Likumprojekts
Grozījumi likumā Par valsts
budžetu
2006.gadam
___________________________________
2006.gada
oktobris
Saturs.
|
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par valsts budžetu
2006.gadam |
|
1. |
Likuma
teksts |
1
- 4 |
2. |
1.pielikums
Valsts konsolidētais budžets 2006.gadam |
5
- 6 |
3. |
2.pielikums
Valsts budžeta ieņēmumi |
7
- 10 |
4. |
3.pielikums
Valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta
kopsavilkums |
11
- 18 |
5. |
4.pielikums
Valsts pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums pa programmām un
apakšprogrammām |
19
- 142 |
6. |
5.pielikums
Valsts speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums pa programmām un
apakšprogrammām |
143
- 148 |
7. |
6.pielikums
Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību
pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un
valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām |
149 |
8. |
7.pielikums
Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām interešu
izglītības programmu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
150 |
9. |
8.pielikums
Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību
speciālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
151 |
10. |
9.pielikums
Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību
profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts
sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
151 |
11. |
10.pielikums
Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību
speciālajām pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa
internātskolām, speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās
attīstības traucējumiem |
152 |
12. |
11.pielikums
Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību
izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto
pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām |
153 |
13. |
12.pielikums
Mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām |
154
- 171 |
14. |
13.pielikums
Mērķdotācijas pašvaldību pasākumiem |
172
- 200 |
15. |
14.pielikums
Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, valsts ilgtermiņa saistību limiti
un valsts investīciju projekti |
201
- 427 |
16. |
15.pielikums
Programma Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO
2006.gadam |
428 |
17. |
16.pielikums
Atbalsts Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu
sniedzēju attīstības programmas ieviešanai |
429
- 431 |
Projekts
Izdarīt likumā Par valsts budžetu 2006.gadam (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005,__.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 1., 2., 3. un 4.pantu šādā
redakcijā:
1.pants. Apstiprināt valsts budžetu
2006.gadam ieņēmumos 3 391 752 300 latu
apmērā saskaņā ar 1. un 2.pielikumu.
2.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2006.gadam
izdevumos
3 525 107
163 latu apmērā un tīrajos aizdevumos 28 593 678 latu apmērā saskaņā ar 1.,
3., 4. un 5.pielikumu.
3.pants. Apstiprināt mērķdotāciju apjomu pašvaldībām
221 828 875 latu apmērā, tajā skaitā:
1)
republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību pamata, vispārējās
vidējās izglītības, profesionālās izglītības, speciālās izglītības iestāžu un
daļējai interešu izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātajām iemaksām 139 980 075 latu apmērā saskaņā ar
6., 7., 8. un 9.pielikumu;
2)
republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību speciālajām
pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām,
speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības
traucējumiem 38 360 208 latu apmērā saskaņā ar
10.pielikumu;
3)
republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību izglītības iestādēs
piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un
valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 9 103 513 latu
apmērā saskaņā ar 11.pielikumu;
4)
pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts
sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 471 740 latu apmērā
saskaņā ar 12.pielikumu;
5)
plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma
izstrādei 440 000 latu apmērā saskaņā ar Ministru kabineta
noteikumiem;
6)
investīcijām pašvaldībām 28 343 501 latu apmērā saskaņā ar
13.pielikumu;
7)
pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai 71 400 latu apmērā
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;
8)
pašvaldību pasākumiem 5 058 438 latu apmērā saskaņā ar
14.pielikumu.
4.pants. Apstiprināt valsts budžeta dotāciju pašvaldībām
7 453 835 latu apmērā, tajā skaitā:
1)
pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam 7 152 897 latu
apmērā;
2)
Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei 113 440 latu
apmērā;
3)
reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai
187 498 latu apmērā.
2. Izteikt 6. un 7.pantu šādā
redakcijā:
6.pants. Noteikt maksimālo
valsts parādu gada beigās 1 200 000 000 latu apmērā. Noteikt, ka finanšu
ministrs 2006.gadā var valsts vārdā sniegt galvojumus 115 650 000 latu apmērā
saskaņā ar 16.pielikumu.
