Latvijas
Republikas
Saskaņā
ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam likumprojektu Grozījumi likumā
Par valsts budžetu 2006.gadam.
Pielikumā: 1) Likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2006.gadam uz 1 lapas;
2)
Likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2006.gadam anotācija uz 4 lapām.
Saeimas
deputāti:
1. _________________________
2. _________________________
3. _________________________
4. _________________________
5. _________________________
Likumprojekts
Izdarīt likumā Par valsts budžetu 2006.gadam (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 23.nr.) šādu grozījumu:
N.p.k. |
Pielikums |
Budžeta iestādes kods |
Programmas kods |
Budžeta pozīcija |
Likums
|
Priekšlikums |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
2. |
|
|
Pievienotās vērtības
nodoklis
(nodokļa prognozes palielinājums) |
830 117
444 |
22 000 000 |
2. |
2. |
|
|
Uzņēmumu
ienākuma nodoklis
(nodokļa
prognozes palielinājums)
|
238 550
000 |
3 700
000 |
3. |
4. |
15 |
21.00.00 |
Pedagogu darba samaksas paaugstināšana Resursi
izdevumu segšanai Dotācija
no vispārējiem ieņēmumiem Izdevumi -
kopā Uzturēšanas
izdevumi Kārtējie
izdevumi tai skaitā
atalgojumi |
13 110 000 13 110 000 13 110 000 13 110 000 13 110 000 10 564 913 |
25
700 000 25
700 000 25
700 000 25
700 000 25 700 000 25 700 000 |
Grozījumu likumā Par valsts budžetu 2006.gadam
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 29.augusta rīkojumu Nr.579 apstiprināto Pedagogu (izņemot pirmsskolas izglītības pedagogu, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolai) darba samaksas paaugstināšanas programmu 2006.2010.gadam (Programma) ar 2006.gada 1.septembri ir paredzēta pedagogu darba samaksas paaugstināšana vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs vidēji par 20 latiem mēnesī par vienu darba algas likmi. Taču pedagogu sabiedrību šāds darba samaksas paaugstinājums neapmierināja, un 2006.gada 4.aprīlī tika parakstīta Vienošanās starp Ministru prezidentu Aigaru Kalvīti, izglītības un zinātnes ministri Inu Druvieti un finanšu ministru Oskaru Spurdziņu, no vienas puses, un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētājas Astrīdas Harbacevičas personā, no otras puses, kas paredz palielināt vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksu vidēji par 50 latiem mēnesī par vienu darba algas likmi. Lai īstenotu minētajos dokumentos paredzēto, nepieciešamas izmaiņas pedagogu darba samaksas noteikumos. Pašreiz Ministru kabinets nav izrādījis iniciatīvu, lai veiktu grozījumus likumā Par valsts budžetu 2006.gadam un paredzētu iepriekš minēto pedagogu darba samaksas paaugstinājumu budžeta likumā. |
|
Sagatavotais likumprojekts paredz veikts grozījumus likumā Par valsts budžetu 2006.gadam un paredzēt tajā, ka vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu mēneša darba algas likme tiek palielināta par 50 latiem un sasniedz vidēji 234 latus. Minēto izglītības iestāžu vadītājiem un viņu vietniekiem darba algas likme palielināsies vidēji par 30%. Koledžās strādājošo pedagogu darba algas likme pieaugs vidēji no 348 latiem līdz 531 latam mēnesī. Augstskolu pedagogiem darba algas likmi plānots paaugstināt vidēji no 371 lata līdz 583 latiem mēnesī. |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi. |
Kārtējais pedagogu darba algas paaugstinājums pozitīvi uzlabo attiecīgās pašvaldības iedzīvotāju ienākuma nodokļa bāzi. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Paaugstināsies darba samaksa aptuveni 55 000 pedagogu. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkstošos
latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2006 (4 mēneši) |
2007 |
2008 |
2009 |
|
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvo aktu projekts šo jomu neskar |
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
-25 700 |
-77 100 |
-77 100 |
-77 100 |
-77 100 |
3.
Finansiālā ietekme |
-25 700 |
-77 100 |
-77 100 |
-77 100 |
-77 100 |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||||
Normatīvo aktu projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts papildu finansiālā pamatojuma aprēķins: |
|||||
Aprēķinot finansiālo ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem, ir izmantots pedagoģisko likmju skaits visās no valsts budžeta finansētajās izglītības iestādēs 2005./2006.mācību gada sākumā. |
|||||
6.Cita informācija. Nav |
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav |
2. Cita informācija |
Nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst
normatīvais akts
|
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu |
||
Nav. |
||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav. |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav. |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde notiek, izmantojot
esošās valsts institūcijas, to funkcijas netiek paplašinātas. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Nav |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav. |
|
4. Cita informācija |
Nav |
|