Kam cēla Saeimas namu?
Vispirms ēka bija paredzēta vācu muižnieku vajadzībām. |
To dēvēja par bruņinieku namu. |
![]() R. Pflūga un J. Baumaņa projektētais nams Jēkaba ielā, 1871. gads. Foto no Rīgas Vēstures un kuģniecības muzeja fotogrāfiju arhīva. |
Līdz 1934. gadam tajā strādāja Latvijas likumdevēji. |
![]() Saeimas nams, 1932. gads. Foto no Rīgas Vēstures un kuģniecības muzeja fotogrāfiju arhīva. |
Vēlāk namā darbojās Valsts prezidenta administrācija. |
Padomju okupācijas laikā ēkā darbojās Augstākā padome. |
![]() Saeimas nams padomju okupācijas laikā, 1947. gads. Foto no Kara muzeja fotogrāfiju krājuma. |
Otrā pasaules kara laikā tur atradās vācu okupācijas dienesti. |
Jēkaba ielas namu vairākas reizes pārbūvēja. |
Pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas 1990.gadā namā strādāja Augstākā padome. |
![]() Saeimas nams, 1990. gada 4. maijs. Foto: Uldis Pāže, Saeima. |
Pēc tam un patlaban namā darbojas atjaunotā Saeima. |
![]() Parlamenta simtgadei veltīta plāksne, kas rotā Saeimas nama fasādi. Tā atklāta 2022. gada 27. oktobrī. |