredzētajās vietās norādītas valsts reģistrācijas numura
zīmes vai
nosaukums; ja nepieciešams,
nogādāt atpūtas kuģi tuvākajā atpūtas kuģiem paredzētajā piestātnē, ja ir
konstatēts, ka kuģošanas līdzekļa vadītājs nav ievērojis noteikumus par
kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos."
3. Aizstāt 19.panta
sestajā daļā vārdus un skaitļus "un 26.28.punktā" ar skaitļiem un
vārdiem "26.28. un 31.punktā".
Likums stājas spēkā
2007.gada 1.maijā.
Iekšlietu ministra vietā
bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta
Grozījumi
likumā Par policiju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Latvijā ar katru gadu palielinās kuģošanas līdzekļu (ūdens motociklu, dažādu ātrgaitas laivu ar ūdens izsviedējiem, kuteru) skaits, līdz ar ko satiksme iekšējos ūdeņos kļūst intensīvāka un bīstamāka. Lai iekšējos ūdeņos varētu nodrošināt drošu kustību, 2003.gada 23.decembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.766 Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi un 2005.gada 1.martā noteikumi Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, kuri nosaka satiksmes kārtību iekšējos ūdeņos un nepieciešamos ierobežojumus. Pamatojoties uz to, ka 2005.gada 1.martā pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļi satiksmi iekšējos ūdeņos, saskaņā ar Ministru kabineta sēdes 2001.gada 31.jūlija protokolu Nr.36 59§ (ar 2004.gada 30.marta Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 41§ grozījumiem) Iekšlietu ministrijai deleģēts sagatavot attiecīgus grozījumus likumā Par policiju. |
||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Ministru kabineta 2005.gada 1.marta noteikumi Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos paredz, ka ūdens satiksmi atbilstoši savai kompetencei uzrauga policija, Valsts vides dienests un Valsts robežsardze (ostu akvatorijās un robežakvatorijās), taču likumā Par policiju šādu funkciju veikšana nav paredzēta. Līdz minēto Ministru kabineta noteikumu pieņemšanai
nebija likumīga pamata veikt ūdens satiksmes
uzraudzību. Pašlaik ar minēto noteikumu stāšanos spēkā Valsts policijai
uzlikti jauni pienākumi veikt kuģošanas līdzekļu satiksmes uzraudzību
iekšējos ūdeņos. Palielināsies darba apjoms vasaras mēnešos, savukārt konkrētu
informāciju par to sniegt nav iespējams, jo prakses šajā jomā nav. Valsts policijā tiks izveidotas jaunas 80 štata vienības. Šo
darbinieku pienākumos ietilps ūdens satiksmes uzraudzība siltajā laika
periodā Latvijas Republikas teritorijā, savukārt ziemas periodā viņi pildīs
patruļdienesta darbinieku funkcijas attiecīgajās policijas pārvaldēs. Saskaņā ar 2003.gada 23.decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.766
Mazizmēra kuģošanas līdzekļu
reģistrācijas noteikumi uz 2005.gada 04.novembri Ceļu satiksmes
drošības direkcijā pārreģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits ir šāds:
airu laivas 2892; kuteri 411; motorlaivas 3996; ūdensmotocikli 651, savukārt
nepārreģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits: airu laivas 11410;
kuteri 124; motorlaivas 4173; ūdensmotocikli 369. |
||||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|
1 216,8 |
688,7 |
688,7 |
688,7 |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
|
- 1 191,8 |
- 663,7 |
- 663,7 |
- 663,7 |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 5.1. Papildus plānojamie ieņēmumi: 2006.gadā un
turpmāk ik gadu Ls 25 000*. |
|
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
||||||||||
5.2. Papildu nepieciešamie izdevumi: 2006.gadā Ls 1 216 814, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 688 718; - izdevumi kapitālieguldījumiem Ls 528 096. 2007.gadā un turpmāk ik gadu uzturēšanas izdevumi Ls 688 718. 5.2.1.
UZTURĒŠANAS IZDEVUMI (kopā) Ls 688 718, t.sk.: Personāla izmaksas: Algas
Ls 205 785 (80 štata vien.); Valsts soc. apdroš.
oblig. iem. Ls 49 574 (24,09 % no Ls 205 785). Uzturēšana izdevumi (izņemot personāla izmaksas) Transportlīdzekļu
uzturēšana un remonts Ls 9 750 (41 transp.vien.x Ls 250). Materiāli, energoresursu, ūdens un inventāra (vērtībā
līdz Ls 50 par 1 vienību) iegāde: Kancelejas
preces Ls 960; Spectērpi Ls 172 900 (hidrokostīmi = 37 x Ls 100 = Ls 3 700 spec.