7.pants. Noteikt pašvaldību aizņēmumu un galvojumu saistību
kopējo pieļaujamo palielinājumu 96 283 918 latu apmērā. Pašvaldību
aizņēmumu kopējo palielinājumu noteikt 66 283 918 latu apmērā,
tajā skaitā 22 000 000 latu Eiropas Savienības līdzfinansēto projektu
īstenošanai, 500 000 latu pašvaldību finanšu stabilizācijas aizdevumu
nodrošināšanai atbilstoši likumam Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un
pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību. Finanšu ministram ir tiesības
mainīt pašvaldību finanšu stabilizācijas aizdevumu palielinājumu, nepārsniedzot
pašvaldību aizņēmumu kopējo palielinājumu. Pašvaldību sniegto galvojumu kopējo
palielinājumu noteikt 30 000 000 latu apmērā. Atļaut finanšu
ministram apstiprināt Rīgas Domes iepriekš ņemto aizņēmumu neatmaksātās summas
pārfinansēšanu uz citu kredītiestādi ar pašvaldībai izdevīgākiem aizdevuma
finanšu nosacījumiem.
3. Izteikt 10.pantu šādā
redakcijā:
10.pants. Apstiprināt izdevumus programmai Valsts
aizsardzība, drošība un integrācija NATO 2006.gadā 201 124 476 latu
apmērā saskaņā ar 17.pielikumu. Programmas Valsts aizsardzība, drošība un
integrācija NATO izlietojumu nosaka Ministru kabinets.
4. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:
17.pants. Noteikt, ka programmas
03.00.00 Mērķdotācijas investīcijām, 04.00.00 Mērķdotācijas plānošanas
reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei, 06.00.00
Mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai, 12.00.00
Mērķdotācijas pašvaldību pasākumiem 04.00.00 Dotācija Administratīvi
teritoriālās reformas likuma izpildei, 08.00.00 Dotācija reģionālo attīstības
aģentūru kapacitātes veicināšanai izpildītājs ir Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrija un ka tā nodrošina finansēšanas plānu iesniegšanu
Valsts kasei.
5. Papildināt 20.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
(2) Atļaut finanšu ministram dzēst no Starptautiskās
Rekonstrukcijas un attīstības bankas piešķirtā aizdevuma Pārtikas un veterinārā
dienesta valsts aizdevumu 253 453 latu apmērā likvidētajam uzņēmumam SIA
Farmovet un atbilstoši samazināt Pārtikas un veterinārā dienesta aizņēmuma
saistības attiecībā uz Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības bankas
piešķirto aizdevumu.
6. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:
21.pants. Ministru kabinetam ir tiesības pārdalīt attiecīgajai
ministrijai, citai centrālajai valsts iestādei Finanšu ministrijas
apakšprogrammas 41.08.00 Finansējums Eiropas Savienības fondu un
Norvēģijas valdības finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu
īstenošanai 29 036 634 latu Eiropas Savienības politiku
instrumentu, Norvēģijas valdības un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumentu
līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai. Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā pašvaldības var pieprasīt finansējumu arī atbalsta sniegšanai Eiropas
Savienības līdzfinansēto pašvaldību projektu īstenošanas
nodrošināšanai.
7. Izslēgt
33. un 34.pantu.
8. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā:
35.pants. Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas
likuma nodrošināšanai paredzētos līdzekļus Kultūras ministrijas apakšprogrammā
22.03.00 Kultūras infrastruktūras attīstība 2 917 696 latu
apmērā no Latvijas Bankas maksājumiem par valsts kapitāla izmantošanu un no
likuma Par Latvijas Banku 18.1 pantā noteiktajiem Latvijas Bankas
maksājumiem valsts budžetā uzkrāt Kultūras ministrijas atvērtajā norēķinu kontā
Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekts Valsts kasē.
9. Izslēgt
36.pantu.
10. Izteikt 39.pantu šādā redakcijā:
39.pants. Noteikt
Veselības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 03.48.00 Atbalsts Ambulatorās
un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas
ieviešanai paredzētās apropriācijas 37 906 433 latu apmērā sadalījumu
pa iestādēm saskaņā ar 18.pielikumu.