ekipējums (akvalangi, baloni, siltie apģērbi utt.) = 36 x Ls 4 700 =
Ls 169 200). Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei: Maksa par degvielu Ls 116 664; Maksa par pārējo enerģētisko materiālu iegādi Ls 9 360 (eļļa). Medikamenti,
ķimikālijas, laboratorijas preces Ls 1 260 (aptieciņas = 36x Ls 35). Ēku, telpu
uzturēšanas materiāli Ls 22 400 (28 iest. x Ls 800). Valsts un pašvaldības
dienesta aprūpē esošo personu uzturēšanas līdzekļi: Formas
tērpu iegāde Ls 15 241 (80 štata vienības x Ls 190,51), sākot ar
2007.gadu Ls 6 800 (80 štata vienības x Ls 85); Uzturdevas
kompensācija naudā Ls 72 000 (80 štata vienības x Ls 75 x 12 mēn.). Specifiskie materiāli un inventārs: Ls12 824
(36 raķ.pistoles x Ls 24 + patronas 36 x Ls 10 = Ls
1 224; 80 glābšanas vestes x Ls 35 = Ls 2 800; 80 pistoles x Ls 110 = Ls
8 800) KAPITĀLIE IZDEVUMI KUSTAMIE ĪPAŠUMI
(virs Ls 50), t.sk.: Transportlīdzekļi
Ls 361 000 (automašīnas
= 4 x Ls 30 000 = Ls 120 000, kuteris = 4 x Ls 35 825 =
Ls 143300, motorlaiva = 2 x Ls 15 000 = Ls 30 000, gumijas laiva +
motors = 30 x Ls 610 = Ls 18 300 + (30 x Ls 950) Ls 28 500 = Ls 46 800 ūdens
motocikls 185 zs. = 1 x Ls 9 300 = Ls 9 300, piekabe kuteriem = 4 x
Ls 2 500 = Ls 10 000, piekabe motorlaivai = 2 x Ls 800 = Ls 1 600. PĀRĒJIE KUSTAMIE ĪPAŠUMI Ls167 096 radiostacijas (stacionārās) = 4 x Ls 320 = Ls 1 280, radiostacijas (pārnēsājamās) =80 x Ls 520 = Ls41600, jūras rācijas VHF stacija (stacionārā) = 4 x Ls 300 = Ls 1 200 jūras rācijas VHF stacija (pārnēsājamā) =5
x Ls 200 = Ls 1 000 tālskatis = 36 x Ls 225 = Ls 8 100 nakts
redzamības tālskatis = 30 x Ls550 = Ls 16 500, prožektors = 36 x Ls 100 = Ls
3 600, signālbākuguns = 36 x Ls 65 = Ls 2 340, alkometrs = 36 x Ls 950 = Ls
34 200, skaļruņa ierīce = Ls 36 x 90 = Ls 3 240, radars = 36 x Ls 1 501 = Ls
54 036. |
|
1 216,8 |
688,7 |
688,7 |
688,7 |
||||||||||
6. Cita informācija |
* Papildu ieņēmumu apmēru grūti plānot, jo ieņēmumus no naudas sodiem par ūdens satiksmes un drošības noteikumu pārkāpšanu grūti prognozēt sakarā ar to, ka Valsts policijai būs jāveic jauna funkcijas savu pilnvaru ietvaros jākontrolē 2003.gada 23.decembra Ministru kabineta noteikumu Nr.766 Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi un 2005.gada 1.marta Ministru kabineta noteikumu Nr.158 Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, ievērošana iekšējos ūdeņos. Jautājumu par likumprojekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu 2007.gadā skatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju budžeta prioritātēm kārtējā gada valsts budžeta projekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Sagatavots likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā kas tiks virzīts izskatīšanai vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi likumā Par policiju. Nosakot alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmi, tiks ņemti vērā 2005.gada 23.augusta Ministru kabineta noteikumi Nr.625 Alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes pārbaudes kārtība. Papildus nepieciešams izstrādāt Ministru
kabineta noteikumi Kārtība kādā tiek veikta ūdens
satiksmes negadījumu reģistrācija un uzskaite. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
|
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Tiks paplašinātas Valsts policijas kārtības policijas funkcijas, izveidojot papildu 80 štata vienības. Tās pienākumos ietilps kustības drošības iekšējos ūdeņos un mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas un lietošanas noteikumu ievērošanas kontrole. |
||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta, ievietojot to Ministru kabineta mājas lapā, publicējot to Latvijas vēstnesī, kā arī Valsts policija informēs sabiedrību plašsaziņas līdzekļos. |
||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā |
||||||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
Iekšlietu
ministrs Dz.Jaundžeikars
22.02.2006.
1524
I.Dovāns
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktors |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
U.Znotiņš |