11.
Papildināt likumu ar jaunu 41., 42., 43. un 44.pantu šādā
redakcijā:
41.pants. Noteikt, ka programmas
01.00.00 Dotācija pašvaldību izlīdzināšanas fondam izpildītājs ir Finanšu
ministrija un ka tā nodrošina finansēšanas plānu iesniegšanu Valsts kasei.
42.pants. Satiksmes
ministrijai, Tieslietu ministrijai un Veselības ministrijai nodrošināt valsts
pamatbudžetā iekļauto valsts speciālā budžeta aizņēmumu saistību izpildi pilnā
apmērā.
43.pants. Ja pēc šā likuma
pieņemšanas normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos tiek veikta līdzekļu
pārdale starp ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm, programmām,
apakšprogrammām un ekonomiskās klasifikācijas kodiem vai palielināta
apropriācija, Finanšu ministrijai mēneša laikā pēc saimnieciskā gada beigām
atbilstoši veiktajām izmaiņām precizēt valsts budžeta kopsavilkuma datus
uzrādīšanai gada pārskatā.
44. pants. Finanšu
ministrijai 1996.gada 13.decembrī starp valsts akciju sabiedrību Privatizācijas
aģentūra un akciju sabiedrību Air Baltic Corporation noslēgtā aizdevuma
procentu maksājumus veikt no apakšprogrammas 31.02.00. Valsts parāda
vadība.
12. Izteikt 1.pielikumu šā likuma 1.pielikumā dotajā
redakcijā.
13. Izteikt 2.pielikumu šā likuma 2.pielikumā dotajā
redakcijā.
14. Izteikt 3.pielikumu šā likuma 3.pielikumā dotajā
redakcijā.
15. Izteikt 4.pielikumu šā likuma 4.pielikumā dotajā
redakcijā.
16. Izteikt 5.pielikumu šā likuma 5.pielikumā dotajā
redakcijā.
17. Izteikt 6.pielikumu šā likuma 6.pielikumā dotajā
redakcijā.
18. Izteikt 7.pielikumu šā likuma 7.pielikumā dotajā
redakcijā.
19. Izteikt 8.pielikumu šā likuma 8.pielikumā dotajā
redakcijā.
20. Izteikt 9.pielikumu šā likuma 9.pielikumā dotajā
redakcijā.
21. Izteikt 10.pielikumu šā likuma 10.pielikumā dotajā
redakcijā.
22. Izteikt 11.pielikumu šā likuma 11.pielikumā dotajā
redakcijā.
23. Izteikt 13.pielikumu šā likuma 12.pielikumā dotajā
redakcijā.
24. Izteikt 14.pielikumu šā likuma 13.pielikumā dotajā
redakcijā.
25. Izteikt 15.pielikumu šā likuma 14.pielikumā dotajā
redakcijā.
26. Izteikt 17.pielikumu šā likuma 15.pielikumā dotajā
redakcijā.
27. Izteikt 18.pielikumu šā likuma 16.pielikumā dotajā
redakcijā.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2006.gadam
anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs | |||||||||
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Likumā par
budžetu un finanšu vadību noteikto budžets ir līdzeklis valsts politikas
realizācijai ar finansiālām metodēm. Tas ir valdības finansiālās
darbības un vadības pamatā. Budžeta
mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai,
citām valsts institūcijām un pašvaldībām to valsts pienākumu izpildei,
kuru finansēšana ir noteikta ar likumdošanas aktiem, nodrošinot, lai tajā
laikposmā, kuram šie līdzekļi paredzēti, izdevumus segtu atbilstoši
resursi. Visi maksājumi, kas
saskaņā ar likumu vai citu normatīvo aktu vai līgumu ieskaitāmi valsts
budžeta ieņēmumos, ir valsts budžeta līdzekļi, kurus saskaņā
ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktu
apropriāciju apropriē valsts mērķim. Valsts budžeta
izdevumi sastāv no
apropriācijām, kas noteiktas konkrētām valsts vajadzībām saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta
likumu. Likumprojektā
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gadam paredzēti šādi
grozījumi:
ņemot vērā budžeta
ieņēmumu izpildi š.g. astoņos mēnešos, precizētas valsts budžeta ieņēmumu
prognozes;
paredzēti
papildu izdevumi no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem palielinājuma
(ņemot vērā arī samazinājumu un iekšējo pārdali prioritāriem pasākumiem)
194,1 milj. latu apmērā;
veikta līdzekļu
pārdale starp vairāku ministriju programmām
(apakšprogrammām);
veikta līdzekļu
pārdale starp vienas ministrijas programmām (apakšprogrammām), kā arī
starp atsevišķiem izdevumu ekonomiskās klasifikācijas
kodiem;
atbilstoši
sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi no ārvalstu finanšu palīdzības
un tiem atbilstoši izdevumi, kā arī to neizlietotie atlikumi uz 2006.gada
1.janvāri;
atbilstoši
sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi par sniegtajiem maksas
pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un tiem atbilstoši izdevumi, kā
arī to neizlietotie atlikumi uz 2006.gada 1.janvāri;
palielināts pašvaldību
aizņēmumu maksimālā apmēra pieaugums. | ||||||||
2.Tiesību
akta projekta būtība |
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gadam jāpieņem savlaicīgi, jo
valsts budžeta līdzekļus var piešķirt vai
saņemt ar gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzētu
apropriāciju. | ||||||||
Likumprojektā Grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2006.gadam paredzēts papildināt likuma tekstu ar jauniem
pantiem, kuros: -
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija noteikta par programmas 12.00.00
Mērķdotācijas pašvaldību pasākumiem izpildītāju; -
dota atļauja
finanšu ministram dzēst no Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības
bankas piešķirtā aizdevuma Pārtikas un veterinārā dienesta valsts
aizdevumu likvidētajam uzņēmumam SIA Farmovet un atbilstoši samazināt
Pārtikas un veterinārā dienesta aizņēmuma saistības attiecībā uz
Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības bankas piešķirto
aizdevumu; -
Finanšu
ministrija noteikta par programmas 01.00.00 Dotācija pašvaldību
izlīdzināšanas fondam izpildītāju; -
uzdots
Satiksmes ministrijai, Tieslietu ministrijai un Veselības ministrijai
nodrošināt valsts pamatbudžetā iekļauto valsts speciālā budžeta aizņēmumu
saistību izpildi pilnā apmērā; -
uzdots
Finanšu ministrijai mēneša laikā pēc saimnieciskā gada beigām atbilstoši
veiktajām izmaiņām precizēt valsts budžeta kopsavilkuma datus uzrādīšanai
gada pārskatā, ja pēc šā likuma pieņemšanas normatīvajos aktos
paredzētajos gadījumos tiek veikta līdzekļu pārdale starp ministrijām,
citām centrālajām valsts iestādēm, programmām, apakšprogrammām un
ekonomiskās klasifikācijas kodiem vai palielināta
apropriācija; -
noteikts, ka
Finanšu ministrijai 1996.gada 13.decembrī starp valsts akciju sabiedrību
Privatizācijas aģentūra un akciju sabiedrību Air Baltic Corporation
noslēgtā aizdevuma procentu maksājumus jāveic no apakšprogrammas 31.02.00.
Valsts parāda vadība. | |||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību | |||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gadam izstrādāts ievērojot
Likuma par budžetu un finanšu vadību izvirzītās prasības, Deklarācijā par Ministru kabineta
iecerēto darbību noteiktos pamatuzdevumus, Valdības izvirzītos
prioritāros attīstības virzienus, ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu iesniegtos priekšlikumus, kā arī ņemot vērā valsts ekonomisko
stāvokli un tautsaimniecības attīstības tendences turpmākajiem
gadiem. Valdība
nodrošina, ka valsts budžeta fiskālais deficīts iekļaujas Māstrihtas
kritērijos noteiktajās robežās un nepārsniegs 1,5% no iekšzemes
kopprodukta. Valsts konsolidētā
budžeta (valsts pamatbudžeta un
valsts speciālā budže
ta summa, izslēdzot no ieņēmumu un izdevumu daļas
savstarpējos pārskaitījumus starp šiem budžetiem) ieņēmumi
prognozēti 3 391,8 milj. latu, bet izdevumi, ieskaitot
tīros aizdevumus 3 553,7 milj. latu. Valsts
pamatbudžeta ieņēmumi prognozēti 2 461,9 milj. latu un izdevumi
noteikti 2 739,0 milj. latu apmērā. Valsts pamatbudžeta izdevumu
pieaugums, salīdzinot ar apstiprināto plānu ir 131,0 milj. latu jeb par
5,0 procentiem. Valsts
speciālā sociālās apdrošināšanas budžeta ieņēmumi un izdevumi prognozēti
attiecīgi 945,5 milj. latu un 801,7 milj. latu apmērā. Valsts speciālā
budžeta izdevumu palielinājums pret apstiprināto plānu ir 31,4 milj. latu
jeb par 4,1 procentiem. | ||||||||
2.Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Latvijai kā
Eiropas Savienības dalībvalstij ir pieejami Eiropas Savienības politiku
instrumentu Eiropas Savienības struktūrfondu, Kohēzijas fonda, kopējās
lauksaimniecības politikas un citi Eiropas Savienības finanšu līdzekļi,
kas paredz sākotnēji valsts ieguldījumu, kas vēlāk, atbilstoši Eiropas
Komisijas noteiktajām prasībām un pamatprincipiem tiek atmaksāti valsts
budžetam. | ||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Nodrošināts finansējums pedagogu darba
samaksas paaugstināšanai no 2006.gada 1.septembra. Pilnībā nodrošināts nepieciešamais
finansējums atvaļinājuma pabalsta parāda izmaksai, piemaksām par
virsstundu un nakts darbu, un darbu smagos apstākļos Iekšlietu ministrijas
darbiniekiem. Nodrošināts finansējums bērna kopšanas
pabalstu izmaksai atbilstoši likumam Grozījumi Valsts sociālo pabalstu
likumā. Labvēlīgi sabiedrības sociālo stāvokli
ietekmēs ārstniecības personu vidējās darba samaksas
paaugstināšana. Palielinātas iespējas bērniem un
jauniešiem iesaistīties sporta nodarbībās, sniegts atbalsts augstas klases
sasniegumu sportam, paredzēts papildu finansējums olimpisko centru
projektu īstenošanai. Palielināts
finansējums valsts pasūtījumam pasažieru pārvadāšanai pa dzelzceļu un
dotācijām pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem un ar
invalīdu bezmaksas pārvadāšanu saistīto izdevumu
kompensācijām. | ||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. | ||||||||
5.Cita
informācija |
Paredzēts
papildu finansējums NATO valstu un valdību vadītāju sanāksmes
nodrošināšanai. Sniegts
atbalsts skatuves mākslām, muzejiem un arhīviem, sekmēta Nacionālās
bibliotēkas projekta īstenošana, lai turpinātu nodrošināt labvēlīgus
nosacījumus kultūras attīstībā. Paredzēts
papildu finansējums kompensāciju izmaksām zemes īpašniekiem par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas
teritorijās un mikroliegumos atbilstoši likumam. Paredzēts
papildu finansējums pašvaldību investīciju projektu un svarīgu pasākumu
realizācijai, tā dodot iespējas pašvaldībām realizēt svarīgus investīciju
projektus un sakārtot savu infrastruktūru. Palielināts pašvaldību
aizņēmumu maksimālā apmēra pieaugums, dodot pašvaldībām iespēju arī pašām
investēt finanšu līdzekļus infrastruktūras objektu sakārtošanā un
nodrošinot līdzfinansējuma iespējas ES projektu
realizācijai. | ||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem | |||||||||
|
tūkst.
Ls | ||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Trīs nākamie
gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada | ||||||
|
2006
|
2007
|
2008 |
2009 |
| ||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
154 122,2 |
|
|
|
| ||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos (ieskaitot tīros aizdevumus) |
170 840,6 |
|
|
|
| ||||
3. Finansiālā
ietekme |
-16 718,4 |
|
|
|
| ||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanaiDeficīta finansēšanas
avoti: ·
aizņēmumi, valsts
pamatbudžeta maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu
atlikuma izmaiņas u.c. |
16 718,4 |
|
|
|
| ||||
5.Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
|
|
| ||||
6.Cita informācija |
|
|
|
|
| ||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu | |||||||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā
arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu
neskar. | ||||||||
2.
Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. | ||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts | |||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojektā
paredzēti papildu līdzekļi Latvijas iemaksu Eiropas Savienības budžetā
veikšanai. Papildu līdzekļi
nepieciešami, jo Eiropas Savienības 2006. gada budžeta grozījumu rezultātā
Latvijas iemaksu apjoms palielināsies par 19,9 miljoniem eiro.
Šādi Eiropas Savienības
budžeta grozījumi tiek veikti katru gadu un ir saistīti ar makroekonomisko
prognožu atjaunošanu, jo, veidojot tekošā saimnieciskā gada Eiropas
Savienības budžetu, Eiropas Komisija izmanto iepriekšējā saimnieciskā gada
pavasara makroekonomikās prognozes. Pieaugums saistīts galvenokārt ar
Latvijas ekonomiskās situācijas straujo izaugsmi ievērojamu IKP,
inflācijas un patēriņa apjoma pieaugumu. Eiropas
Savienības dalībvalstu saistības veikt iemaksas nosaka Eiropas Kopienas
dibināšanas līgums, Eiropas Atomenerģijas kopienas dibināšanas līgums, kā
arī 2003.gada maijā parakstītais Pievienošanās Eiropas Savienībai līgums,
kas paredz visu pilntiesīgas dalībvalsts saistību, pienākumu un tiesību
pārņemšanu līdz ar iestāšanās brīdi Eiropas Savienībā, kā rezultātā šādas
dalībvalsts iemaksas veicamas katru gadu ik mēnesi.
Iemaksu kārtību nosaka
Padomes 2000. gada 29. septembra Lēmums par Kopienu pašu resursu sistēmu
(2000/597/EC, Euratom), Padomes 2000. gada 22. maija Regula (EK, Euratom)
Nr.1150/2000, ar ko īsteno Lēmumu 94/728/EC, Euratom par Kopienu pašu
resursu sistēmu, kā arī Padomes 2004. gada 16. novembra Regula (EK,
Euratom) Nr. 2028/2004, ar kuru groza Regulu (EK, Euratom) Nr.
1150/2000. Ievērotas
regulas par ES fondiem, kā arī citas regulas un
direktīvas. | ||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu
neskar. | ||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijas saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. | ||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.),
norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. | ||||||||
|
2.tabula | ||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri | ||||||
5.Cita
informācija |
| ||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu | |||||||||
Likumprojekts
izskatīts Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sēdē š.g. 9.oktobrī.
| |||||||||
2.Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formu- lējums to interesēs,
neatbalsta) |
Atbalstīts. | ||||||||
3.Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Ar masu mediju
starpniecību sabiedrība informēta par likumprojekta Grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2006. gadam izstrādes gaitu, svarīgākajiem prognozējamiem
makroekonomiskajiem un fiskālajiem rādītājiem. | ||||||||
Konsultācijas nav
notikušas. | |||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde | |||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldības puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Budžeta
finansētu institūciju budžeta iestāžu, pilnīgi vai daļēji no budžeta
finansētu komersantu un organizāciju - vadītāji (budžeta izpildītāji) var
izdarīt valsts budžeta izdevumus vai uzņemties saistības tikai likumā
noteikto apropriāciju ietvaros saskaņā ar finansēšanas plānos noteiktajiem
asignējumu apjomiem. | ||||||||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks
publicēts presē. | ||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts ir
izstrādāts, ņemot vērā indivīda intereses valdība ir centusies
nodrošināt vismazāko iespējamo fiskālā deficīta līmeni atbilstoši valsts
budžeta ieņēmumu prognozēm līdz gada beigām un, iekļaujot izdevumu daļā
jaunos, neatliekamos pasākumus. | ||||||||
4. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. | ||||||||